Gå til innhold

Holder ikke ut skolen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sånn i gjennomsnitt kanskje 7 timer? Tror ikke jeg sover så veldig lite, sovner aldri etter tolv. Nå kom jeg hjem fra trening(er trener så denne kan jeg ikke droppe), så nå må jeg spise og dusje - og egentlig øve til en prøve som er om to dager. Jeg spiser veldig sunt, og tror det er passe mengde også. Er vegetarianer, så kan jo være jeg har begynt å fått noen mangler.. I tillegg går jeg på medisinen isotretinoin, som har ekstremt mange bivirkninger. Jeg plages av å være veldig tørr overalt, særlig leppene og i nesen. Også mye tørst og blir lettere sliten i kroppen, vondt i ledd og sånt. Isotretinoin er også sagt å kunne ha en sammenheng med depresjoner og humørsvingninger, så det kan vel også være en årsak? Syns selv jeg er flink til å ta pauser i helgene, og bruke litt tid til å bare slappe av hjemme.. Oi nå blir det til at jeg skriver mye, men hvertfall så går dette litt i perioder også. De to siste dagene har vært skikkelig ille, jeg har vært helt ferdig når jeg har kommet hjem fra skolen - og mamma har merket det og sagt at hun merker at jeg ikke har det bra.

Til deg andre, hun som går vg2 haha, jaa det er helt greit at du skriver her :-)

Anonymous poster hash: 6793a...b60

Bruker du D-vitamin tilskudd? Man kan bli svært sliten og lei av D-vitamin mangel, og siden du i tillegg er vegetarianer er det nesten sikkert at du er lav på dette vitaminet hvis du ikke bruker tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nå ført passet på at kostholdet er riktig, og sjekke for lavt stoffskifte, jern, blodprosent osv. Kan gjøre deg sliten. Etter det ville jeg nok gjort prioriteringer, man må ikke henge med vennene hver eneste kveld, f.eks. Det er lov å takke nei og heller få noen timer med avslappning.

Anonymous poster hash: 9c9f5...da5
Skrevet

Da har du en forklaring. Du får alt for lite søvn og det er ikke rart at du sliter på dagtid.

Da må du finne en løsning på søvnen. Snakk med foreldre og lege. Personlig så har jeg god nytte av mindfullness på lydfil. Jeg legger meg på et fornuftig tidspunkt og hører på lydfilene som gjør at jeg slapper ekstra godt av. Søvnen pleier da å komme. Av og til ligger jeg noen timer før søvnen kommer, men jeg tilbringer tiden i senga. Mange snur helt om i helgene og da blir det ekstra vanskelig å snu det tilbake til hverdagen.

Anonymous poster hash: 0bf91...b73

Jeg har allerede prøvd musikk o.l. ting som skal hjelpe med søvnproblemer, men ingenting funker dessverre. Jeg vet at jeg burde dra til legen, men jeg skjønner egentlig ikke hvordan han kan hjelpe. Jeg har prøvd alle de rådene man finner på sider som lommelegen osv, men de har ikke funket for meg.

Jeg tror du kan ha godt utbytte av et par timer hos psykolog.

Anonymous poster hash: fc79c...9fc

Har vurdert det.

Anonymous poster hash: 9b5b7...ab0

Skrevet

Vgs er jo ingenting i forhold til hva du vil få i fremtiden...

Anonymous poster hash: 17904...e6e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har bare tre fag og må legge meg hver dag etter skolen, jeg er heller ikke aktiv med andre ting, utenat noen ganger i helgene.. lurer på hva som feier meg da :s

Du har ikke vurdert å bytte linje, ts?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...