Gå til innhold

Jeg er så lei.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er redd for at ny lege tar meg av medisiner, så jeg begynner å få depressive tanker og undervektig,

Da har du ikke en bra nok lege. Skriv et kort og greit brev hvor du beskriver noe av det her, gi/send det til legen noen dager før du har time, så kan dere diskutere det i dybde på legetimen. En god lege tar deg på alvor og gjør det som er best for deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antidepressiva er ikke noe å være redd for, men man burde ha en god kjemi med lege evt. psykolog og få oppfølging. Heldigvis har jeg det, har heller ikke fått noen bivirkninger av medisinen. Det hjelper kanskje litt på angsten, at jeg er litt mer avslappa, men merker at den fortsatt er der. De mørke tankene er også tilstede, inkludert håpløsheten, men de har ikke gjort meg noe værre.

Du trenger å snakke med noen og få behandling, men det er viktig at du føler en god kjemi fra vedkommende du får behandling hos.

Det er ikke alltid så lett å se problemene selv, men det er dette psykologen skal hjelpe deg med. Jeg er midt inne i en depresjon nå, så vet ikke om det kommer til å bli noe bedre med tiden, men det er dette som holder meg oppe - jeg har håp om at det blir bedre, derfor fortsetter jeg.

Håper du finner ut av det, for det fortjener du! Ingen fortjener å ha det sånn som du har det nå, heller ikke du! :hug:

Håper du finner en lege som er mer forståelsesfull enn den du har nå. Jeg skjønner det er vanskelig å åpne seg. Jeg sliter veldig med dette selv, så har vært skeptisk til terapi, men det er litt lettere nå. Til tider så er jeg helt tom, så jeg kommer ikke på noe, men har begynt å ta litt notater. Det kan være en ide. Ta notater og skriv ned tankene dine, hva du føler, en dag eller kveld du klarer å sette ord på det, evt. vis det du har skrevet her.

Ønsker deg masse lykke til!! :)

Anonymous poster hash: 6ac42...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...