Gå til innhold

Lightning process

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan ikke dere i tråden som er utelukkende negative til at folk har blitt friske, eller som stille spørsmål til om disse individene virkelig har "ekte" ME, starte et "Darkening Process" kurs. Det er jo det dere holder på med her inne når folk ikke tør dele av sine erfaringer i frykt for å bli latterligjort eller kritisert.

Anonymous poster hash: 2bffe...c57

Er jo ikke rart at flere blir skeptiske når det skal være så hemmelig hele greia.. Da ber man jo om det. Minner om sånne ordenslosjer eller sekter.

Anonymous poster hash: 366cf...5ff

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er 100% sikker på at det var ME du hadde og ikke en psykisk lidelse?

Anonymous poster hash: 1a19c...4e9

Jeg er 100% sikker på at det ikke var en psykisk lidelse. Ble jo grundig utredet for det og. Og har aldri hatt noen psykiske problemer. Selv ikke alle mine år som syk.

Jeg hadde ME i 8 år, og fikk godkjent diagnose. Var gjennom mange år med utredning. Men har ingen garanti for at det var ME. Det eneste jeg vet, er at en psykisk lidelse var det ikke.

Anonymous poster hash: b1533...669

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at det ikke var en psykisk lidelse. Ble jo grundig utredet for det og. Og har aldri hatt noen psykiske problemer. Selv ikke alle mine år som syk. Jeg hadde ME i 8 år, og fikk godkjent diagnose. Var gjennom mange år med utredning. Men har ingen garanti for at det var ME. Det eneste jeg vet, er at en psykisk lidelse var det ikke. Anonymous poster hash: b1533...669

Hvorfor ble du ikke frisk av å tenke positivt og ignorere symptomene slik de aller fleste ME-syke gjør i starten? Hva var annerledes med LP?

Anonymous poster hash: 6db74...be3

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke dere i tråden som er utelukkende negative til at folk har blitt friske, eller som stille spørsmål til om disse individene virkelig har "ekte" ME, starte et "Darkening Process" kurs. Det er jo det dere holder på med her inne når folk ikke tør dele av sine erfaringer i frykt for å bli latterligjort eller kritisert.

naivt. Og du kjenner ikke problematikken godt nok.

Fint for alle som blir friske av LP. Unner alle å bli friske. Hører også om folk som sier de ble friske av mange andre alternative behandlinger også. Uten at det beviser noe som helst ang virkning. Jeg har prøvd LP og det hjalp ikke. Ble verre. Vi er ikke negative, vi vil bare få riktig behandling.

Anonymous poster hash: 65b1e...d52

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke negative, vi vil bare få riktig behandling.

Jeg tror kanskje det egentlig handler om at dere vil bli respektert, anerkjent og sett for den sykdommen dere har. ME er tross alt en kompleks lidelse, og selv de lærde strides om årsaken. Det som slår meg når jeg leser tråder som dette, hvor enkelte blir kritisert når f.eks LP har en positiv effekt, er hvor i forsvar enkelte går fordi det på en eller annen måte gjør ME noe man kan påvirke med tankekraft.

La meg ta meg selv som et eksempel. Jeg er født med en fysisk kronisk sykdom jeg har vært inn og ut av sykehuset pga hele livet. Jeg blir ikke frisk, faktisk er det sjeldent jeg kan være aktiv ute i samfunnet pga den. Jeg har hatt ENORMT stort utbytte av kognitiv terapi!! Ikke for og mirakuløst bli kvitt alle plagene, eller innbille meg at jeg har samme fysikk som alle andre, men for å kontrollere de negative tankene og følelsene som blir et naturlig resultat av og ikke kunne røre seg ordentlig eller gråte av smerte. Av og til må jeg si stopp til meg selv. Ikke stopp og vær syk, men stopp og syt. Fokuser på det gode, gjør noe, se framover, visualiser osv. Jeg MÅ det, for jeg har bare dette ene usselige livet, og den kroppen jeg ble født med.

Poenget mitt er, kanskje "dere" burde tenke dere litt om før dere skremmer vekk ME syke med et håp. Hver og en får utforske sine muligheter uten og få veien kartlagt fullstendig på forhånd. Det virker nesten som all den skepsisen omverdenen kanskje har gitt noen av dere, har gjort at dere er i ferd med å begå den samme tabben ovenfor de som er nysgjerrige. Som kanskje har så utrolig godt av å lære seg noen mestringsteknikker for å gjøre noe ut av tilværelsen sin.

• Liker 1
Skrevet

og selv de lærde strides om årsaken.

Veeel, alle som har jobbet lenge med ME er ganske så enige om hva ME er, men man har problemer med å beivse det. Akkurat samme situasjon som så mange andre sykdommer tidligere har vært i.

Som kanskje har så utrolig godt av å lære seg noen mestringsteknikker for å gjøre noe ut av tilværelsen sin. Anonymous poster hash: 2bffe...c57

Det er ingen av oss i tråden som har sagt noe negativt om kognitiv terapi for å mestre sorgen man går igjen når man har fått en kronisk sykdom. Jeg håper du vet at LP er noe helt annet enn kognitiv terapi.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også hatt utbytte av kognitiv terapi for å mestre min kroniske sykdom og jeg sier JA til mestringsteknikker! Men LP kan faktisk være direkte farlig for mennesker med ME (snakker da om ME som i følge Canada-kriteriene). Det finnes ikke noen uavhengig dokumentasjon på at LP virker. At NAV gir støtte til og setter krav om LP kurs synes jeg er vanvittig.

Anonymous poster hash: 71132...7fe
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje det egentlig handler om at dere vil bli respektert, anerkjent og sett for den sykdommen dere har. ME er tross alt en kompleks lidelse, og selv de lærde strides om årsaken. Det som slår meg når jeg leser tråder som dette, hvor enkelte blir kritisert når f.eks LP har en positiv effekt, er hvor i forsvar enkelte går fordi det på en eller annen måte gjør ME noe man kan påvirke med tankekraft.

La meg ta meg selv som et eksempel. Jeg er født med en fysisk kronisk sykdom jeg har vært inn og ut av sykehuset pga hele livet. Jeg blir ikke frisk, faktisk er det sjeldent jeg kan være aktiv ute i samfunnet pga den. Jeg har hatt ENORMT stort utbytte av kognitiv terapi!! Ikke for og mirakuløst bli kvitt alle plagene, eller innbille meg at jeg har samme fysikk som alle andre, men for å kontrollere de negative tankene og følelsene som blir et naturlig resultat av og ikke kunne røre seg ordentlig eller gråte av smerte. Av og til må jeg si stopp til meg selv. Ikke stopp og vær syk, men stopp og syt. Fokuser på det gode, gjør noe, se framover, visualiser osv. Jeg MÅ det, for jeg har bare dette ene usselige livet, og den kroppen jeg ble født med.

Poenget mitt er, kanskje "dere" burde tenke dere litt om før dere skremmer vekk ME syke med et håp. Hver og en får utforske sine muligheter uten og få veien kartlagt fullstendig på forhånd. Det virker nesten som all den skepsisen omverdenen kanskje har gitt noen av dere, har gjort at dere er i ferd med å begå den samme tabben ovenfor de som er nysgjerrige. Som kanskje har så utrolig godt av å lære seg noen mestringsteknikker for å gjøre noe ut av tilværelsen sin.

Du tror bla bla bla om ME. Dette er bare synsing. Snakk om noe du har peiling på! Du har ikke snøring, men tror du kommer med mange smarte tanker. Ingen med ME avvsiser av kognitive teknikker er til hjelp for mestring, men det er ikke behandling for sykdommen.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble du ikke frisk av å tenke positivt og ignorere symptomene slik de aller fleste ME-syke gjør i starten? Hva var annerledes med LP?

Jeg tok ikke lp kurs, jeg ville ikke det, da jeg mente det var tull.

Jeg tok uniqe mind kurs.

Anonymous poster hash: b1533...669

Skrevet

Jeg tok ikke lp kurs, jeg ville ikke det, da jeg mente det var tull.Jeg tok uniqe mind kurs. Anonymous poster hash: b1533...669

Beklager. Hva var anerledees med UM da?

• Liker 1
Skrevet

Da hadde hun ikke ME

Anonymous poster hash: 1a19c...4e9

Jo, hun hadde ME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...