Gå til innhold

Lightning process

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ei som hadde ME som ble frisk etter kurs i Lightning Process

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som hadde ME som ble frisk etter kurs i Lightning Process

Da hadde hun ikke ME

Anonymous poster hash: 1a19c...4e9

• Liker 4
Skrevet

Jeg har prøvd denne metoden. Jeg har ME. Jeg kommer aldri til å anbefale denne, det er de mest bortkastete 15000 jeg overhode har brukt, Kunne heller ha fått mer nytte av de ved å tenne de opp i peisen.

Jeg var mild ME syk da jeg fikk muligheten, dette skulle jo være min redning. HAHA sier jeg bare, jeg lå 3 mnd i mørkt rom etterpå. Du får beskjed om at du gjør deg selv syk, man skal hive vekk alle de tingene som er hjelpemiddel og tenke at man er frisk. Man blir tuta ørene fulle om at man gjør seg selv syke hvis man ikke har positiv tankegang hele tiden.

En på kurset spurte at hva hvis man hadde hjerteinfarkt om man kunne bruke samme metode, ja da man kan bli frisk av alle sykdommer.

Bare man tenker seg frisk, for ifølge dette opplegget gjør menneskene seg syke.

Jeg ble jo kjempesyk og tok kontakt med veilieder fikk da vite at da hadde jeg kun meg selv å takke, da hadde jeg ikke tenkt riktig. Det er det som er feil med dette kurset for det skyldes kun på deg selv hvis ikke du blir frisk, jeg fikk vite at jeg ikke ønsket å bli frisk.

Jeg tror og at de som blir friske fra ME ved hjelp av LP ikke har rett diagnose kriterier, eller at deres ME brant ut likevel.

Hvem er det som holder disse kursene? Hva slags utdannelse har disse menneskene? Da har de vel løst alle sykdomsgåter hvis dette skal være løsningen på alt. Ikke vits med medisinsk behandling når man bare kan tenke seg ut av all sykdom :eeeh:

:klo:

Skrevet

Har prøvd det. Svindel og bedrag. Etisk og moralsk forkastelig. Fy faen. I UK har de ikke lov til å reklamere og holde på sånn som de får i Norge. Jeg blir kvalm.

Anonymous poster hash: 65b1e...d52
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det sånn at det blir så utrolig mye negativitet når noen nevner at de har hatt positivt utbytte av LP?

Jeg må ærlig innrømme jeg synes det er meget rart.

Men så synes jeg det også er rart at de emnene på MEforum sine sider med mest innlegg er "symptomer" og "NAV trygd og rettigheter".

Anonymous poster hash: 2bffe...c57

Fordi folk har fått ødelagt livene sine og har blitt satt veldig tilbake av LP, et barn har til og med forsøkt å begå selvmord, og i tillegg er disse LP-folkene frekke nok til å gi folk dårlig samvittighet for ikke å ha blitt friske når opplegget deres ikke virker. Jeg syns det er vanvittig frekt å skylde på syke folk når de ikke blir friske, enten det dreier seg om ME, kreft eller hjertesykdommer. Man skal bare tenke seg frisk. Det viser jo at de ikke har kunnskap om denne sykdommen i det hele tatt, de tror det dreier seg om folk som vil være syke og som bare later som. De må bare komme seg ut i frisk luft, så blir alt bra.

Folk med ME vil være friske, delta i livet som alle andre, og de prøver hele tida. Det er fordi de kommer seg ut i frisk luft at de krasjer hele tida. Hvis noen med leddgikt tenker at de ikke har leddgikt, så har de fortsatt leddgikt. Og hvis noen med betennelser i kroppen tenker at de ikke har betennelser i kroppen, så har de fortsatt det.

Problemet til LP-folka er at de tror ikke på at ME er ekte, for de tror at hvis folk bare tenker at de er friske, så blir de friske. Det fungerer ikke å tenke seg frisk fra autoimmune sykdommer, eller AIDS, eller hjerteinfarkt. Og hvis noen hadde foreslått noe sånt for en pasientgruppe, for eksempel folk med kreft, så hadde det blitt ramaskrik. Hvordan kan noen være så frekke at de foreslår noe så dumt? Og i tillegg skylde på pasienten hvis de ikke blir friske?

Anonymous poster hash: f56c0...9ec

• Liker 5
Skrevet

Jeg har tro på at det kan være en måte å takle depresjon og dårlig selvtillit på. For da er det jo viktig å bryte ut av et negativt tankemønster og jobbe med hvordan en oppfatter og vurderer seg selv.
Men å kurere fysisk sykdom ved å tenke? I beste fall så undertrykker man symptomene fordi man lurer seg selv. Og det er da vel langt farligere enn å anerkjenne at de er der?

• Liker 2
Skrevet
Jeg kjenner to damer som har ME. Og det er langt mer komplisert enn ta de bare må tenke mer positivt. For tro meg, de har prøvd! Og resultatet blir at de verker i hele kroppen og de kan sove flere dager i strekk omtrent hvis de presser seg selv for lenge. Og det er jo nettopp det dette selvbedraget gjør. At en bestemmer seg for å presse seg for lenge.

Anonymous poster hash: 2b397...936
Skrevet (endret)

Jeg tok lightning process i England. Du må gjerne sende meg pm, hvis du har noen spørsmål. :)

Endret av Lady
Skrevet

Jeg har tro på at det kan være en måte å takle depresjon og dårlig selvtillit på. For da er det jo viktig å bryte ut av et negativt tankemønster og jobbe med hvordan en oppfatter og vurderer seg selv.

Men å kurere fysisk sykdom ved å tenke? I beste fall så undertrykker man symptomene fordi man lurer seg selv. Og det er da vel langt farligere enn å anerkjenne at de er der?

Da kan man gå til en psykolog som har lang og riktig utdanning og få kognitiv terapi. Psykologer har i tillegg etiske retningslinjer å forholde seg til. LP ligner mer på vekkelses- og helbredelsesmøter du finner i visse menigheter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok lightning process i England. Du må gjerne sende meg pm, hvis du har noen spørsmål. :)

Kan du ikke fortelle om det her da?

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke ME er noe annet enn en psykisk tilstand, så Lighting Process kan vel sikkert funke.

Anonymous poster hash: fab4c...e99
Skrevet

Tror ikke ME er noe annet enn en psykisk tilstand, så Lighting Process kan vel sikkert funke.

Hvorfor tror du det?

Skrevet

Da kan man gå til en psykolog som har lang og riktig utdanning og få kognitiv terapi. Psykologer har i tillegg etiske retningslinjer å forholde seg til. LP ligner mer på vekkelses- og helbredelsesmøter du finner i visse menigheter.

Jeg aner ike hvordan disse møtene eller kursene foregår, så jeg vet jo ikke. Men jeg tror at positiv tenking og et annet fokus vil være til hjelp. Men psykolog med god kompetanse bør jo ikke byttes ut av den grunn.

Som sagt så aner jeg ikke hvordan selve prosessen er i forhold til LP, men prinsippet om positiv tenking er jo bra i seg selv. Men det er altså hovedsakelig innpakningen som er et problem i tillegg til de latterlige lovnadene om å kurere alt fra inngrodde negler til pest (satt på spissen) da?

Skrevet

Jeg aner ike hvordan disse møtene eller kursene foregår, så jeg vet jo ikke. Men jeg tror at positiv tenking og et annet fokus vil være til hjelp. Men psykolog med god kompetanse bør jo ikke byttes ut av den grunn.

Som sagt så aner jeg ikke hvordan selve prosessen er i forhold til LP, men prinsippet om positiv tenking er jo bra i seg selv. Men det er altså hovedsakelig innpakningen som er et problem i tillegg til de latterlige lovnadene om å kurere alt fra inngrodde negler til pest (satt på spissen) da?

Bra å tenke positiv så lenge man ikke mister huet. LP er å fornekte ALT og BARE tenke positivt uansett. Gå på kurs for å lære å fornekte virkeligheten og overse farlige symptomer. Fy faen....

• Liker 2
Skrevet

Da får du lese fra side 8 og utover i rapporten om Canada-kriteriene, der står det om hva ME er. For jeg tror ikke du har forstått hva det er.

Anonymous poster hash: f56c0...9ec

• Liker 2
Skrevet

Bra å tenke positiv så lenge man ikke mister huet. LP er å fornekte ALT og BARE tenke positivt uansett. Gå på kurs for å lære å fornekte virkeligheten og overse farlige symptomer. Fy faen....

Hjernevask altså..

Da forstod jeg det rett i utgangspunktet.

Gjest M.E syke
Skrevet

Sånn jeg ser det og min erfaring er at du er ikke den eneste, men tenk litt over denne:

Spør en person som er deprimert:

Hvis du blir frisk i morgen, hva vil du gjøre da? Etter lang erfaring med denne type pasienter så vil over 75% av denne gruppen si: Vet ikke, blir ikke frisk i morgen.

Spør en ME pasient vil du få mange forskjellige svar men alle har et ønske om å gjøre noe med dagen i morgen.

Jeg og de fleste med ME har vært igjennom dette med psykiatrisk / psykologisk utredning før diagnosen ble satt. ME er en utelukkelses sykdom

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke fortelle om det her da?

Nei, det ønsker jeg ikke.

Skrevet

Nei, det ønsker jeg ikke.

Hvorfor ikke egentlig?

Hva er så farlig med å dele en så fantastisk kur med folk? Ønsker du ikke at andre skal bli frisk?

Anonymous poster hash: 2b397...936

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...