Gå til innhold

Lightning process

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 0ad23...3a7
Skrevet

Tror jeg aldeles ikke på.

Skrevet

Tror det hjelper omtrent like mye som hvis du ved beinbrudd tenker at du ikke har knekt beinet, i stedet for å få det gipset.

Anonymous poster hash: f56c0...9ec
  • Liker 5
Skrevet

jeg føler det går i fornektelse, at du skal fornekte alle vonde følelser som kommer opp og tvinge deg til å tenke positivt uansett. Fungerte ikke for min del

Anonymous poster hash: d2bb8...7ce
  • Liker 1
Skrevet

Har ei venninne som hadde ME som ble helt frisk etter dette. Skjønner ikke hvordan det er mulig, men utrolig fasinerende å se ei jente som så gjerne ville, men ikke orket noen ting bli ei jente som er sprudlende og aktiv.

Skrevet

hvis man blir frisk av lightning, tror jeg ikke at man har hatt ME

• Liker 9
Gjest M.E syke
Skrevet

Jeg har prøvd denne metoden. Jeg har ME. Jeg kommer aldri til å anbefale denne, det er de mest bortkastete 15000 jeg overhode har brukt, Kunne heller ha fått mer nytte av de ved å tenne de opp i peisen.

Jeg var mild ME syk da jeg fikk muligheten, dette skulle jo være min redning. HAHA sier jeg bare, jeg lå 3 mnd i mørkt rom etterpå. Du får beskjed om at du gjør deg selv syk, man skal hive vekk alle de tingene som er hjelpemiddel og tenke at man er frisk. Man blir tuta ørene fulle om at man gjør seg selv syke hvis man ikke har positiv tankegang hele tiden.

En på kurset spurte at hva hvis man hadde hjerteinfarkt om man kunne bruke samme metode, ja da man kan bli frisk av alle sykdommer.

Bare man tenker seg frisk, for ifølge dette opplegget gjør menneskene seg syke.

Jeg ble jo kjempesyk og tok kontakt med veilieder fikk da vite at da hadde jeg kun meg selv å takke, da hadde jeg ikke tenkt riktig. Det er det som er feil med dette kurset for det skyldes kun på deg selv hvis ikke du blir frisk, jeg fikk vite at jeg ikke ønsket å bli frisk.

Jeg tror og at de som blir friske fra ME ved hjelp av LP ikke har rett diagnose kriterier, eller at deres ME brant ut likevel.

• Liker 6
Skrevet

TS HER

Hadde kyssesyken for et år siden, og har vært veldig mye syk siden da. Har de siste tre ukene vært sengeliggende, og var til legen i dag for å ta blodprøver for å finne ut om jeg har ME, som tydligvis er en lang prosess. Starter med lightning process neste uke, og er jo snakk om mye penger, og ble litt overrasket over mye negativ respons.

Skrevet

Jeg har prøvd denne metoden. Jeg har ME. Jeg kommer aldri til å anbefale denne, det er de mest bortkastete 15000 jeg overhode har brukt, Kunne heller ha fått mer nytte av de ved å tenne de opp i peisen.

Jeg var mild ME syk da jeg fikk muligheten, dette skulle jo være min redning. HAHA sier jeg bare, jeg lå 3 mnd i mørkt rom etterpå. Du får beskjed om at du gjør deg selv syk, man skal hive vekk alle de tingene som er hjelpemiddel og tenke at man er frisk. Man blir tuta ørene fulle om at man gjør seg selv syke hvis man ikke har positiv tankegang hele tiden.

En på kurset spurte at hva hvis man hadde hjerteinfarkt om man kunne bruke samme metode, ja da man kan bli frisk av alle sykdommer.

Bare man tenker seg frisk, for ifølge dette opplegget gjør menneskene seg syke.

Jeg ble jo kjempesyk og tok kontakt med veilieder fikk da vite at da hadde jeg kun meg selv å takke, da hadde jeg ikke tenkt riktig. Det er det som er feil med dette kurset for det skyldes kun på deg selv hvis ikke du blir frisk, jeg fikk vite at jeg ikke ønsket å bli frisk.

Jeg tror og at de som blir friske fra ME ved hjelp av LP ikke har rett diagnose kriterier, eller at deres ME brant ut likevel.

Uff.. ble veldig skeptisk nå. Hvor i norge gjorde du det?

Skrevet

jeg føler det går i fornektelse, at du skal fornekte alle vonde følelser som kommer opp og tvinge deg til å tenke positivt uansett. Fungerte ikke for min del

Hvordan dårlig var du?

Skrevet

[...]

Jeg vil bare si takk for at du deler din erfaring med slikt. Som regel hører man bare fra de som mener de har opplevd bedring, og det sørger for nye kunder til lurendreiere og sjarlataner som de som driver med lightning process-tøyset. Det er veldig alternativt, og det ødelegger nok langt flere enn det hjelper. Kjenner flere som har blitt verre av det.

Selvsagt hadde det aller beste vært om dette fungerte for deg, men det er fint at også de misfornøyde forteller om det, så vi ikke får den voldsomt ensidige fremstillingen de få som føler de har utbytte kommer med.

Og god bedring til deg. Jeg håper du får det bedre etter hvert.

Anonymous poster hash: 5ad85...d22

• Liker 1
Gjest M.E syke
Skrevet

TS HER

Hadde kyssesyken for et år siden, og har vært veldig mye syk siden da. Har de siste tre ukene vært sengeliggende, og var til legen i dag for å ta blodprøver for å finne ut om jeg har ME, som tydligvis er en lang prosess. Starter med lightning process neste uke, og er jo snakk om mye penger, og ble litt overrasket over mye negativ respons.

Jeg vil anbefale deg å vurdere LP på nytt. Du burde og vite at grunnlegger av LP Phil Parker er anmeldt for denne metoden i England hvis ikke jeg husker helt feil. Hvis du søker om LP innenfor ME miljøet vil du godt få høre om alle skrekk historiene:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10075338

• Liker 1
Gjest M.E syke
Skrevet (endret)

Uff.. ble veldig skeptisk nå. Hvor i norge gjorde du det?

Jeg gjorde dette ikke i Norge , jeg gjorde det i England. Men jeg har og gått et kurs i Norge, på Østlandet. Grunnen til at jeg valgte kurs nr 2 rette etter på var jeg hadde en fastlege og NAV som ikke ville hjelpe meg( idotisk av henne/ dem ) hvis jeg ikke hadde tatt kurset, i mellom de 2 kursene hadde jeg 3 mnd i senga, og hun mente at kurset i England ikke var godt nok, men hun ble skremt når hun hørte det hun hørte, jeg tvang henne med på det kurset, og hun stilte opp for meg da jeg etter kurs nr 2 i Norge fikk laaaangt lengre tid i mørt rom, med øreklokker. Jeg er i dag husbunden.Alt husarbeide faller på mannen min

Endret av M.E syke
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det sånn at det blir så utrolig mye negativitet når noen nevner at de har hatt positivt utbytte av LP?

Jeg må ærlig innrømme jeg synes det er meget rart.

Men så synes jeg det også er rart at de emnene på MEforum sine sider med mest innlegg er "symptomer" og "NAV trygd og rettigheter".

Anonymous poster hash: 2bffe...c57
Skrevet

Jeg gjorde dette ikke i Norge , jeg gjorde det i England. Men jeg har og gått et kurs i Norge, på Østlandet

Hvordan foregikk kursene? Var det kun slik at de snakket om å tenke positivt?

Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd LP. Ville bare nevne at LP-folka mener å kunne helbrede homofili, og at de faktisk ringer folk som aldri har bedt om hjelp for å tilby nettopp slik "helbredelse". Jeg vet, for jeg har fått en slik telefon selv.

Det sier noe om seriøsiteten, spør du meg...

Anonymous poster hash: db1ee...745
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det så mye hemmelighold innen LP? Har jo vært flere på tv som har blitt intervjuet og sier de er mye bedre men de vil ikke si eksakt hva som har blitt gjort.

Anonymous poster hash: 366cf...5ff
Gjest M.E syke
Skrevet

Hvorfor er det så mye hemmelighold innen LP? Har jo vært flere på tv som har blitt intervjuet og sier de er mye bedre men de vil ikke si eksakt hva som har blitt gjort.

Anonymous poster hash: 366cf...5ff

Grunnen til at jeg ikke kan si hva so m skjedde der er at jeg har problemer med huskommelsen, det er blitt 3 år siden jeg gikk, og at de ikke ville at vi skulle spre dette , ja det er visst ikke annet enn hemmelig

Men jeg husker at det var mye snakk om at vi måtte tenke positivt, at vi når vi våknet på morgenen ikke skulle tenke at vi er syke , for da ville kroppen begynne å verke, da hjernen da sendte signal til kroppen om at den skulle finne syk og smerte. Husker at jeg på Dag 2 skulle legge ut på en lang tur, på med joggesko, av med innetøy og på med tur tøy, så skulle jeg si til meg selv: " jeg er ikke syk, jeg er frisk"

Men sånn i detaljer husker jeg ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...