AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #21 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg hadde avlivet hunden. Har hund selv og elsker hunder - men aldri om jeg kunne hatt en hund hjemme som jeg ikke kunne stole på overfor barn. Å bite i ansiktet er alvorlig og kunne fått fatale følger. Her var dere heldige at det gikk så godt som det gjorde tross alt. Da burde ikke du få lov til å ha en hund! Om en hund blir plaget eller forstyrret på en ubehagelig måte, så må den få lov til å forsvare seg selv uten å måtte bøte på livet. Omplassering er en god ting! Anonymous poster hash: ea480...edf 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 8. februar 2014 #22 Del Skrevet 8. februar 2014 Huff, vanskelig situasjon Søstra mi ble bitt av en nabohund, hun gikk inn og koste med den når den sov, og hunden bet. Denne hunden var ikke helt god fra før heller, så den ble avlivet. Vil tro det var begeret som rant over, og eierne trengte en slik hendelse for å ta dette steget. Men når hunden er snill og ikke har vist aggressive tendenser tidligere så vet jeg virkelig ikke. Er godt kjent med settere, og kan virkelig sette meg inn i situasjonen De er herlige og snille kosehunder, men som andre sier så er de nettopp det: Hunder. Dette er en avgjørelse som dere må bli enige om sammen. Tror ikke allverdens velmenende råd kan gjøre avgjørelsen lettere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #23 Del Skrevet 8. februar 2014 Hunden skvetter opp når den våkner og biter seg fast, det høres mer ut som panikk en dårlig lynne. Det samme kunne ha skjedd om han tråkket på et hvilket som helst menneske som ligger og drømmer og sover. Anonymous poster hash: c9484...afe 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LuriAnnie Skrevet 8. februar 2014 #24 Del Skrevet 8. februar 2014 Det er forskjell på å komme borti og å plage over knurrestadiet slik at hunden til slutt biter (i mine øyne er plaging noe de gjør med vilje). Jeg vil altså ikke ha på meg det at unga mine plager dyr, for det gjør de ikke. jeg kan velge å se på dette som et rent uhell, og etter å ha fått roet meg litt ned så skjønner jeg jo det at det nok var nettopp det det var. Bikkja løper stort sett løs ute hele dagen, så noen burarrest blir det nok ikke. Men han kommer til å ligge innelåst i buret sitt når unga er i nærheten. Han elsker forresten buret sitt og ligger helst der uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #25 Del Skrevet 8. februar 2014 Altså, om jeg går i en mørk bakgate og noen hopper på meg bakfra slår jeg til dem så hardt jeg bare kan, uavhengig av om det var en spøk eller et uhell eller hva. Folk beskytter seg selv. Dyr også. Overlevelse er vår #1 prioritet. Om du føler du ikke kan stole på bikkja, omplasser den til noen som kan ta godt vare på den. Jeg skulle gjerne tatt imot en hund i en slik situasjon. Dyr krever at man tilpasser seg dem og det er ikke alltid unger forstår dette. Ikke voksne heller, for den saks skyld. Man må kunne være på samme bølgelengde som dem og respektere at de ikke tenker og reagerer på samme måte som oss. Ikke avliv den. Avliving er noe man gjør når dyret er sykt, lidende eller så aggressivt at det ikke kan fungere med de alternativene man har. Det er ikke for engangshendelser og instinktive reaksjoner - om du tenker slik er du ikke skikket til å ha dyr i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 0b671...88d 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 8. februar 2014 #26 Del Skrevet 8. februar 2014 Altså, om jeg går i en mørk bakgate og noen hopper på meg bakfra slår jeg til dem så hardt jeg bare kan, uavhengig av om det var en spøk eller et uhell eller hva. Folk beskytter seg selv. Dyr også. Overlevelse er vår #1 prioritet. Om du føler du ikke kan stole på bikkja, omplasser den til noen som kan ta godt vare på den. Jeg skulle gjerne tatt imot en hund i en slik situasjon. Dyr krever at man tilpasser seg dem og det er ikke alltid unger forstår dette. Ikke voksne heller, for den saks skyld. Man må kunne være på samme bølgelengde som dem og respektere at de ikke tenker og reagerer på samme måte som oss. Ikke avliv den. Avliving er noe man gjør når dyret er sykt, lidende eller så aggressivt at det ikke kan fungere med de alternativene man har. Det er ikke for engangshendelser og instinktive reaksjoner - om du tenker slik er du ikke skikket til å ha dyr i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 0b671...88d Deilig å se at noen tenker likt som meg! <3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #27 Del Skrevet 8. februar 2014 Det er forskjell på å komme borti og å plage over knurrestadiet slik at hunden til slutt biter (i mine øyne er plaging noe de gjør med vilje). Jeg vil altså ikke ha på meg det at unga mine plager dyr, for det gjør de ikke. jeg kan velge å se på dette som et rent uhell, og etter å ha fått roet meg litt ned så skjønner jeg jo det at det nok var nettopp det det var. Bikkja løper stort sett løs ute hele dagen, så noen burarrest blir det nok ikke. Men han kommer til å ligge innelåst i buret sitt når unga er i nærheten. Han elsker forresten buret sitt og ligger helst der uansett. Det er forskjell på å komme borti og å plage over knurrestadiet slik at hunden til slutt biter (i mine øyne er plaging noe de gjør med vilje). Jeg vil altså ikke ha på meg det at unga mine plager dyr, for det gjør de ikke. jeg kan velge å se på dette som et rent uhell, og etter å ha fått roet meg litt ned så skjønner jeg jo det at det nok var nettopp det det var. Bikkja løper stort sett løs ute hele dagen, så noen burarrest blir det nok ikke. Men han kommer til å ligge innelåst i buret sitt når unga er i nærheten. Han elsker forresten buret sitt og ligger helst der uansett. Kanskje skaffe en skikkelig god hundeseng kan ligge fast i? Lære ham opp til å bruke den hele tiden. På den måten slipper du jo risikoen for at han ligger å slapper av midt i døra. Anonymous poster hash: c9484...afe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 8. februar 2014 #28 Del Skrevet 8. februar 2014 Er det helt klart hva som skjedde eller bare "gjetter" du at den skvatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #29 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg ville nok avlivet den ja. Hadde det vært et annet sitt barn den hadde bitt så hadde dyrlegen kommet på døra og henta hunden deres. Så hva om dere får besøk og hunden biter barnet som ikke er deres da? Anonymous poster hash: 36e06...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 8. februar 2014 #30 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Det jeg synes er skummelt er hvordan hunden avreagerte. At den gikk RETT midt oppi ansiktet og bet synes jeg er forstyrrende oppi dette. Jeg hadde følt det annerledes om hunden bet i foten eller buksebeinet, fordi det var foten som tråkket på ham og var i øye-høyde om du skjønner. Og når en hund først har bitt såpass som denne gjorde, er det visst 80% lettere for hunden å bite igjen, enn en hund som aldri har bitt. Hva da om den skvetter en annen gang? Vil den gå rett for ansiktet igjen? Ikke en sjans jeg ville tatt... Men jeg hadde heller omplassert til folk uten barn framfor å avlive. Hunden er jo ikke aggressiv av natur, men som sagt synes jeg den reagerte for drastisk. Endret 8. februar 2014 av NovaFlare 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #31 Del Skrevet 8. februar 2014 Altså, om jeg går i en mørk bakgate og noen hopper på meg bakfra slår jeg til dem så hardt jeg bare kan, uavhengig av om det var en spøk eller et uhell eller hva. Folk beskytter seg selv. Dyr også. Overlevelse er vår #1 prioritet. Om du føler du ikke kan stole på bikkja, omplasser den til noen som kan ta godt vare på den. Jeg skulle gjerne tatt imot en hund i en slik situasjon. Dyr krever at man tilpasser seg dem og det er ikke alltid unger forstår dette. Ikke voksne heller, for den saks skyld. Man må kunne være på samme bølgelengde som dem og respektere at de ikke tenker og reagerer på samme måte som oss. Ikke avliv den. Avliving er noe man gjør når dyret er sykt, lidende eller så aggressivt at det ikke kan fungere med de alternativene man har. Det er ikke for engangshendelser og instinktive reaksjoner - om du tenker slik er du ikke skikket til å ha dyr i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 0b671...88d Jeg har vokst opp med hunder som har blitt skremt osv av det vi har gjort som små, men aldri i verden at de kunne bitt selv om de har blitt skremt. Anonymous poster hash: 36e06...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrebart Skrevet 8. februar 2014 #32 Del Skrevet 8. februar 2014 Ikke drep bikkja pga. et uhell. Den mente ikke å skade ungen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. februar 2014 #33 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Jeg tror dette var et hendig uhell. Bikkja sov, ungen kom borti og gjorde det sånn at hunden fikk vondt, og hunden reagerte med å forsvare seg selv før den var helt våken, rett og slett instinkt. Ville ikke ha avlivet pga en en enkeltepisode. Såklart det er ille at barnet ble bitt i ansiktet, og som mor så forstår jeg reaksjonen din der og da. Edit; Skriveleif Endret 8. februar 2014 av Pomperipossa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #34 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor skal det alltid gå utover hunden når noe sånt skjer? Pass på ungene deres istedet. Blir så forbannet bare ved tanken på hvor mange hunder som har måtte bøte med livet pga drittunger og idiotiske foreldre! Stakkars dyr. Anonymous poster hash: c6767...b84 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnivore Skrevet 8. februar 2014 #35 Del Skrevet 8. februar 2014 Bikkja mi med unger over hele seg = lykkelig hund, men jeg tror jaggu også den hadde bitt fra seg om en unge hadde tråkket på den mens den sov samtidig som at ungen hadde brukt høy stemme. Forsåvidt det samme om det var meg som hadde tråkket på hunden og brølt samtidig. Med mindre hunden har vist seg aggresiv før så tror jeg heller at hunden kan få en kurv eller et bur å sove i og at ungen da får klar beskjed om at når hunden sover så skal ikke ungen borti hunden. Hvis dere nå sliter stort med å stole på hunden er det bedre å prøve å omplassere til folk enten uten eller med større barn en det dere har akkurat nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mary Quant Skrevet 8. februar 2014 #36 Del Skrevet 8. februar 2014 Da burde ikke du få lov til å ha en hund! Om en hund blir plaget eller forstyrret på en ubehagelig måte, så må den få lov til å forsvare seg selv uten å måtte bøte på livet. Omplassering er en god ting! Anonymous poster hash: ea480...edf Skjerp deg. Jeg har hatt hund så lenge jeg har levd, så hunder er jeg vant til. Min lille hund har også blitt tråkket på ved et uhell flere ganger både av meg og av ungene - men den eneste reaksjonen har vært et lite hyl - akkurat som vi gjør om noen trør oss på foten. Det er direkte ansvarsløst å ikke ta affære når et barn blitt bitt av en hund. Er helt sjokkert over å lese at så mange mener at hunden skal få flere sjanser. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #37 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg har vokst opp med hunder som har blitt skremt osv av det vi har gjort som små, men aldri i verden at de kunne bitt selv om de har blitt skremt. Anonymous poster hash: 36e06...445 Enig, erfaringen min er at en snill familiehund skvetter og bjeffer eller loper bort. Ikke angriper ansiktet. Det er en aggressiv respons. Anonymous poster hash: 9880e...718 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #38 Del Skrevet 8. februar 2014 Hunden skal selvsagt ikke avlives. Det er forskjell på å komme borti og å plage over knurrestadiet slik at hunden til slutt biter (i mine øyne er plaging noe de gjør med vilje). Jeg vil altså ikke ha på meg det at unga mine plager dyr, for det gjør de ikke. jeg kan velge å se på dette som et rent uhell, og etter å ha fått roet meg litt ned så skjønner jeg jo det at det nok var nettopp det det var. Bikkja løper stort sett løs ute hele dagen, så noen burarrest blir det nok ikke. Men han kommer til å ligge innelåst i buret sitt når unga er i nærheten. Han elsker forresten buret sitt og ligger helst der uansett. Da omplasserer du, for det der er ikke noe liv for en hund, de vil være inkludert i flokken sin. Anonymous poster hash: a7725...db2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 8. februar 2014 #39 Del Skrevet 8. februar 2014 Omplasser bikkja til noen som IKKE HAR BARN! Den takler ikke det uforutsigbare med det å ha barn, som du skriver så reagerte den da ungen var borti. En barnevennlig hund skal ikke, under noen omstendighet, reagere slik den hunden gjorde mot sønnen din. Selvsagt skal man som forelder passe på og ha full kontroll, hele tida, men det kommer øyeblikk, som du opplevde, der man ikke har kontroll, og det er DA det er viktig at man har en hund som ikke er like nervøs og usikker som det hunden din helt tydelig er. Ikke hør på fanatikere som mener du skal beholde hunden, det er ikke forsvarlig. Den har feil gemytt og reaksjonsmønster til å være en familiehund. Det er ikke på noen måte ansvarlig å beholde hunden hos dere etter det den gjorde. Og du skriver du har et barn som snart kommer til å krabbe, det er ikke trygt. Neste gang er det babyen om får gjennomgå, og den tåler langt mindre enn en seksåring. Husk på å bearbeide følelsene og inntrykket til seksåringen i ettertid, så han ikke blir redd for hunder i fremtiden. Og nei, den trenger ikke å avlives da reaksjonen mest sannsynlig var fordi den ble redd of skvatt, men den må bo hos noen andre som ikke har barn, og som er villige til å jobbe med hunden. Håper du følger dette rådet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #40 Del Skrevet 8. februar 2014 Skjerp deg. Jeg har hatt hund så lenge jeg har levd, så hunder er jeg vant til. Min lille hund har også blitt tråkket på ved et uhell flere ganger både av meg og av ungene - men den eneste reaksjonen har vært et lite hyl - akkurat som vi gjør om noen trør oss på foten. Det er direkte ansvarsløst å ikke ta affære når et barn blitt bitt av en hund. Er helt sjokkert over å lese at så mange mener at hunden skal få flere sjanser. Skremmende at sånne som deg har ansvar for levende skapninger Og skremmende syn du har på noens LIV! synes det er forferdelig at sånn folk skaffer seg dyr... Selv om du har hatt hund hele livet gjør ikke det deg til en god hundeeier! Anonymous poster hash: 39b34...9e4 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå