tingeling Skrevet 15. februar 2014 #241 Del Skrevet 15. februar 2014 Er det bare jeg som reagerer på at hunden løper fritt ute ? Bor dere et sted uten andre mennesker og husdyr i mils omkrets? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 15. februar 2014 #242 Del Skrevet 15. februar 2014 Er det bare jeg som reagerer på at hunden løper fritt ute ? Bor dere et sted uten andre mennesker og husdyr i mils omkrets? Ser flere har kommentert det, men ser ikke selv hvor det står at den løper fritt. Har selv hunder som er løse ute, men hele tomta er gjerda inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 15. februar 2014 #243 Del Skrevet 15. februar 2014 Er det bare jeg som reagerer på at hunden løper fritt ute ? Bor dere et sted uten andre mennesker og husdyr i mils omkrets? Hundene min løper også fritt ute, det er ikke noe rart i det. Å ha dem løse, forutsetter at de ikke er til sjenanse for folk eller dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #244 Del Skrevet 15. februar 2014 Er det bare jeg som reagerer på at hunden løper fritt ute ? Bor dere et sted uten andre mennesker og husdyr i mils omkrets? Det er ikke båndtvang nå, så det er da helt ok la hunder være løse.Anonymous poster hash: f8515...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 15. februar 2014 #245 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er ikke båndtvang nå, så det er da helt ok la hunder være løse.Anonymous poster hash: f8515...ef7 Tullprat. Å ha hunden løs forutsetter at man er ute SAMMEN MED hunden. Ikke at man lukker døra og gjør andre ting, imens hunden (som biter barn når den føler for det) skal løpe løs ute alene.. FOLK!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemø Skrevet 15. februar 2014 #246 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Latterlig å lese kommentarer som rett og slett sier du er grusom om du avliver et dyr fordi det bet barnet ditt. Ærlig talt, jeg håper aldri jeg og mitt barn møter dere med hund som har vist så agressive tendenser. En hund er et DYR og ikke et menneske. Den skal ikke behandles som et menneske. Hvordan kan du være helt sikker på at den ikke gjør den igjen om hunden har bitt? Jeg hadde aldri kunne latt mitt barn være i samme rom igjen med en slik hund uten å være på vakt. En bekjent av meg hadde en hund som bet ei jente etter at hun strøk han. Hunden hadde blitt påkjørt dagen før og hadde vondt. Er dette en unnskyldning? kanskje, men eier valgte allikevel å avlive. Man kan kanskje unnskylde med å si at det var et uhell, han ble bare skremt. men ærlig talt, dette har dere ikke grunnlag til å si om dere ikke på magisk vis kan lese hundens tanker. Er en unnskyldning nok om hunden biter en gang til? Endret 15. februar 2014 av Lillemø 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #247 Del Skrevet 15. februar 2014 Tullprat. Å ha hunden løs forutsetter at man er ute SAMMEN MED hunden. Ikke at man lukker døra og gjør andre ting, imens hunden (som biter barn når den føler for det) skal løpe løs ute alene.. FOLK!!! Hva søren, ro deg ned litt du da! Har noen her sagt at det er okei å slippe løs hundene på egenhånd? Det var ihvertfall ikke det jeg mente, selvsagt skal man være SAMMEN med hunden. Anonymous poster hash: f8515...ef7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #248 Del Skrevet 15. februar 2014 Latterlig å lese kommentarer som rett og slett sier du er grusom om du avliver et dyr fordi det bet barnet ditt. Ærlig talt, jeg håper aldri jeg og mitt barn møter dere med hund som har vist så agressive tendenser. En hund er et DYR og ikke et menneske. Den skal ikke behandles som et menneske. Hvordan kan du være helt sikker på at den ikke gjør den igjen om hunden har bitt? Jeg hadde aldri kunne latt mitt barn være i samme rom igjen med en slik hund uten å være på vakt. En bekjent av meg hadde en hund som bet ei jente etter at hun strøk han. Hunden hadde blitt påkjørt dagen før og hadde vondt. Er dette en unnskyldning? kanskje, men eier valgte allikevel å avlive. Man kan kanskje unnskylde med å si at det var et uhell, han ble bare skremt. men ærlig talt, dette har dere ikke grunnlag til å si om dere ikke på magisk vis kan lese hundens tanker. Er en unnskyldning nok om hunden biter en gang til? Og jeg håper ikke jeg møter på slike som dere med disse frykt-holdningene med hunden min. Hvorfor ikke bare gjøre barnet ditt livredd med en gang med propogandaen din, så slipper du at h*n noensinne skal omgås hunder? Ja, hunder er dyr, ikke mennesker, derfor må man også vise respekt for dem og ikke menneskeligjøre dem med at de er onde, slemme og fortjener å få sin straff. Et dyr kan bli skremt, et dyr kan bli provosert, et dyr kan ha vondt, et dyr forsøker å si fra med sitt språk, og hjelper ikke det så må de ty til det de har, tenner. Og ja, det er unnskyldning i massevis! En hund som biter fordi den har vondt betyr ikke at den er agressiv, og når jeg hører om folk som avliver hundene sine fordi de har smerter burde fått forbud mot å noensinne eie et dyr igjen, særlig da man også ikke skjermer hunden for ubehageligeter når den har smerter. Når man har så lite kunnskap og respekt, vel, da fortjener man ikke den gleden og ansvaret. Da viser man en sterk bruk og kast mentalitet. En agressiv/ustabil hund som går inn for å angripe etterlater ikke et enkelt bitt og noen sting. En agressiv hund går til uprovosert angrep uten at noe som helst har trigget den. Da er jeg enig i at avliving er det beste, både for dyret og for mennesker rundt. Men en hund som blir skremt eller sier i fra? Ikke pokker! Dette prinsippet om at dyret skal avlives om den glefser eller biter har tatt helt av. Jeg får mistanke om at de som roper høyest om dette her er folk som ikke har satt seg inn i hundens språk, grenser og lar barn herje som de vil og forventer at hunden alltid skal lyde og finne seg i ting. Anonymous poster hash: 048d3...551 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koshka Skrevet 15. februar 2014 #249 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er ikke holdbart å la hunden være i bur fordi dere ikke stoler på den. Jeg tror veldig mange fredelige hunder kunne reagert om de hadde ligget i dyp søvn, ant fred og ingen fare,og plutselig blitt tråkket på. Her tror jeg omplassering er det beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemø Skrevet 15. februar 2014 #250 Del Skrevet 15. februar 2014 Og jeg håper ikke jeg møter på slike som dere med disse frykt-holdningene med hunden min. Hvorfor ikke bare gjøre barnet ditt livredd med en gang med propogandaen din, så slipper du at h*n noensinne skal omgås hunder? Ja, hunder er dyr, ikke mennesker, derfor må man også vise respekt for dem og ikke menneskeligjøre dem med at de er onde, slemme og fortjener å få sin straff. Et dyr kan bli skremt, et dyr kan bli provosert, et dyr kan ha vondt, et dyr forsøker å si fra med sitt språk, og hjelper ikke det så må de ty til det de har, tenner. Og ja, det er unnskyldning i massevis! En hund som biter fordi den har vondt betyr ikke at den er agressiv, og når jeg hører om folk som avliver hundene sine fordi de har smerter burde fått forbud mot å noensinne eie et dyr igjen, særlig da man også ikke skjermer hunden for ubehageligeter når den har smerter. Når man har så lite kunnskap og respekt, vel, da fortjener man ikke den gleden og ansvaret. Da viser man en sterk bruk og kast mentalitet. En agressiv/ustabil hund som går inn for å angripe etterlater ikke et enkelt bitt og noen sting. En agressiv hund går til uprovosert angrep uten at noe som helst har trigget den. Da er jeg enig i at avliving er det beste, både for dyret og for mennesker rundt. Men en hund som blir skremt eller sier i fra? Ikke pokker! Dette prinsippet om at dyret skal avlives om den glefser eller biter har tatt helt av. Jeg får mistanke om at de som roper høyest om dette her er folk som ikke har satt seg inn i hundens språk, grenser og lar barn herje som de vil og forventer at hunden alltid skal lyde og finne seg i ting. Anonymous poster hash: 048d3...551 Og glad er jeg for at barnet mitt får oppleve trygge omgivelser med trygge dyr på gård. En hund som glefser fordi den ble skremt og en hund som biter noen i ansiktet er to forskjellige ting. Å bite noen i ansiktet er et angrep, da et rovdyr som oftest går der det er mest dødelig. Glad er jeg for at jeg har fått vokst opp med den mentaliteten jeg har rundt dyr. På den måten er jeg helt sikker på at mine dyr aldri vil angriper noen, og skulle det, gud forby, skje, blir den avlivet. En hard mentalitet som får "dyrevenner" som har vokst opp i by med en hund som får gå ut 3 ganger om dagen i 10 minutter, til å hyle ut at man er grusom, ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #251 Del Skrevet 15. februar 2014 Og glad er jeg for at barnet mitt får oppleve trygge omgivelser med trygge dyr på gård. En hund som glefser fordi den ble skremt og en hund som biter noen i ansiktet er to forskjellige ting. Å bite noen i ansiktet er et angrep, da et rovdyr som oftest går der det er mest dødelig. Glad er jeg for at jeg har fått vokst opp med den mentaliteten jeg har rundt dyr. På den måten er jeg helt sikker på at mine dyr aldri vil angriper noen, og skulle det, gud forby, skje, blir den avlivet. En hard mentalitet som får "dyrevenner" som har vokst opp i by med en hund som får gå ut 3 ganger om dagen i 10 minutter, til å hyle ut at man er grusom, ja. Trygge dyr på en gård? Hvilket dyr er trygt? Hester og kyr kan sparke, vær kan stange, katter kan klore, griser kan drepe og spise en person som f.eks har fått et illebefinnede. Så har man disse dyrene som ikke kan forsvare seg selv som høns, og sau (selv om sau også kan stange). Det er vel det som er trygt for barn... Verden er et farlig sted med en slik holdning. En hund i dyp søvn som blir overrasket går ikke inn for å drepe ved å bite barnet i ansiktet(...) det er et instinkt ja, men om en hund har hensikt å virkelig skade så ville det nok ikke blitt noen sting for å si det sånn, da ville barnet mest sansynlig ikke overlevd. STOR forskjell. En hund eller enhvert dyr tenker ikke klart når den blir bråvkekt, det gjør nok ikke du heller etter en dag som krever ekstremt mye mental stimuli. Det var ikke snakk om at hunden drepte barnet her, men at barnet fikk seg et bitt fra en hund som hadde vært på intensiv jaktrening i 8 timer, hvorpå den mest sansynlig lå i dyp REM-søvn og bråvåknet av roping samtidig som ungen kom borti beinet på den. Den mest mentale friske hunden kunne reagert på samme måte. Men i noens øyne så er det selvsagt at hunden var agressiv, gikk inn for å drepe siden den gikk etter ansiktet, og at den mest sansynlig kommer til å drepe ved neste mulighet Det er en hard mentalitet at dyr kan være uforutsigbare også tydeligvis. Etter å ha bodd på landet hele livet og gått på landbruksskole (så nei, jeg er nok ikke en byjente som du insinuerer) og vokst opp med mange type forskjellige dyr så er det kyr, hester og katt jeg har mest respekt for. Jeg er sjeleglad for at jeg vokste opp med hund, lærte grensene, språk og med foreldre som så på hunden som et fullverdig familiemedlem, og ikke hadde dette forkastelige prinsippet. Jeg overlevde fint selv om jeg fikk en verandaleppe og noen kutt i ny og ned (måtte til og med sy) det var min egen feil, jeg innså det etterhvert, det er ikke alltid gullungen er så uskyldig. For min del var at jeg ikke leste signalene den iherdig forsøkte å sende ut, og presset meg på. Ble lagt i bakken av hunder jeg forsøkte å løpe fra, Jeg aldri lar hunden min omgås barn. Det er aldri ungens feil, alltid hunden, og skulle hunden min bli presset og herset med og han glefser så er jeg redd for at foreldrene viser de samme hysteriske holdningene. Hvordan kan du være så sikker på at dine dyr aldri vil angripe noen? Alle dyr uavhengig av mental psyke kan reagere. Det er ikke ting man har full kontroll over. Med mindre man har et dyr som ikke kan forsvare seg da selvsagt. Jeg foretrekker dyr som kan si fra. Anonymous poster hash: 048d3...551 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #252 Del Skrevet 15. februar 2014 Trygge dyr på en gård? Hvilket dyr er trygt? Hester og kyr kan sparke, vær kan stange, katter kan klore, griser kan drepe og spise en person som f.eks har fått et illebefinnede. Så har man disse dyrene som ikke kan forsvare seg selv som høns, og sau (selv om sau også kan stange). Det er vel det som er trygt for barn... Verden er et farlig sted med en slik holdning. En hund i dyp søvn som blir overrasket går ikke inn for å drepe ved å bite barnet i ansiktet(...) det er et instinkt ja, men om en hund har hensikt å virkelig skade så ville det nok ikke blitt noen sting for å si det sånn, da ville barnet mest sansynlig ikke overlevd. STOR forskjell. En hund eller enhvert dyr tenker ikke klart når den blir bråvkekt, det gjør nok ikke du heller etter en dag som krever ekstremt mye mental stimuli. Det var ikke snakk om at hunden drepte barnet her, men at barnet fikk seg et bitt fra en hund som hadde vært på intensiv jaktrening i 8 timer, hvorpå den mest sansynlig lå i dyp REM-søvn og bråvåknet av roping samtidig som ungen kom borti beinet på den. Den mest mentale friske hunden kunne reagert på samme måte. Men i noens øyne så er det selvsagt at hunden var agressiv, gikk inn for å drepe siden den gikk etter ansiktet, og at den mest sansynlig kommer til å drepe ved neste mulighet Det er en hard mentalitet at dyr kan være uforutsigbare også tydeligvis. Etter å ha bodd på landet hele livet og gått på landbruksskole (så nei, jeg er nok ikke en byjente som du insinuerer) og vokst opp med mange type forskjellige dyr så er det kyr, hester og katt jeg har mest respekt for. Jeg er sjeleglad for at jeg vokste opp med hund, lærte grensene, språk og med foreldre som så på hunden som et fullverdig familiemedlem, og ikke hadde dette forkastelige prinsippet. Jeg overlevde fint selv om jeg fikk en verandaleppe og noen kutt i ny og ned (måtte til og med sy) det var min egen feil, jeg innså det etterhvert, det er ikke alltid gullungen er så uskyldig. For min del var at jeg ikke leste signalene den iherdig forsøkte å sende ut, og presset meg på. Ble lagt i bakken av hunder jeg forsøkte å løpe fra, Jeg aldri lar hunden min omgås barn. Det er aldri ungens feil, alltid hunden, og skulle hunden min bli presset og herset med og han glefser så er jeg redd for at foreldrene viser de samme hysteriske holdningene. Hvordan kan du være så sikker på at dine dyr aldri vil angripe noen? Alle dyr uavhengig av mental psyke kan reagere. Det er ikke ting man har full kontroll over. Med mindre man har et dyr som ikke kan forsvare seg da selvsagt. Jeg foretrekker dyr som kan si fra. Anonymous poster hash: 048d3...551 Anonymous poster hash: 8d4bb...5fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #253 Del Skrevet 15. februar 2014 Synes det blir for drastisk å avlive en hund som reagerer på en situasjon som hunden antageligvis tolket som et form for angrep. Om dere ikke selv vil beholde hunden bør dere forsøke å få den omplassert. Anonymous poster hash: a0415...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mary Quant Skrevet 15. februar 2014 #254 Del Skrevet 15. februar 2014 Synes det blir for drastisk å avlive en hund som reagerer på en situasjon som hunden antageligvis tolket som et form for angrep. Om dere ikke selv vil beholde hunden bør dere forsøke å få den omplassert. Anonymous poster hash: a0415...c02 Det er de færreste hundene som biter mennesker på en måte så de blir skadet, faktisk så lite som 1 prosent. Eksperter sier at mellom 70 og 80 prosent av hundene som biter mennesker vil bite igjen. Og det er derfor utrolig å lese at så mange såkalte "hundemennesker" ikke har mer ansvarsfølelse enn hva som blir vist i denne tråden. Et skremmende eksempel på uansvarlige hundeeiere er Trondheims ordfører som opplevde at hunden hennes bet en 4 år gammel gutt i ansiktet. Guttens foreldre krevde hunden avlivet - men ordførerer nektet - for hunden var jo så snill, den hadde aldri bitt noen før. Helt vanvittig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stian86 Skrevet 16. februar 2014 #255 Del Skrevet 16. februar 2014 Følg magefølelse din så vet du hva som er rett for deg/ dere. Om du velger og beholde hunden din må du få tillit til den og behandle den so familie medlem. Men selvfølgelig alltid under oppsyn. Personlig gir jeg ikke min hund noen sjanser ang biting. Han kan få 1000 sjanser på alt mulig annet. Men biting uansett ka grunn, så er hunden ferdig for meg. Det som er skjedd her er jo at han ligger på sin plass og då vil ikke hunden blir forstyrret, det bke den på en eller annen måte og det smalt. Følg hjerte ditt og disk med mannen din, er jo tross alt ikke bare din hund.. min hund har lært at unger gjør mye rart. Drar han i haler og ører men han bare står der og lar de gjøre det. Får han ondt går han vekk. Poenget er syns det er spesielt at en fam hund gjøre noe sånn som dette uansett ka grunn det var. Er du i tvil kontakt proffe folk som kan gi dere råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #256 Del Skrevet 16. februar 2014 Det her minner meg om en epidosode hvor mora mi ble bitt, av en schæfer. Den sov ikke, men hun ble bitt fordi hun var alt for pågående og dyttet ansiktet sitt opp i hundens ansikt omtrent. Noe de færreste hunder er komfortabel med, særlig når de knapt kjenner mennesket. Den glefset til så hun måtte syes under det ene øyet. Forskjellen er vel at hunder flest ikke biter i den situasjonen, men rygger unna og sørger for å få avstand på fredelig vis. Da hun fortalte hendelsesforløpet til meg måtte jeg jo bare si at hun tydeligvis hadde provosert veldig, uten å være klar over det, selv om det var leit at det gikk sånn. Eierne av hunden ville avlive den for de er gode venner av henne, men mora mi insisterte på at de ikke skulle det. Et halvt år senere fløy hunden i strupen på et barn. De vurderte å omplassere den, men etter å ha observert den ei stund ble den avlivet. Hunder som bruker fysisk makt for å søke avstand har lett for å gjøre det igjen. Ikke minst fordi det funker jo. Man har mao et stort ansvar som eier.Anonymous poster hash: 3e3af...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Northernlight Skrevet 17. februar 2014 #257 Del Skrevet 17. februar 2014 Om hunden skal avlives, så skal den ihvertfall ikke skytes. Avlivning hos dyrlege e.l er humant og smertefritt for hunden. Anonymous poster hash: e513b...892 Og ei kule i nakken er ikke humant? Dyret dør momentant i kjente omgivelser, kansje den mest humane måten å dra på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 18. februar 2014 #258 Del Skrevet 18. februar 2014 http://www.lolathepitty.com/my-dog-bit-my-child/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #259 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg avlivet min hund fordi den viste tegn på å bite uprovosert. Den glefset etter et barn uten at barnet hadde provosert hunden (hundevant barn, som ikke en gang så på, eller nærmet seg, hunden). Dårlig avl, dårlig oppdragelse, manglende lesing av hundens språk - alt det vi mennesker gjør for at de skal lide og bli avlivet. Hos min var det dårlig avl og dårlig menneskehåndtering de første årene av dens liv. Tragisk og trist som faen Anonymous poster hash: 4c37d...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 18. februar 2014 #260 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Det kan også være verdt å merke seg at hunder endrer lynne en del etter hvert som de blir eldre. Særlig hanner blir skarpere i kantene og får kortere lunte når de blir godt voksne (4,5,6 år), det er da man ser hva som bor i hunden og ikke før. Så man skal alltid være på vakt og aldri stole blindt på en hund, selv om den aldri tidligere har vist aggressive tendenser. For temperamentet er langt fra skrevet i stein. Endret 18. februar 2014 av la Flaca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå