Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Hunden bet seksåringen vår i ansiktet :( Avlive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pass heller på de idiotiske ungene. Hadde jeg vært en hund som måtte takle å bli plagd av uvitende drittunger hadde jeg også bitt.

Anonymous poster hash: a23b1...b7f

Får håpe du ikke blir en hund i ditt neste liv. Heller ikke at du har barn eller hund samtidig. Alle vet jo hvem du ser på som viktigst..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe du ikke blir en hund i ditt neste liv. Heller ikke at du har barn eller hund samtidig. Alle vet jo hvem du ser på som viktigst..

Jeg har 2 barn og 2 hunder... De er like viktige <3

Alle behandles med kjærlighet og respekt.

Anonymous poster hash: 39b34...9e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er skummelt er hvordan hunden avreagerte. At den gikk RETT midt oppi ansiktet og bet synes jeg er forstyrrende oppi dette. Jeg hadde følt det annerledes om hunden bet i foten eller buksebeinet, fordi det var foten som tråkket på ham og var i øye-høyde om du skjønner. Og når en hund først har bitt såpass som denne gjorde, er det visst 80% lettere for hunden å bite igjen, enn en hund som aldri har bitt. Hva da om den skvetter en annen gang? Vil den gå rett for ansiktet igjen? Ikke en sjans jeg ville tatt... Men jeg hadde heller omplassert til folk uten barn framfor å avlive. Hunden er jo ikke aggressiv av natur, men som sagt synes jeg den reagerte for drastisk.

Dette!! Viktig. Og godt skrevet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn og 2 hunder... De er like viktige <3

Alle behandles med kjærlighet og respekt.

Er du samme AB som jeg siterte? Hvis ikke, var ikke innlegget ment til deg, men til den som refererer til barn som "drittunger".

Men må si jeg synes jeg det er rart at du likestiller dine egne barn med hundene dine.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe tullsnakk? At man skal beholde en hund som regerer feil (ift å være en familiehund) og risikere at den gjlr nettoppd et samme igjen, muligens med fatale konsekvenser? Det er ikke snakk om en liten hund heller.

Den eneste sjansen som er riktig å gi hunden er i et nytt hjem uten barn.

Du trenger vel ikke å gå rett i strupen på meg fordi vi har forskjellige synspunkt?

Når alt kommer til alt, så er det ingenting som heter "familiehund". Uansett hvilken hund man har, så må man ta visse forholdsregler, uansett om det blir sett på som en "familiehund", "vakthund" eller "fuglehund". En hund som blir skremt når den sover, vil som oftest reagere med rent instinkt og gå i forsvar. Så derfor sier jeg, min mening er å lære barna å ikke forstyrre hunden som sover, og gi hunden en sjanse til.

Eller å omplassere den som en del her sier, men det var faktisk ikke hundens feil. Men desverre ble barnet til TS skadet av at hunden ble skremt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dyr og mennesker er like mye verdt faktisk. Ungene mine kommer til å lære å oppføre seg rundt dyr, slik som jeg ble lært av min mor. Hva er galt i det ?

Unger er dumme, uvitende og respektløse rundt dyr (selvfølgelig, de er jo små og vet ikke bedre) derfor er det en oppgave for voksne mennesker å faktisk lære ungene sine dette.

Det står jo her svart på hvitt at hunden var sliten etter en flere timers tur, lå og sov, plutselig blir den tråkket på og i tillegg kommer det er høy lyd - selvfølgelig reagerer den? Hadde ungen lært å oppføre seg, hadde ikke det her skjedd , + hunden er faktisk ikke voldelig, dette er første tegn på agressivitet hunden har vist. Er jo ikke rart at hunden er i dårlig humør etter en slitsom dag + redsel.

Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne dette, lille deg :)

Lær ungene respekt og oppførsel rundt dyr, så blir det ikke uhell. De fleste ulykkene er grunnet drittunger som plager dyrene. Hadde dyret angrepet en person som bare gikk rolig forbi så er det desverre noe galt med hunden. Folk må jo skjønne at dem ikke må la ungene sine plage dyr, herregud.

Nå har denne familien fått det inn med teskje og vil forhåpentligvis lære ungene :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du samme AB som jeg siterte? Hvis ikke, var ikke innlegget ment til deg, men til den som refererer til barn som "drittunger".

Men må si jeg synes jeg det er rart at du likestiller dine egne barn med hundene dine.

Barn er jo drittunger fordi de ikke vet bedre, slutt å bli følsom.

Er jo ikke rart at folk likestiller barna sine som dyr, når det finnes folk som faktisk mener dyr og mennesker er likeverdt :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Du trenger vel ikke å gå rett i strupen på meg fordi vi har forskjellige synspunkt?

Når alt kommer til alt, så er det ingenting som heter "familiehund". Uansett hvilken hund man har, så må man ta visse forholdsregler, uansett om det blir sett på som en "familiehund", "vakthund" eller "fuglehund". En hund som blir skremt når den sover, vil som oftest reagere med rent instinkt og gå i forsvar. Så derfor sier jeg, min mening er å lære barna å ikke forstyrre hunden som sover, og gi hunden en sjanse til.

Eller å omplassere den som en del her sier, men det var faktisk ikke hundens feil. Men desverre ble barnet til TS skadet av at hunden ble skremt.

Det bør være nulltoleranse for så kraftige hundebitt at mennesker må legebehandles. Når det endatil er et barn som er bitt i ansiktet så er det sjokkerende at så mange mener at hunden skal få flere sjanser.

Tenk om det skjer igjen? Neste gang er det kanskje et annet barn som må legebehandles. Man må huske på at leger er pliktige til å rapportere slike hendelser ...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det legevakten sier kan hunden avlives uansett hva dere mener litt avhengig av politiets vurdering og tolkning av hundeloven (i ytterste konsekvens kan de dukke opp på døren). Det stilles meg bekjent ingen krav til skadeomfang når det er snakk om hund som angriper barn (under 12 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ble redd da barnet ble bitt, men som du selv skriver var det nok fordi den ble skremt og skvatt. At den "gikk rett for ansiktet" som noen skriver her er vel heller ikke rart? Den blir redd, spretter opp og forsvarer seg på best mulig måte. Jeg antar at barnet er så lavt at hunden ikke hoppet opp i luften mot ansiktet og bet, men at det er i ca samme høyde som snuten til hunden når den står. Syns det er veldig merkelig at et hjem med hunder og barn ikke har lagt ned grunnleggende regler. Når en hund sover skal man ikke forstyrre den! Det er vel ikke rart at man skvetter om noen kommer løpende forbi (kanskje tråkker på) og roper når man ligger og sover?! Hunden har sannsynligvis ikke blitt aggressiv over natten, og er nok den samme hunden dere har hatt disse årene. Så klart den ikke skal avlives om den ikke viser tegn til aggressivitet! Det er tross alt et liv det er snakk om her, ikke en leke man kaster når man er lei!

Om du planlegger å ha hunden i bur hele dagen, bør du definitivt omplassere den istedet! Dette er IKKE er liv for en hund, og det er frihetsberøvelse og dyreplageri. Omplasser den heller til noen som gir den det livet den fortjener! At man får/har barn skal ikke degradere hunden til noe man kan behandle dårlig eller bruke mindre tid på.

Anonymous poster hash: 34a74...d85
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke samme ab :)

Du får lov til å synes hva du vil :)

Jeg elsker både barna og hundene mine høyere enn himmelen og gjør mitt ytterste for at alle sammen skal få et best mulig liv.

Jeg skiller ikke mellom art når det kommer til kjærlighet, og jeg elsker hundene mine vanvittig høyt :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dyr og mennesker er like mye verdt faktisk. Ungene mine kommer til å lære å oppføre seg rundt dyr, slik som jeg ble lært av min mor. Hva er galt i det ?

Unger er dumme, uvitende og respektløse rundt dyr (selvfølgelig, de er jo små og vet ikke bedre) derfor er det en oppgave for voksne mennesker å faktisk lære ungene sine dette.

Det står jo her svart på hvitt at hunden var sliten etter en flere timers tur, lå og sov, plutselig blir den tråkket på og i tillegg kommer det er høy lyd - selvfølgelig reagerer den? Hadde ungen lært å oppføre seg, hadde ikke det her skjedd , + hunden er faktisk ikke voldelig, dette er første tegn på agressivitet hunden har vist. Er jo ikke rart at hunden er i dårlig humør etter en slitsom dag + redsel.

Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne dette, lille deg :)

Lær ungene respekt og oppførsel rundt dyr, så blir det ikke uhell. De fleste ulykkene er grunnet drittunger som plager dyrene. Hadde dyret angrepet en person som bare gikk rolig forbi så er det desverre noe galt med hunden. Folk må jo skjønne at dem ikke må la ungene sine plage dyr, herregud.

Nå har denne familien fått det inn med teskje og vil forhåpentligvis lære ungene :)

Ser du har lest innleggene mine før siden du stjeler min hersketeknikk(les: "lille deg").

Selv om hverken du eller jeg egner oss som noe rakettforskere, så er jeg uenig i ditt verdisyn. Men jeg er enig i at man skal lære barn å omgås dyr, noe jeg også er veldig opptatt av da jeg ikke ønsker at mitt barn skal bli angrepet av uforutsigbare skapninger. Samme som at jeg lærer han mer og mer om at mennesker også er uforutsigbare og noen av oss er slemme og er ute etter å skade andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være nulltoleranse for så kraftige hundebitt at mennesker må legebehandles. Når det endatil er et barn som er bitt i ansiktet så er det sjokkerende at så mange mener at hunden skal få flere sjanser.

Tenk om det skjer igjen? Neste gang er det kanskje et annet barn som må legebehandles. Man må huske på at leger er pliktige til å rapportere slike hendelser ...

De aller fleste her er fornuftige nok og har nok empati til å skjønne at et uskyldig individ ikke bør drepes pga 1 feil.

Du og et par andre er de eneste som mener drap er det rette å gjøre her...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ble redd da barnet ble bitt, men som du selv skriver var det nok fordi den ble skremt og skvatt. At den "gikk rett for ansiktet" som noen skriver her er vel heller ikke rart? Den blir redd, spretter opp og forsvarer seg på best mulig måte. Jeg antar at barnet er så lavt at hunden ikke hoppet opp i luften mot ansiktet og bet, men at det er i ca samme høyde som snuten til hunden når den står. Syns det er veldig merkelig at et hjem med hunder og barn ikke har lagt ned grunnleggende regler. Når en hund sover skal man ikke forstyrre den! Det er vel ikke rart at man skvetter om noen kommer løpende forbi (kanskje tråkker på) og roper når man ligger og sover?! Hunden har sannsynligvis ikke blitt aggressiv over natten, og er nok den samme hunden dere har hatt disse årene. Så klart den ikke skal avlives om den ikke viser tegn til aggressivitet! Det er tross alt et liv det er snakk om her, ikke en leke man kaster når man er lei!

Om du planlegger å ha hunden i bur hele dagen, bør du definitivt omplassere den istedet! Dette er IKKE er liv for en hund, og det er frihetsberøvelse og dyreplageri. Omplasser den heller til noen som gir den det livet den fortjener! At man får/har barn skal ikke degradere hunden til noe man kan behandle dårlig eller bruke mindre tid på.

Anonymous poster hash: 34a74...d85

Jo, det er det. Det er unormalt og ikke forenelig med et liv som familiehund.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er jo drittunger fordi de ikke vet bedre, slutt å bli følsom.

Er jo ikke rart at folk likestiller barna sine som dyr, når det finnes folk som faktisk mener dyr og mennesker er likeverdt :)

Så mennesker som mangler kunnskaper og erfaringer er drittmennesker i dine øyne? Merkelig holdning.

Jeg vet at det finnes slike mennesker, men jeg har problemer med å forstå hvorfor de mener det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg ble bitt av vår familiehund ved et uhell da jeg var mindre. Foreldrene mine gikk mange runder, men siden det ikke var et aggressivt bitt, lot de være å avlive. Hunden levde i 7 år til, og det skjedde aldri noe. Har fuglehund selv, og de sover ekstremt tungt etter slike utfarter fordi de tar seg så ut. Hunden skvatt nok bare, en rift har ikke noe med aggressivitet å gjøre.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde avlivet hunden om det var min hund om mine barn. Jeg ville ikke tatt den risken at den kan angripe noen av de igjen - eller nesten enda verre: andres barn eller andre folk.

Jeg ville heller ikke omplassert den, selv om det var til noen den som ikke hadde barn. Faller du på omplassering må du i hvert fall si klart i fra om hva som har skjedd: at den har angrepet en av dine barn, bitt barnet ditt i ansiktet så dere måtte på legevakta, så får den eventuelt nye eieren vurdere om dette er noen han/hun vil begi seg utpå.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lest innleggene mine før siden du stjeler min hersketeknikk(les: "lille deg").

Selv om hverken du eller jeg egner oss som noe rakettforskere, så er jeg uenig i ditt verdisyn. Men jeg er enig i at man skal lære barn å omgås dyr, noe jeg også er veldig opptatt av da jeg ikke ønsker at mitt barn skal bli angrepet av uforutsigbare skapninger. Samme som at jeg lærer han mer og mer om at mennesker også er uforutsigbare og noen av oss er slemme og er ute etter å skade andre.

Stjelt hersketeknikk? Nei, nå aner jeg desverre ikke hva du prater om - så vennligst hold deg innenfor tema du :)

Altså det at du er uenig i mitt verdisyn er helt greit altså. Jeg skjønner hvordan du ser på det, men synes du virkelig det er riktig å ta et liv for et uhell som skjedde? Alle vesen på denne jorden gjør feil. La oss si du gjør en feil, fortjener du å bli drept da? Nei, selvfølgelig ikke.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg så er det en stor forskjell på en tydelig agressiv hund og en som aldri har vist noen form for agressivitet. Det var et uhell, ungen hennes kom borti hunden og hunden reagerte - det han også gjorde som skrevet tidligere av TS var at hunden slapp med engang. Det viser jo at hunden innser hva h*n faktisk gjorde. Hadde hunden nektet og slippe, osv - så selvfølgelig da er det ikke en trygg hund.

Jeg synes det faktisk er bedre å fokusere på det at barn skal lære seg å omgås dyr - enn at det skjer en ulykke og foreldrene skriker '' drep, drep '' . I visse tilfeller så er det ungen din som er problemet, ikke dyret. Lær barnet ditt å oppføre seg, så skal man se at det blir så mange mindre ulykker :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg ble bitt av vår familiehund ved et uhell da jeg var mindre. Foreldrene mine gikk mange runder, men siden det ikke var et aggressivt bitt, lot de være å avlive. Hunden levde i 7 år til, og det skjedde aldri noe. Har fuglehund selv, og de sover ekstremt tungt etter slike utfarter fordi de tar seg så ut. Hunden skvatt nok bare, en rift har ikke noe med aggressivitet å gjøre.

Helt utrolig at man bagatelliserer et bitt i ansiktet som fører til at legen må sy 5 sting.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Kan jo legge til at jeg også fikk en enkel rift den gangen, men i brysthøyde. Var en høy 9-åring og hadde en drever (som jo er mindre enn setteren). Så virker som det kanskje er den høyden de forsvarer seg i? Å glefse etter buksebein høres mer småpsykisk ut, synes jeg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...