birgitte242 Skrevet 25. mai 2004 #21 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg synes at det å ruse seg ikke er noe man gjør sammen med barna sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 25. mai 2004 #22 Del Skrevet 25. mai 2004 Mamma er alltid mamma for meg, selvom vi kan ha dype lange samtaler..samme gjelder PAPPA..man må ikke glemme han . Synes ikke det er så farligjeg..men derimot full fest på byen.."drikke oss dritings fest".."sjekke opp alle ".."bli sjekket opp av alle".."havne hvor som helst dagen etter":.passer vel ikke inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 25. mai 2004 #23 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg synes at det å ruse seg ikke er noe man gjør sammen med barna sine Så i voksen alder i familieselskap sammen, så skal ikke mor og datter kunne drikke sammen? Bryllup, juleselskap, store bursdagslag...? Mamma har alltid vært mamma, men nå er hun blitt mer som en venninne. Man vokser vel mer og mer sammen som årene går. Jeg har nå fått de samme verdiene som min mor. Når jeg var ung, var hun "bare gammel og dum" Nå skal det sies at jeg oppfører meg helt annerledes sammen med venner på fest, enn med familien. Men det har jo noe med "settingen" å gjøre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 25. mai 2004 #24 Del Skrevet 25. mai 2004 Så i voksen alder i familieselskap sammen, så skal ikke mor og datter kunne drikke sammen? Bryllup, juleselskap, store bursdagslag...? Jeg "ruser" meg ikke når jeg drikker noen glass vin i et familieselskap da... Og her var det vel snakk om å gå på byen også? Dvs. ikke selskaper der det er naturlig at familien er samlet, men en arena der det (her jeg bor) er vanlig at ulike aldersgrupper går ulike steder (med unntak av den nevnte puben som er alles område). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #25 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg kan ikke tenke meg å drikke et glass når mine barn er i nærheten.Gjorde det ikke da barna var små,så vorfor begynne med det selv om de er voksne.De vet at jeg tar meg en dram,det har de vist i mange år,men å se meg gjøre det trenger de ikke.Men det er meg det,om andre vil ta noe slik at barna ser det så dem om det.Det passer bare ikke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. mai 2004 #26 Del Skrevet 25. mai 2004 Jag se inget konstigt i att festa tillsammans med mina föräldrar med att supa sig full tillsammans - nej. Jag vill inte se dem berusade men att ta ett glas eller två ser jag inget galet i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. mai 2004 #27 Del Skrevet 25. mai 2004 Drikker gjerne med mamma og pappa, men vi fester ikke sammen. Men det kan gå en god del vin når vi er på hytta eller har familiekveld på byen før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. mai 2004 #28 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg kan ikke tenke meg å drikke et glass når mine barn er i nærheten.Gjorde det ikke da barna var små,så vorfor begynne med det selv om de er voksne.De vet at jeg tar meg en dram,det har de vist i mange år,men å se meg gjøre det trenger de ikke.Men det er meg det,om andre vil ta noe slik at barna ser det så dem om det.Det passer bare ikke meg. Hm, dette synes jeg var rart. Ville funnet det kjempemerkelig om jeg visste at min mor tok seg en dram i ny og ne , men ikke kunne ta seg et glass vin fordi ejg var tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 25. mai 2004 #29 Del Skrevet 25. mai 2004 Da jeg var gammel nok til å gå på bygdefest var gjerne minst en av foreldrene mine der også. Det plaget meg ikke nevneverdig mye, men så pleide hverken jeg eller de å drikke oss sørpe dritings.. Morsomst var det når min far var der, for da fikk jeg danset med en som var flinkere enn min venninne. I dag deler jeg gjerne en flaske vin med min mor, eller får et par drammer av min far. Fyll ser jeg aldri noe til. Og: jeg kan godt si at min mor også er min venninne. Men alvorlig talt, hun er da like mye min mor likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 25. mai 2004 #30 Del Skrevet 25. mai 2004 Så i voksen alder i familieselskap sammen, så skal ikke mor og datter kunne drikke sammen? Bryllup, juleselskap, store bursdagslag...? Hvis dere i familieselskaper drikker dere dritings så synes jeg ikke det nei. Å ruse seg er ikke å ta et glass vin til maten, noe man fint kan gjøre med sin mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 26. mai 2004 #31 Del Skrevet 26. mai 2004 I min mammas 50-årslag ble både jeg, mamma og diverse andre godt på en snurr. Vi hadde det alle sammen kjempetrivelig uansett, og mamma, jeg, samboern min og mammas beste venninne ble sittende oppe og snakke sammen og drikke til kl 8 om morgenen. Ingen av oss hadde lyst til å legge oss fordi vi hadde det så fint. Om det gjør meg til en dårlig datter og mamma til en dårlig mor så får det bare være sånn, oss passer det helt utmerket! :-) Tror enhver får prøve å ha det det slik sammen med sine foreldre som man selv ønsker jeg, folk er forskjellige. Synes bare ikke noe om at man dømmer andre fordi de gjør noe som man ikke kan tenke seg å gjøre selv, men som såvidt jeg vet ikke (enda) er forbudt i dette landet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 27. mai 2004 #32 Del Skrevet 27. mai 2004 Det jeg synes er utrolig her er hvor mange som setter likhetstegn mellom fest og fyll. :o I mine øyne er fyll patetisk uansett alder og hvem man er sammen med. Jeg er ofte på fest med mennesker som er gamle nok til å være mine foreldre og vel så det og også folk som er ungen nok til at jeg teoretisk sett kunne vært moren deres, og vil ikke ha noe problem med at feste og drikke sammen med barna mine heller når de blir gamle nok, men fyll har jeg rett og slett ikke noe til overs for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 27. mai 2004 #33 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er jo et definisjonsspørsmål det da - hva er fyll og hva er fest? Temmelig individuelt skulle jeg tro. Der har nok forskjellige mennesker forskjellige grenser, og det får vi vel alle bare leve med. Synes jeg. Det viktigste er jo uansett at man ikke gjør eller er med på noe som man selv ikke føler seg komfortabel med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå