Gå til innhold

Hvilken joggevogn?


casting

Anbefalte innlegg

Noen som har en god joggevogn å anbefale?

Gjerne en som blir liten når den blir slått sammen og har god kalesje/beskyttelse mot vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om joggevogn før, nå har ikke jeg barn, men det høres genialt ut.



Anonymous poster hash: 37cd8...483
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den virkelig god å jogge med? Har sett på den men den ser ut til å ha ganske småhhjul? Har du erfaring med å løpe med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Chariot Cougar 2, kan brukes som sykkelvogn, joggevogn, pulk/skivogn m.m., avhengig av hva slags ekstrautstyr man skaffer seg. Nå jogger jeg ikke allverdens selv, men har prøvd å løpe litt med den, og det funker veldig bra (i motsetning til den "vanlige" vogna vår, der hjulene låser seg). Har også en joggende nabo som har Chariot CX1, hun løper mye med den og er storfornøyd. Synes det er kjempegreit at den kan brukes til så mye forskjellig, vi bruker den aller mest som sykkelvogn og som transportvogn av begge ungene til og fra bhg. Har både "joggehjulet" og byhjulene. CX har brems på styret, det kan nok være nyttig ved bruk som joggevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbleride Indie, kan brukes til lett jogging.

Anonymous poster hash: 9458d...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Chariot Cougar 2, kan brukes som sykkelvogn, joggevogn, pulk/skivogn m.m., avhengig av hva slags ekstrautstyr man skaffer seg. Nå jogger jeg ikke allverdens selv, men har prøvd å løpe litt med den, og det funker veldig bra (i motsetning til den "vanlige" vogna vår, der hjulene låser seg). Har også en joggende nabo som har Chariot CX1, hun løper mye med den og er storfornøyd. Synes det er kjempegreit at den kan brukes til så mye forskjellig, vi bruker den aller mest som sykkelvogn og som transportvogn av begge ungene til og fra bhg. Har både "joggehjulet" og byhjulene. CX har brems på styret, det kan nok være nyttig ved bruk som joggevogn.

Hvordan er denne å slå sammen, da? Er den lett og grei å frakte med seg? Synes Chariot'en er veldig dyr, rundt 10 000 for full pakke, men den kan jo brukes til mye ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbleride Indie, kan brukes til lett jogging.

Anonymous poster hash: 9458d...cda

Jogger du selv med den? Hvordan er den på f.eks strødde gangveier/ litt isete og ujevn overflate?

Kommer vel mest til å løpe på asfalt/vei og grusvei, men synes kanskje det ser ut som den har litt små hjul, samme som Babyjogger city mini/GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare brukt den på ren asfalt på sommeren. Du må nok enten gå for en ren jobbevogn eller en av sykkelvognene som også blir joggevogn, men ingen av de blir særlig små sammenlagt dessverre.

Anonymous poster hash: 9458d...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare brukt den på ren asfalt på sommeren. Du må nok enten gå for en ren jobbevogn eller en av sykkelvognene som også blir joggevogn, men ingen av de blir særlig små sammenlagt dessverre.

Anonymous poster hash: 9458d...cda

Takk for svar! Er ute etter en vogn jeg kan bruke fra tidlig vår og helt til høsten, og da må den tåle litt grus uten at det humper og skumper for mye. Det blir sjelden feid før i mai her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby jogger City Mini GT eller City Elite. Den har alt du spør etter.

Bumbleride Indie, kan brukes til lett jogging.

Anonymous poster hash: 9458d...cda

Ingen av disse er til jogging, og de er alt for ustabile til at jeg ville brukt dem til ordentlig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er til jogging, og de er alt for ustabile til at jeg ville brukt dem til ordentlig trening.

Ok - har du en vogn du vil anbefale da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Anbefaler Babyjogger F.I.T.

Koster 4-5000 hos mange barnevognbutikker, men XXL selger den for latterlige 1.999...

Store hjul og meget god å jogge med, både på asfalt og grusveier. Har selv tilbakelagt maaange mil med denne vogna.

Anonymous poster hash: 2eda7...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd å ha problemer med å jogge med city elite. Liker også veldig godt stoppen som festes i bunn av vognen, og rundt håndleddet for å unngå at vognen skulle tippe om du faller, o.l.



Anonymous poster hash: d8fb4...b46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er denne å slå sammen, da? Er den lett og grei å frakte med seg? Synes Chariot'en er veldig dyr, rundt 10 000 for full pakke, men den kan jo brukes til mye ja...

Ikke spesielt liten sammenlagt,nei. Og ja,den er dyr. Vi hadde flaks og fant mye av ekstrautstyret på opphørssalg med 70% avslag. Selve vogna betalte vi 6000 for på XXL.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en chariot cx2 (anbefaler virkelig håndbrems hvis det er mye bakker) og synes det er en genial vogn som kan brukes til mye. God til tur og jogging, sykkelvogn, pulk etc. Barna er også godt beskyttet inni vogna, både mot vær og vind, men også insekter, greiner i skogen og ulykker om man skulle tippe. God fjæring har den også. Ulemper er jo at ihvertfall dobbeltvogna er ganske bred, så det er på ingen måte en ideal butikk og byvogn. I tillegg er det ikke kjempemye lastekapasitet og tom vogn tipper lett bakover om man har mye i kurven bak. Uansett er det småting som ikke er av stor betydning for en god fritidsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - har du en vogn du vil anbefale da? :)

Nei, jeg har aldri jogget med sønnen min i vogn, men jeg har hatt alle de tre nevnte vognene og ingen av dem egner seg til å jogge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Anbefaler Babyjogger F.I.T.

Koster 4-5000 hos mange barnevognbutikker, men XXL selger den for latterlige 1.999...

Store hjul og meget god å jogge med, både på asfalt og grusveier. Har selv tilbakelagt maaange mil med denne vogna.

Anonymous poster hash: 2eda7...cc6

Takk for tips, den skal jeg se nærmere på!

Nei, jeg har aldri jogget med sønnen min i vogn, men jeg har hatt alle de tre nevnte vognene og ingen av dem egner seg til å jogge med.

Det er så synd, hadde håpet Babyjoggeren ville egne seg til å løpe med for den blir vel veldig liten når den er slått sammen. Er ute etter en vogn jeg også kan være litt sporty med når vi er ute å reiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...