Gå til innhold

Tripmonster - er den OK?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har brukt Tripmonster til å bestille flybilletter?

Jeg ser at de har flybilletter rundt kr 1500,- billigere enn andre søkemotorer. Og da blir jeg litt skeptisk. Er det noe lugubert, eller er de greie?



Anonymous poster hash: 00e22...863
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tripmonster har jeg aldri hørt om og jeg har god peiling (mener jeg selv da) ;) Prøv å bestill (uten å betale), og sjekk hvilket selskap som de billige billettene tilhører. Deretter går du inn på deres egne nettsider og sjekker.

Anonymous poster hash: c7295...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt nå og den ser helt legitim ut. Tror du trygt kan bestille der.

Anonymous poster hash: c7295...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billettene har jeg funnet gjennom Air Canada. Men på Air Canada er de 1500kr dyrere...



Anonymous poster hash: 00e22...863
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripsmonster er helt kule de! :) Har bestilt gjennom de flere ganger.

Hvilke sider bruker du for å finne billettene dine?

Kan iallefall anbefale flere :)

Skyscanner.no/.com er den jeg alltid skjekker først, mest på grunn av hvordan de har lagt opp siden sin. Den har en helt fantastisk søkemotor som er spesielt godt laget for de som har mulighet til å være litt fleksible, du kan nemlig søke deg gjennom forskjellige datoer ved å bruke pristabellen deres -den blir oppdatert ut i fra hva folk søker etter, og dermed kan du finne billige(re) billetter enn det som kommer opp ved første søk, ved at du selv sjekker de datoene som enda ikke er oppdatert.

Dette kan du også gjøre hos momondo.com som er min nummer to, men skyscanner vinner på at de har den største databasen av flyselskaper og nettreisebyråer. Kayak.com er også en god side, men i forhold til søk på fleksible datoer så krever de at det har blitt foretatt minst fem søk på strekningen og datoen før du kan få se noen tabell.

Skyscanner har vært veldig smarte i måten du søker på destinasjoner på, som har gitt meg både drømmer og endedestinasjoner. Du kan nemlig søke etter den billigste flybilletten til det landet du skal til, ikke nødvendigvis en spesifikk flyplass. Noen ganger kan det jo være smart å ta fly til nabobyen og så ta buss/tog (kommer helt an på hvordan du skal reise, om du skal på feire eller om du skal bevege deg rundt over tid.) Du kan også gjøre som jeg også har gjort -å søke på de billigste billettene rundt om i hele verden fra den flyplassen jeg ønsker å dra fra. Har fått noen kule priser, og fine turer -til en billig penge.

Både Kayak.com og Momondo.com er kule søkemotorer selv om de kommer i andre rekke for meg -og det kan være smart å sjekke alle tre om du ønsker/tror at du kan finne en billigere pris enn det du fant først. Det hender at jeg finner noe billigere, men stort sett så er Skyscanner de som har gitt meg de beste prisene, og da bruker jeg naturlig nok dem først.

Disse tre sidene sine funksjoner for hotell -og bilutleie har jeg ikke brukt noe særlig, men det er fordi jeg hverken sover på hoteller eller kjører bil. Har hørt at de er ganske ok her også, men for bilutleie ville jeg nok prøvd å søke på litt lokale sider og på Lonely Planet eller lignende, for å se hva folk anbefaler. Det samme gjelder forsåvidt soving -men jeg trives best på hosteller og de finner jeg andre steder på nett (kommer an på hvor jeg er, noen ganger kan det være like greit å bruke tid på å vandre rundt å spørre de forskjellige, ikke alle er finnes på internett og søkemotorer. Men igjen, det kommer an på hvordan du reiser, og ikke minst hvor du reiser).

Tilbake til tripmonster -de aller fleste nettreisebyråene som er store, slik som denne, er trygge. men, du bør lese godt, og følge med når du betaler. Ekstra avgifter i forhold til billettbestillinger kan forandre seg for sesongene, men stort sett så er altså de store både trygge og forholdsvis billige, om ikke "gratis" (avgiften er bakt inn i flybilletten).
Nå endte jeg med å gi deg noen tips du kanskje ikke trenger, haha. Ble vel litt oppsatt på at du var veldig opptatt av å få den billigste billetten -og det er jeg også så lenge det ikke betyr mange overlays og lange kjedelige timer på flyplasser.
Et bytte (kan gå med på to) =flytur der korteste reisetid vil være under 20 timer for direkte flyvninger. To bytter (kan så vidt gå med på tre)= flyturer der korteste reisetid er over 20 timer for direkte flyvninger.
Håper du får en knallbra tur!
Endret av Colargol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søker stort sett på FInn.no. De søker videre på mange andre nettreisebyråer. Det er der tripmonster har kommet frem.

Men på denne reisen er jeg ikke fleksibel på datoer. Jeg skal sjekke ut skyscanner - tror jeg har vært innom der før og. Det høres kjent ut.

Synes det er stor forskjell på å betale 7800kr og 6200kr for samme flybillett. Samme flyselskap og samme avgang. Da vil jeg selvfølgelig ha den billigste av de to.

(det er bare en flyplass dit jeg skal, så jeg må nesten lande på den)



Anonymous poster hash: 00e22...863
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket skyscanner nå, og de samme billettene kom frem der på tripmonster som det billigste. fikk samme treff som på finn.no

Men du har ikke hatt noen problemer med billettene dine fra tripmonster?

Har lest på et annet forum at de var veldig misfornøyd for de fikk ikke tak i selskapet når de skulle endre noe eller når de lurte på noe osv. for det var ikke tlf-nr på nettsidene deres.

Men jeg har reist en god del, og har aldri hatt behov for å kontakte billettselskapet før, så vet ikke hvorfor jeg skulle ha det nå plutselig...



Anonymous poster hash: 00e22...863
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at det tok litt tid å svare deg igjen, er på vei ut av huset. Det er lørdag du vet. ;)

Jeg har heller aldri hatt behov for å prate med dem direkte, så vet ikke om det er så vanskelig. Om det skulle være noe så liker jeg å bruke mail, da har du svarene du får "svart på hvitt". Du kan dessuten betale ekstra for å få flere rettigheter til å endre billetten om noen er strenge på disse reglene. Jeg bruker stort sett ikke denne muligheten heller, men der må du jo gjøre sånn som du selv føler du har behov for -er det en sjanse for at du skulle bli syk eller ikke rekke flyet ditt så kan det jo være greit å betale for å ha alle muligheter åpne.

Har ikke hatt problemer med hverken Tripmonster eller noen av de andre selskapene, og jeg hadde nå nettopp hele 7 forskjellige flyturer, altså også sju forskjellige bookinger/betalinger av billetter mens jeg var i et annet kontinent og fløy mellom tre land, over en periode på to måneder.

Visste ikke at finn.no var så gode på dette internasjonalt -så nå ga du meg et nytt godt tips! Skal sjekke dem mer ut. Takk! :)

Har nok bare blitt vant til å bruke de store søkemotorene fordi det er lettere når jeg skal fly innenlands i land hvor jeg nødvendigvis ikke snakker/kan lese språket på de forskjellige sidene -dessuten så kommer gjerne de billigste billettene gjennom nettreisebyråene.

Tror du skal føle deg ganske trygg jeg. Har du reist litt før så er du sikkert også vant til å lese nøye -og du vet litt hva som er vanlig. De eneste "problemene" jeg har hatt er vel stort sett at jeg har glemte å bestille bagasje plass når det ikke er inkludert, eller den ene gangen jeg glemte å printe ut billetten for å fly med RyanAir, og måtte betale 500,- for å få den på flyplassen selv om de hadde lett tilgang til både internett og printer som hadde kostet dem og meg hele tre kroner å låne. Jeg skjønner ikke hva det flyselskapet driver med, er få andre som er så tverre som de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er nokk litt sent for svar på denne tråden, men jeg skal fortelle min erfaring med "tripmonster.no" de har endret nettside navn flere ganger som jeg har forstått det (bruk google og sjekk selv hva de hadde som navn før)

Jeg bestilte en flybilett (teknisk sett 2 siden det var flere bytter) fra Oslo til Beijing , dette gikk via moskva.

Da jeg kom til moskva oppsto det en "familiekrise" som gjorde jeg måtte reise hjem igjen. Jeg gikk til resipsjonen der og sporte hva jeg kunne gjøre. (flyselskapet som ble brukt her var aeroflot) jeg spurte om det var mulig og få en refundering på flybiletten som var ubrukt (moskva til beijing) , de spurte meg et par spørsmål etc og etter dette ble jeg fortalt at ja det skulle ikke være noe problem og jeg fylte ut et refunderings skjema hos dem. De sa da at jeg måtte gi/sende dette til tripmonster siden det var der jeg hadde bestilt flybiletten(e) men at jeg burde få refunderingen rimelig fort siden den var teknisk sett allerede godkjent fra aeroflots side.

Jeg kommer tilbake til oslo, tar kontakt med tripmonster gjennom deres online chat, prater med en dame som blir kalt "emma" (de er lokalisert i sverige forresten) Jeg sender henne dette refunderings skjemaet (som for øvrig er på russisk, jeg tenkte dette ikke hvar noe problem siden de skulle sende dette til russere) Jeg får da til svar fra henne, "NEI dette er ikke godt nokk , vi kan ikke sende dette. Beklager" Jeg blir selvsagt forbannet og forklarer til henne hendelsene, men får "nei vi kan ikke hjelpe deg" bla bla bla....

Dagen etter, logger jeg på chat igjen, og får en helt annen beskjed fra en annen operatør, "Ja vi sender dette inn nå, men vær oppmerksom på at det kan ta litt tid, opp til 8 uker". Jeg er helt ok med dette , da jeg vil bare ha pengene igjen.

Etter 8 uker tar jeg kontakt da jeg ikke hører noen ting ifra dem. Det er nå det blir intresangt, de sier , "Nei vi har ikke hørt noe men vi har sendt de en ny epost med refunderings skjemaet ditt" Jeg spørr hvor lang tid det kan ta men får til svar at de vet ikke......

jeg venter en mnd og tar kontakt igjen, nå begynner jeg og bli forbannet, sier at de burde ta og gjøre noe, og prøve og ringe de, men blir fortalt at det er umulig da aeroflot ikke har en tlf de kan ringe for og henvende seg med dette... jeg forteller dem at jeg tar kontakt om en uke og forventer et bedre svar.

Tar kontakt om en uke , samme dritten, jeg spør om de har et eller annet nummer eventuelt et behandlings referense eller noe lignende slik at jeg kan ta kontakt med aeroflot selv. "emma" skulle da prate med sin skjef. Hun chatte tilbake at hun hadde ikke "tillatelse" til og gi meg dette, men at de skulle ringe aeroflot og høre....... Jeg konfronterte de med og fortelle at sist gang fikk jeg beskjed at og ringe var umulig.. fikk aldri noe svar på den.. Til dags dato har jeg ikke hørt eller fått noe beskjed, logger på i ny og ned og prøver og prate med de, men nå sier de bare at "vi sendte inn en ny fårespørsel i forgie uke , venter fremdeles på svar"....

Jeg startet dette den 19 september.. Så altså ca 7 mnd siden....
Jeg har pratet med aeroflot via mail, men de forstår tydeligvis nesten ikke engelsk så er vanskelig og prate direkte med dem, men refunderings spørsmål tar normalt sett ikke lengre tid en 1 mnd fra dem, fikk jeg til svar..... Nå er det ikke lenger mulig for meg og prate med tripmonster via chat da den alltid er "avlogget" hos meg... vet ikke om de har lagt til en blokkering eller noe men er umulig og prate med dem...

Så min anbefaling er , om du ikke eg redd for at problemer skal oppstå så er de sikkert greje, men om du vil ha noe HELT SIKKERT så bestill direkte fra flyselskap eller en mer legetim kilde......
De går også under navnet "Flygstolen" eller noe sånt når du bestiller...

Min erfaring er altså at de er NOE HELT FOR JÆVLIG DRIT!
HOLD UNNA! du kan også søke deg til de og du finner flere dårlige erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kashew

Jeg ville unngått tripmonster.no så langt det lar seg gjøre! Jeg ville heller betalt 1500,- ekstra for flybillettene direkte fra flyselskapet. Jo flere "ledd" du må gjennom jo vanskeligere er det å løse problemer hvis det oppstår noe..

Jeg fikk problemer fordi flyet mitt ble kansellert, og kontaktet flyselskapet direkte da tripmonster ikke har kundeservice-telefon du kan ringe (!!!). Fikk beskjed om at jeg kunne bytte flytider, men at det måtte gå gjennom tripmonster. Kontaktet de da på mail, da det er eneste kontaktmulighet.. Fikk svar fra et svensk selskap (Flygstolen.se) som eier tripmonster, og kort sagt skrev de at de ikke kunne hjelpe meg fordi jeg ikke hadde betalt ekstra for kundeservice. Du må altså betale for kundeservice samtidig som du bestiller billetten.. Jeg truet med forbrukerrådet etc. og da ble de plutselig veldig hjelpsomme og jeg fikk byttet flytider uten kostnad, heldigvis. Men det er nok ikke en selvfølge. Jeg gruer meg faktisk til å fly, for hvis det oppstår problemer som forsinkelser etc. har jeg ingen å kontakte, da de ikke har kundeservice-senter. Og alt må ordnes gjennom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg kom frem til Tripmonster også via Finn. Prisen var god og jeg bestilte to biletter. Da jeg så kontoutskriften, så jeg at jeg ble trukket 2 000 kr mer (9000 vs 7000kr). Gikk tilbake til nettsiden for å se hvor jeg kunne ta feil. Og jo da, de har skjult ekstra betaling på 999 kr for hver bilett. Saken er at der du har muligenen til å kjøpe "en forsikring" for bytte/kansellering av biletten, så må du aktivt ticke av "nei". Ellers er det ikke ticket av "ja", men heller merkert i grønn farge. Så de har valgt det for deg på forhånd. Føler meg lurt. Skrev til kundeservice, men hørte ikke noe ennå.

Er jo egentlig min feil, men allikevel syns de er useriøse å legge opp siden sin slik.



Anonymous poster hash: 55820...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

MEGET dårlig erfaring.

Jeg kom over tripmonster gjennom Momondo. Bestilte en reise med kjempe bra flyselskap (emirates). Jeg tror reisebyråer generelt er bra så lenge alt er i orden, men med engang det dukker opp et problem er de ubrukelig. Det ble gjort noen navnendring etter bestilling :murvegg: , på både tripmonster og emirates sin hjemmeside stod det at det var greit med navnendring mot et gebyr på 500 kr. Jeg ringte hver eneste dag fra mars til juli for å få gjort denne navnendringen, frem og tilbake, til tripmonster og til emirates. Tripmonster nektet å samarbeide, de påstod at de ikke hadde programvare til å gjennomføre navnendringen. Eneste løsningen de fant var at jeg måtte bestille ny billett som vil si at jeg ville tape de 6000 jeg allerede hadde betalt og måtte kjøpe ny billet for 12 000. Men når jeg snakket med emirates sa de at det ikke finnes noe sånt, emirates hadde ikke rett til å hjelpe meg i og med at jeg bestilte gjennom et reisebyrå. Så jeg prøvde å få til en samtale med alle tre slik at emirates kunne prate med tripmonster for å løse problemet, men da la tripmonster på røret og nektet å samarbeide. Senere tror jeg de blokkerte mitt nummer for jeg kom aldri igjennom. Problemet løste seg aldri gjennom tripmonster, de var bare frekke og uhjelpsomme over tlf. Emirates tok saken i egne hender da jeg greide å bevise at de ikke ville samarbeide, og bare 4 timer før avreise kontaktet noen ansatte fra emirates ledelsen deres på vegne av meg og fikk overtalt ledelsen om å få lov til endre billetten heldigvis. Men mitt poeng er, hands down for emirates :pls: og deres meget gode kundeservice :klappe: , men aldri skal jeg noen gang bestille noe fra tripmonster igjen uansett pris  :frustrert:  :sur:  mest useriøse firma jeg har vært borti. Må legge til at når jeg kontaktet flyklagenemda for å se om jeg kunne få noe hjelp der fortalte hun meg at jeg var tiende kunde idag med samme problem. Så vær forsiktig dersom du velger å bestille noe gjennom reisebyrå, dersom du gjør må du huske avbestillingsforsikring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Så vær forsiktig dersom du velger å bestille noe gjennom reisebyrå, dersom du gjør må du huske avbestillingsforsikring!

 

Avbestillingsforsikring gjelder kun ved sykdom og lignende, så det hjelper jo lite om reisebyrået viser seg å være dårlig.

 

Jeg har bestilt via tripmonster en gang, og det gikk fint, men jeg gjør det ikke igjen. Unødvendig knotete system synes jeg, og da jeg hadde spørsmål var de ikke veldig enkle å få tak i, men henviste meg videre til banken de bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg bestilte en tur til kiev den 13.12. 
Turen ble bestilt dagen før. Flyreisen var med lufthansa fra Gardermoen kl 09.15 den 13.12. Da jeg ankommer flyplassen får jeg melding om at min billett faktisk ikke er booket, og at jeg må ta kontakt med tripmonster. Jeg forsøker å ringe tripmonster, men de åpner ikke kundeservice før kl 11.00
Det ender med at jeg ikke får reist. Jeg har altså satt av 4 dager for denne turen, og brukt tid og energi på å komme meg til Gardermoen.
Kl 09.14 får jeg bookingbekreftelse på mail. Altså 1 minutt før flyet skal gå. Det sier seg selv at det ikke er mulig å gå gjennom sikkerhetskontroll og komme seg til gate på 1 minutt..
Jeg kontaktet tripmonster kl 11. De fortalte da at de skulle refundere beløpet, men de påpekte at de gjorde et unntak i dette tilfellet, fordi at de hadde gardert seg mot datasvikt i sitt eget datasystem. HELT SYKT!!!!
HVORDAN ER DETTE MULIG???

De lovte at pengene skulle være tilbake på konto i løpet at noen dager. Det er i dag 19.12 og det er fortsatt ikke noe tegn til noe penger fra tripmonster. Når jeg forsøker å ringe tripmonster, så får jeg bare beskjed om at jeg er nr 6 i køen, og det har vært slik i en halvtime nå (forsøker å ringe mens jeg skriver)

IKKE BENYTT DERE AV TRIPMONSTER.. LES ANDRE KOMMENTARER PÅ NETTET, OG DERE VIL FORT SKJØNNE AT DETTE ER SVINDEL...

Ta gjerne kontakt med meg på tlf 47250471, dersom noen ønsker flere detaljer evt dokumentasjon på denne svindelen fra Tripmonster.

John Rasmussen booking nr. 1688959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, volvov50 skrev:

Jeg bestilte en tur til kiev den 13.12. 
Turen ble bestilt dagen før. Flyreisen var med lufthansa fra Gardermoen kl 09.15 den 13.12. Da jeg ankommer flyplassen får jeg melding om at min billett faktisk ikke er booket, og at jeg må ta kontakt med tripmonster. Jeg forsøker å ringe tripmonster, men de åpner ikke kundeservice før kl 11.00
Det ender med at jeg ikke får reist. Jeg har altså satt av 4 dager for denne turen, og brukt tid og energi på å komme meg til Gardermoen.
Kl 09.14 får jeg bookingbekreftelse på mail. Altså 1 minutt før flyet skal gå. Det sier seg selv at det ikke er mulig å gå gjennom sikkerhetskontroll og komme seg til gate på 1 minutt..
Jeg kontaktet tripmonster kl 11. De fortalte da at de skulle refundere beløpet, men de påpekte at de gjorde et unntak i dette tilfellet, fordi at de hadde gardert seg mot datasvikt i sitt eget datasystem. HELT SYKT!!!!
HVORDAN ER DETTE MULIG???

De lovte at pengene skulle være tilbake på konto i løpet at noen dager. Det er i dag 19.12 og det er fortsatt ikke noe tegn til noe penger fra tripmonster. Når jeg forsøker å ringe tripmonster, så får jeg bare beskjed om at jeg er nr 6 i køen, og det har vært slik i en halvtime nå (forsøker å ringe mens jeg skriver)

IKKE BENYTT DERE AV TRIPMONSTER.. LES ANDRE KOMMENTARER PÅ NETTET, OG DERE VIL FORT SKJØNNE AT DETTE ER SVINDEL...

Ta gjerne kontakt med meg på tlf 47250471, dersom noen ønsker flere detaljer evt dokumentasjon på denne svindelen fra Tripmonster.

John Rasmussen booking nr. 1688959

eh.. Dro du på flyplassen uten bookingnummeret? Eller var det slik at du hadde reservasjonsnummeret, men at det ikke virket (ikke var registrert)?

Anonymkode: a9f1b...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, volvov50 skrev:

Jeg fikk et bestillingsnummer og en bekreftelse på at reisen var bestilt og betalt dagen før, altså den 12.12... 

Ok. Betalte du via Resurs Bank eller kreditkort.

Anonymkode: a9f1b...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri reist via dem, men måtte avbestille billetter på kundeservice. Det gikk kjemperaskt og jeg fikk bekreftelsesmail 5 minutter etterpå. Null stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

TRIPMONSTER ER ET REISESELSKAP SOM DU HOLDE DEG  LANGT UNNA,ET REISESELSKAP SOM LURER SINE KUNDER, VED BESTILLING AV ET BILLETT SÅ STÅR INGEN STEDER AT PRIS PÅ BILLETTEN INKLUDER IKKE BAGASJE. MÅTTE BETALE KR 1000 HOS LUFTHANSA FOR TO PERSONER MED TO BAGASJE.SKIKKELIG LURINGEN. DE VIL LURE FOLK TIL Å TRO AT DE HAR BILLIG BILLETTER.HOLD DERE UNNA TRIPLURERI /MONSTER. PRØVD I 4 DAGER Å NÅ DE PÅ TELEFON 23960600 JA DEN VIRKER IKKE. DE HAR GOD GRUNN TIL Å IKKE TA TELEFON TROR JEG.RINGTE FORBRUKERRÅDET DE SA AT TRIPLURERI HAR LOV TIL Å SKJULE INFO OM BAGASJE VED BESTILLING AV BILLETTER

JESSHEIM :20.07.2017

Anonymkode: f8a70...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...