AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg er i siste semester på min utdanning som elektroingeniør og er godt i gang med jobbsøking, i dag ble jeg tilbudt hva som er tett oppunder drømmejobben i et internasjonalt firma. Bakdelen er at denne jobben er på Stord, jeg har tidligere bodd og jobbet i Stavanger og synes det var veldig vanskelig å komme som østlending å passe inn i det sosiale, ble på en måte frosset ut og alltid møtt med stor skepsis for jeg var der kun for å drikke olja som de hadde pumpet opp på egenhånd. Jeg er 30 år og har rukket å bo mange steder rundtom og det har vist seg at de stedene jeg flyttet til helt alene kun med et profesjonelt motiv er de stedene jeg har trivdes best. Jeg er singel så jeg står fritt til å flytte til andre siden av landet på dagen om jeg vil, men jeg er også skeptisk på at på stord vil jeg ihvertfall aldri finne ei dame. Ønsker noen gode innspill om hvordan det er å flytte fra østlandet til stord, hvordan hverdagen er på hva som er for meg det vesteste vestlandet. Sånn jeg står nå ser det ikke ut som det vil være et problem å få jobb her men da mest sannsynlig ikke like godt betalt eller like "rå". Anonymous poster hash: 1d095...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg er i siste semester på min utdanning som elektroingeniør og er godt i gang med jobbsøking, i dag ble jeg tilbudt hva som er tett oppunder drømmejobben i et internasjonalt firma. Bakdelen er at denne jobben er på Stord, jeg har tidligere bodd og jobbet i Stavanger og synes det var veldig vanskelig å komme som østlending å passe inn i det sosiale, ble på en måte frosset ut og alltid møtt med stor skepsis for jeg var der kun for å drikke olja som de hadde pumpet opp på egenhånd. Jeg er 30 år og har rukket å bo mange steder rundtom og det har vist seg at de stedene jeg flyttet til helt alene kun med et profesjonelt motiv er de stedene jeg har trivdes best. Jeg er singel så jeg står fritt til å flytte til andre siden av landet på dagen om jeg vil, men jeg er også skeptisk på at på stord vil jeg ihvertfall aldri finne ei dame. Ønsker noen gode innspill om hvordan det er å flytte fra østlandet til stord, hvordan hverdagen er på hva som er for meg det vesteste vestlandet. Sånn jeg står nå ser det ikke ut som det vil være et problem å få jobb her men da mest sannsynlig ikke like godt betalt eller like "rå". Anonymous poster hash: 1d095...f89 Nå tror jeg Stord er et fint sted å flytte til om man har full pakke med dame og barn og ønsker å slå seg til ro. Som singel og med ambisjoner om å få seg dame så tror jeg ikke jeg ville gjort det. Men når du har fått deg dame og skal slå deg til ro så kan du flytte. Ville bodd i byen til jeg fikk dame. Anonymous poster hash: 252e2...65d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Del Skrevet 5. februar 2014 Stord er nydelig. Ta sjangsen Anonymous poster hash: baf83...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 5. februar 2014 #4 Del Skrevet 5. februar 2014 Stord er faktisk ikke så lite, og det ligger verken langt fra Bergen eller Stavanger, så jeg tror ikke du skal være redd for at det betyr at du blir singel. Det er med mao kort vei til til en helgetur i en "storby", så det er vel ikke så dumt? Det er drømmejobben jo, og dessuten ikke SÅ langt til østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Del Skrevet 5. februar 2014 TS her, takk for positive inspill. Dette med muliget for dame vil ikke vektes spesielt høyt, om ikke jeg har fått det til her er nok løpet kjørt. Har luftet det litt med min omgangskrets og alle er umiddelbart negative, selvom ingen har engang kjørt forbi, så jeg synes at jeg trenger å høre fra noen som har vært der og aller helst er innflytter i hordaland. Ting som taler for er: spenning med å starte helt på nytt, billig å bo, fin jobb og vill natur mot: reiser fra familie og alle jeg kjenner, dårlig vær. Dette er et skikkelig godt dilemma Anonymous poster hash: 1d095...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Del Skrevet 6. februar 2014 Stord er 50 min. fra Haugesund og ellers nærme både Bergen og Stavanger, så du er ikke låst på ei lita øy. Anonymous poster hash: 961ec...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. februar 2014 #7 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) TS her, takk for positive inspill. Dette med muliget for dame vil ikke vektes spesielt høyt, om ikke jeg har fått det til her er nok løpet kjørt. Har luftet det litt med min omgangskrets og alle er umiddelbart negative, selvom ingen har engang kjørt forbi, så jeg synes at jeg trenger å høre fra noen som har vært der og aller helst er innflytter i hordaland. Ting som taler for er: spenning med å starte helt på nytt, billig å bo, fin jobb og vill natur mot: reiser fra familie og alle jeg kjenner, dårlig vær. Dette er et skikkelig godt dilemma Anonymous poster hash: 1d095...f89 Det er ikke så dårlig vær som alle skal ha det til her på vestlandet. Er fra Haugesund og bor i Haugesund og det er ikke gale med mindre man gjør det til en plage. Regner kanskje litt mer og er mer vind enn det gjør for de som er "bortskjemt" i finvær og tørrt føre i øst. Men det er sinnsykt verdt det. Nå spørs det da om du er villig til å flytte fra øst til vest. For min del er å flytte fra vest til øst uaktuelt, da jeg finner østlandet meget usjarmerende og ikke tiltrekkende i det hele tatt. Men til saken Stord er egentlig litt som en "navle" da det ligger sentralt i forholdt til å reise til Bergen i nord, Bømlo i sør-vest, Haugesund i sør og Stavanger enda lenger sør og det er et hav av muligheter ville nok jeg påstå. Om det frister litt, gjør det. Hvis du kjenner et snev av at du kanskje kommer til å angre på at du ikke reiser, da bør du uten tvil ta sjangsen. Eks. I fjor skulle jeg bestemme meg om jeg skulle studere i USA eller flytte hjem og ha et friår. Det fristet pittelitt å stikke til USA da jeg har to venninner som studerte der borte allerede og som forøvrig fortsatt studerer der per dags dato. For meg ble det totalt skivebom og jeg angrer meg ihjel på at jeg flyttet i det hele tatt for jeg avbrøyt etter 4 mnd. MEN jeg sitter igjen og tenker, "jeg er så glad for at jeg gjorde det for jeg hadde angret meg i hjel hvis ikke". En erfaring rikere *check*, greit å ha med seg senere i livet :-) Endret 6. februar 2014 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Del Skrevet 6. februar 2014 Om du får jobb i et mer sentralt strøk så ville jeg tenkt meg om. Det kan være greit å ta jobben som en stepstone som videre jobb, men utkantnorge ligger sårbart til i forhold til nedleggelser, effektivisering og sentraliseringer osv. Spesielt som høyt utdannet er det ikke nødvendigvis like lett å finne en ny og relevant jobb om nåværende arbeidssted skulle ta kvelden. Anonymous poster hash: cafec...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Del Skrevet 6. februar 2014 TS igjen; dette er innenfor maritimt/offshore sektor og denne næringen virker ikke spesielt sårbar. Dette kan jo bli et flott eventyr og jeg har sagt ja til å komme på befaring/besøk i løpet av den neste måneden for å se litt hvordan det er. Dette frister veldig og jeg har blitt mer positiv etter nesten utelukkende positive innspill i denne tråden. Anonymous poster hash: 1d095...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Del Skrevet 6. februar 2014 TS igjen; dette er innenfor maritimt/offshore sektor og denne næringen virker ikke spesielt sårbar. Dette kan jo bli et flott eventyr og jeg har sagt ja til å komme på befaring/besøk i løpet av den neste måneden for å se litt hvordan det er. Dette frister veldig og jeg har blitt mer positiv etter nesten utelukkende positive innspill i denne tråden. Anonymous poster hash: 1d095...f89 Ok, da er jo saken litt annerledes da offshoreindustrien gjerne ligger på vestlandet Min betraktning var generell, f. eks for type jobber som ikke er typisk for vestlandet. Så da ville jeg nok hvertfall gitt det et forsøk i en periode. Anonymous poster hash: cafec...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 6. februar 2014 #11 Del Skrevet 6. februar 2014 Stord er et flott sted. Kort vei til det meste, både Bergen, Haugesund og Stavanger er i nærheten. Flott natur. Enkelt å komme seg rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffy Skrevet 6. februar 2014 #12 Del Skrevet 6. februar 2014 Mtp dameproblematikken; det er både lærer/barnehagelærer og sykepleier utdanning på Stord. Mao, mange studenter ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Del Skrevet 1. juni 2015 Spent på om det ble Stord på deg`? :D Anonymous poster hash: d21f4...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå