AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #21 Del Skrevet 4. februar 2014 En fraværende far viser seg dessverre ofte å være realiteten selv om de er to å planlegge. Poenget er at det er vanskelig å se inn i framtiden. Selv om man er to om å få barn, om det så er et årelangt forhold, samboerskap eller ekteskap, betyr ikke det at mannen kommer til å oppføre seg og opptre som en pappa. Mange er oppvokst med en mer eller mindre fraværende far, jeg inkludert og mine foreldre er fremdeles gift. Skal mer enn å bare sperme litt for å bli pappa. Jada, men her snakker vi om ONS. Anonymous poster hash: ca75d...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 4. februar 2014 #22 Del Skrevet 4. februar 2014 Tror ikke det er veldig vanlig nei. Håper i alle fall ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #23 Del Skrevet 4. februar 2014 Mennesker som gjør dette burde ikke hatt et kjønnsorgan en gang. Det er egoistisk å sette et liv til verden pga et ONS, på tide å slutte være så egoistisk! Anonymous poster hash: 86665...632 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #24 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg kunne aldri ha beholdt et barn som var blitt til etter et ons fordi jeg mener at barnet fortjener å få en far som er der, en far som er PAPPA. Noe som ofte ikke er realiteten etter et ons. Anonymous poster hash: ca75d...dfd Barnet fortjener å dø fordi de voksne har vært idioter? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 4. februar 2014 #25 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde ikke klart å ta abort bare fordi ungen ikke ville fått en typisk kjernefamilie. Hvorfor er det egoistisk?Er det så hardt å vokse opp uten en pappa i nærheten at det er bedre å ikke leve i det hele tatt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #26 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg kunne aldri ha beholdt et barn som var blitt til etter et ons fordi jeg mener at barnet fortjener å få en far som er der, en far som er PAPPA. Noe som ofte ikke er realiteten etter et ons. Anonymous poster hash: ca75d...dfd Du om det. Jeg har heldigvis aldri trengt å ta et slikt valg, men tenker helt annerledes om dette enn deg. Anonymous poster hash: 15ca8...6ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa13 Skrevet 4. februar 2014 #27 Del Skrevet 4. februar 2014 Selv om man er to om å få barn, om det så er et årelangt forhold, samboerskap eller ekteskap, betyr ikke det at mannen kommer til å oppføre seg og opptre som en pappa. Mange er oppvokst med en mer eller mindre fraværende far, jeg inkludert og mine foreldre er fremdeles gift. Skal mer enn å bare sperme litt for å bli pappa. kunne ikke vært mer enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa13 Skrevet 4. februar 2014 #28 Del Skrevet 4. februar 2014 Mennesker som gjør dette burde ikke hatt et kjønnsorgan en gang. Det er egoistisk å sette et liv til verden pga et ONS, på tide å slutte være så egoistisk!Anonymous poster hash: 86665...632 Hvorfor mener du det? Det er langt fra alle kjernefamilieforhold som er bra. Noen ganger har et barn det mye bedre med bare mamma, andre ganger med bare pappa og andre ganger igjen med begge foreldre. Et parforhold kan være ustabilt, fullt av krangler og misstemning, og da er det mer egoistisk å la barnet oppleve dette enn å trekke seg ut. Det jeg mener å si er at det ikke går an å generalisere, og et barn av et ONS kan ha en mye lykkeligere og stabil oppvekst enn et barn i et parforhold. Det som kanskje er ille med det, er at man kanskje ikke kjenner den genetiske bakgrunnen på farssiden når det gjelder arvelige sykdommer ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #29 Del Skrevet 4. februar 2014 Barnet fortjener å dø fordi de voksne har vært idioter? Strengt tatt ikke et barn engang i de ukene det gjelder, bare en celleklump. Og for den klumpen med celler er det bedre å bli fjernet enn å bli født fordi de voksne er nettopp det, idioter. Anonymous poster hash: ca75d...dfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #30 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde ikke klart å ta abort bare fordi ungen ikke ville fått en typisk kjernefamilie. Hvorfor er det egoistisk?Er det så hardt å vokse opp uten en pappa i nærheten at det er bedre å ikke leve i det hele tatt? Ja. Anonymous poster hash: 7b18c...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 5. februar 2014 #31 Del Skrevet 5. februar 2014 Ja. Anonymous poster hash: 7b18c...5c3 Hvorfor? Hvorfor er det så hardt å vokse opp uten en far at en heller ikke vil leve i det hele tatt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. februar 2014 #32 Del Skrevet 5. februar 2014 Hadde aldri i verden beholdt et barn etter en ons bla fordi: - barnet får ikke en far dersom faren ikke vil - du vet ikke noenting om sykdommer som kan være i familien til onsen - du vet ingenting om genfeil som kan ligge til i familien til onsen I det store og det hele, så KJENNER man ikke personen godt nok. Samt det å bare trumfe gjennom et svangerskap med en som bare ville ha det moro med deg der og da? En slik nedrig og kvalmende kjerring ønsker jeg vitterlig talt ikke å være. Ikke alle familier behøver å være A4, men å la et barn få et dårlig utgangspunkt med spermen til en fremmed mann holder jeg meg for god til. Menn har for lite rettigheter, den dagen juridisk abort kan bli en realitet kan disse som så gjerne har "moralske grunner" til å bli alenemødre få lov til det. Uten masse sosialhjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #33 Del Skrevet 5. februar 2014 Strengt tatt ikke et barn engang i de ukene det gjelder, bare en celleklump. Og for den klumpen med celler er det bedre å bli fjernet enn å bli født fordi de voksne er nettopp det, idioter. Anonymous poster hash: ca75d...dfd Men du og jeg er jo også celleklumper? Anonymous poster hash: 325e7...455 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #34 Del Skrevet 5. februar 2014 Er langt fra ONS, men jeg beholdt barnet etter en voldtekt. Nei, barnet får ingen far eller en pappa, men hun har en MAMMA som elsker henne høyere enn himmelen. Anonymous poster hash: 5ee42...9cd Jeg leste for lenge siden en bok (sann historie) om en kvinne som fikk barn etter en voldtekt, og jeg forsøkte å finne navnet i tilfelle du kunne ha interesse av å lese om noen som er i samme situasjon. Dessverre fant jeg ikke boken, men derimot en artikkel som kanskje kan være av nteresse http://www.babyverden.no/Baby/Livet/Ble-mamma-etter-voldtekt/ Du er sterk Anonymous poster hash: 328ee...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. februar 2014 #35 Del Skrevet 5. februar 2014 Nå har jeg aldri hatt en ONS, og kommer neppe til å ha det heller. Men hvis jeg hadde hatt det og blitt gravid, hadde det kommet helt an på omstendighetene ellers om jeg ville beholdt barnet eller ei. Hva andre velger å gjøre er helt og holdent opp til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2014 #36 Del Skrevet 5. februar 2014 Strengt tatt ikke et barn engang i de ukene det gjelder, bare en celleklump. Og for den klumpen med celler er det bedre å bli fjernet enn å bli født fordi de voksne er nettopp det, idioter. Anonymous poster hash: ca75d...dfd vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #37 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg syns ikke du skal tenke på hva som er vanlig og ikke. Tenk heller over om DU ønsker dette barnet, hvis det er velkommen inn i livet ditt kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal ta det bort. Men om du ikke har lyst på barnet, så tar du det bort. Det er ingen andre i hele verden, enn du som kan ta denne avgjørelsen. Men for guds skyld, så håper jeg du er 100% ærlig med barnet(om du velger å beholde). Hvem er faren, og hvorfor ting er som de er. Uansett om barnefar ikke vil ha noe med ungen å gjøre. Syns så synd på alle som ikke har en pappa. Jeg er selv født uten en pappa og mamma som var kjærester. De slo opp etter noen mnd, så fant mamma ut at hun var gravid. (Hun var egentlig steril, så jeg var på en måte ønsket). Men jeg er sjeleglad for at jeg alltid har visst hvem pappa er. Håper virkelig du gjør som hjerte ditt sier, og ikke lar andre ta avgjørelsen for deg:) Ønsker deg alt godt, både med og uten barn:) Anonymous poster hash: b9b0d...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå