Gå til innhold

Hvor mye koster baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at mange (altfor mange) kvinner ser på en baby som mulighet å kjøpe dyre ting, merkeklær osv. "for seg". Mange velger barnevogn fordi de ikke vil ha den fra forige sesongen, vil ikke ha mindre fin.

Man bruker penger ved ankomst av en baby gunstlig om man bruker hodet riktig.

I min familie var alle brødre, søster, besteforeldre villige til å gi en gave til den nye familie medlem. Jeg bare ga foslag ut fra det vi trengte.

Mine foreldre var villige til å kjøpe en barnevogn, så jeg har tatt valget og sa hvor de finner den.

Min søster ville kjøpe barneseng og alt av engetøy og madrass. Hun fikk butikk navnet og vare beskrivelsen av meg.

Ogv.

Jeg vil si at mannen min og jeg er de foreldre som er sikre på at spedbarn er ikke opptatt av ting, de trenger en pappa, en mamma, en ren bleie og mat. Vi er enige i at vi ikke trenger ting i huset som blir brukt i 3-6 mnd. Tiden flyr alt for fort. Derfor hadde vi ikke lekegring, det er mer enn nok med gulvplass; ikke vippestol og lignende. Vi kjøper ikke leker selv da alle venner kommer med noe og huser er "fult".

Første året har vi brukt rundt 3000 på babyen (noe klær, mme og bleier).

Anonymous poster hash: 0c81a...00b

Men totalt sett er det brukt like mye penger på babyen, det er bare ikke DU som har betalt det.

Anonymous poster hash: 6b395...181

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åffårno

Jeg er prinsipielt tilhenger av å kjøpe noe brukt til barn og begrense unødig forbruk, og har derfor i mange tilfeller sjekket Finn før jeg endte med nytt.

Årsaken til at det alltid, bortsett fra en babygym, ble nytt var jeg aldri fant noe av det jeg ønsket i min by(Oslo). Det var enten ingenting på markedet, eller solgt.

Vi har nok brukt til nå hvertfall 30.000 minst, og da mener jeg minst. Jeg sluttet å telle etter 20 tallet.

Og det er utenom gaver bestående av klær/vognskinn osv som kjapt hadde kostet oss endel tusen å kjøpe/lage selv.

Så er det jo gravidklær+ammeting og/eller utstyr til MME.

Nå skal det sies at jeg har kjøpt relativt dyr vogn kun ullklær, dyr dunpose osv - men ville ikke spart store summer på å ta andre modeller/typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammatilTiana

Masse. Tror vi havnet på rundt 25- 30K om jeg ikke tar helt feil nå :klo:
Men vi kjøpte alt nytt da, så det blir nok en del billigere om du arver\kjøper det meste brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...