AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Del Skrevet 4. februar 2014 Hvor mye må man beregne på å bruke på utstyr på baby? Hvis man ikke har mulighet til å arve noe og må kjøpe alt nytt? Noen som har et ca estimat? Anonymous poster hash: c763b...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Del Skrevet 4. februar 2014 Til førstemann brukte vi nok rundt 17000 til sammen(inkl klær og andre tekstiler). Alt nytt. (Vogn 6000, seng 2000, bilstol 3500, vippestol 1000, stellekommode 2000, for å nevne noe) Men om du ikke har noen å arve av, så går det jo an å kjøpe brukt. Kan være en del å spare på det. Anonymous poster hash: aa1be...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 4. februar 2014 #3 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Er det ikke beregnet rundt 25000 om man kjøper alt nytt? Edit: rundt 20000 Endret 4. februar 2014 av RompeRusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Del Skrevet 4. februar 2014 Selv om du ikke kan arve, så kan du jo kjøpe brukt på finn eller facebook. Anonymous poster hash: 5d94a...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Del Skrevet 4. februar 2014 Finnes utrolig mye å få kjøpt brukt da. Anonymous poster hash: 6a0bd...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. februar 2014 #6 Del Skrevet 4. februar 2014 Vil tro rundt 20 000, ihvertfall. Finnes dyre og rimeligere varianter av alt, så kommer litt an på hvor man legger seg sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Del Skrevet 4. februar 2014 Man kan da få ting LANGT billigere enn det som er estimert over her. Vi kjøpte sprinkelseng på Ikea til 199,- Stellebord fra Ikea til 499,- Vogn til ca. 8000,-, Tripptrapp stol med newborn sete til 1500,- og bilstol til ca. 2500,- Anonymous poster hash: a322b...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooks Skrevet 4. februar 2014 #8 Del Skrevet 4. februar 2014 Vi kjøpte vogn og bilstol med base som var best i test til 3000 på salg, og har et budsjett på ca 5000 på IKEA hvor vi får tak i det meste annet så det trenger ikke å bli så dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. februar 2014 #9 Del Skrevet 4. februar 2014 Man kan da få ting LANGT billigere enn det som er estimert over her. Vi kjøpte sprinkelseng på Ikea til 199,- Stellebord fra Ikea til 499,- Vogn til ca. 8000,-, Tripptrapp stol med newborn sete til 1500,- og bilstol til ca. 2500,- Anonymous poster hash: a322b...d10 Bare her er du oppe i ca 12700 kr. I tillegg til seng trenger du madrass (og evt overmadrass eller madrassbeskytter), sengetøy, sengekant og dyne. Til stellebordet må man gjerne ha en stellematte om ikke dette følger med, og ofte vaskekluter og håndduker om man ikke har en god del fra før siden det går mange av dem. Og ikke minst pleieprodukter. Til vogna trengs det gjerne enten en dyne eller vognpose i tillegg, mange ser også på lammeskinn i vogna som nødvendig. I tillegg til alt dette igjen kommer klær, og selv om man ikke trenger all verden, så går pengene fort unna. Skal man legge til enda mer som ses på som "kjekt å ha", så flyr ihvertfall tusenlappene. Det ser ikke så mye ut isolert sett, men når man legger sammen alt man har kjøpt, så tror jeg de fleste blir overrasket over hvor mye de faktisk har brukt, eller kommer til å bruke. Så tror ikke du har kommet så veldig mye billigere unna akkurat Men det er selvfølgelig mulig å komme billigere unna, det finnes rimeligere alternativer til det meste, så man kan definitivt handle til baby på budsjett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Del Skrevet 4. februar 2014 Bare her er du oppe i ca 12700 kr. I tillegg til seng trenger du madrass (og evt overmadrass eller madrassbeskytter), sengetøy, sengekant og dyne. Til stellebordet må man gjerne ha en stellematte om ikke dette følger med, og ofte vaskekluter og håndduker om man ikke har en god del fra før siden det går mange av dem. Og ikke minst pleieprodukter. Til vogna trengs det gjerne enten en dyne eller vognpose i tillegg, mange ser også på lammeskinn i vogna som nødvendig. I tillegg til alt dette igjen kommer klær, og selv om man ikke trenger all verden, så går pengene fort unna. Skal man legge til enda mer som ses på som "kjekt å ha", så flyr ihvertfall tusenlappene. Det ser ikke så mye ut isolert sett, men når man legger sammen alt man har kjøpt, så tror jeg de fleste blir overrasket over hvor mye de faktisk har brukt, eller kommer til å bruke. Så tror ikke du har kommet så veldig mye billigere unna akkurat Men det er selvfølgelig mulig å komme billigere unna, det finnes rimeligere alternativer til det meste, så man kan definitivt handle til baby på budsjett Pleieprodukter? Her er baby 6 måneder og vi har fortsatt det vi fikk gratis i apotekpakkene. Har vel trengt sinksalven 2 ganger. Ellers brukes det kun litt olje i badevannet. Jo mer produkter man bruker på baby jo mer produkter trenger den. Man ødelegger huden til babyer ved å smøre de med all verdens tull. Stellematte er helt unødvendig, legg to tykke håndklær under så holder det i massevis. Madrass får du på Ikea til 499,- I begynnelsen trenger du bare en liten dyne som du kan bruke både i senga og i vogna. Helsedirektoratet advarer mot lammeskinn så det er ikke noe å bruke penger på, med mindre du ønsker at baby skal få allergi og eksem. Kan jo legge til at vi har både stellematte og flere dyner, men poenget er at det ikke er nødvendig! Anonymous poster hash: a322b...d10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Del Skrevet 4. februar 2014 Vi brukte over 30.000. Vi arvet ingenting og måtte kjøpe alt nytt.Anonymous poster hash: 32f7a...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøffel Skrevet 4. februar 2014 #12 Del Skrevet 4. februar 2014 Babyer koster lite i forhold til hva de etter hvert koster som barn og tenåringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. februar 2014 #13 Del Skrevet 4. februar 2014 Pleieprodukter? Her er baby 6 måneder og vi har fortsatt det vi fikk gratis i apotekpakkene. Har vel trengt sinksalven 2 ganger. Ellers brukes det kun litt olje i badevannet. Jo mer produkter man bruker på baby jo mer produkter trenger den. Man ødelegger huden til babyer ved å smøre de med all verdens tull. Stellematte er helt unødvendig, legg to tykke håndklær under så holder det i massevis. Madrass får du på Ikea til 499,- I begynnelsen trenger du bare en liten dyne som du kan bruke både i senga og i vogna. Helsedirektoratet advarer mot lammeskinn så det er ikke noe å bruke penger på, med mindre du ønsker at baby skal få allergi og eksem. Kan jo legge til at vi har både stellematte og flere dyner, men poenget er at det ikke er nødvendig!Anonymous poster hash: a322b...d10 Med produkter mener jeg ikke noe mer enn badeolje og salver, men regner også dette inn i budsjettet da det nok ikke er alle som henter de pakkene, eller bruker alle produktene som følger med. Man kan få tak i det meste til en rimelig penge, men sammenlagt så blir ofte totalsummen en del høyere enn hva mange kanskje tror i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #14 Del Skrevet 4. februar 2014 Har sett dem på Nille til 10 kr. Europris er noe dyrere, men bedre kvalitet. Anonymous poster hash: ba8ee...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #15 Del Skrevet 5. februar 2014 Det jeg ikke arvet/lånte, kjøpte jeg brukt. Kunne ikke falt meg inn å bruke 20 000 kroner på babyprodukter, når jeg kan få bra ting til kanskje 5000,- til sammen. Klær o.l. er jo faktisk bedre å kjøpe brukt, fordi flere av de miljøfarlige giftene er vasket bort. Anonymous poster hash: 623d8...fd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 5. februar 2014 #16 Del Skrevet 5. februar 2014 Vi havnet på ca 3500 totalt. Vogn, bilsete, klær, produkter, lammeskinn, vognpose osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #17 Del Skrevet 5. februar 2014 Vi havnet på ca 3500 totalt. Vogn, bilsete, klær, produkter, lammeskinn, vognpose osv. Oj! Var alt arvet eller kjøpt brukt? Litt skeptisk til brukt bilstol, og bare den kommer jo på nesten 3000kr :-(Anonymous poster hash: 36b28...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 5. februar 2014 #18 Del Skrevet 5. februar 2014 Oj! Var alt arvet eller kjøpt brukt? Litt skeptisk til brukt bilstol, og bare den kommer jo på nesten 3000kr :-(Anonymous poster hash: 36b28...e72 Så og si alt, ja Kjøpte brukt bilstol av noen jeg kjente, og ga den videre selv. Vi brukte den...to-tre ganger i løpet av 1,5år. Vogn kjøpte vi for 500kr, varte i rett over ett år, og da fikk vi en sportsvogn gratis. Arvet masse babytøy av venner, holdt øye med finn/FB på gis bort sider for klær og leker. Vognpose ble gitt bort på finn. Tåteflasker fikk vi. Skjeer og fat/kopper fikk vi til navnefest. Fikk gavekort på babyshop til navnefest. ( Kjøpte da sammenleggbart badekar for nesten hele summen, og noe ullundertøy. ) Brukte ikke stellebord, men en stor kommode med en billig plastsak fra ikea med håndduk på. Sørget for å få baby-pakker fra Apoteket, Kiwi, Rimi o.l. Vi bruker ennå ytterst lite penger på klær/sko/leker til ungen. Holder øye med finn/fb, får gaver til bursdag ( ønsker alltid en-to str større enn hun bruker...kjoler kan senere brukes som tunika også. ), kjøper sko på salg o.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #19 Del Skrevet 5. februar 2014 Vi brukte over 30.000. Vi arvet ingenting og måtte kjøpe alt nytt.Anonymous poster hash: 32f7a...6e1 Selv om du ikke arvet så MÅTTE du ikke kjøpe alt nytt. Anonymous poster hash: 5d94a...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #20 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg vil si at mange (altfor mange) kvinner ser på en baby som mulighet å kjøpe dyre ting, merkeklær osv. "for seg". Mange velger barnevogn fordi de ikke vil ha den fra forige sesongen, vil ikke ha mindre fin. Man bruker penger ved ankomst av en baby gunstlig om man bruker hodet riktig. I min familie var alle brødre, søster, besteforeldre villige til å gi en gave til den nye familie medlem. Jeg bare ga foslag ut fra det vi trengte. Mine foreldre var villige til å kjøpe en barnevogn, så jeg har tatt valget og sa hvor de finner den. Min søster ville kjøpe barneseng og alt av engetøy og madrass. Hun fikk butikk navnet og vare beskrivelsen av meg. Ogv. Jeg vil si at mannen min og jeg er de foreldre som er sikre på at spedbarn er ikke opptatt av ting, de trenger en pappa, en mamma, en ren bleie og mat. Vi er enige i at vi ikke trenger ting i huset som blir brukt i 3-6 mnd. Tiden flyr alt for fort. Derfor hadde vi ikke lekegring, det er mer enn nok med gulvplass; ikke vippestol og lignende. Vi kjøper ikke leker selv da alle venner kommer med noe og huser er "fult". Første året har vi brukt rundt 3000 på babyen (noe klær, mme og bleier). Anonymous poster hash: 0c81a...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå