AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2014/02/03/whos-kreftforskningsinstitutt-slar-alarm-om-kreftvekst Hva tenker dere om dette? Blir dere redd, likegyldig eller trigget til å forebygge? Hva tror dere er grunnen, stress, kosthold osv? Selv blir jeg litt motløs, er liksom ikke håp å bli gammel lenger?! Anonymous poster hash: bfbf0...421
Gjest Mupsi Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Det er pga sukker og mye raske karbohydrater.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Har lurt på om strålinger fra elektronikk kan stå bak og, jeg. Eller overbefolkning? Står at det bare kommer til å fordoble seg med kreftilfeller fremover.. Anonymous poster hash: bfbf0...421
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Ja overbefolkning er jo interessant å tenke på. I biologien lærte vi at om en harepopulasjon ble for stor på det området den levde ville det alltid skje at det kom sykdom inn i bildet og populasjonen ville så bli mindre og ikke presse på naturressursene lenger. Kanskje det som skjer med oss mennesker etterhvert? Anonymous poster hash: b1f4c...1e9 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Ikke glem at folk flest bor i Kina (og lignende land). Miljø og sikkerhet har ikke høyeste prioritet sånne steder, og med øket urbanisering, industralisering og modernisering er dette ikke overraskende. Anonymous poster hash: d580b...b2d 3
solan123 Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde vært bekymret hvis vi hadde hatt mye kreft i familien. Har man arvet en mutasjon er det lite man kan gjøre med kosthold og livsstil.
Sillicious Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Det er av alt vi har i oss! Før i tiden tok de f.eks ikke vitamintilskudd eller tilførte kroppen hormoner (prevensjonsmidler). Og de levde jo sunnere, ingen tvil der. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Jeg håper inderlig man kompenserer for befolkningsøkning. for en økning fra 14 til 22 mill innen 2030 sier ingenting alene. Anonymous poster hash: c4b63...e9f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 http://www.vg.no/nyheter/meninger/gi-oss-i-dag-vaar-daglige-doed/10121517/ Syns denne var genial. Anonymous poster hash: bfbf0...421
Gjest Badabing Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 "Verdens utviklingsland bærer størsteparten av kreftbyrden: Mer enn 60 prosent av alle krefttilfeller oppstår i Afrika, Asia og Sentral- og Sør-Amerika. Mange utviklingsland sliter med en "dobbel kreftbyrde" og rammes hardt av både kreft forårsaket av infeksjoner (blant annet kreft i livmorhalsen, lever og mage) og kreft som ofte forbindes med en industrialisert livsstil (blant annet lungekreft, brystkreft og tykktarmkreft)." Som du ser av artikkelen, er vi temmelig heldige her i Norge. "IARC påpeker at noen av de viktige forebyggingstiltakene er vaksinering mot hepatitt B og humant papillomavirus (HPV), å redusere tobakksbruken, promotere fysisk aktivitet og unngå fedmeepidemier." Vi har nå i gangsatt vaksinering, og i tillegg har vi screening for livmorhalskreft. Viktig at du følger opp dette når du får innkalling. Og så bør man selvfølgelig ikke røyke eller spise altfor usunt (for mye sukker, usunt fett og rødt kjøtt). Holde seg i aktivitet. Så lenge jeg gjør disse tingene, bekymrer jeg meg heller ikke, for da har jeg gjort det jeg kan for å forebygge. 3
2shy Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Stråling, gener, miljø, kosthold, emosjonell belastning/stress, er alle bidragsytere til alvorlig sykdom. Jeg er ikke redd, men jeg tar mine forhåndsregler. Spiser mest ren mat, mye grønt, tatt tak i emosjonellt stress/traumer og mediterer for å roe ned. Sover aldri med mobilen påslått på soverommet, osv. Røyker ikke, drikker ikke alkohol, særdeles forsiktig med medikamenter. Sluttet å omgås "giftige" mennesker. Nytter ikke å beskytte seg mot livet, men vi vet så mye om hva som forårsaker sykdom nå, at jeg forstår ikke vitsen med å hive i meg dårlig mat og ta en røyk når det kan innebære så store konsekvenser. 1
Nowayback Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Er det så viktig å bli gammel og skrank da? Kan godt nøye meg med 50 år her på kloden, jeg.
2shy Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Er det så viktig å bli gammel og skrank da? Kan godt nøye meg med 50 år her på kloden, jeg. Du kan godt prøve å få være full av kreft i noen år og se om du liker tilværelsen?
Nowayback Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Jeg håper inderlig man kompenserer for befolkningsøkning. for en økning fra 14 til 22 mill innen 2030 sier ingenting alene. Anonymous poster hash: c4b63...e9f Er denne økninga forutsatt at den medisinske utvikling står på stedet hvil? I 2030 er jeg bare 44 år, så satser på at medisinen har tatt noen skritt innen den tid.
Nowayback Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Du kan godt prøve å få være full av kreft i noen år og se om du liker tilværelsen? Skulle så skje er det nok sannsynlig at jeg tar ting i egne hender, for å si det slik. Dessuten har jeg hørt at ALLE mennesker vil få kreft før eller siden, om man ikke dør av andre ting først. Men ja, det er jo bekymringsfullt at så mange unge mennesker får det. Personlig tar jeg få forholdsregler. Jeg gjør det som gjør meg glad, enten det er sunt for meg eller ikke.
Gjest navnelapp Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Husk no på at levealderen har stige voldsomt dei siste femti åra. Når du lever til du er nitti i staden for å døy når du er seksti så er sjølvsagt sjansen for at du får kreft ein eller annan gong mellom seksti og nitti der. Dei fleste tilfella av kreft er faktisk i den alderen. Dessutan døyr folk i langt mindre grad av andre ting, andre dødelege sjukdommar er langt på veg utrydda. Dermed lever folk lengre, og får i større grad aldersrelaterte sjukdommar og kreft enn før. Eg klarer ikkje å hisse meg opp over dette. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Skulle så skje er det nok sannsynlig at jeg tar ting i egne hender, for å si det slik. Dessuten har jeg hørt at ALLE mennesker vil få kreft før eller siden, om man ikke dør av andre ting først. Men ja, det er jo bekymringsfullt at så mange unge mennesker får det. Personlig tar jeg få forholdsregler. Jeg gjør det som gjør meg glad, enten det er sunt for meg eller ikke. Sånn tenker jeg også Anonymous poster hash: bef66...ae3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Husk no på at levealderen har stige voldsomt dei siste femti åra. Når du lever til du er nitti i staden for å døy når du er seksti så er sjølvsagt sjansen for at du får kreft ein eller annan gong mellom seksti og nitti der. Dei fleste tilfella av kreft er faktisk i den alderen. Dessutan døyr folk i langt mindre grad av andre ting, andre dødelege sjukdommar er langt på veg utrydda. Dermed lever folk lengre, og får i større grad aldersrelaterte sjukdommar og kreft enn før. Eg klarer ikkje å hisse meg opp over dette. Levealderen kommer til å synke. Det vi ser nå er resultatene av mange år med ugunstig kosthold, økende alkoholforbruk og røyking, samt økt stråling og kjemikalier vi får i oss fra hudprodukter. De som er gamle idag vokste opp i tider hvor man spiste det man selv dyrket. Hvis ikke, så kunne man iallefall være trygg på at maten man kjøpte ikke inneholdt kunstige tilsetningsstoffer. Den nymoderne flatfylla var vel heller ikke populær hos den generasjonen. De var mer aktive hver dag, enn det vi er. Ikke hadde de stråling fra alskens elektroniske duppeditter heller. Anonymous poster hash: 79a5c...99a 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Ja så klart, flatfylla er noe nyoppfunnet, ha ha ha ha. Anonymous poster hash: bef66...ae3 3
2shy Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Skulle så skje er det nok sannsynlig at jeg tar ting i egne hender, for å si det slik. Dessuten har jeg hørt at ALLE mennesker vil få kreft før eller siden, om man ikke dør av andre ting først. Men ja, det er jo bekymringsfullt at så mange unge mennesker får det. Personlig tar jeg få forholdsregler. Jeg gjør det som gjør meg glad, enten det er sunt for meg eller ikke. Jeg syns det der er en utrolig umoden holdning. Skal du ikke ha familie, er de ikke verdt å holde seg frisk for? Langt fra alle får kreft, for noe tull. Men det er alarmerende mange som blir alvorlig syke, og det er mye lettere å forebygge enn å reparere. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå