Gjest 1111 Skrevet 23. mai 2004 #1 Del Skrevet 23. mai 2004 Noen som har vært innom disneyworld og/eller bodd på hotellet som tilhører parken? Neste sommer planlegger jeg og to andre å ta en ukes ferie i florida. vi skal bo på hotellet i parken og kommer til å tilbringe mye tid der, er det ellers noe i nærheten vi bør få med oss? Noen som har vært der som vil fortelle litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 23. mai 2004 #2 Del Skrevet 23. mai 2004 Samme tema har vært tatt opp her før, for ike så alt for lenge siden. Søk, så finner du sikkert linken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siffen Skrevet 24. mai 2004 #3 Del Skrevet 24. mai 2004 Først av alt; Dere har gjort et bra valg av feriemaål. Orlando har alt når det gjelder underholdning og morro. Disneyworld (DW) har ikke ett hotell som tilhører paarken. For det første har de sikkert opp mot 20stk i DW. Og "parken" består av flere parker; Magic Kingdom (som de fleste forbinder med DW), Disney MGM Studios (Film), Disneys Animal Kingdom og Epcot. Av disse vil jeg anbefale Magic Kingdom og Epcot. Filmparken MGM er bra, men Universals to parker er bedre. I tillegg til Universals to parker (Universal Studios og Islands of Adventure) vil jeg anbefale Sea World. Siden ejg her anbefaler to DW parker og tre parker utenfor DW, så ville jeg heller bodd i f.eks International Drive området som liggger mellom Sea World og Universal parkene. I tillegg er det en del rimeligere enn å bo i DW. Men har dere bestemt dere for alle DW parkene, er det selvsagt greit å bo i DW, selv om det er dyrt. Se ellers min side om bl.a Orlando: http://home.c2i.net/arvejos/usa.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. mai 2004 #4 Del Skrevet 24. mai 2004 Du har fått gode tilps om hotel og parker ser jeg. Vi bodde på International Drive, og det er et valg vi var veldig fornøyde med. Mitt beste tips er at dere bør leie bil fra start til slutt. USA er laget for biler, og Orlando er ikke noe untak. Vi hadde satt av alt for lite tid til Universal sine parker, to dager er minimum om man er voksen med en barnslig sjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2004 #5 Del Skrevet 24. mai 2004 Bodde på Summerfield International Drive i Orlando i en uke - veldig fornøyd!!! Leide bil. Et must. Var to dager i Sea World - BRA!!!! En dag i Magic Kingdom - BRA!!! En dag i Kennedy Space Senter - Bortkastet!!! Skulle sett så mye mye mer! Vil tilbake! Reiste i mai og det var god plass i Sea World. Men alt i ma var det trengsel og køer i Magic Kingdom. Dropp Kennedy Space Senter. Velg heller en annen Disney park. Ecpot f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 25. mai 2004 #6 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis Disney er hovedmålet ville jeg valgt å bodd i nærheten av feks Downtown Disney/Pleasure Island. Her ligger en masse hoteller som ikke er Disney men som likevel bla har gratis transport til alle parkene. De to siste gangene jeg har vært der har vi bodd på Comfort Inn Lake Buena Vista. Kjempe ålreit hotell til ca 50$ natta. Det ligger i gangavstand (hvis du er litt sprek) til bla Pleasure Island(uteliv) og Downtown Disney samt Crossroads..her finner du en masse butikker og restauranter blant annet. Leie bil er et must og hvis du feks er medlem av SAS Eurobonus får du prosenter hos Avis. Leide bil sist og vi fikk en helt ålreit bil i en av de minst klassene der borte men den var mer enn stor nok...tror vi betalte ca 450$ for 11 dager. Jeg vil so andre absolutt anbefalle å ikke bo dere ihjel på Disney hotell og heller bruke pengene til andre ting. Det er mer enn nok å bruke penger på der borte! Heldig gris som skal! Jeg har jobbet der ett år (på Epcot) og det anbefales på det sterkeste å se ihvertfall. Lurer du på noe mer er det bare å spørre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå