AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #21 Skrevet 6. februar 2014 En så alvorlig deprimert person trenger innleggelse, og også en kombinasjon av samtaleterapi og medisinering. ECT kunne nok også vært en mulig behandlingsform dersom det andre ikke skulle ha noen effekt. Anonymous poster hash: 7efa9...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #22 Skrevet 6. februar 2014 En så alvorlig deprimert person trenger innleggelse, og også en kombinasjon av samtaleterapi og medisinering. ECT kunne nok også vært en mulig behandlingsform dersom det andre ikke skulle ha noen effekt. Anonymous poster hash: 7efa9...fa2 ECT høres så alvorlig og skummelt og jeg føler ikke at jeg er så syk... Men jeg er kanskje ikke den beste til å si hva jeg er eller ikke er... Anonymous poster hash: 20dfe...88c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #23 Skrevet 6. februar 2014 ECT har noen negative sider, spesielt mht til hukommelsen. Men det viser seg at det er en veldig god behandlingsmetode. Før ECT blir et valg, er det innleggelse, samtaleterapi og medikamentell behandling som forsøkes først. Som regel har mange god effekt av å få noen å snakke med. Noen som kan se ting fra et annet ståsted, noen som kan lytte, og noen som sammen med deg kan komme fram til løsninger. Anonymous poster hash: 7efa9...fa2
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 ECT brukes sjeldent på unge mennesker, nettopp pga. at man kan fjerne deler av hukommelsen til vedkommende. Brukes kun i ekstreme tilfeller. Det er legen som avgjør med pasient om ECT skal brukes Hvor er du fra TS? I dag har vi jo ett ganske multikulturelt samfunn men mennesker fra hele verden. Det er nok tusenvis av andre fra samme land som deg her
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #25 Skrevet 7. februar 2014 Jeg ville snakket med fastlegen, som kan henvise deg videre til psykolog, enten privatpraktiserende eller på et DPS. ECT burde man ikke vurdere før alt annet er prøvd, så merkelig at det vlir dratt inn. For jeg får inntrykk av at du aldri har snakket med noen, verken familie/venner eller profesjonelle? Det kan også hende medisiner i kombinasjon med samtaleterapi kan hjelpe deg, men først må du utredes. Bestill langtime hos fastlegen i dag, print ut hovedinnlegget og ta det derfra. Det er hjelp å få. Husk å nevne selvskadingen, det er viktig i fht diagnose. God bedring!Anonymous poster hash: c0092...cb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå