HvittHus Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 (endret) Jeg ble syk av noe slag for ett års tid siden, og har ikke vært syk fra jobb grunnet influensa, men av denne andre sykdommen jeg har fått. Etter at jeg ble syk har jeg stadig fått influensa symptomer ofte. Som sagt har jeg feber, vondt i hodet, vond hals, tett og rennende nese, bihuleverk og vondt i muskler og ledd og til tider ingen stemme. Snakk om å bli skutt for at man kommer med sin oppfatning av sykdom på seg selv, for man kjenner jo ikke seg selv og kroppen sin best. En vanlig forkjølelse hos meg har aldri vært annet enn rennende nese og litt småhoste. Men greit å vite at alle her inne er leger, og blir provosert over andres sykdomsmønster. Skjønner godt at det er mange som bare sitter på gjerdet, istedet for å kommentere ting her inne på forumet. De risikerer jo å bli skutt dersom de ikke er som dere andre. Det er leit at du føler deg tråkket på, men fakta er at man ikke blir influensasyk så mange ganger hvert år. Isåfall ville du være en medisinsk sensasjon og ville vært kandidat for omfattende forskning. Grunnen til at noen blir provosert over slike utsagn, er at man vanner ut influensadiagnosen når så mange bruker den om en helt vanlig forkjølelse. Influensa er en potensiell livstruende sykdom for enkelte mennesker og man blir virkelig virkelig syk. Forkjølelse er plagsomt nok det, men kan ikke forveksles med influensa. Endret 4. februar 2014 av zellica 3
Libertas Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Hadde det vært hvert år ville det vært en annen sak, nå sier jeg at dette "bare" har vart i ca ett år. Alle plasser jeg har lest så står det man kan være sikker på at det er influensa dersom det er feber med i bildet, og ja jeg har feber. Kan være at jeg reagerer hardere på forkjølelse på grunn av annen sykdom, enn jeg har gjort tidligere? Men sånn jeg har det nå har jeg kun hatt det dersom jeg har hatt influensa.
HvittHus Skrevet 4. februar 2014 #23 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Hadde det vært hvert år ville det vært en annen sak, nå sier jeg at dette "bare" har vart i ca ett år. Alle plasser jeg har lest så står det man kan være sikker på at det er influensa dersom det er feber med i bildet, og ja jeg har feber. Kan være at jeg reagerer hardere på forkjølelse på grunn av annen sykdom, enn jeg har gjort tidligere? Men sånn jeg har det nå har jeg kun hatt det dersom jeg har hatt influensa. Du har helt sikkert symptomer som passer med influensa, men du kan faktisk ikke ha diagnosen influensa så mange ganger på ett og samme år. Når det er sagt bør du jo få sjekket ut hva som er årsaken til plagene dine, for det er ikke normalt å gå så mye syk. D-vitamin mangel bla kan gi influensasymptomer. 2
Libertas Skrevet 4. februar 2014 #24 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Er under utredning for øyeblikket, men det er på noe annet. Kanskje det kan ha en sammenheng
HvittHus Skrevet 4. februar 2014 #25 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Er under utredning for øyeblikket, men det er på noe annet. Kanskje det kan ha en sammenheng Så bra. Be legen sjekke deg for d-vitamin, B12, cøliaki og stoffskifte. Flere av disse sykdommene/manglene kan gi symptomer som influensa. Mannen min hadde alvorlig D-vitamin mangel pga cøliaki, og gikk rundt med muskelverk og influensasymptomer fram til han fikk diagnose. 1
Libertas Skrevet 4. februar 2014 #26 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Har glutenallergi, så jeg holder meg unna glutenprodukter, men har aldri tenkt på at jeg kan få noe vitaminmangler. Takk for svar
Gjest Badabing Skrevet 4. februar 2014 #27 Skrevet 4. februar 2014 Jeg ble syk torsdag for 1,5 uke siden, og er fortsatt stusselig. Men har ikke vært syk på vel 2,5 år, så skal ikke klage. Aner ikke om det var influensa eller ei, men hadde i alle fall feber.
*Mocca* Skrevet 4. februar 2014 #28 Skrevet 4. februar 2014 Snn som du beskriver det kan det også ha vært kyssesyke. Da trodde jeg det var influensa. Lå rett ut og var nesten redd jeg skulle dø...Anonymous poster hash: 621cf...1da Kan kanskje på mange måter være likt? Mannen min hadde det og lå rett ut i 3 uker med kyssesyken og var rimelig dårlig, jeg fikk det også påvist på et annet tidspunkt, fordi jeg dro til legen pga streptokokker.... Jeg ble aldri mer syk enn jeg har blitt av streptokokker ellers.... Snodig....
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #29 Skrevet 4. februar 2014 Zellica: Har glutenallergi, så jeg holder meg unna glutenprodukter, men har aldri tenkt på at jeg kan få noe vitaminmangler. Takk for svar Be dem også sjekke immunsystemet ditt, mtp at du er syk hver måned. Kanskje det er der svaret ligger...Anonymous poster hash: 621cf...1da
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #30 Skrevet 4. februar 2014 Kan kanskje på mange måter være likt? Mannen min hadde det og lå rett ut i 3 uker med kyssesyken og var rimelig dårlig, jeg fikk det også påvist på et annet tidspunkt, fordi jeg dro til legen pga streptokokker.... Jeg ble aldri mer syk enn jeg har blitt av streptokokker ellers.... Snodig.... Ja, det er veldig forskjellig hvor syk man blir av kyssesyken. Noen blir kjempedårlige og er kqnskje syke i månedsvis, andre merker ikke at de har fått det...Anonymous poster hash: 621cf...1da
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #31 Skrevet 5. februar 2014 Huff, høres ut som vi har fått samme virus...Skikkelig kjipt. det er ennå ingen tegn til bedring her, men håper jeg snart våkner opp en dag uten at det føles som om jeg er kjørt over av en buss... God bedring Anonymous poster hash: 621cf...1da Takk Endelig har jeg blitt bedre etter 5 dager liggende mer eller mindre strekk ut. Fortsatt litt snufsen og hoste, men mye bedre. God bedring til deg også Anonymous poster hash: 8a74c...1cc
Essie_ Skrevet 5. februar 2014 #32 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Er blitt så vandt til influensa nå, har hatt det omentrent 1 gang i mnd i nesten 1 år. Jeg ble syk av noe slag for ett års tid siden, og har ikke vært syk fra jobb grunnet influensa, men av denne andre sykdommen jeg har fått. Etter at jeg ble syk har jeg stadig fått influensa symptomer ofte. Som sagt har jeg feber, vondt i hodet, vond hals, tett og rennende nese, bihuleverk og vondt i muskler og ledd og til tider ingen stemme. Snakk om å bli skutt for at man kommer med sin oppfatning av sykdom på seg selv, for man kjenner jo ikke seg selv og kroppen sin best. En vanlig forkjølelse hos meg har aldri vært annet enn rennende nese og litt småhoste. Men greit å vite at alle her inne er leger, og blir provosert over andres sykdomsmønster. Skjønner godt at det er mange som bare sitter på gjerdet, istedet for å kommentere ting her inne på forumet. De risikerer jo å bli skutt dersom de ikke er som dere andre. Jeg beklager at du føler deg angrepet, men du skrev i første innlegg at du har hatt influensa månedlig i et år, det er ikke det samme som å ha influensasymptomer månedlig. Håper de finner ut av hva som feiler deg! For å ha influensa må man være smittet av virus i Orthomyxoviridae-familien. Typiske influensasymptomer kan opptre ved andre lidelser/sykdommer også. Endret 5. februar 2014 av Essie_ 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #33 Skrevet 5. februar 2014 Takk Endelig har jeg blitt bedre etter 5 dager liggende mer eller mindre strekk ut. Fortsatt litt snufsen og hoste, men mye bedre. God bedring til deg også Anonymous poster hash: 8a74c...1cc Så bra Skal en tur til lege i morgen, for er ikke bedre. Kanskje antibiotika er tingen. Anonymous poster hash: 621cf...1da
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #34 Skrevet 5. februar 2014 Så bra Skal en tur til lege i morgen, for er ikke bedre. Kanskje antibiotika er tingen.Anonymous poster hash: 621cf...1da antibiotika virker ikke mot virus Anonymous poster hash: 87d59...e48
lillsunshine Skrevet 5. februar 2014 #35 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Trodde jeg hadde influensa i starten av forrige uke, men er det et "kriterie" at en må ligge rett ut i minst en uke? Det startet forrige mandag med høy feber, hodepine, stygg tørrhoste og snufsete. Fikk ikke sove to netter, hadde feberfantasier og kaldsvettet, og orket ikke mat. Men etter tre dager gav feberen seg. På torsdagen var jeg slapp og nesa rant så mye at jeg fikk gnagsår rundt nesa av all snytinga. Hostet også mye. Orket å kravle meg på seminar på fredag, men måtte snyte meg ofte. Ble en rolig helg med hosting og snufsing, men energien var tilbake. Og denne uka er formen gradvis stigende. Har orket to treningsøkter. Den første var jeg helt vekke og ikke 100% i form, gårsdagens var bra. Hoster nesten ikke og er ikke lenger snufsete, så etter en uke tror jeg jævelskapen er ut av systemet. Har iallfall hatt en normal uke så langt på forelesing og studier og merker ikke mye til at jeg har vært syk. Men høres ikke ut som jeg var syk nok for at det skal kalles influensa-viruset, siden det gikk over såpass fort? Men har aldri vært sammenhengende syk i lenger enn i et par dager før med feber og diverse, og tror jeg er en person som får viruset og får det raskt ut av systemet, har hørt at det ikke slår like ille ut på alle. Synes dog synd på at de som virkelig ligger rett ut i en til to uker. Jeg kjeda meg grusomt etter 2 dager, var så lei av å være syk. Endret 5. februar 2014 av lillsunshine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå