Gå til innhold

Influensa 2014 - for oss uheldige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror du ikke jeg våkna opp på lørdag med vondt i halsen, snørr i nesa og rennende øyne. Helvette var på vei til å bryte løs!

Verre blé det som forventet. Jeg er på dag 2 nå og ligger strekk ut i senga. Nesen er så rød og hoven etter all snytingen og når jeg prater høres jeg lenger ikke ut som meg selv.

Noen andre som er dårlige?

NB; Typen min, han blir jo aaaaldri syk... urettferdig :(

Anonymous poster hash: 8a74c...1cc
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Kor i lande er du?

Skrevet

Kor i lande er du?

Oppland. Hvordan det?

ts

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Oppland. Hvordan det?

ts

Lurte berre på når det kjem til vestlandet :)
Skrevet

Glad jeg tok influensavaksinen i høst. :sjokkert: Har ikke tid til å bli syk.:bond:

Skrevet

Kommer an på vestlandet. Det var i Molde for en mnd siden. Eller det regnes kanskje ikke som vestlandet?

Skrevet

Jeg hadde influensa før jul, det er jævlig!

Men jeg blir ganske fort frisk av det da, heldigvis for meg..

God bedring! :)

Spis repsils (honning), ta paracet&ibux og hvil. :D

Skrevet

Han er her på nordvestlandet no, eller han har byrja kome... Kjem nok nedover snart, brace yourselves!

Anonymous poster hash: d54d4...4b1

Skrevet

Er blitt så vandt til influensa nå, har hatt det omentrent 1 gang i mnd i nesten 1 år.

Skrevet

Er blitt så vandt til influensa nå, har hatt det omentrent 1 gang i mnd i nesten 1 år.

Da er det neppe influensa, men heller forkjølelse og annet rusk og rask.

• Liker 4
Skrevet

Lutetium: Sår hals, mister stemme de første dagene, ligger strak ut med feber og får ikke gjort noe :P Når jeg er forkjøla er det kun litt rennende nese :P

Skrevet

Lutetium: Sår hals, mister stemme de første dagene, ligger strak ut med feber og får ikke gjort noe :P Når jeg er forkjøla er det kun litt rennende nese :P

Influensa 12 ganger i året? Det er en grunn til at det vanligvis holder med en influensavaksine i året. Influensa muterer ikke så raskt.

• Liker 4
Skrevet

All min medfølelse til de som har influensa.
Ukjent mark for meg og jeg har passert de 40.

Jeg sier også som Litetium. Ingen har influensa utallige ganger hver år.
Heftige forkjølelser kan være, men ikke kall det influensa.
Ja, jeg har hatt noen stygge forskjølelser, men ennå ingen influensa.

Anonymous poster hash: 46664...e5b
  • Liker 2
Skrevet

Uff.. Influensa er noe drit! Har hatt det et par ganger i løpet av mitt "voksne liv" og kjenner at jeg blir provosert når noen påstår at de har influensa hver gang de blir forkjøla. Ja, forkjølese kan være noe drit det også, men ingenting i forhold til influensa. Når jeg har hatt influensa har det vart i 10-14 dager, med høy feber, muskel -og leddsmerter, vondt i hodet, ører og hals, samt elendig almenntilstand. Så når noen sier de har hatt influensa etter å ha vært borte fra jobb i tre dager, tenker jeg mitt. På samme måte som enkelte kaller all hodepine for migrene. Det er en fornærmelse mot alle som faktisk har migrene!

Og å få influensa hver mnd er ikke mulig - som det blir nevnt over endrer ikke virusets egenskaper seg raskt nok til dette. Stort sett slipper man til og med utbrudd året etter en skikkelig influensa, fordi viruset er for likt fjorårets...

Beklager avsporing - kjente at jeg trengte å lette på trykket her;) God bedring til dere som har influensa! Jeg krysser fingrene for å slippe unna!

• Liker 3
Skrevet

Uff.. Influensa er noe drit! Har hatt det et par ganger i løpet av mitt "voksne liv" og kjenner at jeg blir provosert når noen påstår at de har influensa hver gang de blir forkjøla. Ja, forkjølese kan være noe drit det også, men ingenting i forhold til influensa. Når jeg har hatt influensa har det vart i 10-14 dager, med høy feber, muskel -og leddsmerter, vondt i hodet, ører og hals, samt elendig almenntilstand. Så når noen sier de har hatt influensa etter å ha vært borte fra jobb i tre dager, tenker jeg mitt. På samme måte som enkelte kaller all hodepine for migrene. Det er en fornærmelse mot alle som faktisk har migrene!

Og å få influensa hver mnd er ikke mulig - som det blir nevnt over endrer ikke virusets egenskaper seg raskt nok til dette. Stort sett slipper man til og med utbrudd året etter en skikkelig influensa, fordi viruset er for likt fjorårets...

Beklager avsporing - kjente at jeg trengte å lette på trykket her;) God bedring til dere som har influensa! Jeg krysser fingrene for å slippe unna!

Du sa igrunn akkurat det jeg tenkte!

Irriterer meg grenseløst over de som roper ut om influensa stadig vekk.

Og man blir ikke heldigvis alltid fort frisk av influensa.

Jeg kan bare huske influensa en gang, og det var da jeg var 8 år, nå er jeg 33.

Når man har influensa ligger man rett ut stort sett en uka, man ligger virkelig rett ut. Det gjør vondt å bevege de fleste muskler i kroppen, man hoster, nyser, snørrer, feberen er høy over flere dager.

Det alle dere som tror dere har influensa stadig vekk egentlig har, er sannsynligvis en kraftig forkjølelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dårlig: forkjølelse, halsbetennelse og bihulebetennelse. Mistenker begynnende bronkitt i tillegg. Det er vondt! Hoster og harker. Vart en uke nå...grrr

Cosylan er min beste venn. Og neseskylling.

Anonymous poster hash: 621cf...1da

Skrevet

Jeg er dårlig: forkjølelse, halsbetennelse og bihulebetennelse. Mistenker begynnende bronkitt i tillegg. Det er vondt! Hoster og harker. Vart en uke nå...grrr

Cosylan er min beste venn. Og neseskylling.

¨ Godt jeg ikke er alene¨ :) Er på min fjerde dag og ser fortsatt ingen lys i tunellen. Jeg har kasta opp to ganger i dag også, fordi jeg hoster så fælt :( Nesa mi er også så hoven/rød og sprukken at det gjør vondt bare å bevege på munnen.

ÅÅÅ det er såå drit å være sjuk!!! Jeg hadde store planer denne helgen! Alt har gått rett i dass! :trist:

TS

Skrevet

Jeg ble syk av noe slag for ett års tid siden, og har ikke vært syk fra jobb grunnet influensa, men av denne andre sykdommen jeg har fått. Etter at jeg ble syk har jeg stadig fått influensa symptomer ofte. Som sagt har jeg feber, vondt i hodet, vond hals, tett og rennende nese, bihuleverk og vondt i muskler og ledd og til tider ingen stemme.

Snakk om å bli skutt for at man kommer med sin oppfatning av sykdom på seg selv, for man kjenner jo ikke seg selv og kroppen sin best. En vanlig forkjølelse hos meg har aldri vært annet enn rennende nese og litt småhoste. Men greit å vite at alle her inne er leger, og blir provosert over andres sykdomsmønster. Skjønner godt at det er mange som bare sitter på gjerdet, istedet for å kommentere ting her inne på forumet. De risikerer jo å bli skutt dersom de ikke er som dere andre.

Skrevet

¨ Godt jeg ikke er alene¨ :) Er på min fjerde dag og ser fortsatt ingen lys i tunellen. Jeg har kasta opp to ganger i dag også, fordi jeg hoster så fælt :( Nesa mi er også så hoven/rød og sprukken at det gjør vondt bare å bevege på munnen. ÅÅÅ det er såå drit å være sjuk!!! Jeg hadde store planer denne helgen! Alt har gått rett i dass! :trist: TS Anonymous poster hash: 8a74c...1cc

Huff, høres ut som vi har fått samme virus...Skikkelig kjipt. det er ennå ingen tegn til bedring her, men håper jeg snart våkner opp en dag uten at det føles som om jeg er kjørt over av en buss...

God bedring :)

Skrevet

Du sa igrunn akkurat det jeg tenkte!

Irriterer meg grenseløst over de som roper ut om influensa stadig vekk.

Og man blir ikke heldigvis alltid fort frisk av influensa.

Jeg kan bare huske influensa en gang, og det var da jeg var 8 år, nå er jeg 33.

Når man har influensa ligger man rett ut stort sett en uka, man ligger virkelig rett ut. Det gjør vondt å bevege de fleste muskler i kroppen, man hoster, nyser, snørrer, feberen er høy over flere dager.

Det alle dere som tror dere har influensa stadig vekk egentlig har, er sannsynligvis en kraftig forkjølelse.

Snn som du beskriver det kan det også ha vært kyssesyke. Da trodde jeg det var influensa. Lå rett ut og var nesten redd jeg skulle dø...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...