Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11941 Del Skrevet 24. februar 2015 Tror jeg må finne en god løsning i hagen. Men dette er drømmen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11942 Del Skrevet 24. februar 2015 Åhhh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11943 Del Skrevet 24. februar 2015 Åhhh Utfordringen med urter er vel at de skal ha så forsjellig stell. Noen skal ha masse vann, andre ikke, og det samme med sol og skygge og sånt.... Men får man det til kan man høste urter hele sommeren og fryse ned på denne måten når frosten kommer! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11944 Del Skrevet 24. februar 2015 Klarte visst å dobbelsende bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11945 Del Skrevet 24. februar 2015 Jaaaa, det er akkurat det - jeg er sikkert ikke tålmodig nok til å bli noen god urtedyrker altså men det hadde jammen vært fint med sånne urtekuber utover vinteren da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11946 Del Skrevet 24. februar 2015 Men, jeg har lest litt om nytteverdien man kan få av samplanting da .. så jeg kommer til å prøve meg litt på det i alle fall .. så da blir det litt forskjellig urter sammen med tomatene blant annet, så får vi se hvordan det går 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11947 Del Skrevet 24. februar 2015 Har det begynt å spire i den aldrisurske hagen enda? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11948 Del Skrevet 24. februar 2015 Ja ikke sant? Men noen potter her og der duger jo det også, kan bli mange urtekuber av det også. Jeg får ikke til å ha tulipaner i vase lenger jeg. Kjøper de den ene dagen, og dagen etter flyter de utover hele stuebordet. Kutter de et par centimeter, setter de først i vase med papiret på, og har lite vann i vasen. Er det noe rart med tulipanene om dagen, spør jeg bare.....? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11949 Del Skrevet 24. februar 2015 Men, jeg har lest litt om nytteverdien man kan få av samplanting da .. så jeg kommer til å prøve meg litt på det i alle fall .. så da blir det litt forskjellig urter sammen med tomatene blant annet, så får vi se hvordan det går DET kan absolutt fungere! Har det begynt å spire i den aldrisurske hagen enda? Løkene jeg satt i høst er kommet opp ca. 5 cm. Snøklokkene blomstrer, men ellers er det ganske brunt og vått der ute. Hvordan er det med rosene dine? Har de klart å stagge deg eller fortsetter de å blomstre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11950 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Ja ikke sant? Men noen potter her og der duger jo det også, kan bli mange urtekuber av det også. Jeg får ikke til å ha tulipaner i vase lenger jeg. Kjøper de den ene dagen, og dagen etter flyter de utover hele stuebordet. Kutter de et par centimeter, setter de først i vase med papiret på, og har lite vann i vasen. Er det noe rart med tulipanene om dagen, spør jeg bare.....? Ja, tulipaner er så utrolig varierende i kvalitet synes jeg men jeg liker når de flyter utover da, så det gjør ikke så mye for meg egentlig om de gjør det, selv om jeg er enig i at det er litt kjedelig om det skjer med en gang da DET kan absolutt fungere! Løkene jeg satt i høst er kommet opp ca. 5 cm. Snøklokkene blomstrer, men ellers er det ganske brunt og vått der ute. Hvordan er det med rosene dine? Har de klart å stagge deg eller fortsetter de å blomstre? tror de har stoppet nå! Det er så herlig når det begynner å spire og dukke opp planter overalt Endret 24. februar 2015 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #11951 Del Skrevet 24. februar 2015 Bra. Det skal bli deilig med vår og spiring nå. Nå må jeg gå og ta ut av vaskemaskinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. februar 2015 #11952 Del Skrevet 24. februar 2015 Har du det for varmt der panene står, Aldri? De liker seg best litt kjølig...jaffal over natta, så varer de lengre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 24. februar 2015 #11953 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen av dere vinkjennere som har forslag? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=915197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 24. februar 2015 #11954 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen av dere vinkjennere som har forslag? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=915197 Jeg tror jeg ville gått for en tørr hvitvin, spør på polet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 24. februar 2015 #11955 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg tror jeg ville gått for en tørr hvitvin, spør på polet. Takk, bat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. februar 2015 #11956 Del Skrevet 24. februar 2015 Hakke peiling. Jeg tar det jeg har når jeg skal ha vin i maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. februar 2015 #11957 Del Skrevet 24. februar 2015 Men, jeg har lest litt om nytteverdien man kan få av samplanting da .. så jeg kommer til å prøve meg litt på det i alle fall .. så da blir det litt forskjellig urter sammen med tomatene blant annet, så får vi se hvordan det går Jeg har estragon, mynte, persille, løk, salvie og timian plantet i en dunge i samme krukke. De er gode kompiser som med jevne mellomrom i løpet av sommeren kjemper om hvem som skal ha alt sollyset. Når en blir for ille så kommer jeg og klipper den ned. Og det blir faktisk så mye urter av det at jeg har gjennom hele vinteren. Men jeg planlegger å flytte timianen i en egen felleskrukke sammen med rosmarin og oregano til sommeren. De skal trives ok sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. februar 2015 #11958 Del Skrevet 24. februar 2015 Sitter på t banen å hører på to unge gutter snakker om et trekantdrama mellom S, R og Y. Og Kristian. "For S sa til R at Y ikke kunne gjøre det, og jeg har jo ikke sagt til S at jeg liker henne. Men har du snakka med A? For R og S... Blablabla..." Veldig artig med dette kodespråket deres. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11959 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Jeg har estragon, mynte, persille, løk, salvie og timian plantet i en dunge i samme krukke. De er gode kompiser som med jevne mellomrom i løpet av sommeren kjemper om hvem som skal ha alt sollyset. Når en blir for ille så kommer jeg og klipper den ned. Og det blir faktisk så mye urter av det at jeg har gjennom hele vinteren. Herlig! Og takk for tips Estragon har jeg aldri brukt egentlig - hva bruker du det til? Jeg forbinder med et fiskekrydder, og jeg spiser ikke fisk - så det kjøper jeg aldri En fin oversikt over typer som er bra å vokse sammen her om du er interessert Endret 24. februar 2015 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. februar 2015 #11960 Del Skrevet 24. februar 2015 Sitter på t banen å hører på to unge gutter snakker om et trekantdrama mellom S, R og Y. Og Kristian. "For S sa til R at Y ikke kunne gjøre det, og jeg har jo ikke sagt til S at jeg liker henne. Men har du snakka med A? For R og S... Blablabla..." Veldig artig med dette kodespråket deres. Morsomt å følge med på sånne samtaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå