Aldrisur Skrevet 22. august 2018 Forfatter #39483 Skrevet 22. august 2018 To tusen kroner fattigere her! Mange bra innspill om komfyrvakt her, det kan sikkert fungere bra, men de jeg har hørt om piper i tide og utide. Har du funnet en løsning @Winza? Dagen i dag startet grytidlig med besøk hos tannlegen for å ordne med en tann som jeg fikk en midlertidig løsning på når han var på ferie. Tenk dere, tannlegen min skal gå av med pensjon! Jeg unner ham det altså, er bare så storfornøyd med ham. Han er en tannkunstner! Enda snålere å tenke på at vi var like gamle den dagen jeg begynte å gå til ham. Han var helt nyutdannet og jeg hadde en baby på 6 uker den gangen. Jeg blir helt nostalgisk her jeg sitter. Så har jeg fått kastet 18 kjempestore baderomsfliser som ble til overs når vi pusset opp badet for 11 år siden. Og når vi allikevel hadde en container her kastet jeg også to kjeler fra nittenhundretallet, et sett eldgamle Marimekkogardiner (om noen vet hva det er?) ei rusten sinkbøtte og 12 stk. supertunge leksikon. I morgen skal jeg på Risløkka Vegstasjon å få oppdatert mitt gamle sertifikat og vi har hatt fiskepudding i carrysaus til middag. Ute regner det nesten og jeg er i et litt trist humør i dag. Det går seg nok til. (klappe litt på seg sjøl) Håper dere har en fin onsdag der dere er. 2
Mynona Skrevet 22. august 2018 #39484 Skrevet 22. august 2018 Oi, du er jammen en lojal tannlegepasient! Da blir det vanskelig å finne en ny! Så deilig å bli kvitt litt gammelt skrot! Hvorfor tar mN vare på fliser jeg hadde det i den gamle boden jeg og 😛 lot de ligge igjrn til de som kjøpte Trist ække bra er det bare pga været? For det er hvertfall trist. Mørkt og grått. Vi har komfyrvakt. Jeg har fått bruk for den en gang. Jeg hadde klart å sette på en plate ekstra og der stod stekepanna fra i går med litt fettrester i. Så hørte jeg pip! Godt var det! Masse røyk og os! Jeg setter jo bare på kjele for koking av flaske/smokk og setter meg en stund, så fort gjort å glemme noe. 2
Mynona Skrevet 22. august 2018 #39485 Skrevet 22. august 2018 Paul fikk sms’en min om å kjøpe brød litt sent i dag. Han sa vi finner på noe til frokost likevel. Etter en inspeksjon i kjøleskapet ble konklusjonen at det blir løk til frokost. Tror jeg skal gå i butikken å kjøpe brød jeg 4
Aldrisur Skrevet 22. august 2018 Forfatter #39486 Skrevet 22. august 2018 8 minutter siden, Mynona skrev: Oi, du er jammen en lojal tannlegepasient! Da blir det vanskelig å finne en ny! Så deilig å bli kvitt litt gammelt skrot! Hvorfor tar mN vare på fliser jeg hadde det i den gamle boden jeg og 😛 lot de ligge igjrn til de som kjøpte Trist ække bra er det bare pga været? For det er hvertfall trist. Mørkt og grått. Vi har komfyrvakt. Jeg har fått bruk for den en gang. Jeg hadde klart å sette på en plate ekstra og der stod stekepanna fra i går med litt fettrester i. Så hørte jeg pip! Godt var det! Masse røyk og os! Jeg setter jo bare på kjele for koking av flaske/smokk og setter meg en stund, så fort gjort å glemme noe. Tannlegen min har heldigvis en (ung, kjekk) tannlege som tar over hans praksis. Trist fordi jeg plutselig følte meg så gammel. Er i ferd med å gå over nå da. Bra at du hadde vakt! Uffameg. 6 minutter siden, Mynona skrev: Paul fikk sms’en min om å kjøpe brød litt sent i dag. Han sa vi finner på noe til frokost likevel. Etter en inspeksjon i kjøleskapet ble konklusjonen at det blir løk til frokost. Tror jeg skal gå i butikken å kjøpe brød jeg Løk til frokost er ikke en variant jeg har tenkt på en gang! 2
FruN Skrevet 22. august 2018 #39487 Skrevet 22. august 2018 Kaste Marimekko-gardiner Om de var delvis levedyktige skulle du gitt de til meg Men så deilig å få ryddet i gammelt skrot da! 2
Hoppetaujenta Skrevet 22. august 2018 #39488 Skrevet 22. august 2018 2 timer siden, Aldrisur skrev: ....men de jeg har hørt om piper i tide og utide... Siden du nå nevner det, så er min erfaring også akkurat det, men jeg brukte en eldre variant festet på veggen over grytene, da jeg laget mat til gammel dame en gang for lenge siden. Den stoppet ikke på noe vis når den først hadde våknet og duverden som jeg ble grepet av både det ene og det andre og sa fryktelig ukristelige rare ord på rams da... Men de nye virker sikker akkurat som de skal og er vennligheten selv. 2
Aldrisur Skrevet 22. august 2018 Forfatter #39489 Skrevet 22. august 2018 25 minutter siden, FruN skrev: Kaste Marimekko-gardiner Om de var delvis levedyktige skulle du gitt de til meg Men så deilig å få ryddet i gammelt skrot da! Ha-ha, ja du kunne gjerne fått de fruN, men de var det vi kaller godt brukt og ganske så utvaskede. Ellers er jeg enig med deg, det er jo kvalitet og kunne gjerne vært trendy den dag i dag. 13 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Siden du nå nevner det, så er min erfaring også akkurat det, men jeg brukte en eldre variant festet på veggen over grytene, da jeg laget mat til gammel dame en gang for lenge siden. Den stoppet ikke på noe vis når den først hadde våknet og duverden som jeg ble grepet av både det ene og det andre og sa fryktelig ukristelige rare ord på rams da... Men de nye virker sikker akkurat som de skal og er vennligheten selv. Laget du mat for en gammel dame? Ååhh, så koselig bilde i hodet mitt. Tror også det er håp for *de nye* vaktmodellene. 2
Hoppetaujenta Skrevet 22. august 2018 #39490 Skrevet 22. august 2018 16 minutter siden, Aldrisur skrev: Laget du mat for en gammel dame? Ååhh, så koselig bilde i hodet mitt. Ja, det var det faktisk også, for jeg fikk til den hvite sausen med karri og fiskeboller i. Akkurat så glinsende og fyldig som vi begge likte den best. Potetene derimot satte i gang beistet på veggen. 2
Aldrisur Skrevet 22. august 2018 Forfatter #39491 Skrevet 22. august 2018 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Ja, det var det faktisk også, for jeg fikk til den hvite sausen med karri og fiskeboller i. Akkurat så glinsende og fyldig som vi begge likte den best. Potetene derimot satte i gang beistet på veggen. Jeg forsto alt utenom det med potetene!? 1
Hoppetaujenta Skrevet 22. august 2018 #39492 Skrevet 22. august 2018 Potetenes heftige koking helt alene på kjøkkenet....og fosskoking over lengre tid setter i gang uling av sånn overkokingshjelp på veggen aka "Beistet". Bedre? *jeg var opptatt med prat på stua* 1
Rumle Skrevet 22. august 2018 #39493 Skrevet 22. august 2018 3 timer siden, Aldrisur skrev: --- et sett eldgamle Marimekkogardiner (om noen vet hva det er?) ei rusten sinkbøtte --- Kaste gammelt sinkspann som du kan plante i? Leit med tannlegen! Må være rart når man har vært kunde så lenge
Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2018 #39494 Skrevet 23. august 2018 Åhh...jeg har sett en dokureprise på to tvillingsøstre som ønsket å bli mødre. Ordentlig positivt snufseprogram. https://www.tv2.no/a/6678704/ Noen som har fått dette med seg? http://tvillinglykken.blogg.no/ 1
Sola de Skrevet 24. august 2018 #39496 Skrevet 24. august 2018 På 22.8.2018 den 22.20, FruN skrev: Kaste Marimekko-gardiner Om de var delvis levedyktige skulle du gitt de til meg Men så deilig å få ryddet i gammelt skrot da! Haha, samme tenkte jeg Det er så fine de mønstrene deres 2
Hoppetaujenta Skrevet 24. august 2018 #39497 Skrevet 24. august 2018 Jeg bidrar med fine fredagsgardiner i tråden. De er helt nye og fargesterke så det holder. 2
Hoppetaujenta Skrevet 24. august 2018 #39499 Skrevet 24. august 2018 Det syns jeg faktisk. Og her kommer en liten saksing fra nett til hver og en som er litt opptatt av temaet: "– Edderkoppene er rovdyr som dreper andre småkryp du virkelig ikke vil ha i hus. Så egentlig er det bare å si «jippi» når du finner edderkopper i kjelleren", forteller Petter Bøckman, zoolog ved Naturhistorisk museum. Husk det når de virkelig digre begynner å hilse på etter hvert... Her er visst en liten "ulveedderkopp" som går inn i hus med kroppen full av vakre barn som den snart skal sette fri. Sjekk bukområdet der alle sammen... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå