Hoppetaujenta Skrevet 18. april 2018 #36141 Skrevet 18. april 2018 Du har Balubahagen din å sitte i du, Rumlen. Det har ikke jeg. På min veranda er det ikke lov å grille, så da blir det et prosjekt å bære ting ned og ut i en fellesgressplass (sitte på utstilling) og bære alt inn når det er avkjølt igjen...hvis ingen har stjelt det i mellomtiden. Nei, da står det for meg mye enklere at MENY begynner å yte sørvis til enkelte av oss. Jeg er ikke vanskelig altså. Nei, jeg ER ikke det tenk. 2
Rumle Skrevet 18. april 2018 #36142 Skrevet 18. april 2018 Men, jeg tror det finnes sånne enkle elektriske bordgriller også Men, uansett er jeg helt enig med deg. Veldig rart at ikke de, eller andre for den saks skyld ikke satser på grillmat. Nordmenn elsker jo det, hadde nok gått bra 2
Rumle Skrevet 18. april 2018 #36143 Skrevet 18. april 2018 Jeg begynte å se Broadchurch i dag. Ingen som nevnte at første episode var helt Herlighet, jeg burde hatt minst 2 pk kleenex. Så trist 2
Mynona Skrevet 18. april 2018 #36144 Skrevet 18. april 2018 (endret) Hvilken sesong Runle? Telefonen min ringte, så jeg fikk ikke heiset ned når jeg tenkte, men nuh!! Skal jeg heise ned! Endret 18. april 2018 av Mynona 3
Rumle Skrevet 18. april 2018 #36145 Skrevet 18. april 2018 2 minutter siden, Mynona skrev: Hvilken sesong Runle? Telefonen min ringte, så jeg fikk ikke heiset ned når jeg tenkte, men nuh!! Skal jeg heise ned! Første sesong. 2
Aldrisur Skrevet 18. april 2018 Forfatter #36146 Skrevet 18. april 2018 11 timer siden, Hoppetaujenta skrev: *tviholde på nattedrømmen sin og skåne omgivelsene* Stadig bedre uke til alle sammen. Takk Hoppe. 2 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Så på serien hvor de ligger på camping i...eller kanskje på Larkollen: de grillet i dag og det så så godt ut! Hvorfor kan ikke Meny f.eks. selge ekte grillet sommermat som vi kan kjøpe, ved siden av vanlig varmmat? Vi som er alene steller ikke istand grillaften og alt utstyret som skal til når vi er alene. Pliiis, kjære Meny. Les dette og lag et tilbud til alle oss enslige og veldig sultne kundene deres denne sommeren? Men du altså, sånn grillmat smaker vel ikke særlig godt lenge etter at den er grillet? Men man får vel kjøpt ferdig stekte koteletter o.l i ferskvaren på Meny? Kanskjem...(som Noz pleide å si). 1 time siden, Mynona skrev: _____ Nå skal jeg straks kjøre heis ned til postkassa Der finner du isåfall bare en hentelapp. Og så må du krabbe bort til nærbutikken for å hente pakken. Jeg var så dum å pakke det i en Norgespakke - stor eske som kan ta inntil 10 kilo. Kjentes ut som om den var tom når den var klar til sending. 36 minutter siden, Rumle skrev: Du kan jo kjøpe en sånn liten grill du bare kan pakke vekk for hver gang. Det har jeg, veldig enkelt og greit Ja, en sånn liten elektrisk en? 28 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Du har Balubahagen din å sitte i du, Rumlen. Det har ikke jeg. På min veranda er det ikke lov å grille, så da blir det et prosjekt å bære ting ned og ut i en fellesgressplass (sitte på utstilling) og bære alt inn når det er avkjølt igjen...hvis ingen har stjelt det i mellomtiden. Nei, da står det for meg mye enklere at MENY begynner å yte sørvis til enkelte av oss. Jeg er ikke vanskelig altså. Nei, jeg ER ikke det tenk. Skjønner. MENYYYYYYYY hører du oss? 19 minutter siden, Rumle skrev: Men, jeg tror det finnes sånne enkle elektriske bordgriller også Men, uansett er jeg helt enig med deg. Veldig rart at ikke de, eller andre for den saks skyld ikke satser på grillmat. Nordmenn elsker jo det, hadde nok gått bra Ja, det var sånn jeg mente. ---------------------------------- Av og til så har herr Aldri og jeg et sterkt behov for litt dypere samtaler enn *hva vi skal ha til middag*. Da setter vi oss i bilen, skrur av mobilene, litt bakgrunnsmusikk fra bilstereoen og så kjører vi avgårde. Det er noe med den settingen i bilen som gjør at praten går lekende lett og vi får unna noen samtaler som vi ikke får til i *hjemmemiljøet*. Turen i dag gikk helt til Strømstad, og når vi allikevel var der så kjøpte vi med oss litt forskjellige Harryvarer. Var veldig slitne når vi kom hjem, begge to, så da sovna herr Aldri på sofaen og jeg i go'stolen. Vi våknet på likt etter en halv time og begge trodde vi at vi hadde sovet i flere timer og dermed gått glipp av det vi hadde planlagt i dag. Schprø folk i det huset her. PS: Fant ingen museører i dag jeg Rumle. 3
Rumle Skrevet 18. april 2018 #36147 Skrevet 18. april 2018 (endret) 5 minutter siden, Aldrisur skrev: Takk Hoppe. Men du altså, sånn grillmat smaker vel ikke særlig godt lenge etter at den er grillet? Men man får vel kjøpt ferdig stekte koteletter o.l i ferskvaren på Meny? Kanskjem...(som Noz pleide å si). Der finner du isåfall bare en hentelapp. Og så må du krabbe bort til nærbutikken for å hente pakken. Jeg var så dum å pakke det i en Norgespakke - stor eske som kan ta inntil 10 kilo. Kjentes ut som om den var tom når den var klar til sending. Ja, en sånn liten elektrisk en? Skjønner. MENYYYYYYYY hører du oss? Ja, det var sånn jeg mente. ---------------------------------- Av og til så har herr Aldri og jeg et sterkt behov for litt dypere samtaler enn *hva vi skal ha til middag*. Da setter vi oss i bilen, skrur av mobilene, litt bakgrunnsmusikk fra bilstereoen og så kjører vi avgårde. Det er noe med den settingen i bilen som gjør at praten går lekende lett og vi får unna noen samtaler som vi ikke får til i *hjemmemiljøet*. --- Åhhh det er det beste! Jeg har kullgrill, for det liker jeg best. Men, ja den er bitteliten, nok til mat/grønnsaker til 2 personer hvis du steker i to omganger. Har den på bordet (sinkbord). Praktisk og grei. Bare å sette lokk på og knipse den sammen så er den helt lukket Endret 18. april 2018 av Rumle 2
Aldrisur Skrevet 18. april 2018 Forfatter #36148 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, Rumle skrev: Åhhh det er det beste! Jeg har kullgrill, for det liker jeg best. Men, ja den er bitteliten, nok til mat/grønnsaker til 2 person hvis du steker i to omganger. Har den på bordet (sinkbord). Praktisk og grei. Bare å sette lokk på og knipse den sammen så er den helt lukket Kullgrill gir jo en egen, god smak på maten, synes jeg i hver fall. Vi har en sånn gigantisk gassgrill som jeg aldri har grillet på, det er jo mannens gebet har jeg hørt. Så jeg tilbereder grønnsakene, kjøttet, evt fisken, lager salater, potetsalat m.m., og dekker bordet, men det er mannen som får ros for nyyyydelig grillmat. Forstå det den som kan. Men nå hadde jo ikke Hoppe lov til å grille i det hele tatt på sin veranda. Kanskje hun kan ta med seg en liten Hoppegrill og gå en tur i skogen å grille? Hvis Meny ikke hører beskjeden vår mener jeg. 2
Mynona Skrevet 18. april 2018 #36149 Skrevet 18. april 2018 11 minutter siden, Rumle skrev: Første sesong. Åhh, den er bra. Den likte jeg skikkelig godt. Liker sesong 2 og 3 og, men første sesong var prima! Masse å glede deg til. 10 minutter siden, Aldrisur skrev: Takk Hoppe. Men du altså, sånn grillmat smaker vel ikke særlig godt lenge etter at den er grillet? Men man får vel kjøpt ferdig stekte koteletter o.l i ferskvaren på Meny? Kanskjem...(som Noz pleide å si). Der finner du isåfall bare en hentelapp. Og så må du krabbe bort til nærbutikken for å hente pakken. Jeg var så dum å pakke det i en Norgespakke - stor eske som kan ta inntil 10 kilo. Kjentes ut som om den var tom når den var klar til sending. Ja, en sånn liten elektrisk en? Skjønner. MENYYYYYYYY hører du oss? Ja, det var sånn jeg mente. ---------------------------------- Av og til så har herr Aldri og jeg et sterkt behov for litt dypere samtaler enn *hva vi skal ha til middag*. Da setter vi oss i bilen, skrur av mobilene, litt bakgrunnsmusikk fra bilstereoen og så kjører vi avgårde. Det er noe med den settingen i bilen som gjør at praten går lekende lett og vi får unna noen samtaler som vi ikke får til i *hjemmemiljøet*. Turen i dag gikk helt til Strømstad, og når vi allikevel var der så kjøpte vi med oss litt forskjellige Harryvarer. Var veldig slitne når vi kom hjem, begge to, så da sovna herr Aldri på sofaen og jeg i go'stolen. Vi våknet på likt etter en halv time og begge trodde vi at vi hadde sovet i flere timer og dermed gått glipp av det vi hadde planlagt i dag. Schprø folk i det huset her. PS: Fant ingen museører i dag jeg Rumle. Jepp, der var det en hentelapp! Så nå blir neste prosjekt å krøke meg til butikken Hehe, dype bilsamtaler Dere klarer ikke sånne samtaler i sofaen? Eller på balkongen? 3
Rumle Skrevet 18. april 2018 #36150 Skrevet 18. april 2018 Hva?! Tror du ikke Meny leser Juballongen? 3
Aldrisur Skrevet 18. april 2018 Forfatter #36151 Skrevet 18. april 2018 2 minutter siden, Mynona skrev: Åhh, den er bra. Den likte jeg skikkelig godt. Liker sesong 2 og 3 og, men første sesong var prima! Masse å glede deg til. Jepp, der var det en hentelapp! Så nå blir neste prosjekt å krøke meg til butikken Hehe, dype bilsamtaler Dere klarer ikke sånne samtaler i sofaen? Eller på balkongen? Krøke seg avgårde My. Uff. Dype samtaler er umulig her i huset, det ringer og det plinger og det er en masse styr. Ikke ar vi har ånder som går igjen her altså, bare naboer og andre levende vesener. 1 minutt siden, Rumle skrev: Hva?! Tror du ikke Meny leser Juballongen? 2
Hoppetaujenta Skrevet 18. april 2018 #36152 Skrevet 18. april 2018 2 timer siden, Rumle skrev: Jeg begynte å se Broadchurch i dag. Ingen som nevnte at første episode var helt Herlighet, jeg burde hatt minst 2 pk kleenex. Så trist Ja, den er vond....men fengslende. 1 time siden, Aldrisur skrev: Turen i dag gikk helt til Strømstad, og når vi allikevel var der så kjøpte vi med oss litt forskjellige Harryvarer. Var veldig slitne når vi kom hjem, begge to, så da sovna herr Aldri på sofaen og jeg i go'stolen. Vi våknet på likt etter en halv time og begge trodde vi at vi hadde sovet i flere timer og dermed gått glipp av det vi hadde planlagt i dag. Noen ganger høres det litt ok ut å ha sånn.... ..."mann" tror jeg det kalles...tilgjengelig i huset. Bortsett fra det hadde jeg tenkt meg at man kunne kjøpe noen forskjellige ferdigkomponerte grillmenyer som er plassert i sånn burgerfat man får på junkfoodsjappene. Lagt i en varmepose i tillegg holder det på varmen til jeg kommer hjem. *optimist* 1 time siden, Aldrisur skrev: Men nå hadde jo ikke Hoppe lov til å grille i det hele tatt på sin veranda. Kanskje hun kan ta med seg en liten Hoppegrill og gå en tur i skogen å grille? Hvis Meny ikke hører beskjeden vår mener jeg. Det ordner seg nok på et vis. MENY hører alt. 1 time siden, Mynona skrev: Åhh, den er bra. Den likte jeg skikkelig godt. Liker sesong 2 og 3 og, men første sesong var prima! Masse å glede deg til. Enig i det. Jeg ble helt ferdig i går kveld og jeg kommer nok til å se den igjen på nyåret. Jeg har sett den så mange ganger at jeg kjenner alle karakterene godt...og det er noe med hele settingen som tiltaler meg, selv om ting er veldig vondt. Jeg får si til Rumlen at hun får gå til innkjøp av papir for det kan hende at triste greier ikke er helt over. Jeg sier ikke no`mer. 1 time siden, Rumle skrev: Hva?! Tror du ikke Meny leser Juballongen? Seffølgelig gjør de det. Det er jo nettopp ballonger som bedriften er avhengig av for å holde seg svevende. Bare fordi jeg tenkte så hardt på det så vil jeg jakte på en sommerkotelett til helgemiddag. Og potetsalat med gressløk. 2
Gjest Winza Skrevet 18. april 2018 #36153 Skrevet 18. april 2018 Drevet og sett masse på tv-serien Parenthood visst noen her har sett, ene gutten i serien har Aspergers og siden jeg har Aspergers selv er det veldig spesielt å se hvordan serien takler temaet Aspergers. Kjenner meg igjen i mesteparten av punktene på folk med Aspergers, jeg synes rett og slett at det er trist å ha Aspergers. Det føles som en forbannelse, ville gitt alt i verden for å ikke ha Aspergers og være som alle. Å ha vanlige sosiale antenner og forståelse for ting Måtte bare få dette ut av meg Utenom at det er interessant med at det er en med Aspergers i serien så er det en skikkelig god dramaserie, en av de aller beste der ute som jeg anbefaler alle å se på
Dr. A. Kula Skrevet 18. april 2018 #36154 Skrevet 18. april 2018 Til info, hoppe, de fleste vanlige komfyrer har faktisk grill modus. Det er bare vi som aldri tenker på det igjen derfor aldri bruker den. VVV er vanlig symbol for overgrill, som er det vanligste, noen få har muligens også undergrill, men da vil symbolet være motsatt. Langpanne eller brett nederst (til å samle rennende fett; råtass: dekk med alufolie) og legg grillmaten på rist på (nest)øverste hylle. Noen komfyrer har også muligheten for ekstrautstyr der maten snurrer på stativ. Dette er ikke nytt, dette fantes på mine foreldres komfyr som trolig var anskaffet på 60-tallet. @Aldrisur, skjønte ikke problemet med at mannen tar cred for grillingen 1
FruN Skrevet 18. april 2018 #36155 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Winza skrev: Drevet og sett masse på tv-serien Parenthood visst noen her har sett, ene gutten i serien har Aspergers og siden jeg har Aspergers selv er det veldig spesielt å se hvordan serien takler temaet Aspergers. Kjenner meg igjen i mesteparten av punktene på folk med Aspergers, jeg synes rett og slett at det er trist å ha Aspergers. Det føles som en forbannelse, ville gitt alt i verden for å ikke ha Aspergers og være som alle. Å ha vanlige sosiale antenner og forståelse for ting Måtte bare få dette ut av meg Utenom at det er interessant med at det er en med Aspergers i serien så er det en skikkelig god dramaserie, en av de aller beste der ute som jeg anbefaler alle å se på Kanskje jeg skulle sett på det og 🤔 Og tvunget HerrN til å se, siden det er han som har diagnosen her i huset Tenker som deg, interessant å se fremstillingen 1
Gjest Winza Skrevet 18. april 2018 #36156 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, FruN skrev: Kanskje jeg skulle sett på det og 🤔 Og tvunget HerrN til å se, siden det er han som har diagnosen her i huset Tenker som deg, interessant å se fremstillingen Han har Aspergers?
FruN Skrevet 18. april 2018 #36157 Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, Winza skrev: Han har Aspergers? 1
FruN Skrevet 18. april 2018 #36158 Skrevet 18. april 2018 Han er ikke så glad i å bruke den navngitte diagnosen da, sier heller autist og ferdig med det 1
Gjest Winza Skrevet 18. april 2018 #36159 Skrevet 18. april 2018 1 minutt siden, FruN skrev: Han er ikke så glad i å bruke den navngitte diagnosen da, sier heller autist og ferdig med det Han er heldig som har deg i livet sitt
FruN Skrevet 19. april 2018 #36160 Skrevet 19. april 2018 8 timer siden, Winza skrev: Han er heldig som har deg i livet sitt Takk for det Han er ganske fornøyd selv 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå