Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg tenker det kjennes ut som...

som...

Å, jeg har det på tunga.

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt. :Gjesp:  Får forsøke å se litt "flix-greier" og håpe at jeg ikke slukner på såffa`n. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg er trøtt. :Gjesp:  Får forsøke å se litt "flix-greier" og håpe at jeg ikke slukner på såffa`n. 

Hva ser du for tiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aldrisur skrev:

Så fin og genser du har strikket til Lillemor @FruN. Passet den og ville hun i såfall ha den på? :laugh:

Nydelig tirsdagsvær med sol og 4+, men det er altså helt umulig å holde seg på beina på veiene. Alt som er strødd på tidligere har sunket ned i isen. Jeg har ikke brodder, men bør kanskje finne fram de gamle kunstløpskøytene mine? :mynona:

I dag blir det kalvelever til middag (ikke si æsj da)  Det er år og dag siden sist, men nå var det en her som fyste sååååååå skikkelig på lever i fløtesaus. :huh: Og etter hva jeg husker er det god middagsmat.

Jeg synes det er en utfordring å finne på nye og alternative middager. Lager mye det samme - det jeg er vant med. 

Sånn PS, må jeg si at ikke bare hodet, men hele kroppen er preget av de siste dagers nyheter. Jeg ønsker meg voksne, ansvarsfulle politikere som sammen kan jobbe for et godt og fredfullt rike.  :Nikke: Amen. 

Takk! Den passet! Og frøkna var fornøyd, poserte når mamma’n ville ta bilde og greier :jepp: 

Middager.. :daane: Et svare strev hver uke, og flere dager er det vanskelig å holde seg til middagsplanene.. 

Jeg skulle ønske det var et krav om relevant erfaring blant politikere i høyere stillinger. Er du f.eks. helseminister må du ha jobbet innen helse på et vis. Om så i ledelsen et sted. Osv. Videre er jeg enig med deg :Nikke: 

4 timer siden, Columna skrev:

 

Flott Oslo anorakk @FruN

Takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rumle skrev:

Hva ser du for tiden? :)

Jeg har småbegynt på flere, men finner liksom ikke "schwungen"... Safer med svensk krimserier som jeg har sett før.
"Fjellbacka"-episodene og denslags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har småbegynt på flere, men finner liksom ikke "schwungen"... Safer med svensk krimserier som jeg har sett før.
"Fjellbacka"-episodene og denslags.

Samme her. Jeg ser "Easy" for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsplanlegging og finnepåing er noe herk ja! Det blir som regel det samme hele tiden, og da er det så lett å bli matlei. I dag fikk jeg sneket meg til at Paul fikser middag når han kommer hjem. Vi pleier å dele på det da, men det blir oftest jeg siden jeg kommer tidligst hjem fra jobb. Og i går gikk vi ut å spiste. 
Men jeg synes det er greit å ta en matkasse fra Adam eller Godt Levert sånn innimellom. De er dyre, men man får litt nye retter og man får opp øynene for hva man kan lage som faktisk ikke er så tidkrevende som man kanskje tror. 

Kjempefin anorakk FruN :)  Jeg har skikkelig lyst å strikke noe til babyen, men jeg har bare ikke orket eller energien til det. Hadde trodd jeg kom til å masseprodusere strikka-greier når jeg ble gravid, men får det bare ikke til. Kanskje når jeg er i permisjon hvis jeg får en snill baby. 

Sliter forøvrig med å følge med på serier for tiden og. Har litt konsentrasjonsvansker tror jeg. 

Jeg skulle også ønske at det var mulig at ministere måtte ha en eller annen kvalifikasjon innen det feltet man skal være minister for. Og at alle politikere hadde hatt en vanlig jobb på gølvet før de fikk lov til å være i posisjon til å vedta noe som helst. Det er mange som ikke skjønner hvordan de reglene de vedtar påvirker hverdagslivet til så mange mennesker fordi de ikke vet hvordan det er å være ansatt og jobbe på gølvet. Men det er nok desverre en utopi. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Columna skrev:

Enig. 

Men til en viss grad vil det jo da være vanskelig å sy sammen en regjering. For å trekke den lengre, justisministeren må ha juridisk embetseksamen? Da blir det veldig begrenset hvem som kan være justisminister. 

Se også til de politikerne som aldri har gjort annet enn å være i politkken, hva vet de om arbeidslivet utenfor politikken? 

Dommer, advokat, politi..

Det hadde kanskje vært vanskeligere å fylle postene, men det ville (sannsynligvis) vært mer kvalifiserte personer som hadde kunnskap og forståelse for det aktuelle ansvarsområdet (føler det skal et annet ord inn der, men klarer ikke finne det akkurat nå :P ) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Mynona :) 

Jeg fikk ikke til å strikke i noen av svangerskapene, annet enn helt enkle, små prosjekter. Har strikket lite til de som babyer, har blitt mer fra ettårsalderen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruN skrev:

Takk @Mynona :) 

Jeg fikk ikke til å strikke i noen av svangerskapene, annet enn helt enkle, små prosjekter. Har strikket lite til de som babyer, har blitt mer fra ettårsalderen :) 

Ja, hodet er kanskje opptatt med andre ting for tiden, så det ikke prioriterer strikking. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Columna skrev:

Egentlig handler det vel mer om å ha gått på "dannelsesskole" hos foreldrene, forstå og respektere andre mennesker? Samt å forstå at reklame for spader det sorterer inn under Jernia og Felleskjøpet. 

Det og. Jeg tror bare at man kan ha en større respekt for jobben «undersåttene» gjør om man har vært med på å gjøre den. Selv om det selvfølgelig utvikler seg videre over tid, ville det vært en forståelse der, ikke bare tall på et ark i en bunke på en pult på et kontor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var forresten ei som var veldig fornøyd med å dra hjem fra bhg i dag. Når vi kom hjem, hadde ho 38,8 i feber og bare delvis satt, smdrlvis lå i stolen min frem til middag, som ho ikke spiste. Drakk både saft og sjokolademelk da :) Så hadde feberen klatret til leggetid, så ho var bare enda mer pjusk :troest: Håper ho sover godt i natt da :syk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...