Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Aldrisur skrev:

Ja du er et prakteksemplar av en norsk kvinne! :essen2::klemmer:

Høflig og is-kald? Tusen takk. :biggrin:  Peneste noen har sagt til meg i dag jaffal.        

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Aldrisur skrev:

Ja, jeg fikk bare lyst til å dele det fordi man alltid snakker om at nordmenn er så fulle og gærne og oppfører seg dårlig på utenlandsturer. Det er nok en misforstått oppfatning - sånn stort sett. :P

Ja du er et prakteksemplar av en norsk kvinne! :essen2::klemmer:

Siden jeg har utenlandsk mannebein. Han sier at han synes nordmenn/skandinavere på ferie er ganske greie. Men han synes sine egne landsmenn er helt grusomme. Det samme med engelskmenn og kinesere :ler: han blir flau når han hører noen fra sitt land og later som han er norsk med en gang  

Jeg tror man blir mest flau av sine egne landsmenn samme hvor man kommer fra ;) men jeg synes amerikanere er verst. De er så høylytte og breiale. :ler: synes de er greie i USA da, men på tur er de litt mye. 

• Liker 2
Skrevet

Hmm....det finnes kanskje, men jeg har vanskeligheter med å se for meg breiale japanere/kinesere
og den slags høflige folk. Har alltid opplevd dem som kanskje litt mye i den andre retningen igjen.  
Skulle gjerne ha brukt den bukke/enigsmiletingen her nå, men den ser ut som "noe helt annet",
så da dropper jeg den. :laugh: 

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Mynona skrev:

Siden jeg har utenlandsk mannebein. Han sier at han synes nordmenn/skandinavere på ferie er ganske greie. Men han synes sine egne landsmenn er helt grusomme. Det samme med engelskmenn og kinesere :ler: han blir flau når han hører noen fra sitt land og later som han er norsk med en gang  

Jeg tror man blir mest flau av sine egne landsmenn samme hvor man kommer fra ;) men jeg synes amerikanere er verst. De er så høylytte og breiale. :ler: synes de er greie i USA da, men på tur er de litt mye. 

Jeg er litt sånn redd for å kategorisere folkeslag, men om jeg allikevel skal driste meg til å gjøre det så må jeg si at jeg har veldig dårlig erfaring med russere. De er frekke, brautende og sure. Kineserne forstår ikke forskjell på mitt og ditt, durer i vei uten å ser seg om hverken til høyre eller venstre. (NÅ er jeg i gang:P)  Engelskmenn kan være så mangt, mange av de godt voksne er høflige og hyggelige, men så har du jo disse som ikke kan styre alkoholinntaket og oppfører seg som gærne hooligans. Japanerne er høflige og helt anderledes en kineserne.

Araberne er rike og arrogante, smatter høylytt (det gjør kineserne også) - og nå bør jeg ikke si mer. Amerikanerne har jeg ikke hatt så mye med å gjøre, men ja, de snakker høyt og gjør mye av seg.

Nå er jo nordmenn veldig lavmælte og da, så det blir veldig store kontraster når det gjelder stemmeleie. :laugh:

Vi overvar et bryllup på Koh Samui. Et engelsk par som giftet seg på stranden, med pomp og prakt og thaisydde brudeklær på samtlige gjester. Det var litt av en fest! Helt sjukt fulle brudepiker, svigermødre, tanter og brudepar.

Vår venn på hotellet (en som jobber der) kunne fortelle at de dagen etter pakket og reiste fra hotellet uten å betale for seg. :daane:Puh...

Endret av Aldrisur
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hmm....det finnes kanskje, men jeg har vanskeligheter med å se for meg breiale japanere/kinesere
og den slags høflige folk. Har alltid opplevd dem som kanskje litt mye i den andre retningen igjen.  
Skulle gjerne ha brukt den bukke/enigsmiletingen her nå, men den ser ut som "noe helt annet",
så da dropper jeg den. :laugh: 

Det finnes sikkert høflige og greie kinesere også. Egentlig kan man jo ikke kategorisere folkeslag og påstå at alle innenfor de ulike landegrensene er like.

Men litt mye rart har man jo opplevd og erfart etter hvert.....:overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Nuvel. Da snakkes ikke mer om det. :laugh: 
Jeg vil hit i alle fall. Akkurat passe kaldt, lite folk, godt med plass, kanskje en fisketur OG  SOL!!! :rodmer: *
d004f302-4355-4d16-a648-44db8cb0d370?fit

• Liker 2
Skrevet

Ramberg Beach i Lofoten. :ninuskapus: Der er det nydelig om det bare ikke hadde vært så mye mygg. :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Og @Mynona, vi var sammen med et par fra Paul sitt rike et par uker. Maken til festlige og sosiale mennesker skal man lete lenge etter. Vi hadde det veldig gøy sammen med dem, men det er ikke sikkert at Paul hadde oppfattet fruen som festlig, hun var skikkelig frampå og tok stor plass - for å si det sånn. :hoho:

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ramberg Beach i Lofoten. Der er det nydelig om det bare ikke hadde vært så mye mygg. 

Ikke på denne tiden vel? ...eller har de spesialmygg med varmedresser der oppe?  :sjokkbla:

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Aldrisur skrev:

Og @Mynona, vi var sammen med et par fra Paul sitt rike et par uker. Maken til festlige og sosiale mennesker skal man lete lenge etter. Vi hadde det veldig gøy sammen med dem, men det er ikke sikkert at Paul hadde oppfattet fruen som festlig, hun var skikkelig frampå og tok stor plass - for å si det sånn. :hoho:

Haha, jeg oppfatter dem som ganske joviale, men han synes de er dumme og teite :P 

men det er jo generaliseringer, alle er jo ikke sånn. Jeg skravlet f.eks masse med en amerikansk mann i Thailand som var veldig hyggelig. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ikke på denne tiden vel? ...eller har de spesialmygg med varmedresser der oppe?  :sjokkbla:

Uhuuu..:grine:jeg trodde du ville dit om sommeren jeg, med grønt gress, myggkjerringer og sol, akkurat som på bildet! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

Haha, jeg oppfatter dem som ganske joviale, men han synes de er dumme og teite :P 

men det er jo generaliseringer, alle er jo ikke sånn. Jeg skravlet f.eks masse med en amerikansk mann i Thailand som var veldig hyggelig. 

Nettopp. :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

Da tar jeg gjerne en kombinasjon takk. Grønne vekster, sol, veldig, veldig kaldt og ingen mygg.  :) 
Nå vil jeg dessuten ha mitt andre måltid i dag. Jeg glemmer snart meg selv.  :spise: 

• Liker 2
Skrevet

Kos deg med maten Hoppetuss.

Her er ¨Lofotvisa¨, litt musikk til måltidet. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Nå måtte jeg humre litt altså... :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Nuvel. Da snakkes ikke mer om det. :laugh: 
Jeg vil hit i alle fall. Akkurat passe kaldt, lite folk, godt med plass, kanskje en fisketur OG  SOL!!! :rodmer: *
d004f302-4355-4d16-a648-44db8cb0d370?fit

:ninuskapus:

• Liker 2
Skrevet

dompap-jul.thumb.jpg.65000ec539dfc7a960b6a1e467b58c0e.jpg

:kghjerte:Håper alle får en fin onsdag. :kaffekopp: 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i gang allerede. Eller...takk skal du ha og right back at ya, sister!  :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg er i gang allerede. Eller...takk skal du ha og right back at ya, sister!  :jepp: 

:fnise:    :5:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...