Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Jeg liker å sove bort dagen, det får en arbeidsledig som meg noe å gjøre mens alle jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så liker jeg å lese om folk som lykkes i Norge på tross av folk sier de ikke skal, sånn som de syrerne som startet restaurant i Oslo som det står om i VG og på godt.no idag. Høyresiden reagerer som vanlig med sinnafjes på tryneboka, derfor lurer jeg hva er galt med at de gjør en insatts både for å tjene penger og intrigere seg i Norge?

Endret av Severus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Severus skrev:

Å så liker jeg å lese om folk som lykkes i Norge på tross av folk sier de ikke skal, sånn som de syrerne som startet restaurant i Oslo som det står om i VG og på godt.no idag. Høyresiden reagerer som vanlig med sinnafjes på tryneboka, derfor lurer jeg hva er galt med at de gjør en insatts både for å tjene penger og intrigere seg i Norge?

Godt spørsmål...

 

Jeg gjør hagearbeid :strix: Bare hatt en liten pause så lillemor fikk litt mat, skift og hvile :jepp: Nå skal jeg ut i sola igjen :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Severus skrev:

Å så liker jeg å lese om folk som lykkes i Norge på tross av folk sier de ikke skal, sånn som de syrerne som startet restaurant i Oslo som det står om i VG og på godt.no idag. Høyresiden reagerer som vanlig med sinnafjes på tryneboka, derfor lurer jeg hva er galt med at de gjør en insatts både for å tjene penger og intrigere seg i Norge?

Noen er sure for alt vet du Sev. Gærent er det om de ikke gjør en innsats. og gærent er det om de gjør det. :daane:

3 timer siden, Rumle skrev:

Ha en fin onsdag, folkens :smilyblomst:

Håper du har en fin onsdag også Rumle! Jeg har plukket lupiner i dag, men fant ikke ramsløk på ramsløkstedet mitt. :sad:

1 time siden, FruN skrev:

IMG_4834.thumb.JPG.7a0e08132567013aea075d11c2fc06b0.JPG

Du vet du bor på bygda når du finner gevir i hagen? 

Det var et skikkelig flott eksempel det der! Har du reinsdyr i hagen? :blink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man med ramsløk egentlig? :sjenert: 

Apropos Syrisk restaurant. Jeg og Paul var å spiste på en etiopisk restaurant for litt siden. Eller var det somalisk? Nei, tror det var etiopisk. Jeg spurte servitøren om den eller den var best, også fikk jeg jammen meg begge deler selv om jeg sa at jeg skulle ha den ene. Jeg tenkte at her hadde vi nok snakket forbi hverandre med litt dårlig norsk/engelsk på han fyren. Men da vi skulle betale skjønte vi jo at jeg hadde fått en liten av den jeg ikke valgte i tillegg til den jeg valgte så jeg kunne smake begge. Veldig mye mat da! Tror de synes det var litt stas med norske folk på besøk. Dvs, er jo bare jeg som er norsk da, men det vet jo ikke de. Det var veldig god mat. Masse pastaretter faktisk. Etiopia har nemlig vært en italiensk koloni en gang i tiden lærte Paul meg. Vi skal nok tilbake dit en gang eller to. :jepp: 

Hvor stor hage har dere FruN, når et digert gevir har gjemt seg der helt til nå?! Hva slags dyr er det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille Lerke skrev:

Fant du geviret i hagen? Jeg vil ha en hage med gevir i! 

2386269.jpg

Når Aldri ikke finner ramsløk får Lerka hjelpe til.

Så flott Lerke!  :tommel:

Går du i shorts allerede? 

1 time siden, Severus skrev:

Jeg tror ikke vi har ramsløk her

Mnei, kanskje det ikke finnes så langt nord? Jeg vet ikke jeg. 

46 minutter siden, Mynona skrev:

Hva gjør man med ramsløk egentlig? :sjenert: 

Apropos Syrisk restaurant. Jeg og Paul var å spiste på en etiopisk restaurant for litt siden. Eller var det somalisk? Nei, tror det var etiopisk. Jeg spurte servitøren om den eller den var best, også fikk jeg jammen meg begge deler selv om jeg sa at jeg skulle ha den ene. Jeg tenkte at her hadde vi nok snakket forbi hverandre med litt dårlig norsk/engelsk på han fyren. Men da vi skulle betale skjønte vi jo at jeg hadde fått en liten av den jeg ikke valgte i tillegg til den jeg valgte så jeg kunne smake begge. Veldig mye mat da! Tror de synes det var litt stas med norske folk på besøk. Dvs, er jo bare jeg som er norsk da, men det vet jo ikke de. Det var veldig god mat. Masse pastaretter faktisk. Etiopia har nemlig vært en italiensk koloni en gang i tiden lærte Paul meg. Vi skal nok tilbake dit en gang eller to. :jepp: 

Hvor stor hage har dere FruN, når et digert gevir har gjemt seg der helt til nå?! Hva slags dyr er det tro?

For en koselig og fin opplevelse My. Du lærer visst litt av hvert av denne Paulen din du. :5:

Ramsløk er en viltvoksende krydderurt, smaker litt som mild hvitløk og inneholder masse c-vitaminer. Så alt er bra med den, man får litt trim attpå når man skal plukke den. :hoppe:

Nå skal jeg og bestevenninnen min gå og ta ansiktsbehandling på en "jålesenter". Har ikke time før klokka 20.00, så dette kan bli sent. Men så blir vi vel pene til natten da. :lillesky:

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aldrisur skrev:

Det var et skikkelig flott eksempel det der! Har du reinsdyr i hagen? :blink:

Er det rein? Jeg aner ikke :ler: Kanskje nissen gjemmer reinsdyra i skogen bak her? :ninja: 

1 time siden, Lille Lerke skrev:

Fant du geviret i hagen? Jeg vil ha en hage med gevir i! 

Jupp! :ler: Om du flytter like avsides som meg, kanskje du får det? :jepp: 

50 minutter siden, Mynona skrev:

Hva gjør man med ramsløk egentlig? :sjenert: 

Apropos Syrisk restaurant. Jeg og Paul var å spiste på en etiopisk restaurant for litt siden. Eller var det somalisk? Nei, tror det var etiopisk. Jeg spurte servitøren om den eller den var best, også fikk jeg jammen meg begge deler selv om jeg sa at jeg skulle ha den ene. Jeg tenkte at her hadde vi nok snakket forbi hverandre med litt dårlig norsk/engelsk på han fyren. Men da vi skulle betale skjønte vi jo at jeg hadde fått en liten av den jeg ikke valgte i tillegg til den jeg valgte så jeg kunne smake begge. Veldig mye mat da! Tror de synes det var litt stas med norske folk på besøk. Dvs, er jo bare jeg som er norsk da, men det vet jo ikke de. Det var veldig god mat. Masse pastaretter faktisk. Etiopia har nemlig vært en italiensk koloni en gang i tiden lærte Paul meg. Vi skal nok tilbake dit en gang eller to. :jepp: 

Hvor stor hage har dere FruN, når et digert gevir har gjemt seg der helt til nå?! Hva slags dyr er det tro?

Det var litt av en service! 

Neeei...hvor stor er den hagen..aner ikke egentlig :ler: Vi har festetomt enn så lenge, og den er ikke målt opp ordentlig. Men av det mest umiddelbare rundt huset..ett mål, kanskje? :vetikke: Det lå halvt gjemt i/bak en busk :ler: Og aner ikke hva slags dyr det er. Må nok spørre noen her :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aldrisur skrev:

Så flott Lerke!  :tommel:

Går du i shorts allerede? 

Mnei, kanskje det ikke finnes så langt nord? Jeg vet ikke jeg. 

For en koselig og fin opplevelse My. Du lærer visst litt av hvert av denne Paulen din du. :5:

Ramsløk er en viltvoksende krydderurt, smaker litt som mild hvitløk og inneholder masse c-vitaminer. Så alt er bra med den, man får litt trim attpå når man skal plukke den. :hoppe:

Nå skal jeg og bestevenninnen min gå og ta ansiktsbehandling på en "jålesenter". Har ikke time før klokka 20.00, så dette kan bli sent. Men så blir vi vel pene til natten da. :lillesky:

:ler:

Jaggu er han ganske smart han Paulen :P Har lært noe helt annet på skolen enn vi har lært her i Norge hvertfall. 

Men hvis den ser ut som på bildet som Lerke la ut. Det ser jo ut som blader. Liljekonvallblader? Spiser man bladene? Kutter opp? Eller er det noe rot nederst man bruker? 

Kooos deg på jålesenteret. Det vil/trenger jeg og! 

3 minutter siden, FruN skrev:

Er det rein? Jeg aner ikke :ler: Kanskje nissen gjemmer reinsdyra i skogen bak her? :ninja: 

Jupp! :ler: Om du flytter like avsides som meg, kanskje du får det? :jepp: 

Det var litt av en service! 

Neeei...hvor stor er den hagen..aner ikke egentlig :ler: Vi har festetomt enn så lenge, og den er ikke målt opp ordentlig. Men av det mest umiddelbare rundt huset..ett mål, kanskje? :vetikke: Det lå halvt gjemt i/bak en busk :ler: Og aner ikke hva slags dyr det er. Må nok spørre noen her :jepp: 

Rådyr kanskje? Men de har vel ikke så store gevir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mynona skrev:

Rådyr kanskje? Men de har vel ikke så store gevir?

Det er ikke kjempestort, så tror det har vært på et ungdyr. Og med tanke på hvor vi bor (og litt googling) tror jeg det er rein som Aldri sa :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Mynona skrev:

Jaggu er han ganske smart han Paulen :P Har lært noe helt annet på skolen enn vi har lært her i Norge hvertfall. 

Men hvis den ser ut som på bildet som Lerke la ut. Det ser jo ut som blader. Liljekonvallblader? Spiser man bladene? Kutter opp? Eller er det noe rot nederst man bruker? 

Kooos deg på jålesenteret. Det vil/trenger jeg og! 

Rådyr kanskje? Men de har vel ikke så store gevir?

På bildet til Lerke ligner det litt på Liljekonvallblader, men i virkeligheten er bladene mørkere grønn og lengre og slankere liksom. Men ja, det er bladene man bruker, enten som de er, eller man kan tørke de og legge i glass. 

13 timer siden, FruN skrev:

Det er ikke kjempestort, så tror det har vært på et ungdyr. Og med tanke på hvor vi bor (og litt googling) tror jeg det er rein som Aldri sa :jepp: 

Det går jo en del villrein i nærheten av der du bor FruN. Det har jeg sett med mine egne øyne. ;)

-----------------------

God morgen på denne fine maidagen!

Jåleseansen i går kveld gikk kjempefint selv om jeg ble 2.500 kroner fattigere på hudprodukter. Jeg lar meg så lett lede. :rodme:

Håper alle får en fin dag og legger ved en "tidlig Madonna"-video, for om mulig å lokke fine @Frøkensinainn i ballongverdenen igjen. espagna.gif.1326be9f4a5330ff50604680c168d990.gif

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aldrisur skrev:

Jeg har plukket lupiner i dag...

Er det mulig så tidlig på våren? Ikke en drøm bare? *skule litt mot hun som har nappet geviret fra et av mine reinsdyr på tv`n* :glare: p.s. ble resultatet fra i går vakkert i dag, Aldri? :) 

p.p.s. lurer på om det er noe galt med de engelske kongelige etter stort hastemøte i natt. :( 
Gamlemor...eller hennes mann? Huff. Håper ikke det, selv om det jo en eller annen gang må skje...

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Det går jo en del villrein i nærheten av der du bor FruN. Det har jeg sett med mine egne øyne. ;)

 

Absolutt! Bare forundret på hvordan det kom seg ned hit og inn under buskaset :fnise: De holder seg stort sett på oppe på fjellet. Men det kan jo ha blitt med et annet dyr på en eller annen måte :) 

Jeg vil og på jåleseanse!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Er det mulig så tidlig på våren? Ikke en drøm bare? *skule litt mot hun som har nappet geviret fra et av mine reinsdyr på tv`n* :glare: p.s. ble resultatet fra å går vakkert i dag, Aldri? :) 

Hihi, ja det er mulig her jeg bor jaffal. :ler:

Vet du at det var helt fantastisk så vakker jeg ble, :sminkedokke: holdt på å falle ut av stolen når jeg fikk se meg selv i speilet etter skjønnhetsbehandlingen. :Knegg:

Hvordan går det med Hoppeloppen i dag?

Savner du reinsdyra dine, kan du jo bare ta en tur til FruN, hun har dem nemlig i hagen. :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruN skrev:

Absolutt! Bare forundret på hvordan det kom seg ned hit og inn under buskaset :fnise: De holder seg stort sett på oppe på fjellet. Men det kan jo ha blitt med et annet dyr på en eller annen måte :) 

Jeg vil og på jåleseanse!! 

Eller om det er et menneske som har slept med seg geviret ned fra fjellet?:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Er det mulig så tidlig på våren? Ikke en drøm bare? *skule litt mot hun som har nappet geviret fra et av mine reinsdyr på tv`n* :glare: p.s. ble resultatet fra i går vakkert i dag, Aldri? :) 

p.p.s. lurer på om det er noe galt med de engelske kongelige etter stort hastemøte i natt. :( 
Gamlemor...eller hennes mann? Huff. Håper ikke det, selv om det jo en eller annen gang må skje...

:engel: 

Håper alt er som det skal borte på øya! 

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Eller om det er et menneske som har slept med seg geviret ned fra fjellet?:danser:

Selvfølgelig. Men jeg skjønner ikke helt hvem som skulle slengt det vekk på den måten :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruN skrev:

:engel: 

Håper alt er som det skal borte på øya! 

Selvfølgelig. Men jeg skjønner ikke helt hvem som skulle slengt det vekk på den måten :klo: 

Nei, det er et mysterium som vi nok mest sannsynlig ikke får svar på. ;) 

:opplyser:Jeg regner med at du forfølger saken og holder oss oppdatert om noe skjer.

 (Jeg har sett for mye krim i det siste.):lol: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...