Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

Jeg tror livet må være rimelig tøft for hvermansen i Thailand, altså. :sukk:

Jeg kjenner en dame som kommer derfra (hun flyttet hit som voksen) og selv om hun nå har bodd her i 15 år så er hun heeeelt forbauset over at vi nordmenn har så mye fritid. Hun forstår ikke hva vi driver med på all fritida vår. :vetikke: Selv har hun 2 jobber fordi hun syntes en ble for lite. Og når hun har fri så lager hun all maten til seg og gubben fra bunnen av. Inkludert å ro ut i båt og fiske fisk og rusle i skogen og plukke sopp og dykke grønnsaker fra Thailand i hagen.

I Thailand jobbet hun 12 timer daglig 7 dager i uka. :daane: Og så dro hun hjem og jobbet hjemme i huset for mannen sin (slik sier hun det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

:vinke:

Ingen bilder idag, men det er alikevell fint at du stikker innom Aldri!

Det hørtes rart ut at man blir hentet og fraktet hjem til og fra denne restauranten!

Er det bare sånn på denne, eller er det en vanlig greie rundt der?

Man betaler kanskje for det i matprisen eller hva jeg skal si?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn..."åååå, så juksar me littegranne"...?

Ja nettopp, jukser noe veldig med skjønnhetssøvn, ikke rart man er så bjutifull! :fnise:

Jeg tror livet må være rimelig tøft for hvermansen i Thailand, altså.

Jeg kjenner en dame som kommer derfra (hun flyttet hit som voksen) og selv om hun nå har bodd her i 15 år så er hun heeeelt forbauset over at vi nordmenn har så mye fritid. Hun forstår ikke hva vi driver med på all fritida vår. :vetikke: Selv har hun 2 jobber fordi hun syntes en ble for lite. Og når hun har fri så lager hun all maten til seg og gubben fra bunnen av. Inkludert å ro ut i båt og fiske fisk og rusle i skogen og plukke sopp og dykke grønnsaker fra Thailand i hagen.

I Thailand jobbet hun 12 timer daglig 7 dager i uka. :daane: Og så dro hun hjem og jobbet hjemme i huset for mannen sin (slik sier hun det).

Det er helt utrolig hvor arbeidssomme de fleste er. De jeg kjenner her i Oslo også, står på fra morgen til kveld med flere ulike jobber. Og får de seg ikke jobb i stat eller kommune, starter de sin egen catering eller lignende. :blomst: Blomster til dem fra oss!

:blomst: & :klemmer: til den aldri sure

:roser: & klem til den alltid Rumlende også!

:klemmer:

Er det mulig? :klem: Du har vært dypt savnet i lang tid Hog. Nå håper jeg at du blir her sammen med oss i lang lang tid.

Jeg er sikker på at mange med meg blir glade nå.

(Rumle løper sikkert inn på kjøkkenet og setter på kaffen når hun ser at du er her.) :hoppendeglad:

:vinke:

Ingen bilder idag, men det er alikevell fint at du stikker innom Aldri!

Det hørtes rart ut at man blir hentet og fraktet hjem til og fra denne restauranten!

Er det bare sånn på denne, eller er det en vanlig greie rundt der?

Man betaler kanskje for det i matprisen eller hva jeg skal si?

De fleste rastaurantene har denne servisen Noz. Ja, de tar seg vel betalt på en eller annen måte, ikke vet jeg, vi betalte ca. 80 kroner for middag og drikke til to personer den kvelden. :pls: Det er helt surrealistisk.

I dag har det vært avslapning ved bassenget, "hjem" å dusje og så kjørte vi inn til Patong for å forskjønne oss og spise middag på den beste italienske restauranten i Patong by. (Synes vi da)

Nå er klokka snart tolv om natten, så det er vel på tide å roe ned.

Men herlighet altså! Ingen har vært innom ballongen på dagtid? :klo:

Først lå jeg her:

upLl9Uh.jpg

Bassenget er bak disse stolene, det vannet dere ser er en stor karpedam med kjøttetende fisk i! :overrasket:

Så lå jeg her:

xQVn1J0.jpg

Det er ikke tannlege, men en skjønnhetssalong. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det var jammen leeeeeeeeeeeeeeeeenge siden sist! Velkommen tilbake! :blomst:

:kaffekopp: !

:ler:

Ja nettopp, jukser noe veldig med skjønnhetssøvn, ikke rart man er så bjutifull! :fnise:

Det er helt utrolig hvor arbeidssomme de fleste er. De jeg kjenner her i Oslo også, står på fra morgen til kveld med flere ulike jobber. Og får de seg ikke jobb i stat eller kommune, starter de sin egen catering eller lignende. :blomst: Blomster til dem fra oss!

:roser: & klem til den alltid Rumlende også!

Er det mulig? :klem: Du har vært dypt savnet i lang tid Hog. Nå håper jeg at du blir her sammen med oss i lang lang tid.

Jeg er sikker på at mange med meg blir glade nå.

(Rumle løper sikkert inn på kjøkkenet og setter på kaffen når hun ser at du er her.) :hoppendeglad:

De fleste rastaurantene har denne servisen Noz. Ja, de tar seg vel betalt på en eller annen måte, ikke vet jeg, vi betalte ca. 80 kroner for middag og drikke til to personer den kvelden. :pls: Det er helt surrealistisk.

I dag har det vært avslapning ved bassenget, "hjem" å dusje og så kjørte vi inn til Patong for å forskjønne oss og spise middag på den beste italienske restauranten i Patong by. (Synes vi da)

Nå er klokka snart tolv om natten, så det er vel på tide å roe ned.

Men herlighet altså! Ingen har vært innom ballongen på dagtid? :klo:

Først lå jeg her:

upLl9Uh.jpg

Bassenget er bak disse stolene, det vannet dere ser er en stor karpedam med kjøttetende fisk i! :overrasket:

Så lå jeg her:

xQVn1J0.jpg

Det er ikke tannlege, men en skjønnhetssalong. :fnise:

Ser ut som du storkoser deg, aldri :jepp: Meeeen kjøttetende fisk?!!! Vær nå forsiktig! :unsure:

:klemmer::)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste jeg det ikke: den Aldriske familie lever et luksusliv i varmen. :ler:

Golfbane, karpedam, thaimassasje og fancy middag til 80(!) kroner. :Hehe:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke småtteri til luksus, for plutselig møtte vi en ekte (litt stor baby-) elefant på vår vei til hotellet. :laugh:

Legg også merke til kablene! Det er ingenting som er gravd ned i jorda her, alt henger og dingler over hodet på deg. Disse kablene er ryddige i forhold til de kabelklysene man vanligvis ser. :blink:

:rodmer:

hT8Jf3b.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, hvilke trær er det? de var utrolig stilige! Ja, det er ganske sprøtt med de kablene overalt :fnise:

Mener du de store i bakgrunnen der? Det ser ut som lerketrær for meg, men er ikke helt sikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du de store i bakgrunnen der? Det ser ut som lerketrær for meg, men er ikke helt sikker.

Nei de som er helt fremst, med alle grenene :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de som er helt fremst, med alle grenene :jepp:

Å ja de ja, det er sånne busketrær med hvite blomster som vokser overalt i Thailand. Jeg er jammen ikke sikker på hva de heter, men kan prøve å finne det ut i morgen.

Nå tror jeg at jeg skal ta med meg Jojo Moyes og Et helt halvt år i senga. har lest halveis i boka og nå er den ganske spennende. :natti:

Ha en fin fredagskveld alle sammen - min er over. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Frittgående elefant!? :ler:

Dette med kjøttetende fisk synes jeg høres interesangt ut!

Er de farlige for mennesker?

80 kr for en så luksusmiddag med henting og greier ja, til den prisen kan jeg

tenke meg at massasjer koster like lite som en kjærlighet på pinne her, så jeg

hadde nok gått for minst 3 behandlinger daglig!

Hallooo på seg Hog :vinke:

Må si at du klarte deg imponerende lenge borte fra forumet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...først nå leser jeg om den søte babyelefanten. Jeg dåner av henrykkelse. :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...