Aldrisur Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9921 Del Skrevet 31. desember 2014 Jepp! De som ikke feiler er ikke mennesker - nemlig! Dere det er siste dagen i det gamle året! Her skal det feires! Kake til alle - om de heter Nathalie eller ei! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. desember 2014 #9922 Del Skrevet 31. desember 2014 Hei i ballongen, Noz og gjengen! Er visst ikke så god på å sniklese sånn passe anonymt Noz oppdaget... Her står hjemmelaget sjokolademousse i kjøleskapet (og jeg er småkvalm etter å ha skrapt bollen ) og senere skal jeg lage lammecarré for første gang. Gleder meg til middag! Benytter sjansen til å ønske dere alle alt godt for det kommende året, og takk for sniklesingen i året som gikk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 31. desember 2014 #9923 Del Skrevet 31. desember 2014 Det er jo ikke mangel på sosial kompetanse å ha skriveleifer eller å være ærlig, hvis det er det du mente Er det? Isåfall må du nesten forklare meg i hvilken "underkategori" det har med sosial kompetanse å gjøre. Har hatt om dette i det vide og det brede da jeg utdannet meg innen barne og ungdomsarbeiderfaget, men selvfølgelig kan noe ha gått i glemmeboka Skriveleifer er ikke sosial kompetanse (med mindre det er umulig å forstå teksten, for formuleringsevne er sosial kompetanse..) men å gi sin ærlige mening uten å ha blitt bedt om den er jo et sosialt minefelt. En må passe på å gjøre det på rett vis og i rett setting, og å trå på den linjen og ikke over den krever finslipte sosiale antenner. Men alt dette vet du jo. Vi vet det hele gjengen. Av og til bare glipper det. En viktig del av sosial kompetanse er evnen til å se hvordan en beskjed blir mottatt - uavhengig av hvordan den var ment å bli mottatt. (Det er jo slik vi skaper et image, og i 2014 er image ikke å undervurdere... ) Noe som Aldri er inne på at er kjempevanskelig i skriftlig form. Og som vi alle bommer på med ikke ujevne mellomrom. Men nå er det aller, aller siste dagen i 2014, (hvem tok 2014?! ) og Aldri har satt frem kake som det ville være uhøflig å ikke smake på. Skal dere sous-vide kalkunen også, Aldri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 31. desember 2014 #9924 Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg er sulten. Å jeg liker en som ikke liker seg selv. Det jeg ser er en kjempeflott ung mann, en som kanskje ikke har det så bra. Men når han bare innser selv for en fin fyr han er, kanskje det blir lettere. Jeg ser ikke bare det triste, men jeg ser den godheta og den fine bortgjemte personligheta. Skulle ønske jeg kunne si det til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9925 Del Skrevet 31. desember 2014 Hei i ballongen, Noz og gjengen! Er visst ikke så god på å sniklese sånn passe anonymt Noz oppdaget... Her står hjemmelaget sjokolademousse i kjøleskapet (og jeg er småkvalm etter å ha skrapt bollen ) og senere skal jeg lage lammecarré for første gang. Gleder meg til middag! Benytter sjansen til å ønske dere alle alt godt for det kommende året, og takk for sniklesingen i året som gikk! Heeei Fuggæln! Takk for sniklesingen til deg også! Og god middag! Lammecarré høres nydelig ut. (Jeg er sulten jeg) Skriveleifer er ikke sosial kompetanse (med mindre det er umulig å forstå teksten, for formuleringsevne er sosial kompetanse..) men å gi sin ærlige mening uten å ha blitt bedt om den er jo et sosialt minefelt. En må passe på å gjøre det på rett vis og i rett setting, og å trå på den linjen og ikke over den krever finslipte sosiale antenner. Men alt dette vet du jo. Vi vet det hele gjengen. Av og til bare glipper det. En viktig del av sosial kompetanse er evnen til å se hvordan en beskjed blir mottatt - uavhengig av hvordan den var ment å bli mottatt. (Det er jo slik vi skaper et image, og i 2014 er image ikke å undervurdere... ) Noe som Aldri er inne på at er kjempevanskelig i skriftlig form. Og som vi alle bommer på med ikke ujevne mellomrom. Men nå er det aller, aller siste dagen i 2014, (hvem tok 2014?! ) og Aldri har satt frem kake som det ville være uhøflig å ikke smake på. Skal dere sous-vide kalkunen også, Aldri? Hvem tok 2014 er et godt spørsmål! Det var ikke plass til den digre kalkunen i sous-viden, og takk for det. Noen ganger føler jeg for å lage mat på den gammeldagse måten. Jeg er sulten. Å jeg liker en som ikke liker seg selv. Det jeg ser er en kjempeflott ung mann, en som kanskje ikke har det så bra. Men når han bare innser selv for en fin fyr han er, kanskje det blir lettere. Jeg ser ikke bare det triste, men jeg ser den godheta og den fine bortgjemte personligheta. Skulle ønske jeg kunne si det til han Er det meningen at du skal si det til han, kommer det til å skje en vakker dag Ery. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galactica Skrevet 31. desember 2014 #9926 Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg er sulten. Å jeg liker en som ikke liker seg selv. Det jeg ser er en kjempeflott ung mann, en som kanskje ikke har det så bra. Men når han bare innser selv for en fin fyr han er, kanskje det blir lettere. Jeg ser ikke bare det triste, men jeg ser den godheta og den fine bortgjemte personligheta. Skulle ønske jeg kunne si det til han Og kanskje han ser deg på nøyaktig samme måte. Den gode Ery som vi ser. :klemme: Kalkun i ovnen og Waldorfsalat in the making. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 31. desember 2014 #9927 Del Skrevet 31. desember 2014 Og kanskje han ser deg på nøyaktig samme måte. Den gode Ery som vi ser. :klemme: Kalkun i ovnen og Waldorfsalat in the making. Vet ikke hva han tenker om meg, men det lille han har fortalt meg om seg selv. De få gangene han har åpnet seg litt opp, er ikke ting jeg ønsker skal skje med hverken han eller andre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. desember 2014 #9928 Del Skrevet 31. desember 2014 ...men nå er det straks nyttårsaften og jeg ønsker dere alle et riktig godt nytt år! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9929 Del Skrevet 31. desember 2014 ...men nå er det straks nyttårsaften og jeg ønsker dere alle et riktig godt nytt år! Å tusen takk! Så fine ballonger Hoppe! Du skal vel ikke gå og legge deg alt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. desember 2014 #9930 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) ...ikke riktig ennå! lol Jeg har nesten blåst opp alle sammen ved egne lungers kraft, så jeg kjenner meg litt på en snurr allerede... Endret 31. desember 2014 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 31. desember 2014 #9931 Del Skrevet 31. desember 2014 Ha en fin feiring i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 31. desember 2014 #9932 Del Skrevet 31. desember 2014 Ønsker dere en veldig god nyttårsaften. Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9933 Del Skrevet 31. desember 2014 GODT NYTT ÅR PÅ ORDENTLIG TIL DERE ALLE! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 31. desember 2014 #9934 Del Skrevet 31. desember 2014 Godt nyttår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 31. desember 2014 #9935 Del Skrevet 31. desember 2014 Godt nytt år!!! 🎉🎊💥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. desember 2014 #9936 Del Skrevet 31. desember 2014 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. januar 2015 #9937 Del Skrevet 1. januar 2015 Bare vil minne folket om (for dem som liker sånt) at det er nyttårskonsert på nrk om ikke så mange timene. Gedigne, fargerike kjoler og wienerbrødvalser og mye godlyd. Jeg skal benke meg og av og til reise meg opp for å være med-dirigent. Jeg rydder unna litt møbler og gjør klar for litt dansing når de store klassikerne kommer. Dette blir stort og flott! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #9938 Del Skrevet 1. januar 2015 Ha-ha, ser deg for meg der du står å dirigerer så flettene danser! Hadde dere en fin kveld i går? Her lå det global tåke så tjukk at vi ikke fikk sett en eneste nyttårsrakett! Men smalt gjorde det, i mange timer. Her vi bor er det jo utsikt over hele byen og vel så det til vanlig, og av den grunn pleier det å være mange nyttårselskaper i nabolaget. Tror det var veldig mange som ble skuffet i år. Men det ble jo 2015 allikevel. Jeg liker å løse kryssord, og kryssordet til Rolf Hansen i lørdags-Dagbladet er det jeg liker best. Det er akkurat passe vanskelig, kanskje litt for vrient noen ganger. Har det liggende i et skap ved toalettet, (for det er der jeg sitter når jeg løser kryssord) HerrA løser aldri kryssord, for han har aldri greid å knekke koden vedr. logikken i løsningsordene. *fnis* Han klarer ikke kryssordet i Donald Duck engang! Vel, til poenget. Jeg skulle finne fram det halv-løste kryssordet jeg holdt på med, for å se om jeg kunne klare å gjøre det ferdig, det var nemlig ganske vanskelig. Tar fram kryssordet fra skapet og der er ALT fylt ut - og jeg så at det var skriften til herr A. Jeg spurte ham om han virkelig hadde klart å løse det? "Ja, det har jeg vel", svarer han med de største selvfølgelighet. Etter et par dager innrømmet han at han hadde funnet det magasinet der løsningen sto. Frekkas! I dag har jeg gått lang tur i det friske været, og i morgen begynner hverdagen igjen. Oooog så er det helg igjen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galactica Skrevet 1. januar 2015 #9939 Del Skrevet 1. januar 2015 Haha, frekk liten gubbelure du har, Aldri! Og tenke seg til, en kvinne som tør å innrømme at hun løser kryssord på do! Fantastisk! Jeg prokrastinerer som en profesjonell, har en bunke nynorsktentamener liggende ved siden av meg som jeg bare ikke orker å styre med... Riktig godt nyttår til alle i ballongen, forresten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 1. januar 2015 #9940 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg ser stadig på det søte bildet av meg og særingen. Det er litt søtt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå