Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

Åh, jeg blir helt varm når jeg leser/ser andre mennesker som finner hverandre! Nå skjønner jeg godt hva du mener Noz, og jeg skal ikke bli heeelt opprømt her :fnise:

Men jeg håper dere finner ut av ting og ikke minst, hverandre :klem:

Å jamen jamen du er jo perfekt for en livlig og morsom badboy! Kan du ikke se det selv?

Utfordringer er til for å hanskes NOZ! Dette er dritspennende for oss "liksom-mammaer" for deg. :hug: Jeg skulle jo klone sønnen min til deg, men jeg fikk det ikke til. :(

MEN, dette blir mellom oss. Hemmelighet. :hug:

Jeg skal heller ikke bli heeeeeelt opprømt, men det er jammen ikke lett. :laugh:

Dere er lite ikke fine da :klemmer:

Jeg kan ikke utdype det mer enn det jeg skrev i går, men kanskje jeg kan fortelle litt mer på PM, må tenke litt over saken, hva som er lurt og ikke lurt å si.

Han er ihvertfall en spennende fyr da :Hehe:

Actionmaaaan, the greatest hero of them all :romeo:

Endret av Noz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde motsetninger til trekkes

Naaaai, det er vl en grunn til at hollyoodkjendiser blir sammen med hollywoodkjendiser, og mennesker som har Down Syndrom stort sett blir sammen med andre mennesker med DS :5:

Du er sjenert, han er sjenert

Du eier ikke selvtillitt, han eier ikke selvtillit

Du er generøs, er han generøs?

Du er ganske barnslig, han er vel det han også etter hva jeg har skjønt.

Meeeeeen uansett hvor mye du/dere/vi gnåååååler og maaaaaser om denne fyren så skjer det ikke en dææææm shit uansett, så jeg melder meg ut :fred:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du meg barnslig? Begge har vel en irrasjonell frykt for å såre og drite seg ut foran den andre. Det som er, tillit er noe som tar lang tid å bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er lite ikke fine da :klemmer:

Jeg kan ikke utdype det mer enn det jeg skrev i går, men kanskje jeg kan fortelle litt mer på PM, må tenke litt over saken, hva som er lurt og ikke lurt å si.

Han er ihvertfall en spennende fyr da :Hehe:

Actionmaaaan, the greatest hero of them all :romeo:

Hva du gjør, og hva du ikke gjør, er helt opp til deg kjære Noz! Men PM'en min er alltid åpen om det skulle være noe :jepp:

Ut fra sånn som jeg "kjenner" deg her inne, virker du som en veldig snill og omgjengelig jente(eeehrm... dame? :klo: ) og han er griseheldig som har kapret deg. Vel, det er i alle fall konklusjonen fra den sjelløse :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du gjør, og hva du ikke gjør, er helt opp til deg kjære Noz! Men PM'en min er alltid åpen om det skulle være noe :jepp:

Ut fra sånn som jeg "kjenner" deg her inne, virker du som en veldig snill og omgjengelig jente(eeehrm... dame? :klo: ) og han er griseheldig som har kapret deg. Vel, det er i alle fall konklusjonen fra den sjelløse :nigo:

Tusen takk sjelefulle du :klemmer:

Plutselig så har jeg jo snart 5 nære barn, så jeg trenger jo ikke mitt eget (det følger nemlig 2 små med han her) :fnise: Tanken på å bli bonusmamma er egentlig ganske så koselig!

Du er bare så utrolig urettferdig mot meg Noz. Av og til lurer jeg på om du misliker meg sterkt

Neida, jeg prøver bare å ikke si noe fordi jeg vet du reagerer så negativt, men så i blant så klarer jeg ikke å dy meg. Det plager meg at jeg er sånn, klarer ikke å la være å være ærlig.

Jeg synes du bare trenger å få øynene opp for deg selv. Du er verken dust, slem, teit eller mislikt av meg, men jeg synes bare det er så leit at det er en del sosiale koder som du ikke helt har knukket enda, og når jeg sier det, så blir du så sint. Men hadde jeg gitt faen i deg og mislikt deg, så hadde jeg heller ikke brydd meg for å få deg til å forstå. Men det gjør jeg, men aner ikke hvordan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke klarer å "knekke" de sosiale kodene, så er det ikke rart jeg aldri får noe til. Jeg er totalt udugelig å kan ikke en drit, jeg burde sendes vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om en hopper eller kryper i dette med forhold blir resultatet det samme over tid. Enten så har en tatt et godt valg eller så har en tatt et dårlig valg. :vetikke:

Noen av oss har brent seg og vil ikke gjøre det igjen, og da er det jo naturlig å vente en stund og bygge opp en slags relasjon. Andre synes ikke det er så nøye med om en brenner seg en gang eller tre, og hopper uti før de ser om det er hai i farvannet. Begge metodene funker - men ingen for alle.

Jeg og er av typen som sjekker for hai. Og maneter. Og så sjekker jeg temperaturen. Tar en runde på stranda og leter etter glassbiter og - ja, det sjekkes. Og det er ofte både hai, maneter og gamle ekle skjelett i skapene. Med alderen sjekker jeg derfor bare nøyere. :ler:

Folk flest sjokkerer meg nemlig stadig (særlig på jobb) med hvor ugreie og lusne de er. :trist:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke klarer å "knekke" de sosiale kodene, så er det ikke rart jeg aldri får noe til. Jeg er totalt udugelig å kan ikke en drit, jeg burde sendes vekk.

Neida. Du er bare noen og tjue, Ery. En skal ikke ha forstått alle da. :jepp: Og alt kan læres. Ikke at jeg synes du mangler flere koder enn Noz. Hun bommer også på endel av dem, altså. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei, ikke sånn da!

Vil du heller ikke prøve å lære dem da?

Neida. Du er bare noen og tjue, Ery. En skal ikke ha forstått alle da. :jepp: Og alt kan læres. Ikke at jeg synes du mangler flere koder enn Noz. Hun bommer også på endel av dem, altså. :nigo:

Å? Nå er jeg nyskjerrig på hva du mener og tenker?

Hmmmm, kom med det! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal jeg lære dem av? Sist jeg sjekka er jeg nesten helt oppdratt av meg selv. Var ikke mye oppdragelse på hjemmebane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er så "voksen", ville jeg bare ta det som et kompliment å bli kalt barnslig. :danse:

Og det er jo som Anje nevner, ikke alt forsterker seg med alderen, noe blir man bedre på og andre ting blir man sløvere med.

Det er i hvert fall utrolig hyggelig at vi/dere kan ta denne type diskusjoner her i ballongen. Jeg setter alltid pris på ærlighet, men det kan jo av og til virke brutalt når det skjer i skriftlig form - uten at man har en kroppsdialog ved siden av.

Så tenker jeg ofte på at dere er så flotte alle sammen, men selvfølgelig er vi også ulike. På tross av det så trives vi jo utrolig godt med hverandres selskap. Hvis ikke hadde jeg ikke giddet å være her. :jolie:

Jeg kjenner også unge mennesker (og noen gamle) som ikke har hatt foreldre som har stilt opp og rettledet dem gjennom barndom og oppvekst, og ser at de ofte sliter med selvbilde og selvinnsikt.

Jeg er en av dem. :blomst:

Og sånn by the way Nozzefina: Å knekke - knekker - knakk - har knekt/knekket :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri :klemmer:

Oii, jeg hadde aldri tippa at du er et resultat av et slik oppvekst! Det er så absolutt ingenting som tyder på det her, heller veldig det stikk motsatte! Du har åpenbart tatt bra tak i det selv da!

Takk Aldri, jeg fikk en rød strek under ordet men uansett hva jeg gjorde så forsvant ikke streken :Hehe:

Irriterende at det riktige alternativet ikke alltid kommer frem..

Heeeiii på seg der nede Roadrunner :vinke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri :klemmer:

Oii, jeg hadde aldri tippa at du er et resultat av et slik oppvekst! Det er så absolutt ingenting som tyder på det her, heller veldig det stikk motsatte! Du har åpenbart tatt bra tak i det selv da!

Takk Aldri, jeg fikk en rød strek under ordet men uansett hva jeg gjorde så forsvant ikke streken :Hehe:

Irriterende at det riktige alternativet ikke alltid kommer frem..

Heeeiii på seg der nede Roadrunner :vinke:

*go'klem* til deg også. :rodmer:

Jeg synes det er en del av Nozzesjarmen jeg, det at du sveiver i vei med litt feil ord her og der, :fnise: og ja, jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå det om min barndom. Jeg har jobbet med det helt siden det gikk opp for meg at ikke ALLE "hadde det sånn som meg". Og det er noen år siden ja. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å like noen som ikke liker seg selv, sier vi her hjemme. Men det er ikke alltid så lett å like seg selv heller! :klemmer:

Spennende kanskje-greier på gang, da, Nozzefina!

Ery, noen ganger må man bare satse. "Hei, vil du spille spill/game/spise pizza/gå tur og drikke toddy" og ta det derfra. Erfaring er ikke nødvendig alltid. Jeg var lei av gutter etter fire forhold jeg gikk inn i av desperasjon, skulle bare være kompis med HerrTekola og se hvor vi er nå :fnise:

Håper 2015 bringer gode ting for alle, og at når ting ikke går så bra, så har alle noen å dele det med og! :klemmer:

Vi skal spise ferske kreps og reker fra Sørrrrlandet i dag med mine foreldre, og så skal jeg lage sjojoladefondanter til dessert, med sjokolade og appelsin-is til. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt du sier er sant Tekola! :blomst:

Mmm, ferske kreps og reker høres helt fornydelig ut!

Nå må jeg gå og putte stuffingen inn i kalkunrompa! :bond:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei, ikke sånn da!

Vil du heller ikke prøve å lære dem da?

Å? Nå er jeg nyskjerrig på hva du mener og tenker?

Hmmmm, kom med det! :Hehe:

:ler:

Du vet da godt om missene dine selv, Noz - du nevner dem ofte nok. En av dem lengre opp. :lur:

Jeg bommer selv også. :jepp: Det er nemlig menneskelig å feile.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*go'klem* til deg også. :rodmer:

Jeg synes det er en del av Nozzesjarmen jeg, det at du sveiver i vei med litt feil ord her og der, :fnise: og ja, jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå det om min barndom. Jeg har jobbet med det helt siden det gikk opp for meg at ikke ALLE "hadde det sånn som meg". Og det er noen år siden ja. :ler:

Imponert! Du er et levende bevis på at det er fullt mulig å få det til :5:

Nozzesjarmen faktisk, nå ble jeg rørt inn til sjela mi :sjenert:

Det er ikke lett å like noen som ikke liker seg selv, sier vi her hjemme. Men det er ikke alltid så lett å like seg selv heller! :klemmer:

Nei, nettopp! Hvis du ikke liker deg selv, hvem andre skal like deg da?

:ler:

Du vet da godt om missene dine selv, Noz - du nevner dem ofte nok. En av dem lengre opp. :lur:

Jeg bommer selv også. :jepp: Det er nemlig menneskelig å feile.

Det er jo ikke mangel på sosial kompetanse å ha skriveleifer eller å være ærlig, hvis det er det du mente :) Er det? Isåfall må du nesten forklare meg i hvilken "underkategori" det har med sosial kompetanse å gjøre. Har hatt om dette i det vide og det brede da jeg utdannet meg innen barne og ungdomsarbeiderfaget, men selvfølgelig kan noe ha gått i glemmeboka :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...