Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uvanlige navn "ingen" bruker

I 1801 var det en folketelling i Norge. Ssb.no har en oversikt over navnene som var svært uvanlige i 1801. Vi har sjekket, og tro det eller ei – disse navnene er fortsatt usedvanlig sjeldne i dag.

Så hvis du vil ha et helt spesielt navn til barnet, foreslår vi et av disse. Ut fra ssb statistikk har ingen eller færre enn fire personer i Norge disse navnene i dag:

Jentenavn: Guttenavn: Aldri

Ragla

Blancheflor

Brunetta

Ebrikka

Ermegaard

Gaula

Grevenpop

Grissilde

Jensenette

Mjella

Ououg

Perline

Rosine

Tekkla Addias

Apollonius

Blostrup

Bønne

Fordel

Gaaslev

Honoratus

Korsmus

Lødden

Offer

Sigismund

Silur

Uff

Øyuf

Som en kuriositet kan vi nevne at jentenavnet Billa og guttenavnet Solan også lå på lista over uvanlige navn i 1801. Disse navnene kan ikke lengre anses som uvanlige, da tilsammen mer enn 100 personer i Norge heter dette.

:fnise: -------------------Måtte le av det første jentenavnet på lista. Jeg visste virkelig ikke at Aldri var et navn.
:blomst: Jeg er kun kort innpå, ville så gjerne dele ovennevnte opplysninger med dere! Det er kopiert fra Folketellingen 1801.
Rumle: grattis med ny hodekreasjon og hei til alle dere andre, jeg håper dere har det fint.
Jeg er sliten etter å ha klødd (med lett hånd) den lille vannkoppeblondinen på rygen i heeeeeele dag.
Snakes. :klemmer:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg ser at navnene kom i ganske feil rekkefølge i denne prosessen. :fnise:

Men Aldri sto altså oppført som jentenavn i den orignale listen. :romeo:

Ja, Rosine Brunetta er jo egentlig et nydelig navn Hoppe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

NRK2!! :strix:

Så artig dette med navn-greiene Aldri! :Hehe:

Selv om jeg liker navnet ditt her, så ville jeg nok ikke akkuratt å døpt bebisen min det men... :fnise:

Endret av Noz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK2!! :strix:

Så artig dette med navn-greiene Aldri! :Hehe:

Selv om jeg liker navnet ditt her, så ville jeg nok ikke akkuratt å døpt bebisen min det men... :fnise:

Hva er det på NRK2??? Jeg får ikke svitsjet over for min husbond ser på luksusfellen! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hva er det på NRK2??? Jeg får ikke svitsjet over for min husbond ser på luksusfellen! :sjokkert:

Thomas Dybdahl :hjerte:

Masse musikk og litt prat innimellom hvorfor/hvordan sangene ble til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Dybdahl :hjerte:

Masse musikk og litt prat innimellom hvorfor/hvordan sangene ble til.

Å ja. Kos dæ Noz! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lista har jeg sett før :ler: Og jeg drømmer fortsatt om å møte en dame med navn Grevenpop!

Og er veldig usikker på uttalen på Ououg :fnise:

Har du hatt en fin dag Aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er spesielt med rushtrafikken på RV80 er at den går til et bestemt lyskryss, så løser den seg opp. Fordi dette lyset slipper for lite biler forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang på jobb skal jeg si, det er jo mer rushtrafikk her enn på RV80

Lurte først på hva du mente, men så forklaringen lenger ned her etter hvert. :laugh:

Liker du han ikke!? :overrasket:

Jeg vet ikke Noz, jeg kjenner ham ikke så godt. :vetikke:

Det lille jeg har hørt er mest sånn hvisking og jeg forstår meg ikke helt på ham. Kanskje jeg ikke har sånn Thomas Dybendahl-hormoner? :fnise:

Den lista har jeg sett før :ler: Og jeg drømmer fortsatt om å møte en dame med navn Grevenpop!

Og er veldig usikker på uttalen på Ououg :fnise:

Har du hatt en fin dag Aldri?

Aug? :skratte:

Ja takk, jeg har jo hatt en fin dag, men merker at det er lenge siden jeg har vært "barneansvarlig" for syke barn med feber, sløvhet og vannkopper som klør så det er til å blo sprø av.

Hvitvask og paracet hjalp bare littegrann.

Ikke det at hun klagde og sutret, hun var en helt i all sin elendighet. Jeg synes mer synd på unger som prøver å late som at alt går bra, enn unger som sutrer og klager.

Men kjenner at jeg er ganske sliten, og det var deilig når pappaen kom å hentet henne. Selv om jeg ikke klarer å la være å tenke på henne hele tiden nå. :rodmer: Lille søte snuppa, gleder meg til hun blir frisk igjen.

:Gjesp:

Må ikke sove nå Hoppe! :opplyser: Åndenes makt på TVNorge og halv elleve på TV6! :bond:

Endret av Aldrisur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer. Hun var jo syk hun ja. Ja, det er vel en egen kunst å ha syke barn, som man opparbeider seg gradvis mens man har små barn, og som gradvis forsvinner når barna blir store og enda større.

Hva er egentlig hvitvask?

Jeg har heller ikke THomas Dybdahl-hormoner. En venninne var å så han i operaen på søndag. Ville ha med seg meg, men neeei.. jeg hadde nok bare kjedet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer. Hun var jo syk hun ja. Ja, det er vel en egen kunst å ha syke barn, som man opparbeider seg gradvis mens man har små barn, og som gradvis forsvinner når barna blir store og enda større.

Hva er egentlig hvitvask?

Jeg har heller ikke THomas Dybdahl-hormoner. En venninne var å så han i operaen på søndag. Ville ha med seg meg, men neeei.. jeg hadde nok bare kjedet meg.

Sånn greie man smører på kløende vannkopper og stikk, tror det er sinkliminent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...