Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med deg. Dagene blir faktisk lengre på ferie. Merkelig egentlig :P

Wow, det ser flott ut der :D

Tusen takk. Føler meg litt utafor men.. takk uansett. Du er alltid så koslig <3

Summer Judith? :blomst: Ny ark og nye fargestifter - det er bra! :kose:

Du skal ikke føle deg utafor, vær sammen med oss her, så skal jeg love deg at du blir tatt inn i varmen og kan få det veldig hyggelig SJ!

Jeg tror jeg kaller deg Summer jeg, det blir så langt navn å skrive ellers. Er det ok? :hug:

Wow! Asiatiske ånder som har blitt med på bildet jo!

Bare nevner det i forbifarten altså: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=813707

Åh, du og den iskremen din! :fnise:

Jeg lurer på hva iskrem med grillpølse hadde smakt

Høres ikke særlig godt ut spør du meg. :ler:

Det er nok en flyplass for Rumle det der!

Så deilig å kunne slappe av sånn på flyplassen i stedenfor de vanlige.

Akkurat hva jeg tenkte også - en skikkelig Rumleflyplass er det! :lillesky:

Hakket mer idyllisk det der enn Gardermoen eller Værnes, ja :fnise:

Ja, de har jo en stor fordel med været også da - på Koh Samui mener jeg. :rodmer:

Flyplasser er vanligvis fryktelig kjedelige. Tenk så morsomt å kunne gå omtrent som i et velassortert hagesenter å nyte og vente på neste fly...

Ventetiden går nesten litt for fort vet du! :is:

På flyplassen i Singapore har de sånn sommerfugel hage greie

Det har de. Flyplassen i Singapore er vel noe av det flotteste som finnes, men på en helt annen måte enn den på KS. ;)

Åååååååååååååååhhhh så nydelig!

Håper du koser deg med høye biffer og fine bilder :jepp:

Uff, jeg tenkte på det etterpå. :overrasket: Dere tror vel ikke jeg er stormannsgæren eller noe sånt? For det er jeg ikke altså, jeg bare koser meg med litt velstand (luksus) i hverdagen.

:engel:

611abd63f57d58073c08d0c1c8ce29a9.jpg

60c06a4bc009f21edbdcc19470714aca.jpg

:rodmer:

Vakkert Rumle! Det er jo det enkleste som oftest er det vakreste. :)

Flyplassen sin det! :lillesky:

Ja virkelig.

Siden dere liker den så godt, legger jeg ved et bilde av handlegaten også (eller shoppingstrøket som det heter på godt norsk)! :hoppendeglad:

Ikke så enkelt å se butikkene, men de ligger nå der bak alt det grønne. :ler:

FDXBvdF.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: God morgen forresten og god helg til dere alle sammen!

Overhørt på en restaurant.

Et par bord bortenfor oss sitter et litt "levd" engelsk par, hun litt eldre enn han, han cirka i 40-45.

Den innfødte servitrisen:

(jeg skriver dette sånn som hun snakker - så dere skal forstå hvor morsomt det er):

- Samding drink madam?

Madamen: Yeah, I want a glass of white wine, please.

Servitrisen: A glass of waiwain madame?

Madamen: Did I say Coca Cola?

Servitrisen: Duju wånn waiwain or kåkka kåla madame?

Madamen: Oh, so you heard me the first time? :lur:

Servitrisen: :rodme::blink:

Madamen: Go fuck your waiwain and give me a big singha - (hvisker høyt) you stupid!

:huh: Jeg blir så flau og skamfull av sånn oppførsel, men må innrømme at jeg fikk meg en god latter også - me stupid! :klaske:

:hoho:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Uff, jeg tenkte på det etterpå. :overrasket: Dere tror vel ikke jeg er stormannsgæren eller noe sånt? For det er jeg ikke altså, jeg bare koser meg med litt velstand (luksus) i hverdagen.

:engel:

---

Du da, det er da ingen som tror det!!! :laugh::klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiiiin handlegate .. digger de store krukkene! Spesielt den med masse rosa og oransje blomster, elsker den kombinasjonen! :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst: God morgen forresten og god helg til dere alle sammen!

Overhørt på en restaurant.

Et par bord bortenfor oss sitter et litt "levd" engelsk par, hun litt eldre enn han, han cirka i 40-45.

Den innfødte servitrisen:

(jeg skriver dette sånn som hun snakker - så dere skal forstå hvor morsomt det er):

- Samding drink madam?

Madamen: Yeah, I want a glass of white wine, please.

Servitrisen: A glass of waiwain madame?

Madamen: Did I say Coca Cola?

Servitrisen: Duju wånn waiwain or kåkka kåla madame?

Madamen: Oh, so you heard me the first time? :lur:

Servitrisen: :rodme::blink:

Madamen: Go fuck your waiwain and give me a big singha - (hvisker høyt) you stupid!

:huh: Jeg blir så flau og skamfull av sånn oppførsel, men må innrømme at jeg fikk meg en god latter også - me stupid! :klaske:

:hoho:

:hakeslepp:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du og den iskremen din! :fnise:

:lur: Noen må jo gjøre litt grunnarbeid for å fremme isens levevilkår på dette forumet! :opplyser: La Isen Leve!

Bortsett fra det så får du ha en nyydelig dag i dag, uansett hvor du er og hva du gjør. :jepp:

...og mens jeg husker det: denne uka skal jeg forsøke å finne søtpotet og smake for første gang. Fargen er fin og de sier det smaker godt så..

da skal jeg kutte den opp og steike i ovnen, kanskje i helga ja....nå ble jeg sulten igjen ved å se på disse bildene gitt...

http://www.godt.no/#!/artikkel/22774244/dette-er-den-mest-undervurderte-groennsaken

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes søtpoteten er for søt, jeg. Men så er jeg ikke så glad i gulrot til middag heller, av samme grunn. Middag skal ikke være søt! :opplyser:

:ler:

Jeg kunne godt tenkt meg en lengre mellomlanding på den flyplassen. :daane: Tenk å rusle rundt i sola blant blomster i stedet for å haste langs en kjedelig korridor... :rodmer:

Men det turistparet var søren meg ikke noe hyggelig i det hele tatt! :sjokkert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde søtpoteter forrige helg, bakte de i båter for å ha ved siden av en biff - og jeg klarte ikke spise de en gang, for de ble aaaaltfor søte. Men, jeg ser jo at en del liker de veldig godt da. Mulig de er bedre som mos, blandet med poteter, som Tekola sier?

Jeg kan forestille meg at jeg hadde likt de i en dessert eller bakst kanskje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes søtpoteten er for søt, jeg. Men så er jeg ikke så glad i gulrot til middag heller, av samme grunn. Middag skal ikke være søt! :opplyser:

---

Nemlig! :opplyser:

Med unntak av tyttebærsyltetøy! :P

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd søtpotet i vårruller. Men det ble bra det! :jepp: Hadde heldigvis en erfaren vårrull-kokk på besøk :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en frekk oppførsel! :overrasket:

Men, det var komisk å lese da, men føltes sikkert ikke slik for servitrisen .. :sukk:

Veldig frekt! Noen blir frekke når de drikker, og hun var ikke heeeelt edru, for å si det sånn.

Du da, det er da ingen som tror det!!! :laugh::klemmer:

:kyss2:

:hakeslepp:

Jaaa, ikke sant?

:lur: Noen må jo gjøre litt grunnarbeid for å fremme isens levevilkår på dette forumet! :opplyser: La Isen Leve!

Bortsett fra det så får du ha en nyydelig dag i dag, uansett hvor du er og hva du gjør. :jepp:

...og mens jeg husker det: denne uka skal jeg forsøke å finne søtpotet og smake for første gang. Fargen er fin og de sier det smaker godt så..

da skal jeg kutte den opp og steike i ovnen, kanskje i helga ja....nå ble jeg sulten igjen ved å se på disse bildene gitt...

http://www.godt.no/#!/artikkel/22774244/dette-er-den-mest-undervurderte-groennsaken

Det er så bra at du gjør grunnarbeidet Hoppe, så kan vi bare anskaffe og spise med forsikring om at isen smaker godt! :5:

Jeg kunne godt tenkt meg en lengre mellomlanding på den flyplassen. :daane: Tenk å rusle rundt i sola blant blomster i stedet for å haste langs en kjedelig korridor... :rodmer:

Men det turistparet var søren meg ikke noe hyggelig i det hele tatt! :sjokkert:

Er enig i de andre her; for en oppførsel fra det paret! :overrasket: og folk som de slipper unna med det og!

Tekola, du ramlet ut av multisiteringen, men har lyst til å svare der på det med "frekk oppførsel"

Den damen fikk ikke mye service etterpå, det kan jeg love! :(

Vil man ha en fin ferie i Thailand, er det noe av det dummeste man gjør å svare frekt, bli sint sur og grinete for saker. Da har man "tapt ansikt" og ingen bryr seg om å gi deg god service eller være hyggelig med deg etterpå.

Jeg har vært vitne til turister som har kjeftet på de som jobber på hotellene, restaurantene osv. De blir totalt oversett og ignorert ved neste henvendelse til dem de ble sure på.

Så karma gjelder så det holder her. Vil man ha en behagelig ferie, så er man blid, hyggelig, forståelsesfull i forhold til språkvanskeligheter evt. annet som går i lås. For noen krever dette en god porson tålmodighet - men man vinner alt på å få det til.

ALLE elsker herr A, nettopp fordi han kan fleipe og tulle, og få den mest ihuga dress-selger til å le og smile og invitere seg selv til Norge. :forvirret:

De er ganske stor kjønnsforskjell de fleste steder vi har vært. Menn henvender seg sjelden til meg, og jeg synes egentlig det bare er deilig å kunne holde meg litt i bakgrunnen og våse med. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...