Gå til innhold

"NEI!" Til flere barn - skilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha et barn til og mannen min vil det ikke. Vi har to barn fra før og er gift, vært sammen i 13 år.

Ønsket fra min side er så intenst at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg begynner å gråte hver gang jeg tenker at det ikke blir flere. Og tenker at mannen min ikke er glad i meg.

Så mht sex så stopper det helt opp nå. Han vil ha på kondom og jeg vil ikke ha på. Så da har vi ingen sex da... Fullstendig låst.

Er utrolig forferdelig skuffet og deprimert.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 21066...338
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vond situasjon..

Fattig trøst , men jeg er i hakket værre situasjon: han har 2 , jeg har ingen.. Og så etter 3 år bestemte han seg for at han hadde nok m sine to :(

Sexlivet ble helt likt deres..

Tenker du har mange muligheter:

1; slå deg til ro m dine to

2 : dra fra han om han ikke gir deg nr 3.

3: storken i Danmark ; informere han om det -> han kan velge å bli i forholdet med et særkullsbarn , dra eller velge å gi deg barn nummer 3

4: stikk hull i kondomene(veldig slemt)

Anonymous poster hash: eeeda...e89

• Liker 2
Skrevet

Du må skjerpe deg. To barn er det vanligste, så at mannen din "ikke elsker deg" fordi han ikke ønsker et barn til er bare noe tull du dikter opp for å kunne gå fra ham. Jeg sier ikke at man må stoppe på to fordi det er vanlig, men det er på trynet å snakke om at det har med manglende kjærlighet til deg å gjøre. Jeg håper ikke du sier det til ham, i så fall er det forferdelig dårlig gjort.

Så kan jeg sympatisere med følelsene dine og forstå at det er tungt når et ønske om barn ikke oppfylles, men du er et voksent menneske. Ta deg sammen.

Anonymous poster hash: aee20...ec0
  • Liker 17
Skrevet

Etter hva jeg har lest her på KG den siste tiden, er din mann en sjelden rase! Han har faktisk skjønt at man må beskytte seg mot graviditet - her sikrer han seg på alle bauger og kanter, kondom og avholdenhet! :)

Har dere et godt forhold ellers, og er glade i hverandre, ville jeg la det veie tyngre enn ønsket om flere barn. Gresset er sjeldent grønnere på andre siden. Og som nevnt over her må du veie for og imot - hva med barna dine i en skilsmisseprosess? Hva med mannen din? Mye kan bli ødelagt i et ellers godt forhold om man går til et drastisk skritt og går fra hverandre.

• Liker 3
Skrevet

Ta en tur til Danmark. Hint, hint...

Anonymous poster hash: c5a87...203
  • Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Vel, om du nå blir gravid vet han i hvert fall at det neppe er et uhell fra din side, så ikke gjør noe dumt (som å stikke hull i kondomet - helt hjernedødt).

Plutselig er det såpass alvor at han forlater deg, og da har du ikke ødelagt bare forholdet deres, men tenk også over de 2 barna du har fra før av. Er de verdt risken?

Gjest Blondie65
Skrevet

Du har to barn som du ønsker å gjøre til skilsmisse barn fordi du og mannen ikke er enige om antall barn totalt.

Jeg foreslår at dere bestiller time på familevernkontoret. Jeg forstår ønsket ditt, men jeg forstår ikke at du ikke kan se de to barna du har og rett og slett sette pris på de nok til å jobbe med det gode i forholdet. Når dette går ut over sexlivet på denne måten trenger dere profesjonell hjelp.

Skrevet

Du må la det gå en stund før neste barn. Vent til disse 2 barna er ca 20 år og da kan du begynne å mase om et nytt barn. Å ha mange små barn på en gang kan være slitsomt for mannen. Tålmodighet er suksessen til å få et nytt barn her. Du må vente til barna vokser opp før du begynner å produsere et nytt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dere som råder henne til å bli gravid med å klippe hull i kondomet og dra til storken i Danmark, er dere ikke riktig friske, eller mener dere virkelig dette helt seriøst? Trådstarter ønsker vel barn med sin mann eller en annen mann, men har vel ingen spesielt seriøse ønsker om å være alene med oppdragelsen av et barn?

Skrevet

Dere må hvertfall sette dere ned og snakke sammen. Hva er grunnene til at han ikke vil ha flere, og hvorfor vil du absolutt ha flere? Tenk gjennom alternativene dine. Hvis dere skilles så vil du jo absolutt ikke være garantert å finne en ny mann som vil ha barn, og du er absolutt ikke garantert å finne en mann som du synes er like bra som han du giftet deg med.

Tenk også litt på de to barna du har. Er du virkelig villig til å ta fra de pappaen sin, og det trygge familielivet de har i dag fordi han ikke ønsker ett barn til? De kommer nok til å ha store problemer med å tilgi deg dette når de blir store nok til å forstå.

Hva med å heller hjelpe andre, være fosterhjem/beredskapshjem/besøkshjem eller lignende...

Anonymous poster hash: 4a62c...450

• Liker 3
Skrevet

Ta fra dem pappaen sin? Unnskyld meg, men er det en utskrevet regel om at mor automatisk har samvær når hun går fra far?

• Liker 3
Skrevet

Ta fra dem pappaen sin? Unnskyld meg, men er det en utskrevet regel om at mor automatisk har samvær når hun går fra far?

Selvfølgelig har hun rett på samvær selv om hun går fra far, jeg sa ingenting om at hun skulle ha de 100%, men fakta er at hun tar fra dem muligheten til å leve i et trygt familieforhold med en mamma og en pappa som er glad i hverandre.

Anonymous poster hash: 4a62c...450

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke du bør få et tredje barn, når du ikke klarer å se behovene til de to barna du allerede har.

Endret av Kattugla
  • Liker 26
Skrevet

Nå har du to barn 100% av tiden, forlater du mannen og får barn med en annen får du 1 barn 100% av tiden og 2 barn 50% av tiden, så totalt sett ender du opp med akkurat samme prosentdel barn. Hvis du er heldig, da - og de 2 eldste barna ikke skjønner at du har splittet familien bare for å få et tredje barn, for da er nok sjansene store for at de vil velge å bo fulltid hos sin far.

• Liker 13
Skrevet

Nå har du to barn 100% av tiden, forlater du mannen og får barn med en annen får du 1 barn 100% av tiden og 2 barn 50% av tiden, så totalt sett ender du opp med akkurat samme prosentdel barn. Hvis du er heldig, da - og de 2 eldste barna ikke skjønner at du har splittet familien bare for å få et tredje barn, for da er nok sjansene store for at de vil velge å bo fulltid hos sin far.

Det spørs jo da! Kan ende hun ender opp med to barn 50% av tiden og ingen mann.

Anonymous poster hash: b705d...f4d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du har fått to barn og det virker som du har blitt "litt" opphengt i tanken på å skulle ha nummer 3. Såpass opphengt at du vurderer skillsmisse. Dette kan da umulig være gjennomtenkt, og du tror han ikke er glad i deg fordi han ikke vil ha et barn til. Vær glad for de barna du har fått, og respekter hans ønske. Kom dere til et familievernkontor, jeg har en mistanke om at det er mer som skurrer i kommunikasjonen mellom dere.

Endret av Havbris
  • Liker 1
Skrevet

Du er jo kjempeheldig som har to barn og får bo sammen med dem 100% av tiden!

Og du vil ødelegge dette for en idé om at du bare må få ett barn til?!?

Det er selvfølgelig lov å ønske seg flere barn. Men man får ikke alt man ønsker seg i livet. Og det er viktigere å sette pris på det man har enn å jakte på store drømmer.

Hvorfor er det så viktig for deg med det barm til? Er dette noe du kan snakke med noen om?

Anonymous poster hash: 239b1...acb

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke du bør få et tredje barn, når du ikke klarer å se behovene til

de to barna du allerede har.

Enig med kattugla. Virker som om noen damer er så desperate etter barn at de fullstendig mister gangsynet og overhode ikke evner å se konsekvensene. Skille seg fra barnas far fordi han ikke vil ha flere? Makan til egoisme!

• Liker 3
Skrevet

Du tenker at han ikke er glad i deg? Er jo du som vil dumpe han til fordel for å få et til barn. To er jo mer enn nok, ta deg sammen.

Anonymous poster hash: ce698...223
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...