Gå til innhold

Forspill vs dominat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et bilde av at damer trenger tid på å bli kåt, slik at man må varme opp med forspill. Intrykket mitt nå heller mer i retning av at menn ikke går rett nok på sak, og derfor ikke tenner dama pga at man ikke er dominat nok. Selvfølgelig vil dette være situasjonsavhengig og komme an på personene, hvor kåt dama er i utgangspunktet osv. Men er jeg inne på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs helt på dama det. Det kan gjøre vondt å gå rett på sak, men dette er det igjen noen som liker, fordi de tenner på å ikke ha kontroll. Er det snakk om en kjappis på kjøkkenet blir det naturligvis mindre forspill. Som du selv sa, situasjonsbetinget, individuelt og umulig å svare på.

Skrevet

Dominant er på ingen måte synonymt med lite forspill, så her blander du kortene litt.

• Liker 5
Skrevet

Det går fint an å oppføre seg røft og dominant under forspillet - det går til og med an å starte forspillet flere timer i forveien uten å være i samme rom som partneren, så hvis du ser på forspill som noe submissivt og pusete, har du nok misforstått.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er et definisjonss

Dominant er på ingen måte synonymt med lite forspill, så her blander du kortene litt.

Det er et definisjonsspørsmål vil jeg si. Man kan si at det å dominere i noen tilfeller er forspillet i seg selv. Forspill handler om å gjøre dama kåt nok til at man kan penetrere. Samtidig kan man i lettere dominering si at man gjør forspill mens man dominerer. Det er i hvert fall slik jeg ser det, men er åpen for å lære...

Endret av OlaP
Gjest lillelarve
Skrevet

Hm.. Kommer helt an på jenta, det. Jeg trenger i alle fall litt forspill; det er ikke nødvendig, men sexen blir mye, mye bedre når jeg er ordentlig "klar" for det.

Skrevet

Det går fint an å oppføre seg røft og dominant under forspillet - det går til og med an å starte forspillet flere timer i forveien uten å være i samme rom som partneren, så hvis du ser på forspill som noe submissivt og pusete, har du nok misforstått.

Enig.

Skrevet

Og husk nå for all del at det er nok av damer som absolutt ikke har noe ønske om å bli dominert.

• Liker 4
Skrevet

Og husk nå for all del at det er nok av damer som absolutt ikke har noe ønske om å bli dominert.

Vel, jeg er litt usikker på om du har rett i det. Jeg vil tro at dersom mannen er atraktiv nok og du er "tilgjengelig" for å kalle det det så har du ikke noe imot at mannen tar i et tak...

• Liker 1
Skrevet

OlaP: Helt riktig. Det finnes damer som leker litt dominante for å "pushe" deg til å ta i litt, for å få frem den virkelige dominante siden i deg. Hun tester deg i så fall. Kvinner elsker å bli dominert.

Anonymous poster hash: a234e...197
Skrevet

Det er et definisjonsspørsmål vil jeg si. Man kan si at det å dominere i noen tilfeller er forspillet i seg selv. Forspill handler om å gjøre dama kåt nok til at man kan penetrere. Samtidig kan man i lettere dominering si at man gjør forspill mens man dominerer. Det er i hvert fall slik jeg ser det, men er åpen for å lære...

Nå lurer jeg litt på hvordan du definerer dominans?

Dominans handler ikke om å gå rett på sak og knulle fortest mulig, dominans betyr at den ene parten tar lederrollen og bestemmer hva som skal skje. Og det kan like gjerne være å ta den submissive parten gjennom et fire timer langt forspill som ender med at man trygler om å bli knullet, feks.

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg er litt usikker på om du har rett i det. Jeg vil tro at dersom mannen er atraktiv nok og du er "tilgjengelig" for å kalle det det så har du ikke noe imot at mannen tar i et tak...

Da bør du justere oppfatningen din før det ender dårlig. Enten ved at du blir skadet, eller ved at dama føler seg tråkket på.

• Liker 5
Skrevet

Nå lurer jeg litt på hvordan du definerer dominans?

Dominans handler ikke om å gå rett på sak og knulle fortest mulig, dominans betyr at den ene parten tar lederrollen og bestemmer hva som skal skje. Og det kan like gjerne være å ta den submissive parten gjennom et fire timer langt forspill som ender med at man trygler om å bli knullet, feks.

Ja, jeg har tatt meg selv i å blande kortene litt. Å være dominant handler om alt fra blikk til å dytte en dame litt mot veggen, eller å krype opp til en person på en seksuell måte. Å ta styringen som du sier.

Sammenblandingen kommer av at jeg ikke har oppfattet det å skape en subtil seksuell stemning som forspill, noe som opplagt blir feil.

Skrevet

Da bør du justere oppfatningen din før det ender dårlig. Enten ved at du blir skadet, eller ved at dama føler seg tråkket på.

Jeg tror vi to har totalt forskjellig oppfatning av hva dominant betyr. Jeg er ikke like grotesk i tankene som deg tydeligvis...

Skrevet

Jeg tror vi to har totalt forskjellig oppfatning av hva dominant betyr. Jeg er ikke like grotesk i tankene som deg tydeligvis...

Jeg tenkte vel egentlig på det anonyme trollet over her som påstår at damer later som om de ikke liker det for å få mannen til å 'ta i.' Det kan gå virkelig galt.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det alltid noen (eller en) som i hver eneste tråd om dominans forfekter et sykelig syn på kjønnsroller ifm dominans og ikke minst en ganske forkvaklet definisjon på dominans? Har en mistanke om at det er samme fyren hver gang, og hver eneste dominansdiskusjon går i sirkel rundt det han skriver. Mye mulig jeg tar feil, og at det er et ubredt syn på kjønn og dominans, men håper ikke det.

Anonymous poster hash: 0a793...6c5
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det alltid noen (eller en) som i hver eneste tråd om dominans forfekter et sykelig syn på kjønnsroller ifm dominans og ikke minst en ganske forkvaklet definisjon på dominans? Har en mistanke om at det er samme fyren hver gang, og hver eneste dominansdiskusjon går i sirkel rundt det han skriver. Mye mulig jeg tar feil, og at det er et ubredt syn på kjønn og dominans, men håper ikke det.

Anonymous poster hash: 0a793...6c5

Jeg er den eneste mannen (med ett unntak) i denne tråden. Er det meg du prater om så vil jeg heller ha et svar fra deg enn en referanse til andre tråder. Jeg har knapt skrevet i dette forumet tidligere i så fall...

Skrevet

Mener du tafatt VS direkte eller mener du dominant VS submissiv? :vetikke:

Tafatthet er vel sjeldent en turn-on, men når det gjelder rollefordelingen dom/sub under sexakten så er jo det en relativt fleksibel og individuell affære.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja, jeg har tatt meg selv i å blande kortene litt. Å være dominant handler om alt fra blikk til å dytte en dame litt mot veggen, eller å krype opp til en person på en seksuell måte. Å ta styringen som du sier.

Sammenblandingen kommer av at jeg ikke har oppfattet det å skape en subtil seksuell stemning som forspill, noe som opplagt blir feil.

... å ha den energien som gjør at den andre nærmeste trygler deg om å styre tenker jeg vi sier.

Med omtrentlig likt energinivå kan det være en morsom liten energifight i flere dager/timer før den ene genuint 'kaster kortene' og ønsker/ber den andre om å styre.

Skrevet

Kjæresten min liker ikke at jeg blir for dominant, så her tar dere

OlaP: Helt riktig. Det finnes damer som leker litt dominante for å "pushe" deg til å ta i litt, for å få frem den virkelige dominante siden i deg. Hun tester deg i så fall. Kvinner elsker å bli dominert.

Anonymous poster hash: a234e...197

Kjæresten min liker ikke at jeg blir for dominant, så her tar dere rett og slett feil.

Anonymous poster hash: 2a409...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...