Gå til innhold

Er dette greit til koldtbord til en konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde jeg vært gjest ved ett sånt koldtbord, hadde jeg vært overlykkelig! Ja til potetsalat også!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt vanlig skinke på bordet, særlig hvis det kommer barn. Kanskje litt ost også, kanskje litt oppskåret frukt og litt salte kjeks. Og gjerne litt fenalår og mørpølse. Og flatbrød. Loff. Kanskje en til rett med fisk, feks kabaret eller kald ovnsbakt laks. Og så ville jeg hatt litt ertestuing og løk til karbonadene, mange liker det sammen med karbonader.

Ville hatt både bløtkake og marsipankake. Gjerne bare frisk bringebørkrem i marsipankaka, uten sukker i fyllet da både bunnen og marsipanen er søt. Sjokoladekake er en selvfølge synes jeg. Ville byttet ut oreokaka med enfrisk ostekake eller fromasjekake da alle andre kaker er så søte. Kanskje byttet ut eplekaka med en pavlova som mange er glad i.

Skrevet

For lite kaker, og mer salat.

Anonymous poster hash: 605ba...cfe
Skrevet

Hvis de fleste av de 40 kun kommer til kaffe og kake så er 5 kaker på 40 pers knegent. Da tør ikke folk forsyne seg for de er redd noen skal bli fri...

Hva med lettsaltet lammelår i skiver i stedet for skinkestek, noen varianter spekemat som ikke er bare skinke, lammerull, sylterull, fenalår.

Du kan også steke en kalkun og dele opp, karbonader er litt sånn kantinemat kjenner jeg.

Anonymous poster hash: adaef...80e
Skrevet

Jeg glemte... pai er også godt på koldtbord. Quiche i ulike varianter...

Anonymous poster hash: adaef...80e
Skrevet

Hva med roastbiff istedefor et av skinkepåleggene? Godt sammen med potetsalat :) Også ville jeg tatt med en grønn salat!

Skrevet

Hva med roastbiff istedefor et av skinkepåleggene? Godt sammen med potetsalat :) Også ville jeg tatt med en grønn salat!

Hadde du lest hovedinnlegget vil du se at hun allerede har roastbiff på lista! Også salat står der!

Anonymous poster hash: b8c87...520

• Liker 2
Skrevet

Koldtbord:

- Skinke

- Spekeskinke

- Skinkesteik

- Roastbiff

- Svinesteik i skvier

- Waldorfsalat

- Salat

- Eggerøre

- Laks

- Karbonader

- Kyllinglår

- Potetsalat?

- Brød og smør

- Agurkskiver

- Dressing

- Jordbær og kremfløte

Kaker:

- Kranskekake

- Bløtkake/marsipankake

- Sjokoladekake?

- Oero iskake

- Eplekake?

Jeg synes dette ser noenlunde greit ut og jeg har sett etter hva andre har servert i tidligere konfirmasjoner. Dette blir vår første konfirmasjon, så jeg er lettere usikker. Jeg vil bare at maten skal være god og falle i smak ;)

Jeg husker godt min egen konfirmasjon, der koldtbord var vellykket. Ville nok også laget en salat ved siden av og husk for all del flatbrød!

Det kan hende du har tenkt å lage flere kaker av samme slag, men jeg synes det ser litt lite ut. Jeg hadde omtrent 15 kaker i min konfirmasjon, med bare 30 gjester.. ble litt rester, men det går greit ;)

Ville nok laget et par til, kanskje en pavlovakake, den er veldig lett og god.

Skrevet

Koldtbord:

- Skinke

- Spekeskinke

- Skinkesteik

- Roastbiff

- Svinesteik i skvier

- Waldorfsalat

- Salat

- Eggerøre

- Laks

- Karbonader

- Kyllinglår

- Potetsalat?

- Brød og smør

- Agurkskiver

- Dressing

- Jordbær og kremfløte

Kaker:

- Kranskekake

- Bløtkake/marsipankake

- Sjokoladekake?

- Oero iskake

- Eplekake?

Jeg synes dette ser noenlunde greit ut og jeg har sett etter hva andre har servert i tidligere konfirmasjoner. Dette blir vår første konfirmasjon, så jeg er lettere usikker. Jeg vil bare at maten skal være god og falle i smak ;)

Ja, pottsalat

Anonymous poster hash: 336d1...691

Skrevet

Koldtbord:

- Skinke

- Spekeskinke

- Skinkesteik

- Roastbiff

- Svinesteik i skvier

- Waldorfsalat

- Salat

- Eggerøre

- Laks

- Karbonader

- Kyllinglår

- Potetsalat?

- Brød og smør

- Agurkskiver

- Dressing

- Jordbær og kremfløte

Kaker:

- Kranskekake

- Bløtkake/marsipankake

- Sjokoladekake?

- Oero iskake

- Eplekake?

Jeg savner litt fisk på bordet ditt. Ja ser du har røkt laks,men ville ha laget en salat med kokt laks,eller ørret. En fiskemose, kabaret med reker osv

Anonymous poster hash: 336d1...691

Skrevet

Herregud folkens, slutt med sitering. Vi kan lese førsteinnlegget.

Jeg synes det er litt lite ikke-kjøtt-retter. Du kan fjerne noe svin, men viktigere enn fjerning er å legge til noen "tilbehørsretter", som for eksempel grønnsaksquiche, pastasalat, hummus, potetomelett, brie med druer og salte kjeks, etc. Potetsalat blir iallfall bra. Det er ikke nødvendigvis for vegetarianere, vi er flere kjøttspisere som liker å ha et utvalg av tilbehør i stedet for fire typer svinekjøtt.

På kakene ville jeg tilføyd en gulrotkake, lett å lage og holder seg godt. Jeg elsker kake i konfirmasjon, men med unntak av eplekake hadde jeg ikke spist noen av de andre. Sjokolade, krem, marsipan og sukkerbrød er litt heavy for noen, så det hadde vært nydelig med en gulrotkake.

Anonymous poster hash: d9787...dc5
  • Liker 1
Skrevet

Du må jo ha flere kaker!

I min konfirmasjon hadde jeg 16 kaker :fnise: , men jeg er oppvokst i nord Norge, og her er det helt normalt, ble overasska da jeg dro i en konfirmasjon på østlandet og kakeutvalget var så dårlig...

• Liker 1
Skrevet

Koldtbord:

- Skinke

- Spekeskinke

- Skinkesteik

- Svinesteik i skvier

Siden du har Roastbeef, så ville jeg kuttet ut alt dette, untatt spekeskinka, og lagd et spekematfat.

Potetsalat er et must.

Og blir dere stk må dere jo ha mere kaker :fnise:

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Hørtes veldig bra og variert ut :)

Skrevet

Laks

Hjemmelaget eggesalat eller rekesalat

Leverpostei (gjerne slik man får kjøpt i kjøttdisken)

Lefseruller

Kanskje noe frukt, slik som oppskåret melon

Salat eller pai

Skrevet

Jeg ville nok droppet is, ettersom dette smelter med en gang. Lag heller oreokake :D Kransekake blir som regel aldri spist opp og man sitter alltid igjen med en haug av kransekake etterpå. Ville gått for noe som alle liker, både store og små :) Brownies, bløtkake, oreokake osv :)

Anonymous poster hash: c71cb...b48
Skrevet

Du må jo ha flere kaker!

I min konfirmasjon hadde jeg 16 kaker :fnise: , men jeg er oppvokst i nord Norge, og her er det helt normalt, ble overasska da jeg dro i en konfirmasjon på østlandet og kakeutvalget var så dårlig...

16 kaker? Huff,det var mange :fnise: Det har bare vært 5-7 forskjellige kaker i de konfirmasjonene vi har vært i. Datteren vår vil ha oreo iskake og da tenkte jeg eplekake i tillegg. Eventuelt kan jeg tilføye en iskake til hvis det er noen som ikke liker oerokake. Skal også ha kransekake tenkte jeg også en marsipankake med skriften "gratulerer med dagen" e.l. på.

Skrevet (endret)

Jeg ville nok droppet is, ettersom dette smelter med en gang. Lag heller oreokake :D Kransekake blir som regel aldri spist opp og man sitter alltid igjen med en haug av kransekake etterpå. Ville gått for noe som alle liker, både store og små :) Brownies, bløtkake, oreokake osv :)

Anonymous poster hash: c71cb...b48

Gjør ingenting om vi sitter igjen med restes av kransekaken etterpå. Jenten vår elsker kransekake. Hm, brownies var ikke dumt. Det elsker ungene mine iallefall .

Endret av Kittykat
Skrevet

16 kaker? Huff,det var mange :fnise: Det har bare vært 5-7 forskjellige kaker i de konfirmasjonene vi har vært i. Datteren vår vil ha oreo iskake og da tenkte jeg eplekake i tillegg. Eventuelt kan jeg tilføye en iskake til hvis det er noen som ikke liker oerokake. Skal også ha kransekake tenkte jeg også en marsipankake med skriften "gratulerer med dagen" e.l. på.

Hehe, ja, vi hadde kake igjen lenge etter konfirmasjonen var ferdig. Men her jeg bor er det vanlig at folk baker for hverandre, så fikk ganske mange kaker levert på døra, tror at mamma bare sto for et par av kakene mine.

Men bør du ikke ha en sjokoladekake også? Det er jo så utrolig godt :D

Skrevet

Jeg ville hatt en type lefserull, oppskåret melon og fenalår-spekeskinkefat, og laksemousse eller ovnsstekt lakse-side. Kanskje en marinert ost (type jarlsberg i olje).

Men alt i alt ser det veldig bra ut. Lykke til med konfirmasjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...