Kittykat Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Koldtbord: - Skinke - Spekeskinke - Skinkesteik - Roastbiff - Svinesteik i skvier - Waldorfsalat - Salat - Eggerøre - Laks - Karbonader - Kyllinglår - Potetsalat? - Brød og smør - Agurkskiver - Dressing - Jordbær og kremfløte Kaker: - Kranskekake - Bløtkake/marsipankake - Sjokoladekake? - Oero iskake - Eplekake? Jeg synes dette ser noenlunde greit ut og jeg har sett etter hva andre har servert i tidligere konfirmasjoner. Dette blir vår første konfirmasjon, så jeg er lettere usikker. Jeg vil bare at maten skal være god og falle i smak Endret 30. januar 2014 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Syns det ser ut som et ganske standard koldtbord, serverte det i min konf for 5-6 år siden og det var en suksess:D Anonymous poster hash: ac07d...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Ser bra ut dette! Jeg tror du kan kutte en av skinke/skinkesteik/svinestek - de er jo ganske like - og heller ha mer av de to andre. Jeg savner alltid mer grønt på sånne bord (ikke fordi jeg nødvendigvis tenker på sunnheten på en festdag, men jeg liker at det er noe som frisker opp), så personlig ville jeg nok gått for en grønnsaksrett eller to i tillegg. Ellers tenker jeg generelt at det ikke nødvendigvis er hundre forskjellige retter som er det viktigste - så lenge maten som er der er GOD! Åja, og jaaaaa, sjokoladekake. Må være sjokoladekake! Anonymous poster hash: 6cffc...067 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Ser ganske greit ut. Tradisjonelt koldtbord. Men ville droppet skinke, blir litt mye med skinke, spekeskinke og svinestek (og svinestek og skinkestek er vel det samme?) Ville heller hatt mer spekemat, f eks fenalår og mørpølse i tillegg til spekeskinke. Også ville jeg hatt et fiskealternativ til, f eks reker eller kabaret. Potetsalat ville jeg også hatt. Anonymous poster hash: 3aba7...ea2 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Ja jeg synes det hørest ut som et bra koldtbord. eller så er jo pastasalat også et godt alternativ til:) Anonymous poster hash: f26a0...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Litt mer grønt, gjerne hver for seg (ikke blandet i en stor skål altså) Jg ville gjerne hatt en ost på koldtbordet, men så elsker jeg ost da...Anonymous poster hash: 7063c...307 2
Miss moneypenny Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Syns det ser kjempebra ut, og syns du burde ha med potetsalat ja
Kittykat Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Ok, litt mindre skinkepålegg, mer grønt, potetsalat, spekemat og reker/annen fiskemat er notert Jeg så litt på nettet om koldtbord og. Stod en del skinkepålegg på. Men er enig at det blir litt vel mye med 3-4 pålegg av samme typen. Endret 30. januar 2014 av Kittykat 1
The Kitten Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Koldtbord: - Skinke - Spekeskinke - Skinkesteik - Roastbiff - Svinesteik i skvier - Waldorfsalat - Salat - Eggerøre - Laks - Karbonader - Kyllinglår - Potetsalat? - Brød og smør - Agurkskiver - Dressing - Jordbær og kremfløte Kaker: - Kranskekake - Bløtkake/marsipankake - Sjokoladekake? - Oero iskake - Eplekake? Jeg synes dette ser noenlunde greit ut og jeg har sett etter hva andre har servert i tidligere konfirmasjoner. Dette blir vår første konfirmasjon, så jeg er lettere usikker. Jeg vil bare at maten skal være god og falle i smak Jeg syns det blir litt mye svin, og ville heller byttet ut den ene av dem med noe annet. Men dette kommer fra en som ikke liker svinekjøtt, så ikke sikkert andre er enig med meg. Ville også hatt mer grønnsaker som tomat, paprika osv. Ja, og så ville jeg valgt mellom enten sjokoladekake eller oreokake.
Amys Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Foruten det folk skriver over her om skinkene, så ville jeg hatt litt kjeks og f.eks smøreost og brie til + druer og en pai. Folk har spist mye av dette de gangene jeg har hatt koldtbord Og iallfall to typer brød (du skrev bare brød, mulig du har planer om mer enn ett ) 1
Boletta Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Remulade, majones etc. Enig om ost og grønt tilbehør. 1
skruf Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Kan tipse deg om å ha både fint og grovt brød:) Mange koldtbord kommer med standard loff, men da vi hadde konfirmant så kjøpte jeg inn loff, samt et saftig grovbrød. Det gikk faktisk mere grovbrød enn loff, til min overraskelse! Kjøp også inn skikkelig smør og ikke lettmargarin. Rørossmør f.eks er godt. Blir dere mange gjester? Mtp kakene sånn at det ikke blir for lite.. 1
Kittykat Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 31. januar 2014 Kan tipse deg om å ha både fint og grovt brød:) Mange koldtbord kommer med standard loff, men da vi hadde konfirmant så kjøpte jeg inn loff, samt et saftig grovbrød. Det gikk faktisk mere grovbrød enn loff, til min overraskelse! Kjøp også inn skikkelig smør og ikke lettmargarin. Rørossmør f.eks er godt. Blir dere mange gjester? Mtp kakene sånn at det ikke blir for lite.. Vi blir vel rundt 40 stk. Sikkert litt mindre. Vi tenker å dele det opp: til maten inviterer vi søsken, onkler, tanter, besteforeldre, oldeforeldre og et par kusiner og fettre. Til Kake og kaffe inviterer vi resten som voksne kusiner og fettre med samboer, et par tremenninger med foreldre.... Jeg litt usikker på oppdelingen da. Er redd for å tråkke noen på tærne....
Erazor Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Det går fint å skifte ut et av svineproduktene med tynnskåret kalkun. Hvis du vil ha mer fisk kan du for eksempel kjøpe sild i forskjellige varianter. 1
skruf Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Vi blir vel rundt 40 stk. Sikkert litt mindre. Vi tenker å dele det opp: til maten inviterer vi søsken, onkler, tanter, besteforeldre, oldeforeldre og et par kusiner og fettre. Til Kake og kaffe inviterer vi resten som voksne kusiner og fettre med samboer, et par tremenninger med foreldre.... Jeg litt usikker på oppdelingen da. Er redd for å tråkke noen på tærne.... Vi inviterte alle i nær familie til selve middagen, også alle søskenbarn. Til kaffen fikk hun invitere de venninnene hun ville som ikke ble konfirmert på samme dag, samt slekt hun har som er lengre uti familien. Til oss gikk det utrolig masse kaker, men så har vi noen skikkelig kakemomser i familien da….(bare stefaren min kan glatt spise ei kake alene…). Vi kjøpte ei marsipankake, liksom "hovedkaken" med bilde av jenta på, resten bakte jeg selv og familie&venner.
Kittykat Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #18 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Vi inviterte alle i nær familie til selve middagen, også alle søskenbarn. Til kaffen fikk hun invitere de venninnene hun ville som ikke ble konfirmert på samme dag, samt slekt hun har som er lengre uti familien. Barna våre har ikke vokst opp med ca 95% av kusinene og fettrene sine, så de har ikke noe forhold til dem sånt sett utenom at de vet at den og den personen er kusinen/fetteren deres, har kjæreste/samboer og barn o.l. Så pga det så er jeg usikker på om de skal inviteres til maten eller kake og kaffe. I den forrige konfirmasjonen på min side, så ble søskenbarna invitert til kake og kaffe, mens resten ble invitert til maten. Men jeg har 5 søsken, hvorav 4 bor i samme by som meg med egne familier. Så jeg har en stor familie og det er ikke plass til alle rundt bordet samtidig. Gud, trodde ikke det skulle være så vanskelig å planlegge en konfirmasjon Endret 31. januar 2014 av Kittykat
skruf Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Barna våre har ikke vokst opp med ca 95% av kusinene og fettrene sine, så de har ikke noe forhold til dem sånt sett utenom at de vet at den og den personen er kusinen/fetteren deres, har kjæreste/samboer og barn o.l. Så pga det så er jeg usikker på om de skal inviteres til maten eller kake og kaffe. I min ene nieses konfirmasjon, så ble søskenbarna invitert til kake og kaffe, mens resten ble invitert til maten. Men jeg har 5 søsken, hvorav 4 bor i samme by som meg med egne familier. Så jeg har en stor familie og det er ikke plass til alle rundt bordet samtidig. Gud, trodde ikke det skulle være så vanskelig å planlegge en konfirmasjon Du må bare sette en strek for antall gjester når det er snakk om antall plasser:) Inviter de konfirmanten har nærmest forhold til av søskenbarn.. Alternativ ingen søskenbarn til middagen, men alle til kaffe og kaker.. Blæh, jeg vet! Glad jeg er ferdig med en konfirmasjon, og det er noen år til neste!
CC* Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Vet mange velger å dele opp hva de forsyner seg med når det er koldtbord, altså først forsyne seg med fisk, og deretter kjøtt... Nå er jeg veldig glad i fisk, men jeg hadde servert helkokt laks, røkelaks, gravlaks, reker og så ville jeg vurdert kabaret. Ville heller kuttet ut noe av kjøttet... Halve hardkokte egg kan være lurt. Ville også hatt et ostefat. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå