AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Fredrikstad kommunen har planer om å lage en egen leier for romfolket. Dessverre til stor bekymring for oss naboer. Hvorfor kommunen skal gjøre dette er for meg en gåte. Det er ikke noe som tilsier at man kan reise fra Romania hit, kreve unntak fra Schengen-reglene og krev gratis tomt. http://www.f-b.no/nyheter/romfolket-nekter-a-bo-ved-lislebyveien-1.8269312 Dessverre er det heller ikke lett å nå fram med kritikk av ordføreren og bystyret (AP). Fredrikstadblad og Demokraten skjermer de fra kritikk. Anonymous poster hash: 17569...c76 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 De skal få strøm til hver vogn, tipper de ikke har tenkt å betale for strømforbruket. Avfallet må også hentes, men neimen om jeg tror de har tenkt å betale renovasjonsavgift. Trist og provoserende at bostedsløse nordmenn ikke kan få de samme mulighetene. Anonymous poster hash: fa584...de9 20
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Tragisk at dette blir tillatt! Send dem ut av Norge er min mening. Jeg gir aldri til rumenske tiggere, klarer de ikke å forsørge seg selv i Norge så er det ikke Norges problem. Anonymous poster hash: 58734...77b 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg synes de burde registrere ID på disse personene, etter 3 mnd kan de utvises. Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Tønsberg Røde Kors vil lage teltleir for romfolket. Kan ikke linke siden jeg bare så overskriften i tb.no, hvor artikkelen er for betalende lesere. Det er protester og jeg håper det ikke går igjennom. Kanskje noen her vet mer om dette enn meg? Anonymous poster hash: 7d000...4c7 2
kat-e Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Tilbudet om erstatnings-campingvogner skal være forutsatt at kommunen ordner med strøm og andre fasiliteter knyttet til plasseringen av dem. (http://www.f-b.no/nyheter/romfolket-tilbudt-seks-campingvogner-av-borg-havn-1.8269510) De krever at kommunen skal skaffe de dusj, toalett strøm osv skulle ikke forundre meg om de får det. Har de fri rettshjelp også eller hvem betaler for advokaten? Endret 30. januar 2014 av kat-e 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Fredrikstad kommunen har planer om å lage en egen leier for romfolket. Dessverre til stor bekymring for oss naboer. Hvorfor kommunen skal gjøre dette er for meg en gåte. Det er ikke noe som tilsier at man kan reise fra Romania hit, kreve unntak fra Schengen-reglene og krev gratis tomt. http://www.f-b.no/nyheter/romfolket-nekter-a-bo-ved-lislebyveien-1.8269312 Dessverre er det heller ikke lett å nå fram med kritikk av ordføreren og bystyret (AP). Fredrikstadblad og Demokraten skjermer de fra kritikk. Anonymous poster hash: 17569...c76 Er du klar over hvilken hets og sjikane disse menneskene blir utsatt for? De er ikke velkomne noen steder, aller minst i sitt eget land, Romania. Hva er dere så bekymret for? At deres flotte hager, biler og hus skal lukte dritt? At deres barn skal få oppleve å se andre mennesker som oppfører seg annerledes enn oss? At deres perfekte liv skal få en sprekk fordi dere får noen sårbare og ekstremt utsatte mennesker som naboer? Ja, det er virkelig dere det er synd på. I-landsproblem på sitt beste. Først meg selv, så meg selv. Anonymous poster hash: 600a9...d03 3
kjøttkaker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Fredrikstad kommunen har planer om å lage en egen leier for romfolket. Dessverre til stor bekymring for oss naboer. Hvorfor kommunen skal gjøre dette er for meg en gåte. Det er ikke noe som tilsier at man kan reise fra Romania hit, kreve unntak fra Schengen-reglene og krev gratis tomt. http://www.f-b.no/nyheter/romfolket-nekter-a-bo-ved-lislebyveien-1.8269312 Dessverre er det heller ikke lett å nå fram med kritikk av ordføreren og bystyret (AP). Fredrikstadblad og Demokraten skjermer de fra kritikk. Anonymous poster hash: 17569...c76 Hva betyr "leier"? Leier de hender? Eller skal de leie en tomt? Misvisende innlegg 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Er du klar over hvilken hets og sjikane disse menneskene blir utsatt for? De er ikke velkomne noen steder, aller minst i sitt eget land, Romania. Hva er dere så bekymret for? At deres flotte hager, biler og hus skal lukte dritt? At deres barn skal få oppleve å se andre mennesker som oppfører seg annerledes enn oss? At deres perfekte liv skal få en sprekk fordi dere får noen sårbare og ekstremt utsatte mennesker som naboer? Ja, det er virkelig dere det er synd på. I-landsproblem på sitt beste. Først meg selv, så meg selv. Anonymous poster hash: 600a9...d03 Hvorfor skal de snylte på oss? Jeg så et intervju med noen romfolk i sommer, de sa at det ikke lå i deres kultur å jobbe. Hvorfor skal felleskapet gi de strøm og vann, helt gratis? Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Hvorfor skal de snylte på oss? Jeg så et intervju med noen romfolk i sommer, de sa at det ikke lå i deres kultur å jobbe. Hvorfor skal felleskapet gi de strøm og vann, helt gratis? Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 Hvorfor så ekstremt negativ til de? Hvem andre skal hjelpe de? Ekstrem barnslig tankegang, "Hvorfor skal vi gidde å hjelpe når ingen andre gidder". Noen må gjøre noe! Jadajada, deres liv og kultur kan kritiseres og holder kanskje ikke mål i dagens samfunn. Men de drives jo på flukt fra hvert eneste sted de besøker. Og forresten, du så ET intervju? Det var jo veldig representativt. Hvis du baserer din kunnskap om romfolk på dette intervjuet synes jeg litt synd på deg..Jeg så EN dokumentar om romfolk en gang, der alle sa de ville jobbe i Norge om de fikk lov. Så da regner jeg med du tar med denne i synspunktet ditt om romfolk også? Hihi Anonymous poster hash: 600a9...d03 3
Drizzt Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Fy flate, grenseløs naivitet! At det går å være så dum. Det må være Ap som står bak dette. Ja, det var det. Så klager de på plassen de blir tildelt. Utakknemlighet! De kan da bare reise hjem, kan de ikke det? 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Fy flate, grenseløs naivitet! At det går å være så dum. Det må være Ap som står bak dette. Ja, det var det. Så klager de på plassen de blir tildelt. Utakknemlighet! De kan da bare reise hjem, kan de ikke det? Utdyp dine kloke og reflekterte tanker. Hvor er deres hjem? Anonymous poster hash: 600a9...d03 1
pantertante Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Hvorfor så ekstremt negativ til de? Hvem andre skal hjelpe de? Ekstrem barnslig tankegang, "Hvorfor skal vi gidde å hjelpe når ingen andre gidder". Noen må gjøre noe! Jadajada, deres liv og kultur kan kritiseres og holder kanskje ikke mål i dagens samfunn. Men de drives jo på flukt fra hvert eneste sted de besøker. Og forresten, du så ET intervju? Det var jo veldig representativt. Hvis du baserer din kunnskap om romfolk på dette intervjuet synes jeg litt synd på deg..Jeg så EN dokumentar om romfolk en gang, der alle sa de ville jobbe i Norge om de fikk lov. Så da regner jeg med du tar med denne i synspunktet ditt om romfolk også? Hihi Anonymous poster hash: 600a9...d03 Nå er det nok en grunn til at de ikke er velkommen de stedene de blir drevet bort fra. Du skriver at ett intervju noen har sett ikke er representativt, samtidig som du mener at èn reportasje du selv har sett viser at romfolket ønsker å jobbe. Om de var opptatt av å bli tatt alvorlig mtp på jobbing og aksept så måtte vel første bud vært at de viste det i praksis ved å la være å forsøple de områdene de slår seg ned i. Samt å ikke rasere boliger og toalettfasiliteter de tidligere har fått til disposisjon. 11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Anonymous poster hash: 600a9...d03 Hvis du baserer din kunnskap om romfolk på dette intervjuet synes jeg litt synd på deg..Jeg så EN dokumentar om romfolk en gang, der alle sa de ville jobbe i Norge om de fikk lov. Så da regner jeg med du tar med denne i synspunktet ditt om romfolk også? Hihi Tror de fleste har fått med seg at romfolk ikke ønsker å jobbe, og ja dette er en gammel kultur sak. Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 8
kat-e Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 En ting er sikkert, om kommunen lager en leir med gratis strøm, dusj, vann så vil den vokse ganske fort. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Du skriver at ett intervju noen har sett ikke er representativt, samtidig som du mener at èn reportasje du selv har sett viser at romfolket ønsker å jobbe. Du fatta ikke helt poenget mitt. Hvorfor skal èn (1) reportasje som viser noe ditt syn underbygger være mer representativt enn èn (1) reportasje om det motsatte? For hvis denne personen som nevnte h*n hadde sett èn/1 reportasje om romfolk som ikke vil jobbe og tok dette som sannhet, hva sier det om reportasjen jeg så som underbygget det motsatte? Hvem av disse blir da "representative"? Jeg sa ikke at jeg støtter den dokumentaren jeg så. Capiche? Derfor mener jeg man IKKE kan bygge sin kunnskap og innsikt på grunnlag av forenklinger(som å se èn reportasje, lese avisoverskriter o.l). Anonymous poster hash: 600a9...d03 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Tror de fleste har fått med seg at romfolk ikke ønsker å jobbe, og ja dette er en gammel kultur sak. Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 De fleste som leser VG og DB ja. Hvor mener du de skal ta veien da? Anonymous poster hash: 600a9...d03
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Grunnen til at de ikke ville ha området langs veien er nok at da kan de ikke rote, herje, forsøple og drite i skogen slik de vil. 4
Drizzt Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Utdyp dine kloke og reflekterte tanker. Hvor er deres hjem? Anonymous poster hash: 600a9...d03 Har du lest artikkelen? Det står der hvilket land de kommer fra. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Utdyp dine kloke og reflekterte tanker. Hvor er deres hjem? Anonymous poster hash: 600a9...d03 De kommer fra Romania. Anonymous poster hash: dd7f5...ab0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå