Gå til innhold

Erfaring med å reise uspesifisert?

Snehvit

Anbefalte innlegg

Vi har vurdert å bestille restplasser (kanskje til Italia) med Star Tour, men har aldri reist uspesifisert tidligere og håper derfor å høre om deres erfaringer.

*Når får man vite hvilket hotell man havner på?

*Blir det mye ekstra ventetid når man reiser uspesifisert?

*Får man følge med bussen sammen med de andre som skal til samme hotell, eller må man komme seg fra flyplassen til hotellet på egenhånd?

*Er det vanlig at man må skifte hotell i løpet av oppholdet?

*Stemmer det at rengjøring av hotellrommet ikke er inkludert, og er det i så fall mulig å betale ekstra for å få dette gjort?

*Pleier restplasshotellene vanligvis å finnes i katalogen, eller risikerer man å havne på et helt annet hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot
Vi har vurdert å bestille restplasser (kanskje til Italia) med Star Tour, men har aldri reist uspesifisert tidligere og håper derfor å høre om deres erfaringer.

*Når får man vite hvilket hotell man havner på?

*Blir det mye ekstra ventetid når man reiser uspesifisert?

*Får man følge med bussen sammen med de andre som skal til samme hotell, eller må man komme seg fra flyplassen til hotellet på egenhånd?

*Stemmer det at rengjøring av hotellrommet ikke er inkludert, og er det i så fall mulig å betale ekstra for å få dette gjort?

*Pleier restplasshotellene vanligvis å finnes i katalogen, eller risikerer man å havne på et helt annet hotell?

Har resit uspesifisert ttil Hellas, Fuerteventura, Mallorca og Gran Canaria, alltid vært fornøyd.

Man får vite hotellet når man har hentet bagasjen. Alle står i kø og siser navnet sitt, så har de det på en liste.

Ikke noe ekstra ventetid.

Man kan være med bussen, men det koster litt som man betaler når man bestiller biletter.

Jeg har aldri skiftet hotell, men vet om andre som måtte byttte til nabohotellet.

Vi har fått rengjøring hver gang.

Alle untatt ett hotell har vært i katalogen (men det var også bra). Alle hotellene har vært bra, med havutsikt, veranda og svømmebasseng. Sist kom vi på 4+ hotell, helt fantastisk! Oddsen for dette øker nok om man ikke drar i de mest populære ukene.

(Må bare si at jeg som sagt vet om folk som er misfornøyde, kommer til bråkete steder, må bytte osv. Reis med åpen innstilling, så går det bra! Man er uansett lite på hotellet. Er det krise kan man ofte oppgradere standarden eller bytte hotell mot vederlag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist uspesifisert tre ganger og vært heldige. Helt fine leiligheter/hotellrom og medium standard. Her er mine erfaringer:

*Når får man vite hvilket hotell man havner på? Når du har landet og finner guiden på flyplassen (de står med skilt på seg) får du vite hvilken buss og hvilket hotell de slipper deg av på.

*Blir det mye ekstra ventetid når man reiser uspesifisert? Nei du blir behandlet som alle andre. En gang fikk vi businessclass på flyet ;)

*Får man følge med bussen sammen med de andre som skal til samme hotell, eller må man komme seg fra flyplassen til hotellet på egenhånd? Du må som regel(startour) betale kr 100 for skyss til hotellet tur retur. Omtrent alle gangene har vi reist på samme buss som alle med samme reiseselskap men de slipper folk av alt etter hvor de havnet. Vi har nesten alltid havnet på stedet alene.

*Er det vanlig at man må skifte hotell i løpet av oppholdet? Det har ikke skjedd oss og jeg tror ikke det er vanlig. Det var iallefall det de sa da vi spurte om det.

*Stemmer det at rengjøring av hotellrommet ikke er inkludert, og er det i så fall mulig å betale ekstra for å få dette gjort? Vi har alltid hatt inkludert....selv om vi ikke har sagt noe om det. Jeg tror det er standard...? :roll:

*Pleier restplasshotellene vanligvis å finnes i katalogen, eller risikerer man å havne på et helt annet hotell? VI havnet alltid på et sted som vi fannt i katalogen etterpå....Isåfall tviler jeg sterkt på at det skulle være noe dårligere. De fleste selskap har kategorier for uspersifiserte reiser. Det står i reglene deres....

Det kan nevnes at vi havnet i Puerto Rico denne påsken, kjempeflott. VI var 4 stk og fikk apartment hotell. Reiste med Star Tour.

Tidlegere havnet vi i Playa de Ingles, herlig sted. samme selskap.

Tyrkia for to år siden med DETUR, kjempeflott hotelleilighet i Alanya. (lang busstur fra flyplassen)

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Tips: ta med katalogen på turen, så kan dere slå opp og se hotellet (hvis det er i katalogen) med en gang!!! Veldig nyskjerrig, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar, Poirot og Unni! :-) Hvilke(t) reiseselskap(er) er det dere har reist med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: ta med katalogen på turen' date=' så kan dere slå opp og se hotellet (hvis det er i katalogen) med en gang!!! Veldig nyskjerrig, jeg![/quote']

Dette gjorde jeg første gangen på Gran Canaria...nyskjerrrig jeg også ;)

Snehvit jeg endret svaret mitt så ddu kan se hvor vi reiste...men du var jo så kjapp selv :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Takk for kjappe svar' date=' Poirot og Unni! :-) Hvilke(t) reiseselskap(er) er det dere har reist med?[/quote']

Hmmmmm.... *tenker*

Star Tour, Saga og Ving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Krisesituasjonen er at man må dele med noen andre (man har da 2 soverom), men jeg kjenner ingen som har måttet gjøre dette. Få hoteller har 2 soverom. Da betaler vi oss ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....har du lyst til å se hvordan vi hadde det i påsken så kan du scrolle deg nedover i bloggen min på "journal entries" der finner du noen bilder :wink:

Min blogg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesituasjonen er at man må dele med noen andre (man har da 2 soverom)' date=' men jeg kjenner ingen som har måttet gjøre dette. Få hoteller har 2 soverom. Da betaler vi oss ut![/quote']

Da kan det være greit å reise sammen med noen ;) VI hadde med oss to tenåringer. Begge gangene vi reiste sammen så fikk vi leilighet med to soverom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Man må alltid betale ekstra for å ha garanti for å få eget bad. De fleste hotellene har dette, særlig om man drar til nye turiststeder som Fuerteventura. Hadde det vært opptil meg ville jeg ikke betalt ekstra for denne garantien, men sambo er litt redd for å ikke få, så vi betaler alltid for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg tror sjangsen for å måtte dele bad med noen er veeeeldig liten....tror ikke jeg har hørt om det jeg :roll:

Uansett er ikke jeg av den skvettne typen. Vi ligger på stranden hele dagen uansett :hoho::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært mer fornøyd med enkelte reiseselskaper fremfor andre, eller har de stort sett noenlunde lik praksis ved bestilling av restplasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei!

Jeg har reist uspesifisert til Tyrkia, alanya med Detur!

Det var veldig gøy! fint hotell og kjekke folk!

*Når får man vite hvilket hotell man havner på?Dette fikk vi vite ombord i flyet. (Da vi mottok billetten fant vi ut hvilken flyplass vi skulle lande på, men ikke hvilken by vi skulle til.)

*Blir det mye ekstra ventetid når man reiser uspesifisert?Kan ikke huske at vi måtte vente noe som helst.....

Der stod en buss klar til alle som reiste uspesifisert. Den kjørte samtlige til døren.

Vi var der bare en uke, da slapp vi og skifte. Tror det er mer vanlig og skifte hvis man er der mer enn 1 uke.

*Stemmer det at rengjøring av hotellrommet ikke er inkludert, og er det i så fall mulig å betale ekstra for å få dette gjort?Hos oss vasket de hver eneste dag....

Ikke alle hotellene er i katalogene.....

Hvis du betaler 200-400kr ekstra er du garantert eget bad!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Reiser man sammen kommer man som regel sammen. de har høy sperre for å sette ukjente sammen, med mindre man reiser alene. Men de åpner for at det er mulig. Har som sagt aldri hørt om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
....jeg tror sjangsen for å måtte dele bad med noen er veeeeldig liten....tror ikke jeg har hørt om det jeg :roll:

Uansett er ikke jeg av den skvettne typen. Vi ligger på stranden hele dagen uansett :hoho::kul:

Finnes noen enkle 2* hotell med do/bad på gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot
Har dere vært mer fornøyd med enkelte reiseselskaper fremfor andre' date=' eller har de stort sett noenlunde lik praksis ved bestilling av restplasser?[/quote']

Synes de er like, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kjøper restplasser til et reisemål der Star Tour har hoteller på flere steder/byer, vil det være mulig å bytte til et annet sted dersom vi ikke skulle få tildelt hotell på det stedet vi aller helst ønsker?

Og hva med eventuelle måltider som vanligvis er inkludert i oppholdet på enkelte hoteller (frokost og iblant halvpensjon) - faller disse bort når man reiser uspesifisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis vi kjøper restplasser til et reisemål der Star Tour har hoteller på flere steder/byer, vil det være mulig å bytte til et annet sted dersom vi ikke skulle få tildelt hotell på det stedet vi aller helst ønsker?

Og hva med eventuelle måltider som vanligvis er inkludert i oppholdet på enkelte hoteller (frokost og iblant halvpensjon) - faller disse bort når man reiser uspesifisert?

Ettersom de fleste andre åpenbart har hatt gode erfaringer med å reise uspesifisert, så kan jeg fortelle om en relativ negativ opplevelse.

Reiste uspesifisert med samboer til Rhodos. Fikk plass på et relativt shabby og usjarmerende hotell midt i byen(det var ikke avbildet i katalogen). Dette var greit nok da vi reiste uspesifisert.

Det som ikke var greit var at det lå en byggeplass ca 3 meter fra soveromsvinduet vårt - hvor de begynte med tungt anleggsarbeide klokken 0630 om morgenen.

Vi tok da kontakt med reiseselskapet(Ving, om jeg ikke tar feil), som kom med ganske unnvikende svar at de skulle "forsøke å finne noe annet".

Etter å ha spist en særdeles dårlig frokost på hotellet(tørr toast med litt syltetøy - det var det eneste som fantes) tok vi igjen kontakt med Ving.

De viste seg svært lite villige til å gjøre noe med saken, før vi ble virkelig sinte og nærmest tvang dem til å komme ned til hotellet for å se på forholdene.

Når det endelig kom en representant fra Ving, var hun umiddelbart enige at disse forholdene ikke var akseptable, og at vi kunne skifte hotell.

Når vi skulle sjekke ut ble vi avkrevd nærmere 100 kroner per person for 2 toast med syltetøy. Dette nektet vi å betale og da utartet det til munnhuggeri og nærmest håndgemeng med hotellpersonalet. Blant annet nektet de å utlevere passene våre - etter div trusler om å tilkalle politiet kom vi frem til en løsning. Likevel forlot vi hotellet til en serenade av greske forbannelser.

Det skal påpekes at etter dette fikk vi et godt hotell, men hadde vi ikke vist såpass handlekraft(dvs være svært pågående og nærmest sinte) ovenfor Ving, hadde det neppe skjedd noe - og vi hadde fortsatt bodd på "byggeplassen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_

Reiser du med Star Tour og ønsker å bytte hotell må du betale mellomlegget mellom det du betalte for uspes reisen og katalogført pris på hotellet du ønsker å bo på. Vet ikke om de er like strenge alltid, men noen venner av meg reiste i fjor sommer og ønsket helst å bo på et annet hotell. Da dette egentlig var høysesong kostet to uker på et leilighetshotell ca 7000kr og de hadde betalt 2600kr pr pers. Ble uaktuelt å flytte da de måtte betale 8800kr for det! Hotellet de kom på var veldig bra, men de ønsket helst å bo i en annen by.

Jeg har havnet på hotell en gang, og da fikk vi ikke tilgang til frokostbuffén, men fikk mulighet til å betale ekstra for dette hvis vi ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...