Betta123 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #141 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har idag snakket med advokaten min som har fått all info om hv som ble sagt i avhøret med han osv. hans forklaring var at jeg hadde bedt han inn for å finne penger til å betale turen, så derfor følgte han meg visstnok inn. ( i våre øyne kan vi ikkje forstå HVORFOR han skulle følge meg inn hvis jeg skulle hente penger til han??) Han sa videre at når vi hadde kommet inn så skulle jeg ha lagt ann på han. så vi hadde hatt sex. Dette er helt absurd for meg å høre. Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg kan ha gjort dette. klærna mine (tillogmed håret) var dekket av spy. og jeg hadde vært nærmest bevisstløs minutter tidligere, da han ikke fikk kontakt med med når jeg sov. Men jeg forventa ikke noe annet. hva ellers skulle han ha sagt? Jeg blir nødt til å be dere som sier dette er min feil og at hele saken burde bli henlagt om å la være å kommentere mer til meg. Jeg har fått høre forskjellige meninger og sier meg fornøyd med det. Jeg får nå proffesjonell hjelp til dette. Jeg gir oppdatering her for det var en som tidligere skreiv om jeg kunne gjøre det. Vær så snill,slutt å kommenter at det er min feil og at hele anmeldelsen og saken er latterlig. Det sårer meg nesten mer enn hva jeg har gått gjennom nå.. 9
Betta123 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #142 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har idag snakket med advokaten min som har fått all info om hv som ble sagt i avhøret med han osv.hans forklaring var at jeg hadde bedt han inn for å finne penger til å betale turen, så derfor følgte han meg visstnok inn. ( i våre øyne kan vi ikkje forstå HVORFOR han skulle følge meg inn hvis jeg skulle hente penger til han??) Han sa videre at når vi hadde kommet inn så skulle jeg ha lagt ann på han. så vi hadde hatt sex.Dette er helt absurd for meg å høre. Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg kan ha gjort dette. klærna mine (tillogmed håret) var dekket av spy. og jeg hadde vært nærmest bevisstløs minutter tidligere, da han ikke fikk kontakt med med når jeg sov.Men jeg forventa ikke noe annet. hva ellers skulle han ha sagt?Jeg blir nødt til å be dere som sier dette er min feil og at hele saken burde bli henlagt om å la være å kommentere mer til meg. Jeg har fått høre forskjellige meninger og sier meg fornøyd med det.Jeg får nå proffesjonell hjelp til dette. Jeg gir oppdatering her for det var en som tidligere skreiv om jeg kunne gjøre det.Vær så snill,slutt å kommenter at det er min feil og at hele anmeldelsen og saken er latterlig. Det sårer meg nesten mer enn hva jeg har gått gjennom nå.. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 3. februar 2014 #143 Skrevet 3. februar 2014 Nja. Han hadde vel neppe ringt deg dagen etterpå om du ikke var med på det der og da. Så er det selvfølgelig kun en dårlig person som utnytter tilstanden du var i, men at det var voldtekt vet jeg ikke. Synd at du drakk deg sanseløs, det er vel en viktig lærepenge tenker jeg. Anonymous poster hash: 12e49...66b selvsagt var det voldtekt. Hun var døddrukken, men noe sier meg at han kommer fra et land der dersom jenta ikke gjør fysisk motstand så var hun med på det. TS anmeld. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #144 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har idag snakket med advokaten min som har fått all info om hv som ble sagt i avhøret med han osv. hans forklaring var at jeg hadde bedt han inn for å finne penger til å betale turen, så derfor følgte han meg visstnok inn. ( i våre øyne kan vi ikkje forstå HVORFOR han skulle følge meg inn hvis jeg skulle hente penger til han??) Han sa videre at når vi hadde kommet inn så skulle jeg ha lagt ann på han. så vi hadde hatt sex. Dette er helt absurd for meg å høre. Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg kan ha gjort dette. klærna mine (tillogmed håret) var dekket av spy. og jeg hadde vært nærmest bevisstløs minutter tidligere, da han ikke fikk kontakt med med når jeg sov.. Uansett hva som skjer angående voldtektsanmeldelsen synes jeg han burde bli straffet for ikke å kjøre deg på legevakt. Aller minst miste jobben. Du var jo nærmest bevistløs i taxien, hva var hans planer; å kjøre deg hjem og forlate en nesten bevistløs person på egenhånd? Det er jo faktisk straffbart å unnlate å hjelpe folk i nød (her: bevisstløse). Jeg håper ikke saken trekker ut, og jeg håper du har gode venner som kan være der for deg. Jeg råder deg til å ta i mot hjelp fra psykolog selvom du kanskje ikke har noe å si, eller ikke orker å si noe nå. De vet hvordan du har det og kan hjelpe. Stor klem. Anonymous poster hash: 6ed34...f21 3
lashara Skrevet 5. februar 2014 #145 Skrevet 5. februar 2014 Ts. Du gjør det riktige. Han fortjener å miste jobben i det minste. Drit i alle empatiløse folkene som skriver idioti i tråden. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #146 Skrevet 5. februar 2014 selvsagt var det voldtekt. Hun var døddrukken, men noe sier meg at han kommer fra et land der dersom jenta ikke gjør fysisk motstand så var hun med på det. TS anmeld. Var hun såpass tilstede at hun var med på det, var det ikke voldtekt. Jeg håper at han verken mister jobben eller blir straffet fordi du ikke husker noe, men baserer det på at det er ulikt deg. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 1
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2014 #147 Skrevet 5. februar 2014 Var hun såpass tilstede at hun var med på det, var det ikke voldtekt. Jeg håper at han verken mister jobben eller blir straffet fordi du ikke husker noe, men baserer det på at det er ulikt deg. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 hun var jo ikke det. Hun var bevisstløs.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #148 Skrevet 6. februar 2014 hun var jo ikke det. Hun var bevisstløs. Hun har gjentatte ganger sagt at hun ikke husker. Milevis forskjell. Og når sjåføren sier hun var like mye med på det er det faktisk noe man bør ha i bakhodet.. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45
likestilling Skrevet 6. februar 2014 #149 Skrevet 6. februar 2014 (endret) På spørsmålet: "Var det voldtekt?" er det vanskelig å svare et definitivt ja/eller nei, i og med at du var døddrukken og godt kunne være den aktive part? Beklager om jeg har gått glipp av informasjon i tråden der den eneste som "var til stede" har påtatt seg ansvar. At det var grovt umoralsk og en forkastelig handling er derimot helt klart. Voldtekt defineres i straffeloven som å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (jf. straffelovens §192, punkt a og b). De fleste voldtektssaker dreier seg om situasjoner der offer og overgriper kjenner hverandre. Gjerningsstedet er som regel offerets eller overgripers bolig. Overgriperen nekter som regel ikke for at seksuell omgang fant sted, men hevder det var frivillig. Spørsmålet er om det var en voldtekt blir det samme som spørsmålet om det var frivillig. Det er det dessverre (så vidt meg bekjent) bare én person som vet svaret på. (edit: med mindre du faktisk VAR bevisstløs, men søsteren min har ofte blackout til tross for at hun har vært helt bevisst og at jeg har hatt normale samtaler med henne. Det at du ikke husker noe betyr ikke at du var bevisstløs) Jeg er mann og har opplevd å bli antastet av damer som er "drita". Hvis jeg i teorien hadde latt meg sjarmere og hun hadde dratt meg hjem og dyttet meg ned i senga, for så å ikke huske noe dagen etterpå, hadde jeg da voldtatt henne? Jeg har også (i mine yngre dager) drukket meg sanseløs (virkelig blackout over en hel kveld) og aner ikke hva som har skjedd. Teoretisk sett kan jeg ha funnet ei dame, tatt henne med hjem og hatt sex med henne. Hadde jeg da blitt voldtatt? Edit2: Jeg har full forståelse for at dette er svært traumatisk å oppleve, og jeg anbefaler deg å snakke med en psykolog. Det har aldri vært meningen å "angripe" deg på noe vis, men voldtekt er svært alvorlig og det er veldig vanskelig å svare på slik situasjonen er nå. Du har i alle fall blitt utsatt for noe veldig ubehagelig, og har min fulle sympati... Endret 6. februar 2014 av likestilling 1
Kjempeliten Skrevet 6. februar 2014 #150 Skrevet 6. februar 2014 Herregud, for en haug med ubrukelige svar her inne om at TS "samtykket jo litt". Voksne mennesker får jommen meg klare å ta litt ansvar når de er nødt til å sørge for at et drita fullt menneske skal komme seg hjem. Om de ikke klarer det så får de la politiet ta seg av det. Taxi-sjåføren klarte ikke å ha det ansvaret, han misbrukte det. Tenk på det selv bare, om dere hadde hatt ansvar for ei drita full jente og måtte følge hu hjem, hadde dere hatt sex med hu da? Spesielt om dere var på jobb? I baren der jeg jobber sparka vi en tidligere fordi han hadde sex med en gjest på do mens han var på jobb. Man får da jommen meg gjøre jobben sin og ikke knulle rundt. Spesielt skal man jo ikke knulle rundt med jenter som knapt veit hvor de er. Jeg har hørt og sett mye rart av folk på hardfylla, jeg er ikke så dum at jeg tar alt det bokstavelig. Jeg skjønner jo at de er dritings og at de bare prater/gjør ting de sjøl ikke veit de driver med. Jeg går ikke og puler de for det. Også er det jo helt opp til TS å anmelde det eller ikke, og det er opp til politiet å finne ut av hva som har skjedd og hvordan saken skal løses. Ingen her inne på forumet har noe dem skulle ha sagt om det. Hvis man er så dum og har sex med drita fulle jenter mens man er på jobb så syns jeg ikke man bør bli overraska om man blir anmeldt etterpå. Er man taxisjåfør bør man kjøre personen til døra, og ikke bli med inn. Kommer ikke personen seg inn døra kan sjåføren hjelpe til med å låse opp eller sørge for at hun får tak i en venn som kan hjelpe. Deretter dra. Noe mer jobb enn det har ikke en taxisjåfør med mindre han må drive med førstehjelp e.l..... 4
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2014 #151 Skrevet 6. februar 2014 Hun har gjentatte ganger sagt at hun ikke husker. Milevis forskjell. Og når sjåføren sier hun var like mye med på det er det faktisk noe man bør ha i bakhodet.. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 man er ganske så drita om man ikke husker en pøkk
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2014 #152 Skrevet 6. februar 2014 Nå er jo greia at man fint kan gjøre dumme ting selv om man ikke husker dem dagen etter... Jeg kjenner mange jenter som tilsynelatende er overkommelig edru og som ikke hadde hatt noe problem med å gjøre motstand, enten verbalt eller fysisk, men som likevel ikke husker at de sang karaoke på nach kvelden før...jojo men jeg syns ikke det høres sannsynlig ut.
Luckiness Skrevet 6. februar 2014 #153 Skrevet 6. februar 2014 Så bra du har anmeldt dette! Man skal ikke utnytte jenter som er for full til å gjøre rede for seg og nesten bevisstløs. Selv om det var du som valgte å drikke såpass mye, så er det ikke din feil. Men jeg regner med du har lært nå at du bør drikke mindre. Selv om det sikkert er utrolig ekkelt og forferdelig å vite at du ble utnyttet, så er du på en måte heldig som ikke husker noe av det. Slik du slipper at det dukker opp detaljer og bilder i hodet. Du bør forresten rapportere dette til taxiselskapet (om det var taxi og ikke pirattaxi), med mindre politiet gjør dette selv. 1
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 6. februar 2014 #154 Skrevet 6. februar 2014 Vær så snill,slutt å kommenter at det er min feil og at hele anmeldelsen og saken er latterlig. Det sårer meg nesten mer enn hva jeg har gått gjennom nå.. Tips: Gå inn på profilen din og sett minst en av de mest aktive i denne tråden på ignorering. Hans mantra er at kvinner er noen grusomme, løse horer som alltid har skylda for det meste, og dette skriver han i absolutt alle tråder han er i om den så handler om kakeoppskrifter, så det skal du ikke ta personlig i det hele tatt. Bare fjern innleggene hans fra syne, så blir plutselig alle tråder på KG mye bedre. Du har all min sympati. Veldig bra at du anmeldte, da jeg vet mange ikke hadde turt. Nettopp pga at det finnes folk som noen av møkkakjerringene her i tråden her som mener at dette handler mer om at man som kvinne ikke bør drikke enn at man som mann ikke bør voldta. Vi har alle gått på en smell i fylla, det er helt menneskelig og ikke noe du skal skamme deg over. Jeg har hørt om verre blackouts, hvor folk har gått seg helt vill, haiket, sovnet i en grøft osv - du tok jo taxi, som er noe jeg gjør hver eneste gang jeg drikker. Du gjorde ingenting galt, eller som gjorde at du fortjente dette eller burde se det komme. Absolutt ingenting. Når jeg leser denne tråden så føler jeg at jeg burde blitt voldtatt minst hundre ganger, siden jeg er glad i alkohol og tar taxi i beruset tilstand rett som det er. Håper ikke jeg får noe i drinken, svimer av eller går på en skikkelig blackout-smell en gang, for da betyr det jo tydeligvis at det er fritt frem for alle å putte pikken i meg. 6
waco Skrevet 6. februar 2014 #155 Skrevet 6. februar 2014 Tips: Gå inn på profilen din og sett minst en av de mest aktive i denne tråden på ignorering. Hans mantra er at kvinner er noen grusomme, løse horer som alltid har skylda for det meste, og dette skriver han i absolutt alle tråder han er i om den så handler om kakeoppskrifter, så det skal du ikke ta personlig i det hele tatt. Bare fjern innleggene hans fra syne, så blir plutselig alle tråder på KG mye bedre. Du har all min sympati. Veldig bra at du anmeldte, da jeg vet mange ikke hadde turt. Nettopp pga at det finnes folk som noen av møkkakjerringene her i tråden her som mener at dette handler mer om at man som kvinne ikke bør drikke enn at man som mann ikke bør voldta. Vi har alle gått på en smell i fylla, det er helt menneskelig og ikke noe du skal skamme deg over. Jeg har hørt om verre blackouts, hvor folk har gått seg helt vill, haiket, sovnet i en grøft osv - du tok jo taxi, som er noe jeg gjør hver eneste gang jeg drikker. Du gjorde ingenting galt, eller som gjorde at du fortjente dette eller burde se det komme. Absolutt ingenting. Når jeg leser denne tråden så føler jeg at jeg burde blitt voldtatt minst hundre ganger, siden jeg er glad i alkohol og tar taxi i beruset tilstand rett som det er. Håper ikke jeg får noe i drinken, svimer av eller går på en skikkelig blackout-smell en gang, for da betyr det jo tydeligvis at det er fritt frem for alle å putte pikken i meg. Du vet at å være glad i alkohol gjør ofte at man havner i situasjoner man ikke ville ha havnet i som edru. Men det er kanskje derfor du er glad i alkohol?
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2014 #156 Skrevet 6. februar 2014 Tips: Gå inn på profilen din og sett minst en av de mest aktive i denne tråden på ignorering. Hans mantra er at kvinner er noen grusomme, løse horer som alltid har skylda for det meste, og dette skriver han i absolutt alle tråder han er i om den så handler om kakeoppskrifter, så det skal du ikke ta personlig i det hele tatt. Bare fjern innleggene hans fra syne, så blir plutselig alle tråder på KG mye bedre. Du har all min sympati. Veldig bra at du anmeldte, da jeg vet mange ikke hadde turt. Nettopp pga at det finnes folk som noen av møkkakjerringene her i tråden her som mener at dette handler mer om at man som kvinne ikke bør drikke enn at man som mann ikke bør voldta. Vi har alle gått på en smell i fylla, det er helt menneskelig og ikke noe du skal skamme deg over. Jeg har hørt om verre blackouts, hvor folk har gått seg helt vill, haiket, sovnet i en grøft osv - du tok jo taxi, som er noe jeg gjør hver eneste gang jeg drikker. Du gjorde ingenting galt, eller som gjorde at du fortjente dette eller burde se det komme. Absolutt ingenting. Når jeg leser denne tråden så føler jeg at jeg burde blitt voldtatt minst hundre ganger, siden jeg er glad i alkohol og tar taxi i beruset tilstand rett som det er. Håper ikke jeg får noe i drinken, svimer av eller går på en skikkelig blackout-smell en gang, for da betyr det jo tydeligvis at det er fritt frem for alle å putte pikken i meg. Er så trist med taxisjåfører som gjør dette. Når man tar taxi så forventer man jo faktisk å bli kjørt trygt hjem. Blir helt kvalm av at sånne ufordragelige drittsekker skal utnytte yrket sitt på den måten der altså. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #157 Skrevet 7. februar 2014 Jeg kjente en taxsjåfør. Han fortalte meg at han stadig fikk tilbud fra veldig fulle jenter da han kjørte de hjem fra byen ( nå tenker jeg ikke på TS, hun virket bevissløs i taxien siden sjåføren hadde ringt politiet for å vite hvor hun bodde). Uansett; han sa alltid nei, var han på jobb så var han på jobb,og jobben hans var å kjøre dem trygt hjem og IKKE å ha sex med dem. Er det virkelig slik at taxi-selskapene IKKE har regler rundt det å ha sex med passasjerer? Anonymous poster hash: 8bdfd...ecb 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #158 Skrevet 7. februar 2014 De som sier at dette ikke er voldtekt aner ikke hva de snakker om. Iflg loven er det voldtekt når noen ikke er i stand til å yte motstand, noe TS her ikke var. Som hun sier innledningsvis, hun var bevistløs, hadde spydd ned hele seg, og taxisjåføren måtte ringe til politiet for å få adressen hennes før hun plutselig kviknet til. Hvis dette ikke er voldtekt skulle jammen fremtidige voldtektsforbrytere fått det lett, da er det jo bare å dope ned jenter med "voldteksdopet" som gjør at de ikke klarer å kjempe imot, og så si at hun jo ikke ytet motstand. Get real! Stå på TS! Mest sannsynlig vinner du denne saken da taxisjåføren var såpass dum at han gjorde en stor tabbe når han først skulle voldta deg. Han ringte opp politiet for å få adressen din da du var bevistløs. Det er bevis for at du ikke var i stand til å ta vare på deg selv. Stå på ditt, og hele tiden si at dette var du ikke med på, du var bevistløs. Da kommer dette svinet i fengsel. Anonymous poster hash: cb7b2...2a4 7
Guy Fawkes Skrevet 7. februar 2014 #159 Skrevet 7. februar 2014 Hei. Dette er min historie. Denne uken har jeg gått døgnet rundt med en ubehagelig følelse, jeg føler meg tom og ekkel. Forrige helg var jeg ute på byen med besteveninna mi. Vi begynnte kvelden med gode drinker vi mixet selv sammen med jentesnakk,musikk og dollet oss opp for kvelden. Tok taxi inn til byen ved midnatt der vi drakk noen glass med vin, jeg følte meg ikke særlig beruset da. Senere gikk vi videre til en nattklubb der jeg kjøpte meg 2 drinker, i dette øyeblikket var jeg begynnt å bli veldig full. Jeg husker småglimt av at jeg fikk en drink påspandert, Etter dette ble det helt svart. Det neste jeg husker er at jeg voknet opp hjemme i min egen leilighet liggende naken på baderomsgulvet med lyset av. Jeg svimmlet meg opp og inn på soverommet hvor jeg ble sovende til langt ut på dag. Jeg fikk tekstet veninnen min, men og skrev at jeg ikke ante hvordan jeg fikk meg hjem og om hun hadde sett meg dra derfra. Jeg skulle egentlig overnatte hos henne. Jeg fikk øye på en jakke som ikke tilhørte meg liggende på gulvet mitt og en flaske vann på nattbordet. Tenkte ikke noe spesielt over dette da jeg trodde jeg hadde fått lånt dette an noen som kjørte meg hjem hvis jeg frøs. telefonen min var avslått hele dagen og jeg skrudde den på sent om kvelden og satte laderen i ( tlf hadde vært tom for strøm hele dagen). kvart på 12 ringte telefonen. Jeg tok den ikke da jeg ikke gjenkjennte nummeret. prøvde å søke det opp uten å finne noen som var registrert på den. 5 minutter etter ringte det igjen og jeg tok den. "Hallo?" Det var TAXI-sjåføren som hadde kjørt meg hjem kvelden før. Jeg takket og beklagde at jeg var så full at jeg ikke husket noe. han skulle selvfølgelig få betaling for turen. Han sa at det ikke var nødvendig for jeg var så sjønn. han fortallte at han måtte stoppe opptil flere ganger for jeg måtte spy, "men ta det rolig, jeg vasket deg så godt jeg kunne og stellte meg deg" sa han. Han sa også at jeg gråt veldig mye og at jeg sovnet. når vi nærmet oss hjemmet mitt (som var 30 minutter fra byen) så hadde jeg vært så full at jeg oppga feil adresse(veldig ulikt meg.) og han fikk ikke vekket meg for jeg var så full. Han hadde da ringt politiet for å få rett adresse. politiet ville ikke oppgi addressa men spurde om de skulle overta siden jeg ikke var istand til å ta vare på meg selv, men da hadde han sagt at jeg kvikknet til og fikk sagt rett adresse. Så han kjørte meg hjem. det blei da veldig stille i telefonen. Jeg spurte han så, Ja.... ble du nødt til å følge meg inn? Han sa ja. Da ble jeg nervøs og sa: " ja det skjedde vell ingenting? " da sa han "Jo det var det det gjorde" så sa jeg " Ja, hva skjedde?! låg du med meg???" og han sa tydelig JA. jeg eksploderte og la ut om hvordan han kunne ta seg inn i min leilighet og ligge med meg når jeg var såpass full at jeg hadde spy over heele toppen min(den fant jeg på badet full i størknet spy) og når jeg ikke hadde vært istand til å si hvor jeg bodde, jeg gråt og sov. Jeg spurte han hvordan han kunne utnytte dette når han var edru og på jobb. Han sa til meg at jeg var like mye med på det og at han ikke tvingte meg til noe. vi kunne ikke skylde på en person her. I følge han. Inni denne samtalen her kom det også frem til at han hadde vært hjemme hos meg 2 ganger tidligere samme dag. For å "levere" en 50 lapp som jeg hadde glemt igjen...... Jeg ba han dra til helvette og aldri ringe nr mitt igjen. ei heller aldri vise seg nær min leilighet. Jeg sitter nå med verdens verste følelse. føler meg misbrukt og ekkel. Men med det samme så sitter jeg her som et spørsmålstegn... Hva om jeg bad han komme inn? hva om det var jeg som prøvde å få han til å ligge med meg? da er det jo min feil og bare MIN feil!! Jeg husker ikke et eneste glimt så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal føle meg.. Angrepille er selvfølgelig tatt. Gruer meg til å fortelle kjæresten min dette:-( Tuller du med oss nå, det var da merkelig så mye denne taxi sjaføren forklarer deg dagen derpå. Et slikt detaljnivå i en samtale mellom to som ikke kjenner hveandre er ganske enkelt utrolig. Så utolig at jeg stiler spørsmålet er historien din sann eller diktet opp for å få til en debatt her inne. 1
Betta123 Skrevet 7. februar 2014 Forfatter #160 Skrevet 7. februar 2014 Tuller du med oss nå, det var da merkelig så mye denne taxi sjaføren forklarer deg dagen derpå. Et slikt detaljnivå i en samtale mellom to som ikke kjenner hveandre er ganske enkelt utrolig. Så utolig at jeg stiler spørsmålet er historien din sann eller diktet opp for å få til en debatt her inne. er du komplett idiot? Selvfølgelig har jeg ikke diktet den opp. Du kunna ha latt være å kommentert her inne i det hele tatt 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå