Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Selvfølgelig var dette voldtekt. Å påstå noe annet er bare tull. Det spiller ingen rolle om du var overdådig full, en person med litt vett mellom øra vet at man ikke utnytter et annet menneske i en så sårbar situasjon. Jeg hadde anmeldt fyren og håpet på at han fikk en jævlig straff. Dette er ikke din skyld. Det er aldri kvinnens skyld uansett hvordan man vrir og vender på det (eller mannens skyld hvis det er en mann som blir voldtatt). Du samtykket ikke, så enkelt er det. Jeg håper det går bra med deg og at du kommer deg videre etter dette :hug:

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri kvinnens skyld uansett hvordan man vrir og vender på det

Hmm, så hvis gutt og jente begge er fulle og har sex med hver andre.

Og jenta ikke husker noe etterpå har gutten voldtatt henne?

Sorry måtte bare spørre fordi jeg er nysgjerrig.

• Liker 4
Skrevet

Et spørsmål. Hvordan betalte hun for taxituren?

• Liker 1
Skrevet

Hehe, et godt poeng! Om en full jente sjekker deg opp, - skal man avvise for å ikke bli en voldtektsmann? Er alle som ligger med fulle jenter voldtektsmenn?

Er alle kvinne som ligger med fulle menn voldtektskvinner?

Tvangen ligger i at en mann puler ei full jente, og ikke ei full jente puler en mann?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hehe, et godt poeng! Om en full jente sjekker deg opp, - skal man avvise for å ikke bli en voldtektsmann? Er alle som ligger med fulle jenter voldtektsmenn?

Jeg vil nå si at fornuften burde spilt inn i en sånn situasjon. Nettopp for å ikke bli beskyldt som en voldtektsmann. Så ja, en normal, oppegående person burde avvise. Men det er nå bare meg det da...

Endret av Kittykat
Skrevet

Helt umulig å si om det var voldtekt eller ikke. Hvis du var så full, kan det godt hende du samtykket og til og med startet det. På en annen side kan det hende du var helt borte, tiltaksløs og ikke istand til å si noe som helst eller oppfatte hva som skjedde.

I det siste tilfellet ville det være voldtekt.

Anonymous poster hash: adb72...c4d
  • Liker 1
Skrevet

ja mannen skal vurdere om kvinnen er i stand til å gi sitt samtykke og det kan han ikke viss han er full

Anonymous poster hash: 23eb8...2fd

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke en voldtekt da. Hvis hun ikke husker, så kan hun ikke hevde noe som helst. Det er en han sa, hun sa situasjon. Fult mulig hun startet det hele.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er vel lite trolig at det hun ville lagt seg på baderomsgulvet, men jeg har selv sovnet rundt doen (uten å ha spydd) og husker alt dagen etterpå, så ikke så umulig i mitt hode. Nei, det er ikke TS som skal dømmes, som jeg også har sagt. Men loven skal ha en sammenheng i mellom forskjellige områder. Altså, er du strafferettslig tilregnelig når du er ruset er du også tilregnelig i avgjørelsene du tar. Det jeg vil fram til er at selv om hun "ikke visste" eller ikke hadde lyst til det, men sa noe slik som "la oss ha sex" så er det IKKE voldtekt. Jeg har vel aldri nevnt at TS skal straffes, eller noe som helst som kan tolkes slik. Og jeg synes selv at jeg var klar på at det ikke var derfor jeg tok opp paragrafen. Den tok jeg bare med for å gjøre folk klar over at RUS ikke gir deg noen særrett til å hevde at ting er gjort ulovlig. Alt du sier ruset er like gyldig som om du var edru. Altså, inviterer du noen til å ha sex med deg (muntlig eller gjennom handlinger) så er det altså ikke voldtekt selv om du ikke husker noe. Er du med på den? Anonymous poster hash: a28ff...06f

Men det fins altså saker hvor folk har blitt dømt fordi de har hatt sex med fulle folk. Det har ikke blitt brukt tvang og den voldtatte har ikke sagt nei. Men hun (er vel oftest hun) har vært for bevisstløs å regne, og da blir det ikke så relevant at hun ikke har sagt nei. Jeg vil tro det avgjørende er hvilken tilstand hun har vært i, ikke egentlig om hun husker. Det er vel en del fulle folk som har black out uten at de har ligget døddrukne i en krok. Da skjønner jeg at det er vanskeligere for de rundt å bedømme hvor full vedkommende er. Men om vedkommende f.eks. ikke klarer å stå på beina eller prate, vil jeg tro det nærmer seg bevisstløs i lovens forstand.

Skrevet

Dere som er så ivrige på å straffe denne sjåføren uten at dere har noen som helst peiling på hva som er skjedd.

Er det i fantasien dere fantaserer om straff for denne ekle sjåføren som besudler de rene uskyldige ungjentene vi har i dag?

Klarer dere å begrense straffelysten deres, - eller er straffelysten evig? Så lenge han får streng straff så er dere fornøyde, - er det litt sånn dere tenker?

Alt blir bare bra så lenge han sjåføren får en straff? Vi behøver ikke en gang huske at noe har skjedd, - så ille var han sjåføren?

Og det eneste som hjelper i denne saken, - absolutt det eneste er at sjåføren får streng straff og stakkars snille trådstarter bør få en svær erstatning og masse kompensasjoner.

- Hvis ikke vil ikke han sjåføren lære noe og det vil ikke vært noe rettferdighet igjen på denne jord!

• Liker 1
Skrevet

Dere som er i tvil om at sjåføren har gjort noe galt i dette tilfellet må få dere en reality check. Og skaff dere ett minimum av moral og empati.

• Liker 4
Skrevet

Dere som er i tvil om at sjåføren har gjort noe galt i dette tilfellet må få dere en reality check. Og skaff dere ett minimum av moral og empati.

Det er du som behøver empati du som ønsker å straffe en sjåfør du aldri har møtt!

Tenk om han sjåføren er en naiv og lettroende mann da? Hva om han er av den lettlurte typen, hva da?

• Liker 5
Skrevet

Men å vvarsle arbeidsgiver / politi om overgrep når du ikke engang husker.. Drøyt synes jeg.

Det vil få store konsekvenser for ham for noe som faktisk kun kan ha vært en umoralsk handling.

Det bør få store konsekvenser. Hva tror du arbeidsgiver syntes om at han i arbeidstiden har sex med en kunde som er så full at hun ikke vet hvor hun bor?

Du som er drøy her

• Liker 4
Skrevet

Han var på jobb. Han skal ikke ligge med kundene i arbeidstida, om de så var klinkende edru. Helt greit at selskapet får vite om dette, for det skal ikke forekomme.

Anonymous poster hash: 6c368...191

Greit nok at han var på jobb, og det får i så fall bli en intern sak der.

Men overgrep? Nei.

Voldtekt. Nei.

Frem til ts husker noe må man ha det som utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 9c9e2...c45

• Liker 2
Skrevet

Jeg drar ofte på byen edru. Av og til møter jeg fulle jenter som jeg blir med hjem. Jeg er temmelig sikker på at dette ikke hadde skjedd om de var edru. Det kan ha skjedd at noen av de har noen sorte hull dagen derpå, men alt vi gjør et høyst frivillig og ofte på jentas initiativ.

Har jeg da voldtatt eller begått et overgrep?

• Liker 1
Skrevet

TS, det viktigste er at du har fått anmeldt og ikke minst kontakt med noen profesjonelle (som du sikkert har innsett av mange hatefulle meldinger her) er det beste. Jeg håper virkelig du får det bedre og at fyren får en straff.

Det er ikke lett å dømme i slike saker fordi ofte så kan jo det være slik som andre påpeker jenta som har startet det. Men når taxi sjåføren vet med meget godt at hun er ute av stand til å faktisk vite hva hun gjør, og itillegg ringer politiet for å se om de kan kjøre henne hjem (men ombestemmer seg) så er han på alle mulige grunner veldig klar over at dette er en sårbar person og utnytter det. Det er akkurat det samme med overgripere som utnytter unge jenter eller gutter, de vet veldig veldig godt at det gjør er ulovlig, umoralskt og ikke minst overgrep likevel fortsetter de. Så uansett så er det taxi sjåføren som har skylden her, ikke du, på ingen måte. Han visste veldig godt hva han gjorde

Anonymous poster hash: dd4a9...992
Skrevet

Uansett. Det spiller INGEN rolle. Taxisjåføren har opptrådt uprofesjosjonelt, og han visste tydelig at TS var overstadig beruset. Dette er et overgrep.

Og jeg blir nesten kvalm av alle kommentarer her inne om at dette er delvis TS sin skyld. Skam dere!

.

Det spiller ALL rolle. Forskjellen på hvordan det legges frem er forskjellen mellom noe umoralsk og ulovlig.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er edru, og hun er så drita at hun knapt husker adressen sin bør du stoppe opp litt ja. Og hvis du er på jobb i tillegg skal du selvfølgelig avvise.

Taxisjåfører skal ikke ligge med kundene sine i arbeidstida, her har han også utnyttet sin stilling til å komme i kontakt med en jente i en forsvarsløs posisjon. Han har også overlatt henne til seg selv når han egentlig burde kjørt henne på legevakta. Det han burde gjort var å takke ja når politiet tilbydde seg å ta over, siden de kunne vurdert tilstanden hennes og om hun trengte å overvåkes til hun våknet, eller de kunne kjørt henne trygt hjem.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er edru, og hun er så drita at hun knapt husker adressen sin bør du stoppe opp litt ja. Og hvis du er på jobb i tillegg skal du selvfølgelig avvise.

Taxisjåfører skal ikke ligge med kundene sine i arbeidstida, her har han også utnyttet sin stilling til å komme i kontakt med en jente i en forsvarsløs posisjon. Han har også overlatt henne til seg selv når han egentlig burde kjørt henne på legevakta. Det han burde gjort var å takke ja når politiet tilbydde seg å ta over, siden de kunne vurdert tilstanden hennes og om hun trengte å overvåkes til hun våknet, eller de kunne kjørt henne trygt hjem.

Det blir feil å være så skråsikker når hun ikke husker. Hva om det var hun som var den aktive part? Du skal ikke ta for gitt at hun faktisk var forsvarsløs.

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, kanskje sjåføren var lettlurt, naiv og godtroende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...