Vera Vinge Skrevet 31. januar 2014 #121 Skrevet 31. januar 2014 Som sagt, kanskje sjåføren var lettlurt, naiv og godtroende? Men hvis det å være naiv og lettlurt skal være formildende i rettsvesenet, hvordan skal det håndteres, mener du? Alle kan jo si at de er det - hvordan skal det bevises? Og med mindre man er utviklingshemmet, hvorfor skal noen få frikort fordi de som personer er mindre kyniske enn andre? Rettsvesenet operer jo også med at folk "burde skjønt". Det holder ikke alltid at man sier at man ikke forstod. Er man normalt utrustet, er det noen ting man forventer at voksne mennesker bør forstå. Man har jo også dette med uaktsomt drap f.eks, hvor folk blir straffet for rene ulykker. Igjen, man burde ha sett seg bedre for før man rygget bilen sin, selv om man er aldri så snill og over hodet ikke mente det. 4
waco Skrevet 31. januar 2014 #122 Skrevet 31. januar 2014 Men hvis det å være naiv og lettlurt skal være formildende i rettsvesenet, hvordan skal det håndteres, mener du? Alle kan jo si at de er det - hvordan skal det bevises? Og med mindre man er utviklingshemmet, hvorfor skal noen få frikort fordi de som personer er mindre kyniske enn andre? Rettsvesenet operer jo også med at folk "burde skjønt". Det holder ikke alltid at man sier at man ikke forstod. Er man normalt utrustet, er det noen ting man forventer at voksne mennesker bør forstå. Man har jo også dette med uaktsomt drap f.eks, hvor folk blir straffet for rene ulykker. Igjen, man burde ha sett seg bedre for før man rygget bilen sin, selv om man er aldri så snill og over hodet ikke mente det. Jeg mener at han ble lurt av henne til og ha sex og ikke kunne i sin villeste fantasi forestille seg at hun ville anmelde noe hun selv tok initiativ til dagen før! Skjønner du nå, eller skal jeg forklare enda en gang? Sånn er det å være naiv mann.
waco Skrevet 31. januar 2014 #123 Skrevet 31. januar 2014 Men hvis det å være naiv og lettlurt skal være formildende i rettsvesenet, hvordan skal det håndteres, mener du? Alle kan jo si at de er det - hvordan skal det bevises? Og med mindre man er utviklingshemmet, hvorfor skal noen få frikort fordi de som personer er mindre kyniske enn andre? Rettsvesenet operer jo også med at folk "burde skjønt". Det holder ikke alltid at man sier at man ikke forstod. Er man normalt utrustet, er det noen ting man forventer at voksne mennesker bør forstå. Man har jo også dette med uaktsomt drap f.eks, hvor folk blir straffet for rene ulykker. Igjen, man burde ha sett seg bedre for før man rygget bilen sin, selv om man er aldri så snill og over hodet ikke mente det. Du ser for deg at hun var bevisstløs, men hun likegjerne kunne ha strippet for ham! Skjønner du nå? Du bare fantaserer. Du aner ikke hva som har skjedd, så inntil noen vet hva som har skjedd så står alle fritt til å fantasere. Du av en eller annen merkelig årsak ser for deg at noe kriminelt har skjedd, mens jeg ser for meg at de har ledd og danset og hatt det moro i stua, - at hun har forført sjåføren og bedt ham dusje henne. Jeg vet ikke hva som har skjedd og er akkurat fri som deg til å diktere hva som har skjedd. Skjønner du nå eller skal jeg forklare en gang til?
waco Skrevet 31. januar 2014 #124 Skrevet 31. januar 2014 Uten at jeg vet hva som har skjedd så kan jeg forestille meg sjåføren som noe sånt; En utenlandsk pakkis av den rolige typen. En sleip ål som nesten aldri får fitte. Han er ganske stakkarslig og ganske tafatt og kommer til kort når det gjelder jenter. - Så møter han ei jente som tar initiativ! Nå kan dere fortsette på historien. Det kan være at sjåføren er en taper som lar seg lure av vilt fremmede jenter. Jeg vet ikke. Jeg hadde aldri gjort som sjåføren. Men at dere ønsker sjåføren automatisk straff gjør dere til dårlige mennesker. 3
Vera Vinge Skrevet 31. januar 2014 #125 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Jeg mener at han ble lurt av henne til og ha sex og ikke kunne i sin villeste fantasi forestille seg at hun ville anmelde noe hun selv tok initiativ til dagen før! Skjønner du nå, eller skal jeg forklare enda en gang? Sånn er det å være naiv mann. Du ser for deg at hun var bevisstløs, men hun likegjerne kunne ha strippet for ham! Skjønner du nå? Du bare fantaserer. Du aner ikke hva som har skjedd, så inntil noen vet hva som har skjedd så står alle fritt til å fantasere. Du av en eller annen merkelig årsak ser for deg at noe kriminelt har skjedd, mens jeg ser for meg at de har ledd og danset og hatt det moro i stua, - at hun har forført sjåføren og bedt ham dusje henne. Jeg vet ikke hva som har skjedd og er akkurat fri som deg til å diktere hva som har skjedd. Skjønner du nå eller skal jeg forklare en gang til? Ja, det var jo selvsagt helt tilfeldig at du automatisk tolker det dithen at ts har forført sjåføren med viten og vilje ts, gjerne med en plan om anmeldelse klar allerede før de hadde sex... Jeg har allerede sagt at jeg heller ikke kan vite hva som har skjedd, men at jeg syns det virker mer sannsynlig at hun var dødrukken enn at hun så helt pigg ut. Og da ikke basert på det at hun ikke husker alene. Vi gjør alle våre tolkninger, og dine er som vanlig fulle av kvinnehat. Noe som gjør det vanskelig og lite interessant å diskutere med deg, når utgangspunktet ditt er så tydelig, uavhengig av hva diskusjonen dreier seg om. Endret 31. januar 2014 av Vera Vinge 4
waco Skrevet 31. januar 2014 #126 Skrevet 31. januar 2014 Ja, det var jo selvsagt helt tilfeldig at du automatisk tolker det dithen at ts har forført sjåføren med viten og vilje ts, gjerne med en plan om anmeldelse klar allerede før de hadde sex... Jeg har allerede sagt at jeg heller ikke kan vite hva som har skjedd, men at jeg syns det virker mer sannsynlig at hun var dødrukken enn at hun så helt pigg ut. Og da ikke basert på det at hun ikke husker alene. Vi gjør alle våre tolkninger, og dine er som vanlig fulle av kvinnehat. Noe som gjør det vanskelig og lite interessant å diskutere med deg, når utgangspunktet ditt er så tydelig, uavhengig av hva diskusjonen dreier seg om. Du behøver ikke være personrettet mot de av oss som søker alternative hendelseforløp? Hva synes du om min beskrivelse av pakkis-sjåføren. Er det også sånn du forestiller deg ham?
Vera Vinge Skrevet 31. januar 2014 #127 Skrevet 31. januar 2014 Du behøver ikke være personrettet mot de av oss som søker alternative hendelseforløp? Hva synes du om min beskrivelse av pakkis-sjåføren. Er det også sånn du forestiller deg ham? Det er vanskelig å unngå å huske dine tidligere utspill i diskusjoner, og det må du bare være klar over. Når noen har en så gjennomgående klar agenda med å delta i diskusjoner gjennom flere år, gjør det noe med hvordan du blir å diskutere med. Du er nok ikke så opptatt av å finne ut hva som egentlig skjedde som å holde fram med din vanlige agenda. Men jeg er klar over at dette er et sidespor i diskusjonen, så skal la det være med det. Scenarioet du skisserer blir irrelevant å ta stilling til for meg. Som jeg skrev lengre oppe, så ser jeg ikke at hvor naiv han er eller hva ts har mumlet i fylla, dersom hun knapt klarte å snakke eller stå på beina, har så mye å si. Som sagt, mener jeg at ts sin tilstand er det relevante, ikke hva slags person sjåføren er. 3
Haru Skrevet 31. januar 2014 #128 Skrevet 31. januar 2014 Fint, nå som det er ordnet skal jeg ta meg av sjåføren! Trenger ikke hjelp! Ai wørk better såolåo! (I work better solo)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #129 Skrevet 31. januar 2014 Jeg mener at han ble lurt av henne til og ha sex og ikke kunne i sin villeste fantasi forestille seg at hun ville anmelde noe hun selv tok initiativ til dagen før! Skjønner du nå, eller skal jeg forklare enda en gang? Sånn er det å være naiv mann. Jeg er uenig i 99% av det du skriver i andre tråder, men nå traff du blink. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #130 Skrevet 31. januar 2014 Det er vanskelig å unngå å huske dine tidligere utspill i diskusjoner, og det må du bare være klar over. Når noen har en så gjennomgående klar agenda med å delta i diskusjoner gjennom flere år, gjør det noe med hvordan du blir å diskutere med. Du er nok ikke så opptatt av å finne ut hva som egentlig skjedde som å holde fram med din vanlige agenda. Men jeg er klar over at dette er et sidespor i diskusjonen, så skal la det være med det. Scenarioet du skisserer blir irrelevant å ta stilling til for meg. Som jeg skrev lengre oppe, så ser jeg ikke at hvor naiv han er eller hva ts har mumlet i fylla, dersom hun knapt klarte å snakke eller stå på beina, har så mye å si. Som sagt, mener jeg at ts sin tilstand er det relevante, ikke hva slags person sjåføren er. Men du vet nada om hennes tilstand under akten. Sjåføren sa de hadde hatt sex, i det ligger det et frivillig aspekt fra henne. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45
waco Skrevet 1. februar 2014 #131 Skrevet 1. februar 2014 Scenarioet du skisserer blir irrelevant å ta stilling til for meg. Som jeg skrev lengre oppe, så ser jeg ikke at hvor naiv han er eller hva ts har mumlet i fylla, dersom hun knapt klarte å snakke eller stå på beina, har så mye å si. Som sagt, mener jeg at ts sin tilstand er det relevante, ikke hva slags person sjåføren er. Du skjønner vel sjøl at dersom han hadde voldtatt henne så hadde han ikke ringt dagen etter og spurt om det gikk bra? Da hadde han latet som ingenting og trådstarter ville ikke ha husket noe. Beviset for at hun ikke ble voldtatt er at hun ikke husker noe. Man husker en voldtekt, men man glemmer fyllesex. Forstår du nå? Hadde du om du var voldtektskvinne som forgrep deg på en ukjent mann, ringt mannen dagen etter? Det sier jo seg selv at dette her var frivillig sex, hvis ikke så hadde han jo ikke ringt og fortalt om sexen? Kanskje han ble såret over at hun ikke husket noe, hun som skrøyt så fælt dagen før? 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #132 Skrevet 1. februar 2014 Saker som dette er utrolig vanskelig å si sin mening om. På den ene sida har jeg bare lyst til å skrike ut: JENTER IKKE SETT DERE INN I SITUASJONER SOM DETTE. Men på en annen side så kan jenta fort tolke det som om at hun har noe skyld i det som har skjedd, og det mener jeg absolutt ikke! Overgriperen har all skyld!Anonymous poster hash: 8cb56...84c Men hva er "slike situasjoner"? Er det når en av mine beste kamerater skulle få sovepå sofaen etter fest og heller valgte å snike seg inn på rommet mitt etter at jeg hadde sovnet? Våknet heldigvis før han fikk av meg trusa... Eller er det når jeg avslutter ting med en jeg nesten var kjæreste med, jeg drikker altfor mye og går derfor hjem. Han rakk ikke nattbussen og møtte tilfeldigvis på en av mine roomies, slo følge med henne (hun visste ikke hva som hadde skjedd), legger seg tydeligvis i min seng, Sender som dagen etter med "håper du fortsatt går på p-piller". Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Alltid tenke det verste om folk, også de jeg kjenner godt? Til TS (hvis du fortsatt orker å lese her), det er ikke meningen å kuppe tråden. Jeg blir bare så provosert! Du har vært uheldig, og at en taxisjåfør velger å utnytte det er forkastelig. Jeg håper det går bra med deg, og at du innser at dette ikke er din feil! Anonymous poster hash: bfa16...e65 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #133 Skrevet 1. februar 2014 Beklager å være den kyniske her. Men synes denne historien ikke virker helt troverdig. Han glemte jakken sin? Taxisjåfører har vel uniform? Så da må det ha vært en av de jakkene de bruker på jobb, som du lett ville kjent igjen? Og dessuten skriver du først at du tekstet venninnen din, deretter i neste avsnitt skriver du at mobilen har vært avskrudd hele dagen? Hvis historien er sann, så høres det leit ut, ikke misforstå. Men voldtekt er det nok ikke. Likevel kan det selvfølgelig føles vondt ut for deg. Jeg har også våknet dagen etter uten å huske jeg har hatt sex, men det går mer på fyllesex, ikke voldtekt. Som waco skriver, ingen voldtektsmann ville ringt og fortalt om sexen slik han gjorde? Anonymous poster hash: a1917...2e1 1
Betta123 Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #134 Skrevet 1. februar 2014 Beklager å være den kyniske her. Men synes denne historien ikke virker helt troverdig. Han glemte jakken sin? Taxisjåfører har vel uniform? Så da må det ha vært en av de jakkene de bruker på jobb, som du lett ville kjent igjen? Og dessuten skriver du først at du tekstet venninnen din, deretter i neste avsnitt skriver du at mobilen har vært avskrudd hele dagen? Hvis historien er sann, så høres det leit ut, ikke misforstå. Men voldtekt er det nok ikke. Likevel kan det selvfølgelig føles vondt ut for deg. Jeg har også våknet dagen etter uten å huske jeg har hatt sex, men det går mer på fyllesex, ikke voldtekt. Som waco skriver, ingen voldtektsmann ville ringt og fortalt om sexen slik han gjorde? Anonymous poster hash: a1917...2e1 tekstet veninnen min på facebook gjennom ipaden min, da laptopen min og mobilen låg hos henne (jeg skulle jo egentlig overnatte). Ja, jakken hans låg igjen, ikke vet jeg hvorfor. Aner heller ikke om det var taxi logo på den, for jeg har helt ærlig ikke tatt borti den mer enn å flyttet den. Da jeg først voknet og såg jakken tenkte jeg ikke mer over det enn at jeg måtte ha fått lånt en jakke da jeg tydligvis hadde gått ifra min. så den låg fortsatt på gulvet. Dagen derpå når jeg stod opp, gikk jeg direkte inn i dysjen for så å kle på meg og hjem til mamma på middag. uvitende om alt dette. etterpå gikk jeg direkte til veninnen min og var der hele kvelden, når jeg IGJEN var kommet meg hjem. låg jeg i senga og fikk skrudd på tlf. det var da han ringte. kl var da 23:50.... etter tlf samtalen snakket jeg i tlf med veninnen min før jeg sov noen FÅ timer og gikk på jobb kl 07. Rett etter jobb tilbrakte jeg dagen på voldtektsmottaket og politiet fikk komme hjem til meg og hente jakken og lakenet. Jeg hadde aldri løyet om noe sånt som dette..... Vet at jeg ikke trenger å forklare meg her inne til dere for å få dere til å tro meg. men kjenner jeg blir sint og frustrert av mye dere skriver. Antar at jeg gjorde ditt og datt. Antar at det var jeg som strippet og lokket han. Jeg VET hvordan jeg er når jeg er i en tilstand hvor jeg gråter og spyr. de få gangene det har skjedd har jeg ikke gjort annet enn å sove. DERFOR anmelder jeg han. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #135 Skrevet 2. februar 2014 tekstet veninnen min på facebook gjennom ipaden min, da laptopen min og mobilen låg hos henne (jeg skulle jo egentlig overnatte). Ja, jakken hans låg igjen, ikke vet jeg hvorfor. Aner heller ikke om det var taxi logo på den, for jeg har helt ærlig ikke tatt borti den mer enn å flyttet den. Da jeg først voknet og såg jakken tenkte jeg ikke mer over det enn at jeg måtte ha fått lånt en jakke da jeg tydligvis hadde gått ifra min. så den låg fortsatt på gulvet. Dagen derpå når jeg stod opp, gikk jeg direkte inn i dysjen for så å kle på meg og hjem til mamma på middag. uvitende om alt dette. etterpå gikk jeg direkte til veninnen min og var der hele kvelden, når jeg IGJEN var kommet meg hjem. låg jeg i senga og fikk skrudd på tlf. det var da han ringte. kl var da 23:50.... etter tlf samtalen snakket jeg i tlf med veninnen min før jeg sov noen FÅ timer og gikk på jobb kl 07. Rett etter jobb tilbrakte jeg dagen på voldtektsmottaket og politiet fikk komme hjem til meg og hente jakken og lakenet. Jeg hadde aldri løyet om noe sånt som dette..... Vet at jeg ikke trenger å forklare meg her inne til dere for å få dere til å tro meg. men kjenner jeg blir sint og frustrert av mye dere skriver. Antar at jeg gjorde ditt og datt. Antar at det var jeg som strippet og lokket han. Jeg VET hvordan jeg er når jeg er i en tilstand hvor jeg gråter og spyr. de få gangene det har skjedd har jeg ikke gjort annet enn å sove. DERFOR anmelder jeg han. Regner med at politiet gjorde deg kjent med anmelder- og vitneansvaret? Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #136 Skrevet 2. februar 2014 tekstet veninnen min på facebook gjennom ipaden min, da laptopen min og mobilen låg hos henne (jeg skulle jo egentlig overnatte). Ja, jakken hans låg igjen, ikke vet jeg hvorfor. Aner heller ikke om det var taxi logo på den, for jeg har helt ærlig ikke tatt borti den mer enn å flyttet den. Da jeg først voknet og såg jakken tenkte jeg ikke mer over det enn at jeg måtte ha fått lånt en jakke da jeg tydligvis hadde gått ifra min. så den låg fortsatt på gulvet. Dagen derpå når jeg stod opp, gikk jeg direkte inn i dysjen for så å kle på meg og hjem til mamma på middag. uvitende om alt dette. etterpå gikk jeg direkte til veninnen min og var der hele kvelden, når jeg IGJEN var kommet meg hjem. låg jeg i senga og fikk skrudd på tlf. det var da han ringte. kl var da 23:50.... etter tlf samtalen snakket jeg i tlf med veninnen min før jeg sov noen FÅ timer og gikk på jobb kl 07. Rett etter jobb tilbrakte jeg dagen på voldtektsmottaket og politiet fikk komme hjem til meg og hente jakken og lakenet. Jeg hadde aldri løyet om noe sånt som dette..... Vet at jeg ikke trenger å forklare meg her inne til dere for å få dere til å tro meg. men kjenner jeg blir sint og frustrert av mye dere skriver. Antar at jeg gjorde ditt og datt. Antar at det var jeg som strippet og lokket han. Jeg VET hvordan jeg er når jeg er i en tilstand hvor jeg gråter og spyr. de få gangene det har skjedd har jeg ikke gjort annet enn å sove. DERFOR anmelder jeg han. På vegne av kvinner som virkelig har blitt voldtatt, håper jeg din sak blir henlagt. En voldtektsmann vil 1) ikke legge igjen jakka si og 2) aldri i verden ringe deg etterpå. Her er det med all sannsynelighet snakk om en dårlig fyllesex, som kun den ene husker i ettertid. Men voldtekt er det ei.Anonymous poster hash: 2971b...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #137 Skrevet 2. februar 2014 På vegne av kvinner som virkelig har blitt voldtatt, håper jeg din sak blir henlagt. En voldtektsmann vil 1) ikke legge igjen jakka si og 2) aldri i verden ringe deg etterpå. Her er det med all sannsynelighet snakk om en dårlig fyllesex, som kun den ene husker i ettertid. Men voldtekt er det ei.Anonymous poster hash: 2971b...5c5 Dårlig FYLLESEX??? Fy faen, jeg blir så jævla provosert. Han var EDRU, hun var STUPPAFULL, og IKKE i stand til å gi sin SAMTYKKE. DET ER VOLDTEKT: 1) Har du ikke tenkt på at han kan ha glemt jakken??? Det kan faktisk skje, ja. 2) Hvis du hadde lest hovedinnlegget, så hadde du visst at taxisjåføren ringte for å få betaling for taxituren Anonymous poster hash: 0a0b0...f20 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #138 Skrevet 2. februar 2014 Jeg fikk snakke med voldtektsmottaket mandagen etter. altså 1 dag etter. For å forhøre meg, slik som jeg gjør her inne. De fikk undersøkt meg og fant sædceller. de har også testet meg for mulige sykdommer og jeg fikk snakket med de rette personene. De ville absolutt ha anmeldt dette men sa det var min avgjørelse, etter litt om og men, kom vi frem til at jeg skulle anmelde dette og det har jeg gjort. Politiet har fått tilgang til all info fra sykehuset og telefoninfo og diverse dna beviser som trengtes(lakenet mitt osv.) jeg skrev innlegget her inne på dette forumet for å høre hva andre mennesker tenker om dette. Men jeg har allerede gjort en avgjørelse med å anmelde. JA JEG KLANDRER MEG SELV!!! uten tvil!!! jeg skulle aldri ha drukket meg full!!! og kommer mest sannsynligvis ikke til å gjøre det på en lang lang lang stund. og ALDRI så mye som jeg desverre gjorde nå. det sa PANG så svartnet det for meg, DESVERRE:(! TRO meg når jeg sier jeg angrer på det. Men likevel har jeg aldri bedd om å ha sex med en fremmed taxi sjåfør på denne måten. Jeg har alltid trodd at en kunne komme seg trygt hjem i en norsk taxi uansett om en var full slik som jeg var! Han var EDRU og på JOBB. Jeg var drita full uten å være i stand til å ta vare på meg selv. Jeg langsjemst. Kjære, kjære deg. Dette er overhodet ikke din skyld! Man SKAL være trygg i en taxi, selv om man har drukket så mye at man får blackout. Du har gjort alt riktig i ettertid, ved å kontakte voldtektsmottaket og ved å anmelde. Håper du har noen å snakke med om dette. Ta gjerne kontakt med en psykolog/psykiater med en gang, så du får hjelp til å bearbeide. Ønsker deg alt godt! Anonymous poster hash: 6e08e...c57
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #139 Skrevet 2. februar 2014 …Og TS: For all del ikke ta til deg noe som helst av det waco skriver. Om han prøver å provosere eller om han bare er helt fullstendig blåst vet jeg ikke, men usakligheter og dumskap lirer han av seg i hvert eneste innlegg han skriver. Ignorer ham. Anonymous poster hash: 6e08e...c57 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #140 Skrevet 2. februar 2014 Dårlig FYLLESEX??? Fy faen, jeg blir så jævla provosert. Han var EDRU, hun var STUPPAFULL, og IKKE i stand til å gi sin SAMTYKKE. DET ER VOLDTEKT: 1) Har du ikke tenkt på at han kan ha glemt jakken??? Det kan faktisk skje, ja. 2) Hvis du hadde lest hovedinnlegget, så hadde du visst at taxisjåføren ringte for å få betaling for taxiturenAnonymous poster hash: 0a0b0...f20 Hun husker ho ikke om hun var med eller ikke. Å anmelde noen for voldtekt fordi man ikke husker er å undergrave for fremtidige voldtektsofre. Han ringer faktisk dagen etter og sier at de hadde sex. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå