AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #61 Skrevet 30. januar 2014 Vel, dette er kanskje litt snålt å sammenligne med, men.. Jeg har et par ganger våknet opp sammen med "fremmede" menn, som jeg ikke kan huske å ha blitt med hjem. Men jeg er nå en gang der, uten blåmerker og andre sår, i seng med en mann. Jeg kan jo ikke anmelde for det om? Taxisjåføren ringte TS og spurte om det gikk bra med henne = "jeg husker du var full i går, men vi hadde sex og jeg lurer på om du er fyllesyk kanskje?" Anonymous poster hash: 3cd1f...d0f 6
Betta123 Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #62 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Vel, dette er kanskje litt snålt å sammenligne med, men.. Jeg har et par ganger våknet opp sammen med "fremmede" menn, som jeg ikke kan huske å ha blitt med hjem. Men jeg er nå en gang der, uten blåmerker og andre sår, i seng med en mann. Jeg kan jo ikke anmelde for det om? Taxisjåføren ringte TS og spurte om det gikk bra med henne = "jeg husker du var full i går, men vi hadde sex og jeg lurer på om du er fyllesyk kanskje?" Anonymous poster hash: 3cd1f...d0f Jeg har igrunn tenkt akkuratt det du skriver her... Men hadde jeg vært med en fra byen hjem og voknet i samme seng som han så hadde jeg ikke følt meg sånn som jeg gjør nå.. Da hadde jeg møtt en annen full person. jeg føler det er noe helt annet!! er du ikke enig? Jeg ville aldri i mitt fulle jeg ha bedd en taxisjåfør med inn til meg og ha sex med meg.... aldri aldri aldri... Og lett kan du svare meg med å si " ja jeg ville kanskje aldri ha blitt med han hjem." men forskjellen er jo at da hadde begge vært fulle og dumme. Her var det jo bare jeg som var ekstremt full.. Han var jo edru og på jobb.. Endret 30. januar 2014 av Betta123 14
King in the North Skrevet 30. januar 2014 #63 Skrevet 30. januar 2014 Uansett. Det spiller INGEN rolle. Taxisjåføren har opptrådt uprofesjosjonelt, og han visste tydelig at TS var overstadig beruset. Dette er et overgrep. Og jeg blir nesten kvalm av alle kommentarer her inne om at dette er delvis TS sin skyld. Skam dere! Betyr det at om kjæresten er full og utro, så er det helt greit? 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #64 Skrevet 30. januar 2014 Taxisjåføren selv sier at hun "kviknet til". Men hvor kvikk må man egentlig være for å si adressen sin? Det er sant, men får fram poenget mitt. Vi vet ikke. Sannsynligvis er det snakk om en voldtekt, men det kan verken du eller jeg si noe som helst om. Har absolutt ingenting å si om han motvillig dro ut fra taxien, eller om hun tryglet ham inn. Noe jeg tviler på. Er en i den tilstanden, så er det voldtekt pga. personen ikke er i stand til å samtykke pga. stor alkohol påvirkning! Og når den edrue er full klar over dette (OG ER PÅ JOBB SOM TAXISJÅFØR?!) og i tillegg lar personen ligge igjen bevistløst på baderomsgulvet, så klart er det voldtekt!!! Mennesker som påstår noe annet gjør meg kvalm, for de eier ikke empati eller en sjel spør du meg. Alt som ikke er 100% samtykket i noenlunde bevist tilstand, er voldtekt. Syns hun er tøff som står å stå frem, og får buret sånne griser inne. Anonymous poster hash: f90a8...aad Straffeloven er VELDIG tydelig på at alt du gjør under SELVPÅFØRT rus skal dømmes som om du ikke var ruset! Det vil altså si at i Norge anser rettsveset deg som FULLT tilregnelig selv om du er beruset. Skal damer liksom ha særrett her? At det dere gjør under rus ikke er gyldig? Hvis hun f.eks spurte "skal vi ha sex" for så å kle av seg, er det voldtekt? Hvis du sier JA til det blir jeg skremt. Viktig å skille mellom hva som er voldtekt og hva som er en kvalm og motbydelig handling. Anonymous poster hash: a28ff...06f 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #65 Skrevet 30. januar 2014 Når man ikke kan 100% samstykke i noenlunde bevist tilstand så er det voldtekt ja. Veldig stort inntak av alkohol vil si at du ikke kan gi et noenlunde bevist samtykke. Den edrue er klar over dette, men velger å ignorere det, og lar vedkomne ligge igjen naken og bevistløs på baderomsgulvet. Realistisk nok spør du meg. At den idiotiske forsvareren hans vil mene noe annet er jo en ting, men alle vet det er jo bare pga. av penger og fordi selv sånne griser må forsvares etter norsk lov.. Anonymous poster hash: f90a8...aad Innlegget mitt over igjen. Hovedvekt på at du ikke får et frikort under selvpåført rus. Og hvis hun klarer å si "skal vi ha sex" så MÅ det regnes som samtykke! Jeg slipper ikke unna å banke noen opp i rus, hvorfor skal dere få "slippe unna" med å legge an på folk og angre på det senere? HVIS hun ba om sex er det ikke voldtekt. Om hun gjorde det eller ikke er ikke vits å diskutere for det vet hun ikke selv engang. Hvis situasjonen og handlingene er de samme som edru er det ikke voldtekt. Hvis TS (noe vi ikke vet) la opp til å ha sex med ham, eller sa "ja" hvis han spurte, eller hva faen du vil sette som eksempel hvor TS samtykker tydelig så er det ikke voldtekt. Dere KG damer har en tendens til å skrike voldtekt uansett hva hvis damen ikke husker situasjonen. DET ER IKKE SLIK DET FUNGERER! (caps for at dere skal få det med dere) Anonymous poster hash: a28ff...06f 5
AmandaVI Skrevet 30. januar 2014 #66 Skrevet 30. januar 2014 Forklar meg hvorfor? Anonymous poster hash: 7cfc3...6a1 Fordi det er både ulovlig og moralsk forkastelig å utnytte personer som er satt ut av spill av alkohol. Minner folk her om Steubenville-saken i USA der en jente ble gruppevoldtatt. Her rådet også den eldgamle, erkepatriarkalske vrangforestillingen om at bevisstløshet er underforstått samtykke. Selv om overgriperne ble straffet gjorde samfunnet rundt offeret det veldig klart at det var jentas feil, at hun ba om det, at hun var/er ei hore, og at guttene ikke gjorde noe annet eller annerledes enn enhver mann ville gjort. Hele tiden blir det understreket at hun ødela fotballstjernenes "lysende fremtid" ved å få dem tiltalt. Ingen ville samtykke til det den stakkars jentungen ble utsatt for, edru, full eller bevisstløs. Uansett hvor ofte det er på nyhetene blir jeg alltid kvalm av å høre om slike saker der offerets klær, alkoholinntak eller oppførsel får skylden for at "det gikk som det gikk". Voldtekt er ikke sex. Det er grov, umenneskelig vold der en kroppsdel som er blitt tildelt så mye mening i vårt sexfikserte og kvinnefiendtlige samfunn blir brukt som våpen. Hvis man kommer over en bevisstløs eller svært beruset person (veldig viktig å ikke skrive "jente" eller "kvinne" her, så man blir offer for det uungåelige "what about teh menz" argumentet), bør man la være å forgripe seg på vedkommende, men i stedet hjelpe dem til et rom eller område der de kan være i fred. Så kan man ringe foreldrene, kjæresten, et søsken eller en venn for å få hjelp til å få personen hjem. Hvis du vil score noen ekstra menneskelighetspoeng kan du samle sammen personens saker/jakke/veske også, før de blir hentet. Gratulerer! Du har greid å la være å utnytte en hjelpeløs person! Jeg skal bake en kake med en jævla gang. TS: Det du ble utsatt for er uakseptabelt, og du ble utnyttet. Hvis du velger å gå rettens vei har du min støtte, men ikke bli for skuffet eller sint dersom du ikke blir trodd, ting blir bortforklart, saken henlagt. Snakker av erfaring her. Ta kontakt med DIXI Ressurssenter. De kan hjelpe deg med å finne helsepersonell og rådgivere som ikke spør deg ut. 11
Betta123 Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #67 Skrevet 30. januar 2014 Det er sant, men får fram poenget mitt. Vi vet ikke. Sannsynligvis er det snakk om en voldtekt, men det kan verken du eller jeg si noe som helst om. Straffeloven er VELDIG tydelig på at alt du gjør under SELVPÅFØRT rus skal dømmes som om du ikke var ruset! Det vil altså si at i Norge anser rettsveset deg som FULLT tilregnelig selv om du er beruset. Skal damer liksom ha særrett her? At det dere gjør under rus ikke er gyldig? Hvis hun f.eks spurte "skal vi ha sex" for så å kle av seg, er det voldtekt? Hvis du sier JA til det blir jeg skremt. Viktig å skille mellom hva som er voldtekt og hva som er en kvalm og motbydelig handling. Anonymous poster hash: a28ff...06f Dette var jo selvpåført rus fra min side. Det var jo jeg som drakk alkohol. OM det var noe i den siste drinken jeg fikk vet jeg ikke.. siden alt svartnet etter den.. Uansett vil blodprøvene jeg tok på sykehuset vise det.. Men er det altså sånn at jeg blir regnet som fullt tilregnelig da? Siden jeg valgte å drikke alkohol selv.. Og han vil slippe unna?.......
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #68 Skrevet 30. januar 2014 Bare for dere som er i t Fordi det er både ulovlig og moralsk forkastelig å utnytte personer som er satt ut av spill av alkohol. Minner folk her om Steubenville-saken i USA der en jente ble gruppevoldtatt. Her rådet også den eldgamle, erkepatriarkalske vrangforestillingen om at bevisstløshet er underforstått samtykke. Selv om overgriperne ble straffet gjorde samfunnet rundt offeret det veldig klart at det var jentas feil, at hun ba om det, at hun var/er ei hore, og at guttene ikke gjorde noe annet eller annerledes enn enhver mann ville gjort. Hele tiden blir det understreket at hun ødela fotballstjernenes "lysende fremtid" ved å få dem tiltalt. Ingen ville samtykke til det den stakkars jentungen ble utsatt for, edru, full eller bevisstløs. Uansett hvor ofte det er på nyhetene blir jeg alltid kvalm av å høre om slike saker der offerets klær, alkoholinntak eller oppførsel får skylden for at "det gikk som det gikk". Voldtekt er ikke sex. Det er grov, umenneskelig vold der en kroppsdel som er blitt tildelt så mye mening i vårt sexfikserte og kvinnefiendtlige samfunn blir brukt som våpen. Hvis man kommer over en bevisstløs eller svært beruset person (veldig viktig å ikke skrive "jente" eller "kvinne" her, så man blir offer for det uungåelige "what about teh menz" argumentet), bør man la være å forgripe seg på vedkommende, men i stedet hjelpe dem til et rom eller område der de kan være i fred. Så kan man ringe foreldrene, kjæresten, et søsken eller en venn for å få hjelp til å få personen hjem. Hvis du vil score noen ekstra menneskelighetspoeng kan du samle sammen personens saker/jakke/veske også, før de blir hentet. Gratulerer! Du har greid å la være å utnytte en hjelpeløs person! Jeg skal bake en kake med en jævla gang. TS: Det du ble utsatt for er uakseptabelt, og du ble utnyttet. Hvis du velger å gå rettens vei har du min støtte, men ikke bli for skuffet eller sint dersom du ikke blir trodd, ting blir bortforklart, saken henlagt. Snakker av erfaring her. Ta kontakt med DIXI Ressurssenter. De kan hjelpe deg med å finne helsepersonell og rådgivere som ikke spør deg ut. Du går her utifra at TS IKKE var med på leken. § 45. Bevisstløshet som er en følge av selvforskyldt rus (fremkalt ved alkohol eller andre midler), utelukker ikke straff. Hentet fra "Almindelig borgerlig Straffelov" også kejnt som straffeloven. Dette er ikke direkte relevant til slike situasjoner, men viser tydelig at selvpåført rus ikke er en unnskyldning. Du tar som utgangspunkt at TS ikke var bevisst. Men for alt vi (og TS) vet sa hun "lets fuck". Anonymous poster hash: a28ff...06f 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #69 Skrevet 30. januar 2014 Dette var jo selvpåført rus fra min side. Det var jo jeg som drakk alkohol. OM det var noe i den siste drinken jeg fikk vet jeg ikke.. siden alt svartnet etter den.. Uansett vil blodprøvene jeg tok på sykehuset vise det.. Men er det altså sånn at jeg blir regnet som fullt tilregnelig da? Siden jeg valgte å drikke alkohol selv.. Og han vil slippe unna?....... Nei, ikke automatisk. Jeg TROR slev at du er blitt voldtatt, beklageligvis vet verken jeg eller deg om det er slik. Du husker desverre ikke. Derfor er det mulig at du tok initiativet. Lite sannsynlig, og UANSETT om du kastet deg over ham er han en drittsekk og et forferdelig menneske (mest sannsynlig) som utnyttet deg. Jeg vil bare få fram for KG.kvinnene at ting er ikke så svart og hvitt som de ofte fremstiller det. Det går desverre litt utover deg i mine eksempler, og jeg TROR ikke at du var med på leken, men som du selv sier så vet du ikke Anonymous poster hash: a28ff...06f 2
Jolene Skrevet 30. januar 2014 #70 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Det var det jeg hadde tenkt å si. Det er utrolig dumt å sette seg selv inn i en sånn tilstand og jeg håper at TS innser dette og innrømmer sin del av skylden. Nå blir det en del veldig opprørte sjeler som kommer til å kalle meg det ene og det andre, men jeg bryr meg pent lite. Damer som drikker seg fulle til den grad at de ikke har kontroll over seg selv og egne handlinger (og ikke en gang husker ting), MÅ akseptere og innrømme sin del av skylden for det som skjer - enten det er voldtekt eller ran eller gud vet hva annet. Ja, jeg er en dame selv. En dame som kan aldri finne på å gjøre noe sånt som TS gjorde. Helt helt enig!! Er dame selv forresten. Hvorfor drikke seg så full at man mister kontrollen og ikke vet hva som skjer? Uansett hvor jeg har vært har jeg aldri drukket meg så full at jeg blacker ut helt. Litt selvkontroll burde man da klare å ha som kvinne. Hadde latt det ligge, tatt det som en smertefull lærepenge og ikke fortalt noe til kjæresten. Edit: fordi jeg leste til trådens slutt og så at TS hadde anmeldt. Da ble det jeg tok vekk lite relevant for tråden. Endret 30. januar 2014 av Gitte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #71 Skrevet 30. januar 2014 Bla bla bla, konspirasjonsteorier og vås Dette er ikke stedet du skal drive såkalt "kvinnekamp". Dra deg tilbake til hvilket enn radikalfeministisk (r#v)høl du kravla ut av. Til TS: Jeg syns det er helt forferdelig at du har opplevd det der, en taxi skal være en trygg havn når en skal hjem på nattestid, uavhengig av hvor beruset en er. Uansett hva som skjer framover så vil jeg at du skal vite at det ikke er greit at dette skjedde og at fyren som gjorde dette mot deg er menneskelig søppel. Om det er voldtekt eller ei blir et definisjonsspørsmål, det som har skjedd er uansett utvilsomt et overgrep og en ufattelig stygg handling. Jeg vil absolutt si at det taler til din fordel at taxisjåføren faktisk ringte til politiet for å få adressen din fordi du var for full til å svare for deg. Politiet kan nok sjekke opp dette, og bekrefte det. Når politiet har slikt bevis spikret, hjelper det ikke hvor enn mye denne idioten prøver å bortforklare ting med at du 'samtykket'. Han har, i kraft av sin stilling, utnyttet et menneske som absolutt ikke var i stand til å motsette seg dette. Han var edru, du var shitfaced. Man har enkelt og greit ikke sex med noen som er såpass beruset, uansett om de ber om det eller ei. Anonymous poster hash: 510de...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #72 Skrevet 30. januar 2014 Helt helt enig!! Er dam selv forresten. Hvorfor drikke seg så full at man mister kontrollen og ikke vet hva som skjer? Uansett hvor jeg har vært har jeg aldri drukket meg så full at jeg blacker ut helt. Litt selvkontroll burde man da klare å ha som kvinne. Den saken der blir ord mot ord, så ser heller ikke vitsen med å anmelde forholdet fordi du ikke husker noenting. Hadde latt det ligge, tatt det som en smertefull lærepenge og ikke fortalt noe til kjæresten. Utrolig hvor lite empatiske noen av damene her er, da! Det som har skjedd med TS er ikke greit på noen som helst slags måte. Å moralisere med hevet hake og rak rygg blir for dumt, like så er det helt idiotisk å bagatellisere dette og si at en bare burde prøve å glemme at det skjedde. Anonymous poster hash: 510de...e5d 12
Jolene Skrevet 30. januar 2014 #73 Skrevet 30. januar 2014 Utrolig hvor lite empatiske noen av damene her er, da! Det som har skjedd med TS er ikke greit på noen som helst slags måte. Å moralisere med hevet hake og rak rygg blir for dumt, like så er det helt idiotisk å bagatellisere dette og si at en bare burde prøve å glemme at det skjedde. Anonymous poster hash: 510de...e5d Derfor jeg redigerte noe av innlegget mitt fordi jeg leste videre og så at hun hadde anmeldt forholdet. Poenget mitt er at kvinner må da kunne lære seg å ta vare på seg selv. Har empati mot virkelig voldtekt (kjenner bla til to tilfeller selv hvor det var VOLDtekt), men når man ikke klarer å tenke seg til å ikke drikke seg helt borte, så får man faktisk tenke litt over egne handlinger også. 2
Leeloo Skrevet 30. januar 2014 #74 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Man kan jo snu litt på det da, og si at en edru person som har sex med en person som for kort tid siden var nær bevisstløs bør ta høyde for å kunne bli anmeldtfor voldtekt. Ergo bør man kanskje la være å ha sex med veldig fulle personer (spesielt når man selv er edru og kan ta bedre avgjørelser enn personen som er stupfull) i tilfelle de våkner neste dag, ikke husker en dritt og velger å anmelde for voldtekt. Jeg vil gå så langt som å si at det er større sjanse for at en ekstremt full person får blackout enn det er å for bli "voldtatt" ("[]" ettersom TS ikke husker helt hva som skjedde, overgrep er det uansett) av en random taxisjåfør som kjører deg hjem. Det er lov å tenke, for begge parter. Nei det er ikke lurt å drikke seg stupings på byen og ta taxi alene hjem, men det er pokker meg ikke noe lurere å (edru) ha sex med noen som så tydelig er ute av stand til å ta vare på seg selv, uavhengi av om de "kviknet til litt". Hadde begge vært ditto fulle, eller ingen spydde, gråt og ikke husket hvor de bodde hadde det vært en annen sak, men her var det en part som var edru, og i tillegg på en jobb der man må regne med å ha vært borti fulle folk før og sannsynligvis har fått noen retningslinjer rundt hva som er OK oppførsel og ikke i arbeidstiden. Da er styrkefoholdet sterkt forskjøvet, det samme vil jeg påstå gjelder ansvarsfordelingen. Endret 30. januar 2014 av Leeloo 5
Betta123 Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #75 Skrevet 30. januar 2014 Helt helt enig!! Er dame selv forresten. Hvorfor drikke seg så full at man mister kontrollen og ikke vet hva som skjer? Uansett hvor jeg har vært har jeg aldri drukket meg så full at jeg blacker ut helt. Litt selvkontroll burde man da klare å ha som kvinne. Hadde latt det ligge, tatt det som en smertefull lærepenge og ikke fortalt noe til kjæresten. Edit: fordi jeg leste til trådens slutt og så at TS hadde anmeldt. Da ble det jeg tok vekk lite relevant for tråden. Jo takk skal du ha. "Det var akkuratt det jeg prøvde på den kvelden. å drikke meg så full at jeg blacket helt ut. Det var målet mitt den kvelden. Det er jo da en har det gøy" Selvfølgelig har jeg selvkontroll. Hørest ut som jeg er den eneste i hele verden som har gjort en feil med å drikke et glass for mye. derfor har jeg godt av å bli straffet med overgrep av en middelaldrene taxisjåfør som aldri får seg utenom.. Han fikk godt betalt for turen da... nå vet jeg faktisk ikke om jeg klarer å lese flere svar her inne.. Jeg tar til meg det dere skriver litt for mye.. 8
Jolene Skrevet 30. januar 2014 #76 Skrevet 30. januar 2014 Jo takk skal du ha. "Det var akkuratt det jeg prøvde på den kvelden. å drikke meg så full at jeg blacket helt ut. Det var målet mitt den kvelden. Det er jo da en har det gøy" Selvfølgelig har jeg selvkontroll. Hørest ut som jeg er den eneste i hele verden som har gjort en feil med å drikke et glass for mye. derfor har jeg godt av å bli straffet med overgrep av en middelaldrene taxisjåfør som aldri får seg utenom.. Han fikk godt betalt for turen da... nå vet jeg faktisk ikke om jeg klarer å lese flere svar her inne.. Jeg tar til meg det dere skriver litt for mye.. For din del: bra du har beviser som gjør at det ike bare blir ord mot ord. Håper også det viser seg at du kan ha blitt dopet ned, da stiller du enda sterkere i en eventuell sak. Ellers så bør man ALDRI ta imot drikke av folk du ikke vet hvem er (jess, hvem har ikke gjort det i sine yngre dager....), samt ikke drikke deg så full når du skal reise hjem alene. Venninnekontroll kan også være greit å ha. At du "selvfølgelig" har selvkontroll vises jo ikke så godt i denne tråden, men man lærer så lenge en lever. Nei, overgrep er aldri greit, men i dette tilfellet så husker du jo ingenting? Da gjør det saken litt værre, og man kan ikke med sikkerhet si at det var overgrep. Den jobben overlater jeg til politiet og de som har greie på slikt.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #77 Skrevet 30. januar 2014 Man kan jo snu litt på det da, og si at en edru person som har sex med en person som for kort tid siden var nær bevisstløs bør ta høyde for å kunne bli anmeldtfor voldtekt. Ergo bør man kanskje la være å ha sex med veldig fulle personer (spesielt når man selv er edru og kan ta bedre avgjørelser enn personen som er stupfull) i tilfelle de våkner neste dag, ikke husker en dritt og velger å anmelde for voldtekt. Jeg vil gå så langt som å si at det er større sjanse for at en ekstremt full person får blackout enn det er å for bli "voldtatt" ("[]" ettersom TS ikke husker helt hva som skjedde, overgrep er det uansett) av en random taxisjåfør som kjører deg hjem. Det er lov å tenke, for begge parter. Nei det er ikke lurt å drikke seg stupings på byen og ta taxi alene hjem, men det er pokker meg ikke noe lurere å (edru) ha sex med noen som så tydelig er ute av stand til å ta vare på seg selv, uavhengi av om de "kviknet til litt". Hadde begge vært ditto fulle, eller ingen spydde, gråt og ikke husket hvor de bodde hadde det vært en annen sak, men her var det en part som var edru, og i tillegg på en jobb der man må regne med å ha vært borti fulle folk før og sannsynligvis har fått noen retningslinjer rundt hva som er OK oppførsel og ikke i arbeidstiden. Da er styrkefoholdet sterkt forskjøvet, det samme vil jeg påstå gjelder ansvarsfordelingen. Nei, man bør ikke behøve å ta høyde for noe slikt hvis personen som er beruset virker oppegående igjen. Jeg har selv perioder når jeg drikker hvor jeg omtrent sovner i sofaen, for så plutselig å være helt på topp igjen. Nå vet vi ikke hvordan situasjonen er, men jeg har av og til kommet hjem fra byen med et vrak som omtrent spyr i søvne på bussen, men når vi er i sengen er hun plutselig klar for sex. (dette er da et samboer forhold og jeg er som oftest like full som henne) men folk reagerer forskjellig på alkohol. Tror vi alle er enige i at taxi-sjåføren ikke fortjener noe annet enn straff, men om han har brutt loven kan ingen av oss ta stilling til. Faktisk synes jeg ikke at en rettsak bør ta stilling til det heller, ettersom de kun får en side av historien fortalt. Anonymous poster hash: a28ff...06f 2
Gjest New_Girl Skrevet 30. januar 2014 #78 Skrevet 30. januar 2014 Jo takk skal du ha. "Det var akkuratt det jeg prøvde på den kvelden. å drikke meg så full at jeg blacket helt ut. Det var målet mitt den kvelden. Det er jo da en har det gøy" Selvfølgelig har jeg selvkontroll. Hørest ut som jeg er den eneste i hele verden som har gjort en feil med å drikke et glass for mye. derfor har jeg godt av å bli straffet med overgrep av en middelaldrene taxisjåfør som aldri får seg utenom.. Han fikk godt betalt for turen da... nå vet jeg faktisk ikke om jeg klarer å lese flere svar her inne.. Jeg tar til meg det dere skriver litt for mye.. Jeg syns du skal slutte å lese denne tråden. Snakk med profesjonelle eller i hvert fall en god venninne eller familie. Tror ikke du får noe ut av dette her. 5
Leeloo Skrevet 30. januar 2014 #79 Skrevet 30. januar 2014 Nei, man bør ikke behøve å ta høyde for noe slikt hvis personen som er beruset virker oppegående igjen. Jeg har selv perioder når jeg drikker hvor jeg omtrent sovner i sofaen, for så plutselig å være helt på topp igjen. Nå vet vi ikke hvordan situasjonen er, men jeg har av og til kommet hjem fra byen med et vrak som omtrent spyr i søvne på bussen, men når vi er i sengen er hun plutselig klar for sex. (dette er da et samboer forhold og jeg er som oftest like full som henne) men folk reagerer forskjellig på alkohol. Tror vi alle er enige i at taxi-sjåføren ikke fortjener noe annet enn straff, men om han har brutt loven kan ingen av oss ta stilling til. Faktisk synes jeg ikke at en rettsak bør ta stilling til det heller, ettersom de kun får en side av historien fortalt. Anonymous poster hash: a28ff...06f Så å bli utsatt for overgrep når man er dritings er noe man bør ta høyde for, men ikke å bli anmeldt når denne tydelig dritings personen viste seg å være (surprise!) så full at de ikke visste hva de gjorde? Og du ser ikke forskjellen mellom at du har sex med din fulle samboer når begge er beruset (eller at samboeren din har lyst på deg også når hun er full, så fint for deg, jeg synes min er pyton når han er full) og at en edru taxisjåfør på jobb har sex med en tydelig dritings kvinne han aldri har møtt før, og derfor heller ikke har noen forutsetning for å avgjøre hvordan hun vanligvis er når hun er full (eller edru)? Jeg vil ikke leve i din verden. Jeg mener at man bør kunne forvente å ikke bli utnyttet selv om man er full, selv om man selvfølgelig er klar over at det kan skje og bør prøve å holde seg innenfor en tilstand der man kan gjøre rede for seg selv. Jeg diskuterer ikke lovligheten her, den er det vanskelig å ta stilling til, men derimot om man må regne med å bli utnyttet når man er så dum å bli for full, mens man i edru tilstand ikke skal trenge å tenke seg to ganger om før man hopper til køys med noen man aldri har møtt før som for 15 min siden ikke husket adressen sin. Flott for deg at du plutselig er på topp igjen etter en dupp, det betyr ikke at det er i den tilstanden du tar de beste avgjørelsene i ditt liv. 5
Gjest Ciegus Skrevet 30. januar 2014 #80 Skrevet 30. januar 2014 Nei, man bør ikke behøve å ta høyde for noe slikt hvis personen som er beruset virker oppegående igjen. Jeg har selv perioder når jeg drikker hvor jeg omtrent sovner i sofaen, for så plutselig å være helt på topp igjen. Nå vet vi ikke hvordan situasjonen er, men jeg har av og til kommet hjem fra byen med et vrak som omtrent spyr i søvne på bussen, men når vi er i sengen er hun plutselig klar for sex. (dette er da et samboer forhold og jeg er som oftest like full som henne) men folk reagerer forskjellig på alkohol. Tror vi alle er enige i at taxi-sjåføren ikke fortjener noe annet enn straff, men om han har brutt loven kan ingen av oss ta stilling til. Faktisk synes jeg ikke at en rettsak bør ta stilling til det heller, ettersom de kun får en side av historien fortalt. Anonymous poster hash: a28ff...06f En klinke edru person skal da vite såpass som at en person som for 10 minutter siden var fullstendig dritings slettes ikke er å anse som oppegående selv de kvikner til med spy i håret og gudene vet hva! At en full person sliter med å skille det er nå en ting, men en edru person VET at disse "samtykkene" som kommer fra en oppkviknet, men fortsatt drita, person ikke er mye gyldige. Når man attpåtil ikke kjenner vedkommende overhodet er det helt ekstrem risikosport å pule på en drita person når man selv er klinke edru. Det er jo ikke sammenlignbart med at du og din samboer er dritings i senga i det hele tatt! Et oppegående menneske gjør bare ikke slikt. Enten er denne taxisjåføren direkte ond og hensynsløs, eller så er han litt "enkel" i hodet og tankegangen. Jeg mistenker det siste, for sjåføren har tydeligvis ikke forstått at det han gjorde var galt. Sånne taxisjåfører vil man ikke ha. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå