AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #21 Skrevet 29. januar 2014 Jeg fikk snakke med voldtektsmottaket mandagen etter. altså 1 dag etter. For å forhøre meg, slik som jeg gjør her inne. De fikk undersøkt meg og fant sædceller. de har også testet meg for mulige sykdommer og jeg fikk snakket med de rette personene. De ville absolutt ha anmeldt dette men sa det var min avgjørelse, etter litt om og men, kom vi frem til at jeg skulle anmelde dette og det har jeg gjort. Politiet har fått tilgang til all info fra sykehuset og telefoninfo og diverse dna beviser som trengtes(lakenet mitt osv.) jeg skrev innlegget her inne på dette forumet for å høre hva andre mennesker tenker om dette. Men jeg har allerede gjort en avgjørelse med å anmelde. JA JEG KLANDRER MEG SELV!!! uten tvil!!! jeg skulle aldri ha drukket meg full!!! og kommer mest sannsynligvis ikke til å gjøre det på en lang lang lang stund. og ALDRI så mye som jeg desverre gjorde nå. det sa PANG så svartnet det for meg, DESVERRE:(! TRO meg når jeg sier jeg angrer på det. Men likevel har jeg aldri bedd om å ha sex med en fremmed taxi sjåfør på denne måten. Jeg har alltid trodd at en kunne komme seg trygt hjem i en norsk taxi uansett om en var full slik som jeg var! Han var EDRU og på JOBB. Jeg var drita full uten å være i stand til å ta vare på meg selv. Jeg langsjemst. Åneida! Hadde du bare visst hva enkelte taxisjåfører i hvertfall Oslo er i stand til å gjøre for å utnytte fulle jenter. Jeg stoler aldri på en taxisjåfør. Utrolig mange allrighte som er hyggelige å prate med, men kommer du på et visst stadie så er du et lett bytte. Taxi burde være det tryggeste stedet å være etter en natt på byen og for mye alkohol innabords, men realiteten er desverre en helt annen. At han ringte deg neste dag vil jeg si er et tegn på at du hvertfall ikke motsatte deg eller var totalt bevistløs, om det var voldtekt (selv om det i definisjon er voldtekt når man er ute i stand til å motsette seg) så ville han aldri ha ringt og avslørt både nummer og taxiselskap/nummer. Men at det var utnytting er det ingen tvil om! Bedritne pakk som holder på sånn. Når du ikke klarer å si riktig adresse og har totalt black out så bør enhver klare å konkludere med at man holder seg langt unna og kun hjelpe personen med å komme seg hjem! Hadde jeg vært vitne til noe slikt så skulle jeg nok klart å gjort nok skade til tross for at jeg er ei jente på 50 kg! Håper det går bra med deg! Du må hvertfall ikke klandre deg selv, eller tenke at det var din skyld, for det er det ikke, med mindre du ba på dine knær om at han måtte bli med inn, noe som heller er utvilsomt. All ansvaret ligger på drittsekken som utnyttet situasjonen. Anonymous poster hash: 03d39...7ca 9
waco Skrevet 29. januar 2014 #22 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Nå skal du ringe politiet og politianmelde fyren. Du har nummeret hans, og du har navnet. Hvem ved sine fulle fem kan finne på å ha sex med noen som er halvt bevisstløs og ikke har anelse om hvor/hvem hun er!? Fyfaen, kjenner jeg blir illsint av dette! Hmm så det nå. Endret 29. januar 2014 av waco
Betta123 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #23 Skrevet 29. januar 2014 Åneida! Hadde du bare visst hva enkelte taxisjåfører i hvertfall Oslo er i stand til å gjøre for å utnytte fulle jenter. Jeg stoler aldri på en taxisjåfør. Utrolig mange allrighte som er hyggelige å prate med, men kommer du på et visst stadie så er du et lett bytte. Taxi burde være det tryggeste stedet å være etter en natt på byen og for mye alkohol innabords, men realiteten er desverre en helt annen. At han ringte deg neste dag vil jeg si er et tegn på at du hvertfall ikke motsatte deg eller var totalt bevistløs, om det var voldtekt (selv om det i definisjon er voldtekt når man er ute i stand til å motsette seg) så ville han aldri ha ringt og avslørt både nummer og taxiselskap/nummer. Men at det var utnytting er det ingen tvil om! Bedritne pakk som holder på sånn. Når du ikke klarer å si riktig adresse og har totalt black out så bør enhver klare å konkludere med at man holder seg langt unna og kun hjelpe personen med å komme seg hjem! Hadde jeg vært vitne til noe slikt så skulle jeg nok klart å gjort nok skade til tross for at jeg er ei jente på 50 kg! Håper det går bra med deg! Du må hvertfall ikke klandre deg selv, eller tenke at det var din skyld, for det er det ikke, med mindre du ba på dine knær om at han måtte bli med inn, noe som heller er utvilsomt. All ansvaret ligger på drittsekken som utnyttet situasjonen. Anonymous poster hash: 03d39...7ca Tusentakk for støtten! Var egentlig ganske godt å få det ut her og høre andres meninger.. ikke minst støtte.. Har ikke fortalt noen her hjemme om det. igjen; for jeg sjemst og er så utrolig flau over at jeg var så full at jeg utsatte meg selv for dette her... Det er AKKURATT dette jeg/vi har blitt advart fra foreldre og andre fra vi begynnte å drikke... SYKT at taxisjåførene er så uprofesjonelle og utnytter flere i jobben sin:/ 1
Gjest Ciegus Skrevet 29. januar 2014 #24 Skrevet 29. januar 2014 Om det kan kalles voldtekt eller ikke vet ikke jeg, det er jo ikke så viktig heller (i denne debatten altså) . Men det han gjorde var fullstendig uakseptabelt! Han har jo innrømmet på telefon at han forstod hvor beruset du var, så å utnytte dette var bare... skammelig. Flott at du anmeldte, om ikke annet får han seg kanskje en liten vekker? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #25 Skrevet 29. januar 2014 Du husker jo ingenting.. Hva om du kviknet til og det faktisk var du jo tok initiativet? At du ikke husker noe betyr ikke at du har blitt voldtatt. Han har nok en annen versjon enn deg. Du bør tenke nøye gjennom hva du sier til hvem om noe du ikke husker. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 3
Gjest Citronella Skrevet 29. januar 2014 #26 Skrevet 29. januar 2014 Du husker jo ingenting.. Hva om du kviknet til og det faktisk var du jo tok initiativet? At du ikke husker noe betyr ikke at du har blitt voldtatt. Han har nok en annen versjon enn deg. Du bør tenke nøye gjennom hva du sier til hvem om noe du ikke husker.Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 Uansett. Det spiller INGEN rolle. Taxisjåføren har opptrådt uprofesjosjonelt, og han visste tydelig at TS var overstadig beruset. Dette er et overgrep. Og jeg blir nesten kvalm av alle kommentarer her inne om at dette er delvis TS sin skyld. Skam dere! 16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #27 Skrevet 29. januar 2014 JA JEG KLANDRER MEG SELV!!! uten tvil!!! jeg skulle aldri ha drukket meg full!!! og kommer mest sannsynligvis ikke til å gjøre det på en lang lang lang stund. og ALDRI så mye som jeg desverre gjorde nå. det sa PANG så svartnet det for meg, DESVERRE:(! TRO meg når jeg sier jeg angrer på det. Men likevel har jeg aldri bedd om å ha sex med en fremmed taxi sjåfør på denne måten. Jeg har alltid trodd at en kunne komme seg trygt hjem i en norsk taxi uansett om en var full slik som jeg var! Han var EDRU og på JOBB. Jeg var drita full uten å være i stand til å ta vare på meg selv. Jeg langsjemst. Det er bra at du har lært noe av dette, selv om det var en dyr lekse å lære. Jeg håper at flere lærer av din erfaring. Jeg blir så trist når jeg ser drittfulle jenter ute midt på natta som åpenbart ikke har kontroll over seg selv, faller, spyr, oppfører seg helt komisk (og tragisk). Man kan ikke sette en kake på fortauet uten oppsyn og klandre andre at de har forsynt seg uten at man klandrer seg selv først for å ha satt kaken uten tilsyn der. Anonymous poster hash: a10fd...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #28 Skrevet 29. januar 2014 voldtekt er det nok ikke, men det er et overgrep. kjempebra at du har annmeldt han! håper han aldri tørr å prøve seg på fulle jenter i en taxi igjen. når du ikke er istand til å si ja eller nei så er det et overgrep! å det er like alvorlig som voldtekt for du blir jo utnytta! idiotiske mann! Anonymous poster hash: 74d0e...04d
Betta123 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #29 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Du husker jo ingenting.. Hva om du kviknet til og det faktisk var du jo tok initiativet? At du ikke husker noe betyr ikke at du har blitt voldtatt. Han har nok en annen versjon enn deg. Du bør tenke nøye gjennom hva du sier til hvem om noe du ikke husker.Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 Akkuratt. Jeg skreiv jo det i dette innlegget. HVA om jeg bad han inn? Tror du ikke jeg ligger her KVALM med tanken over det? eg husker jo ingenting? det er jo derfor jeg skylder på meg selv og er oppriktig dårlig over hele situasjonen. "Hva jeg sier til hvem om noe jeg ikke husker" ? hva er det du vil frem til her egentlig.... Jeg lyver jo ikke om at jeg ikke husker noen ting.. Aller helst skulle jeg ønske at jeg husket alt sammen. Da hadde det vært så enkel å bare lagt det bort å prøvd å glemme det. for da var jeg faktisk istand til å ta mine egne valg... Men han har tatt seg inn i hjemmet mitt. kledd av meg. hatt sex med meg. og kjørt hjem igjen. mens jeg var helt uvitende. Ja - jeg kan ha kvikknet til å hoiet å heiet.. men jeg kan tenke meg det er lite sannsynlig da jeg voknet i ettertid og ryddet vekk genseren jeg hadde på meg som var FULL av størknet spy. spy i håret. Jeg var så borte at jeg sa feil addresse hvor jeg bodde. jeg sov og gråt hele turen. Jeg kan ikke se for meg at jeg var helt oppegående da vi var annkommet hjemmet mitt..... Det eneste positive jeg ser oppi dette her er at jeg ikke har et ansikt jeg kan se for meg når jeg lukker øynene mine... Endret 29. januar 2014 av Betta123 1
waco Skrevet 29. januar 2014 #30 Skrevet 29. januar 2014 Akkuratt. Jeg skreiv jo det i dette innlegget. HVA om jeg bad han inn? Tror du ikke jeg ligger her KVALM med tanken over det? eg husker jo ingenting? det er jo derfor jeg skylder på meg selv og er oppriktig dårlig over hele situasjonen. "Hva jeg sier til hvem om noe jeg ikke husker" ? hva er det du vil frem til her egentlig.... Jeg lyver jo ikke om at jeg ikke husker noen ting.. Aller helst skulle jeg ønske at jeg husket alt sammen. Da hadde det vært så enkel å bare lagt det bort å prøvd å glemme det. for da var jeg faktisk istand til å ta mine egne valg... Men han har tatt seg inn i hjemmet mitt. kledd av meg. hatt sex med meg. og kjørt hjem igjen. mens jeg var helt uvitende. Ja - jeg kan ha kvikknet til å hoiet å heiet.. men jeg kan tenke meg det er lite sannsynlig da jeg voknet i ettertid og ryddet vekk genseren jeg hadde på meg som var FULL av størknet spy. spy i håret. Jeg var så borte at jeg sa feil addresse hvor jeg bodde. jeg sov og gråt hele turen. Jeg kan ikke se for meg at jeg var helt oppegående da vi var annkommet hjemmet mitt..... Det eneste positive jeg ser oppi dette her er at jeg ikke har et ansikt jeg kan se for meg når jeg lukker øynene mine... Men du kjenner deg selv best av alle her. Grunnen til at du har sånn angst, skyldes det at det kunne vært at du forførte sjåføren? 1
Betta123 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #31 Skrevet 29. januar 2014 Om det kan kalles voldtekt eller ikke vet ikke jeg, det er jo ikke så viktig heller (i denne debatten altså) . Men det han gjorde var fullstendig uakseptabelt! Han har jo innrømmet på telefon at han forstod hvor beruset du var, så å utnytte dette var bare... skammelig. Flott at du anmeldte, om ikke annet får han seg kanskje en liten vekker? En vekker håper jeg han får.... jeg håper også han aldri får seg en jobb innen en sånn bransje igjen.... Har han lykkes med dette en gang, er det fare for at han lett kan utnytte seg av et like "enkelt" utbytte igjen... 3
Betta123 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #32 Skrevet 29. januar 2014 Men du kjenner deg selv best av alle her. Grunnen til at du har sånn angst, skyldes det at det kunne vært at du forførte sjåføren? Jeg skjønner at du spør. Men jeg må helt ærlig si nei. Jeg kan ikke tro at jeg har gjort det. 1
pantertante Skrevet 29. januar 2014 #33 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Det er bra at du har lært noe av dette, selv om det var en dyr lekse å lære. Jeg håper at flere lærer av din erfaring. Jeg blir så trist når jeg ser drittfulle jenter ute midt på natta som åpenbart ikke har kontroll over seg selv, faller, spyr, oppfører seg helt komisk (og tragisk). Man kan ikke sette en kake på fortauet uten oppsyn og klandre andre at de har forsynt seg uten at man klandrer seg selv først for å ha satt kaken uten tilsyn der. Anonymous poster hash: a10fd...dbb Selvfølgelig er det dumt å drikke seg så full at man ikke har kontroll, men det er sånt som skjer. Og uansett om man har drukket mye eller ikke blir kvinner rådet til å gå flere sammen eller ta taxi for å komme seg trygt hjem. I Ts tilfelle hjalp det ikke mye på tryggheten at hun tok taxi. Hun ble utsatt for overgrep/voldtekt av taxisjåføren og har heldigvis anmeldt ham. Sånt skal IKKE skje og forhåpentligvis får det store konsekvenser for vedkommende sjåfør. Eksempelet ditt med en kake på fortauet som man ikke kan klandres for å forsyne seg av hvis ingen holder øye med den er helt på tryne. Endret 29. januar 2014 av pantertante 4
Betta123 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #34 Skrevet 29. januar 2014 Selvfølgelig er det dumt å drikke seg så full at man ikke har kontroll, men det er sånt som skjer. Og uansett om man har drukket mye eller ikke blir kvinner rådet til å gå flere sammen eller ta taxi for å komme seg trygt hjem. I Ts tilfelle hjalp det ikke mye på tryggheten at hun tok taxi. Hun ble utsatt for overgrep/voldtekt av taxisjåføren og har heldigvis anmeldt ham. Sånt skal IKKE skje og forhåpentligvis får det store konsekvenser for vedkommende sjåfør. Eksempelet ditt med en kake på fortauet som man ikke kan klandres for å forsyne seg av hvis ingen holder øye med den er helt på tryne. TAKK for innlegget ditt.
pantertante Skrevet 30. januar 2014 #35 Skrevet 30. januar 2014 (endret) TAKK for innlegget ditt. Det du har opplevd høres helt forferdelig ut. Måten du har håndtert det på, både hvordan du konfronterte sjåføren da han ringte til deg og anmeldelse etc. i etterkant, viser at du er en sterk og handlekraftig kvinne. Noe som nok vil hjelpe deg å komme helskinnet gjennom den traumatiske opplevelsen med tiden til hjelp (og kanskje samtaler med profesjonelle mennesker), uten altfor store problemer i ettertid. Vet ikke om jeg hadde klart å være så sterk som deg om jeg hadde opplevd det samme. Om du orker hadde det vært fint å få høre hvordan det går mtp anmeldelsen etterhvert. Er nok dessverre andre som har vært ute for liknende som trenger å høre at det nytter å stå opp for seg selv og ikke stilltiende godta overgrep/voldtekt. Mørketallene er store og det er ikke bra, verken for ofrene eller samfunnet som helhet. Endret 30. januar 2014 av pantertante
Lykkerusen Skrevet 30. januar 2014 #36 Skrevet 30. januar 2014 Dette her er så feil som det får blitt... man tar taxi hjem for å forsikre seg om at man kommer seg TRYGT hjem. Du skriver selv at du har total blackout fra hendelsen og at taxisjåføren har fortalt at du spøy, gråt og ikke klarte å redegjøre for deg. Da sier det seg selv at du på ingen måte kunne oppmuntre til sex eller være delaktig?? Jeg har hvertfall selv vanskelig for å se det for meg.. Og OM du så skulle ha gjort det burde han ha sagt nei og kjørt. Det å utnytte noen som er i den tilstanden er et overgrep/voldtekt. "Straffeloven bruker uttrykket voldtekt, og viser til en person som skaffer seg seksuell omgang med vold eller truende atferd, eller har seksuell omgang med noen som er bevisstløse eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen. " All ære til deg for hvordan du oppførte deg da han ringte og for at du samlet mot til å dra på voldtektsmottaket! Har du snakket med kjæresten din ennå? Stor klem til deg <3 4
Gjest Eurodice Skrevet 30. januar 2014 #37 Skrevet 30. januar 2014 Det var det jeg hadde tenkt å si. Det er utrolig dumt å sette seg selv inn i en sånn tilstand og jeg håper at TS innser dette og innrømmer sin del av skylden. Nå blir det en del veldig opprørte sjeler som kommer til å kalle meg det ene og det andre, men jeg bryr meg pent lite. Damer som drikker seg fulle til den grad at de ikke har kontroll over seg selv og egne handlinger (og ikke en gang husker ting), MÅ akseptere og innrømme sin del av skylden for det som skjer - enten det er voldtekt eller ran eller gud vet hva annet. Ja, jeg er en dame selv. En dame som kan aldri finne på å gjøre noe sånt som TS gjorde. Jeg hadde tenkt å skrive noe ala dette selv, men du kom meg i forkjøpet. Jeg har ikke så mye forståelse og medfølelse med unge jenter som drikker seg stupfulle, nærmest bevisstløse, ute på byen og klager over ting i ettertid. Det er lov å bruke hodet. 2
pantertante Skrevet 30. januar 2014 #38 Skrevet 30. januar 2014 Jeg hadde tenkt å skrive noe ala dette selv, men du kom meg i forkjøpet. Jeg har ikke så mye forståelse og medfølelse med unge jenter som drikker seg stupfulle, nærmest bevisstløse, ute på byen og klager over ting i ettertid. Det er lov å bruke hodet. Så man skal bare godta at en taxisjåfør tar seg tilrette overfor en stupfull og nærmet bevisstløs passasjer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv? 16
Gjest Eurodice Skrevet 30. januar 2014 #39 Skrevet 30. januar 2014 Så man skal bare godta at en taxisjåfør tar seg tilrette overfor en stupfull og nærmet bevisstløs passasjer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv? Nei, absolutt ikke. Det jeg mener, er at jenter/kvinner har et ansvar for seg selv, at de ikke setter seg i slike situasjoner at de kan bli utsatt for overgrep. For eksempel aldri være alene, ta taxi sammen med andre, ikke pirattaxi. 3
pantertante Skrevet 30. januar 2014 #40 Skrevet 30. januar 2014 Nei, absolutt ikke. Det jeg mener, er at jenter/kvinner har et ansvar for seg selv, at de ikke setter seg i slike situasjoner at de kan bli utsatt for overgrep. For eksempel aldri være alene, ta taxi sammen med andre, ikke pirattaxi. Nå er det ikke alltid mulig å ta taxi sammen med andre, man skal kanskje i en helt annen retning enn de man er sammen med. Og Ts tok ikke pirattaxi. Å ta en vanlig taxi hjem når man er full burde være trygt og om det skjer overgrep da er det kun taxisjåføren som skal lastes, ikke passasjeren. Håper virkelig denne aktuelle sjåføren får svi skikkelig for sine handlinger og at selskapet han jobber i viser at det er absolutt nulltoleranse for slik oppførsel. Dette burde egentlig være noe man gikk til avisene med. Helt forjævlig å skulle oppleve noe sånt når man tar taxi. Hvem skal man kunne stole på om man ikke kan stole på en som har som jobb å frakte folk trygt og sikkert hjem fra byen? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå