AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #181 Skrevet 10. februar 2014 TS her... årh det er så mange idiotiske kommentarer her.. Jeg er ny her inne ja. opprettet profilen kun for å skrive dette innlegget. For å få det ut og for å høre hva andre hadde å si om dette..men nå har det gått ganske langt.. dere kan slutte å skrive her nå.. Ikke greit når folk faktisk er uenig med deg skjønner jeg. Men folk har faktisk noen gode poeng. Men du trenger at folk ser dette utenifra.. Fordi du kan faktisk ha vært initiativtaker her, selv om du ikke husker det selv. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #182 Skrevet 11. februar 2014 Ikke greit når folk faktisk er uenig med deg skjønner jeg. Men folk har faktisk noen gode poeng. Men du trenger at folk ser dette utenifra.. Fordi du kan faktisk ha vært initiativtaker her, selv om du ikke husker det selv.Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 Nei, de har ikke gode poenger. Det som har skjedd er ikke TS sin skyld. Det er ikke greit(eller lovlig) å ta seg til rette seksuelt ovenfor noen som er så beruset at de ikke er istand til å motsette seg handlingen. Såvidt jeg har skjønt er det ikke tvil om at samleie har funnet sted. Det som da må vurderes av retten(hvis saken havner der) er hvorvidt TS var så beruset at hun ikke var istand til å motsette seg handlingen, ikke hvorvidt hun tok intiativ eller ikke. Om hun ikke var istand til å motsette seg handlingen, så var dette voldtekt(jmf straffeloven §192 ). Legger ved en dom til sammenligning. Om sjåføren ikke kan dømmes for voldtekt, så kan han eventuelt istedet dømmes etter straffeloven §193 Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 6 år Håper han blir dømt etter en av disse paragrafene sånn at politiet kan ta fra ham løyvet. Anonymous poster hash: e0e38...793 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #183 Skrevet 11. februar 2014 Det minste han kan dømmes for er vel å ha unnlatt å hjelpe en som var bevisstløs. Anonymous poster hash: 6ed34...f21 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #184 Skrevet 13. februar 2014 Nei, de har ikke gode poenger. Det som har skjedd er ikke TS sin skyld. Det er ikke greit(eller lovlig) å ta seg til rette seksuelt ovenfor noen som er så beruset at de ikke er istand til å motsette seg handlingen. Såvidt jeg har skjønt er det ikke tvil om at samleie har funnet sted. Det som da må vurderes av retten(hvis saken havner der) er hvorvidt TS var så beruset at hun ikke var istand til å motsette seg handlingen, ikke hvorvidt hun tok intiativ eller ikke. Om hun ikke var istand til å motsette seg handlingen, så var dette voldtekt(jmf straffeloven §192 ). Legger ved en dom til sammenligning. Om sjåføren ikke kan dømmes for voldtekt, så kan han eventuelt istedet dømmes etter straffeloven §193 Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 6 år Håper han blir dømt etter en av disse paragrafene sånn at politiet kan ta fra ham løyvet. Anonymous poster hash: e0e38...793 Hvordan vet du at hun ikke kunne motsette seg? At hun ikke husker er langt i fra det samme som at hun var bevisstløs. Den andre paragrafen du linker til blir syltynn i dette tilfellet. Det var ikke at han var drosjesjåfør som førte til samleie.. At en lege eller lignende går utover sine fullmakter er mer aktuelt. Om postmannen leverer en pakke på døren og dama som åpner åpner for samleie, betyr ikke at postmannen har misbrukt sin stilling. Basert på hva TS har skrevet kan ihvertfall jeg konkluderer med at sjåføren viste dårlig moral, men ingenting annet er nok til å få vedkommende dømt. Sorry, men rettsstaten vi lever i krever mer enn "jeg husker ikke, men det er ikke noe jeg ville gjort edru, så det er voldtekt". Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 2
Soyli Skrevet 13. februar 2014 #185 Skrevet 13. februar 2014 Det er bra at du har lært noe av dette, selv om det var en dyr lekse å lære. Jeg håper at flere lærer av din erfaring. Jeg blir så trist når jeg ser drittfulle jenter ute midt på natta som åpenbart ikke har kontroll over seg selv, faller, spyr, oppfører seg helt komisk (og tragisk). Man kan ikke sette en kake på fortauet uten oppsyn og klandre andre at de har forsynt seg uten at man klandrer seg selv først for å ha satt kaken uten tilsyn der. Anonymous poster hash: a10fd...dbb Hva FAEN var dette for en kommentar?! Kake-sammenligningen var rett og slett grusom og smakløs! 2
Soyli Skrevet 13. februar 2014 #186 Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde tenkt å skrive noe ala dette selv, men du kom meg i forkjøpet. Jeg har ikke så mye forståelse og medfølelse med unge jenter som drikker seg stupfulle, nærmest bevisstløse, ute på byen og klager over ting i ettertid. Det er lov å bruke hodet. Du er patetisk 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #187 Skrevet 13. februar 2014 Du er patetisk Det betyr mye fra en som ikke en gang forklarer hvorfor........ patetisk. Anonymous poster hash: a28ff...06f
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2014 #188 Skrevet 13. februar 2014 Det betyr mye fra en som ikke en gang forklarer hvorfor........ patetisk. Anonymous poster hash: a28ff...06f du er patetisk fordi du forsvarer at det bare er å ta for seg bare jenta er dritings nok. Ja det er tragisk å drikke seg kanakkas, men det er ikke dermed sagt at man har skyld i eller har seg selv å takke for en voldtekt. 1
waco Skrevet 13. februar 2014 #189 Skrevet 13. februar 2014 du er patetisk fordi du forsvarer at det bare er å ta for seg bare jenta er dritings nok. Ja det er tragisk å drikke seg kanakkas, men det er ikke dermed sagt at man har skyld i eller har seg selv å takke for en voldtekt. Det jeg synes er flott og bra er at vi ikke skal noen rettsikkerhet i dette landet her. Å fantasere skal være nok til å få mennesker dømt. Det synes jeg er flott. Ingen tekniske bevis eller påskudd, kun drømmer og tanker. Kjempeflott at dere ikke er skeptiske til den manglende rettsikkerheten. Bravo!
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2014 #190 Skrevet 13. februar 2014 Det jeg synes er flott og bra er at vi ikke skal noen rettsikkerhet i dette landet her. Å fantasere skal være nok til å få mennesker dømt. Det synes jeg er flott. Ingen tekniske bevis eller påskudd, kun drømmer og tanker. Kjempeflott at dere ikke er skeptiske til den manglende rettsikkerheten. Bravo! nå skjønner jeg ikke hva du snakker om
waco Skrevet 13. februar 2014 #191 Skrevet 13. februar 2014 nå skjønner jeg ikke hva du snakker om Jeg synes det er flott at vi fantaserer om voldtekt for å få andre straffedømt.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2014 #192 Skrevet 13. februar 2014 Jeg synes det er flott at vi fantaserer om voldtekt for å få andre straffedømt. fantaserer om voldtekt? hvem fantaserer om voldtekt? 1
waco Skrevet 13. februar 2014 #193 Skrevet 13. februar 2014 fantaserer om voldtekt? hvem fantaserer om voldtekt? Dere, alle dere som tror og mener at trådstarter har blitt voldtatt. For hun er jo en "skikkelig jente" som møtte på en "uskikkelig sjåfør" som bare ville henne vondt.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2014 #194 Skrevet 13. februar 2014 Dere, alle dere som tror og mener at trådstarter har blitt voldtatt. For hun er jo en "skikkelig jente" som møtte på en "uskikkelig sjåfør" som bare ville henne vondt. Ts vet bedre enn deg og meg om hun er voldtatt eller ikke. En taxisjåfør utnytta en jente i en sårbar situasjon, attpåtil mens han var på jobb. Sånt gjør man bare ikke. hvordan kan du forsvare det waco? 2
Gjest New_Girl Skrevet 13. februar 2014 #195 Skrevet 13. februar 2014 Seriøst ts, jeg håper du har vett til å holde deg langt unna denne tråden og heller snakke med profesjonelle.
Gjest Lincoln Skrevet 13. februar 2014 #196 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Det høres ut som en voldtekt ja ut fra TS sin forklaring. Taxisjåføren har nok en annen versjon. Men alle bør vel være enige om at det ikke er lurt å drikke seg sanseløst drita full, enten man er gutt eller jente. Kjipe ting skjer. Endret 13. februar 2014 av Lincoln 1
waco Skrevet 13. februar 2014 #197 Skrevet 13. februar 2014 Ts vet bedre enn deg og meg om hun er voldtatt eller ikke. En taxisjåfør utnytta en jente i en sårbar situasjon, attpåtil mens han var på jobb. Sånt gjør man bare ikke. hvordan kan du forsvare det waco? Jeg synes sjåføren var en skikkelig idiot. Men jeg VET ikke hva som her skjedd for det, selv om alle dere gjør det.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. februar 2014 #198 Skrevet 13. februar 2014 Det høres ut som en voldtekt ja ut fra TS sin forklaring. Taxisjåføren har nok en annen versjon. Men alle bør vel være enige om at det ikke er lurt å drikke seg sanseløst drita full, enten man er gutt eller jente. Kjipe ting skjer. selvsagt er det ikke lurt, men syns ikke sjåføren skal få slippe unna pga det han har gjort likevel.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #199 Skrevet 14. februar 2014 selvsagt er det ikke lurt, men syns ikke sjåføren skal få slippe unna pga det han har gjort likevel. Og det han har gjort er voldtekt? Det vet du med 100% sikkerhet? Basert på informasjonen som ligger i tråden er ikke jeg 100% sikker (hun husker jo ikke) , så jeg vil ikke fordømme sjåføren helt. Men du har kanskje mer informasjon enn oss andre? Det er lov å være litt edruelig, og ikke sette likhetstegn mellom moralsk tvilsomme handlinger og straffbare handlinger. Vi lever tross alt i en rettsstat, ikke et land med Sharia - lovgivning. Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. februar 2014 #200 Skrevet 14. februar 2014 Og det han har gjort er voldtekt? Det vet du med 100% sikkerhet? Basert på informasjonen som ligger i tråden er ikke jeg 100% sikker (hun husker jo ikke) , så jeg vil ikke fordømme sjåføren helt. Men du har kanskje mer informasjon enn oss andre? Det er lov å være litt edruelig, og ikke sette likhetstegn mellom moralsk tvilsomme handlinger og straffbare handlinger. Vi lever tross alt i en rettsstat, ikke et land med Sharia - lovgivning.Anonymous poster hash: 9c9e2...c45 Han har uansett misbrukt sin stilling som taxisjåfør og har vært høyst uprofesjonell. Og jeg mener det er voldtekt når ts var så full som det der. Kan ikke fatte at hun har vært istand til å ta noe initiativ til sex når hun var halvveis bevisstløs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå