Gå til innhold

Sukkerfri brus ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på slankern og spiser sunnere og trener veldgi ofte, men har hatt som vane å drukket i hvertfall en liter sukkerholdig drikke hver dag. Kan jeg drikke Cola Zero/light og andre lett bruser? Spiser som regel sundt, og det står vel egentlig på å kutte ut sukker fra brusen.

Anonymous poster hash: 60e59...f75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ikke bli det samme som sukkerbrus ?

Skrevet

Drikk heller vann. En liter sukkerfri brus hver dag er veldig mye.

Anonymous poster hash: b8e54...2bc
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er på slankern og spiser sunnere og trener veldgi ofte, men har hatt som vane å drukket i hvertfall en liter sukkerholdig drikke hver dag. Kan jeg drikke Cola Zero/light og andre lett bruser? Spiser som regel sundt, og det står vel egentlig på å kutte ut sukker fra brusen.

Det er best og holde seg borte fra lett brusen og. Den inneholder stoffer som trigger sultsenteret i hjernen. Et glass innimellom gjør ingenting men ikke hver dag. Jeg slutta med lettbrus og plutselig gikk jeg ned noen kilo.

Anonymous poster hash: 541bb...bbe

• Liker 1
Gjest star123
Skrevet

ja drikk vann det er også mettende, vis du drikker litt før du spiser så blir du fortere mett :)

ville begrenset inntaket av brus

Gjest *dragoon*
Skrevet

Jeg vet i alle fall med meg selv at uten Cola zero ville jeg aldri klart å gått ned 30 kg. Jeg var avhengig av Cola og det var når jeg byttet til lettbrus at jeg endelig begynnte gå ned i vekt. Jeg drikker mellom en halv og en hel liter cola zero om dagen nå. Langt ifra bra for meg (eller tenna mine) det heller, men jeg skal fortsatt ned 20 kg til og da må jeg ha zero'n til å holde meg i hånda mens jeg unngår alle andre søtsaker. :P

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det ingen som kan svare på det TS lurer på? Ja du kan drikke sukkerfri-brus uten å gå opp i vekt. Så klart er det bedre med vann, men nå var ikke det spørsmålet.

Anonymous poster hash: a1568...ef7
  • Liker 3
Skrevet

Du vil ikke gå opp i vekt av å drikke sukkerfri brus.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det er verre enn sukkerholdig brus fordi det kunstige søtningsstoffet inneholder noe som øker appetitten din, dermed eter du mer og slankekuren går til helv... Hold deg til vann du. Om du syns det blir kjedelig. ha en sitronskive i som gir smak

Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Skrevet

Jeg drikker sukkerfri brus når jeg passer på kaloriene, men prøver å minske forbruket til det minimale. Drikker mest vann selv, men jeg mener at sukkerfri er bedre enn sukkerbrus i allefall:)

Skrevet

Det er klart at det er bedre å drikke brus som nesten ikke har kcal enn å drikke cola om man skal ned i vekt. MEN som andre allerede har skrevet kan sukkerfri brus trigge søtbehovet slik at man i større grad har lyst på sjokolade og andre søtsaker med mye kcal. Jeg måtte bytte ut cola med sukkerfri brus for noen år tilbake, og har faktisk lagt på meg etter det. Jeg drakk bare cola i helger, og hadde spiste lite sjokolade. Etter jeg byttet til pepsi max har jeg blir helt avhengig av den, og MÅ drikke det hver dag! Tok flere år før jeg skjønte at jeg faktisk var blitt avhengig av det, og har hørt om flere som opplever akkurat det samme. Jeg har også fått et ekstremt behov for sjokolade, og spiser det annenhver dag. Noe som igjen har resultert i at jeg har lagt på meg fire-fem kilo for første gang i mitt voksne liv. Mulig at alt dette er ren tilfeldighet, men jeg tviler på det. Så selv om ikke lettbrus gjør deg tykkere kan noen oppleve at de må kompensere for mangel på sukker ved å tilføre det fra andre steder. Greit å være obs på det i hvert fall, selv om det så klart er verdt å bytte vekk fra Cola. ;)

Anonymous poster hash: 62026...8e7
Skrevet

Jeg drikker bare sukkerfri brus, liker ikke "pelsen" på tennene som jeg får av vanlig sukkerholdig brus. Har alltid vært slank, så det har ikke innvirket på vekta.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg drikker bare sukkerfri brus, liker ikke "pelsen" på tennene som jeg får av vanlig sukkerholdig brus. Har alltid vært slank, så det har ikke innvirket på vekta.

noen legger ikke på seg så lett. Jeg kan spise en hel masse usunt dritt uten at det innvirker noe særlig på vekta mi

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg drikker sukkerfri brus når jeg passer på kaloriene, men prøver å minske forbruket til det minimale. Drikker mest vann selv, men jeg mener at sukkerfri er bedre enn sukkerbrus i allefall:)

det er slett ikke bedre. Du lurer deg selv

Skrevet

det er slett ikke bedre. Du lurer deg selv

Blablabla :-P Sukkerfri brus er sikkert ikke bedre enn sukkerbrus, men nå har det seg sånn at jeg spiser veldig lite sukker ellers. Får SYKE cravings etter sjokolade og drittmat når jeg spiser sukker, så best å holde seg unna. Hvis det er aspartam du sikter til som ikke er bedre å drikke enn sukker, så kan jeg informere deg at EU sin anbefaling krever at du drikker ca. 60 liter pepsi max på 24 timer for at du skal få i deg max anbefalt grense med aspartam. De andre ingrediensene som er i f.eks. pepsi max eller cola zero kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke peiling.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg drikker Pepsi Max i blandt. Når jeg er syk lever jeg på det.

Har ikke noe å si for vekta.

Tennene derimot er en annen sak :P

Skrevet

Du kan drikke 5.6 liter sukkerfri brus om dagen uten fare, men det er påvist noen endringer på enzymer i hjernen ved inntak av aspartam.

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

Jeg er unasett sikker på at vann er sunnere - både for kropp, tenner og lommebok ;)

Anonymous poster hash: b8e54...2bc
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Blablabla :-P Sukkerfri brus er sikkert ikke bedre enn sukkerbrus, men nå har det seg sånn at jeg spiser veldig lite sukker ellers. Får SYKE cravings etter sjokolade og drittmat når jeg spiser sukker, så best å holde seg unna. Hvis det er aspartam du sikter til som ikke er bedre å drikke enn sukker, så kan jeg informere deg at EU sin anbefaling krever at du drikker ca. 60 liter pepsi max på 24 timer for at du skal få i deg max anbefalt grense med aspartam. De andre ingrediensene som er i f.eks. pepsi max eller cola zero kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke peiling.

poenget er st disse søtningsstoffene reduserer metthetsfølelsen. Dermed skal det mer til før du blir mett
Skrevet

poenget er st disse søtningsstoffene reduserer metthetsfølelsen. Dermed skal det mer til før du blir mett

Ja, er klar over det. Men når en teller kalorier vet man jo hvor mye man bør innta, så er bare å holde seg til det... Så klart må man ha viljestyrke og det er kanskje ikke optimalt å drikke noe som gjør en sulten når man er på slankern. Kan godt være at man blir mer sulten, men min erfaring er at jeg ikke blir det. Så kommer nok an på hva man spiser, hvor ofte osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...