Gå til innhold

Unngå å spy og blackout på fylla?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den eneste muligheten er å drikke mindre. Det er helt klart at du drikker mer enn du trenger når du både spyr og får blackout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du studerer medisin, men du skjønner ikke hvordan alkohol fungerer? Når du både spyr OG får blackout omtrent hver gang er det fordi du drikker for mye. Punktum. Du har fått mange gode tips over her, og det beste er å drikke mindre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig å lese. Du ber om tips for å unngå å spy og få blackout, men du vil ikke høre at du må drikke mindre.

Drikke seg full er det som gjelder. Høres på meg ut som om du har et alkoholproblem, evnt. et problem med å forstå/tenke rasjonelt.

Anonymous poster hash: 4fed8...f48
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å drikke mindre? Du er ganske full før du når blackoutstadiet... Og du studerer medisin, hjelpes.

Anonymous poster hash: 5e2f3...bd1

Faktisk ikke bare ganske full. Når man får blackout og spyr så er man per definisjon faktisk alkoholforgiftet = overdose av alkohol.

Til trådstarter: drikk mindre og spis litt før du drikker. Når du får blackout er du langt forbi det stadiet hvor det er morsomt å vere full. At venindene dine drikker like mye trenger du ikke å tenke på, hvor mye alkohol man kan tolerere avhenger av mange faktorer som vekt, forbrenning, kjønn, blodmengde, muskelmasse, hvor vandt man er med å drikke, osv.

Anonymous poster hash: 401b0...012

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan legge på deg og bli smallfeit. Da tåler du også mer alkohol...

Anonymous poster hash: 401b0...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart man trenger en avblåsning når man studerer medisin. Dere har ikke peiling på hva dere snakker om ass.

Takker for tips :D Skal begynne tidligere neste gang, og spise mer først! :)

Anonymous poster hash: 5deb4...ed0

Du er medisinstudent og lurer på hvordan man unngår å spy og få blackout i fylla? Ikke den skarpeste skalpellen i skuffen, skjønner jeg.

Her har vi en alkoholisert lege in spe ("in spe" er latin og er noe du bør ha lært for lenge siden). Du er allerede til fare for deg selv og dine omgivelser, så jeg foreslår at du enten tar deg sammen og slutter å drikke helt (ikke bare drikke mindre, for det er åpenbart at du ikke kan kontrollere deg) eller slutter på medisinstudiet så du ikke setter pasienter i fare med den horrible kunnskapsmangelen, de råtne holdningene og manglende dømmekraften din.

Anonymous poster hash: b459d...b87

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 19 som. Jeg begynte å drikke regelmessig for ca et år siden, men nå det siste halvåret, som student, har det blitt en god del oftere og mer. Jeg har dog et problem: jeg ender alltid opp å spy når jeg drikker mye..mine venniner drikke minst like mye som meg, men de spyr altså ikke..Jeg pleier heller ikke blande forskjelli alkohol..altså det hender, men spyr de kveldene jeg ikke gjør det også..I tillegg får jeg blackout nesten hver gang, jeg husker omtrent ikke noe fra kvelden, bare små glimt og mine venninner finner meg sovende i baren hele tiden..

Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg kan unngå å spy, men allikevel drikke meg full (tro meg det trengs en gang i blant som medisinstudent).

Ikke kom med tips som "drikk mindre" eller "slutt og drikke" for det skjer ikke uansett, så bare spar dere :)

facepalm_implied.jpg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du drikke mindre, ellers må du regne med oppkast og blackouts. Det er, enten du liker det eller ei, eneste løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva drikker du? Det kan vaere lurt aa unnga alkohol som tar tid for det slaar deg, dvs. sprit. Drikker du vin merker du rusen komme, og det gaar ikke like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Dummeste jeg har lest på lenge. Hvis du spyr og får blackouts hver gang du drikker så drikker du sel følgelig for mye. Trenger ikke studere medisin for å skjønne noe så elementært.

Så:

- drikk mindre

- velg en annen type alkohol

- spis godt før du drikker

- for hver enhet du drikker ta et glass vann

- vær mye i bevegelse og ikke bare sitt stille hele kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis godt før du skal drikke, ikke ha med deg så mye alkohol når du drar på fest, drikk noe med mindre alkoholprosent og drikk vann innimellom drinkene. Og stopp å drikk når du begynner å føle deg litt full. Hvis du ikke klarer å stoppe å drikke før du får blackouts, så har du et problem, og kan ende opp som pasient istedenfor lege etter studiene. Alle opplever en gang innimellom å bli for full, det er helt normalt, men hvis det skjer hver eneste gang så bør du tenke litt over om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Spis godt før du drikker og ta et glass vann mellom hver shot/glass. Du blir full av det, bare kanskje ikke like fort.

Om det går mest i sprit og shot kan du jo f.eks. bytte til vin med øl/rusbrus.

Om du drikker noe som kanskje er veldig søtt, så er det kanskje det som gjør det, og du prøve noe annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ei jente på 19 som. Jeg begynte å drikke regelmessig for ca et år siden, men nå det siste halvåret, som student, har det blitt en god del oftere og mer. Jeg har dog et problem: jeg ender alltid opp å spy når jeg drikker mye..mine venniner drikke minst like mye som meg, men de spyr altså ikke..Jeg pleier heller ikke blande forskjelli alkohol..altså det hender, men spyr de kveldene jeg ikke gjør det også..I tillegg får jeg blackout nesten hver gang, jeg husker omtrent ikke noe fra kvelden, bare små glimt og mine venninner finner meg sovende i baren hele tiden..

Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg kan unngå å spy, men allikevel drikke meg full (tro meg det trengs en gang i blant som medisinstudent).

Ikke kom med tips som "drikk mindre" eller "slutt og drikke" for det skjer ikke uansett, så bare spar dere :)

WOW.

Hilsen medisinerstudent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege(!)student som ikke skjønner basic info om kroppen og liksom må bli dritings hver helg.

Kan TS vennligst oppgi navn slik at jeg og mine venner og min familie og alle jeg kjenner ikke havner hos henne en gang i fremtiden?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts - jeg håper du tenker over at du skal gjennom adskillige skikkethetsvurderinger i løpet av studiet? Hvis du har jevnlige episoder med stupfyll og blackouts taler det ikke til din fordel. Vet du hva du gjør i de periodene du ikke kan huske?

Hvis du er nødt til å drikke så mye og ofte for å takle det du møter i studiet, vil jeg si at du ikke egner deg som lege. Du må enten ta et oppgjør med dette, eller finne på noe annet å gjøre.

Hvordan har du tenkt å takle dette hvis du blir ferdig utdannet?

Jeg kjente mange som ikke klarte studiet fordi de drakk for mye. Vil du virkelig bli en av dem, eller vil du gjøre dette skikkelig?

Hadde jeg vært legen din, hadde jeg oppfordret deg til å kutte drikkingen totalt, siden du viser så tydelig at du ikke kan kontrollere den.

Anonymous poster hash: 71e14...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta pauser i drikkingen med jevne mellomrom, gjerne på rundt 20 min.

Man glemmer ofte at rusen stiger lenge etter at man har tatt et glass, og så drikker man mer fordi man synes man ikke er full nok, og så får man blackout og spyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jeg jo ikke full...poenget er at jeg vil bli full, men uten å spy osv..Hvis jeg ikke blir full ser jeg ikke noe poeng i å drikke..

Det er individuelt hvor mye folk tåler. Alkohol er en gift for kroppen, og rusen er en forgiftningsreaksjon. Grunnen til at man kaster opp er at kroppen skjønner at den er forgifta, og vil kvitte seg med giften.

Du drikker tydeligvis mer enn du tåler. Drikk mindre. Du blir fremdeles berusa, men ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man får blackouts, så behøver ikke det ha med hvor mye man drikker. Er mange som kan få det uten og ha vært kjempefull.

Når det gleder det å spy, så går det over med årene. Det gjorde det hvertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ingen poeng i å drikke dersom du ikke blir full? Og du studerer medisin? Håper du modnes litt med årne :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...