Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det allerede er laget en slik tråd, i så fall beklager jeg. ;)

Denne tråden er for alle oss som pusser opp (eller som kanskje bare trenger idéer)?

Jeg flyttet inn i leiligheten 6.januar, det er min første bolig og har aldri pusset opp i særlig grad før. Har til nå malt ferdig bod/walk-in-closet, gang og stue/soverom. Gang og walk-in-closet er helt ferdige. I stua må jeg få ting og tang inn i hyllene. Jeg bare har ikke orket å få på plass alt enda.

6.februar, akkurat en måned etter innflytting kommer folk for å pusse opp kjøkkenet. Jeg gleder meg veldig! Da blir alt skiftet ut og pusset opp til dagens standard.

Denne uken er fire baderomskarer innom for å gi prisoverslag til bad. Blir spennende, jeg krysser fingrene for at det ikke koster altfor mye, selv om jeg frykter det verste. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy :)

Lyst å dele bilder også ?

Skrevet

Det er så morsomt å pusse opp, men gud så slitsomt.

Er nettopp ferdig med å totalrenovere huset vårt og har nettopp kjøpt en gammel hytte på fjellet.

Fikk den kjempebillig i forhold til lignende hytter i samme område.

Der skal vi bytte bordkledning på en vegg. Men dette må spesialbestilles og sages på mål fra den gamle kledningen så det vil ta tid. Vi må også bytte 2 vindu og vurderer å sette inn en verandadør samtidig.

Vi ska slå sammen en bod og et soverom slik at vi får et stort hovedsoverom.

Vi skal beise alle vegger innvendig med interiørbeis og vokse de. Male tak, lister og dører hvite. Kjøkkeninnredningen skal også males.

Etter hvert så skal vi også bygge en veranda.

Har nettopp kjøpt et forbrenningstoalett som jeg håper jeg får installert i helgen. Kjenner jeg gleder meg til å få innedo for utedassen er full av musebæsj hver helg vi kommer oppover.

Skrevet

Så gøy :)

Lyst å dele bilder også ?

Jeg liker ikke å gi ut bilder offentlig her, men jeg har en blogg man kan eventuelt få tilgang til hvis man sender meg en pm. :)

Det er så morsomt å pusse opp, men gud så slitsomt.

Er nettopp ferdig med å totalrenovere huset vårt og har nettopp kjøpt en gammel hytte på fjellet.

Fikk den kjempebillig i forhold til lignende hytter i samme område.

Der skal vi bytte bordkledning på en vegg. Men dette må spesialbestilles og sages på mål fra den gamle kledningen så det vil ta tid. Vi må også bytte 2 vindu og vurderer å sette inn en verandadør samtidig.

Vi ska slå sammen en bod og et soverom slik at vi får et stort hovedsoverom.

Vi skal beise alle vegger innvendig med interiørbeis og vokse de. Male tak, lister og dører hvite. Kjøkkeninnredningen skal også males.

Etter hvert så skal vi også bygge en veranda.

Har nettopp kjøpt et forbrenningstoalett som jeg håper jeg får installert i helgen. Kjenner jeg gleder meg til å få innedo for utedassen er full av musebæsj hver helg vi kommer oppover.

Oi, imponerende må jeg si. Dere får ha lykke til. Mine prosjekter blir jo småtterier i forhold. :)

Glemte forøvrig å fortelle at hele leiligheten var malt lakserosa, til og med radiatoren. En grusom farge! Walk-in-closet og den ene stueveggen er i gustaviansk blå, tre stuevegger og gang er malt i klassisk hvit.

Kjøkkenet mitt skal også være grått og ta opp igjen fargen fra stua. Tror det blir veldig bra. Det er ihvertfall bedre enn lakserosa! :fnise:

Skrevet

Glemte forøvrig å fortelle at hele leiligheten var malt lakserosa, til og med radiatoren. En grusom farge! Walk-in-closet og den ene stueveggen er i gustaviansk blå, tre stuevegger og gang er malt i klassisk hvit.

Kjøkkenet mitt skal også være grått og ta opp igjen fargen fra stua. Tror det blir veldig bra. Det er ihvertfall bedre enn lakserosa! :fnise:

Åh lakserosa. Jeg hadde en venninne som hadde lakserosa sue når vi var små. Jeg syntes det var verdens fineste stue. Takk og lov for at smaken endrer seg.

Fargene du har valgt høres forresten kjempefine ut. Og walk in closet er jo drømmen da.

Skrevet

Åh lakserosa. Jeg hadde en venninne som hadde lakserosa sue når vi var små. Jeg syntes det var verdens fineste stue. Takk og lov for at smaken endrer seg.

Fargene du har valgt høres forresten kjempefine ut. Og walk in closet er jo drømmen da.

Høhø!

Og takk, jeg trives veldig godt så langt. Sofaen er mørkegrå, møblene er ellers hvite. :)

Ja, har alltid drømt om walk-in-closet, så det var artig å få til nå. Har også kjellerbod ved siden av leiligheten, så da gjør det ingenting at jeg har klær i det som egentlig skal være en bod. ;)

Skrevet

Så spennende. Gustaviansk blå er en nydelig farge. :) Høres ut som det blir en fin og delikat leilighet.

Mannen min og jeg vurderer leilighet etterhvert, men først må ungene flytte ut. ;)

Skrevet

Har pusset opp en tomannsbolig siden oktober. Malt tak og vegger på to av tre soverom og lagt parkett. Malt taket på badet og byttet ut innredningen som var der og fått inn en dusj i tillegg til badekaret. Pusset opp hele kjøkkenet. Malt taket i gangen og skal begynne å male veggene der i dag. Da gjenstår tak og vegger i gangen nede. En hel haug med furudører skal males hvite. Vaskerommet skal males og få laget et skikkelig system med hyller/skap. Parkett skal legges på soverom nr 3 og i gangen oppe. Soverom nr 3 skal også males og innredes til walk in. Når alt det er gjort kan vi vel begynne ute.. :)

Når jula kom begynte vi å bli lei så det går litt trått med oss for tiden. Men vi må bare bite tennene sammen og stå på slik vi blir ferdig.

Anonymous poster hash: 77e29...114

Skrevet

Jeei!! Oppussing! :hoppe: Vi skal pusse opp gangen i år, den er grusom! Røde fliser, trehvitt brystpanel også rød tapet med trekanter på.. nesten sånn kinamønster... Fytti! Noen som vet hvor man får tak i fiiine tapeter? :jepp:

Skrevet

Jeei!! Oppussing! :hoppe: Vi skal pusse opp gangen i år, den er grusom! Røde fliser, trehvitt brystpanel også rød tapet med trekanter på.. nesten sånn kinamønster... Fytti! Noen som vet hvor man får tak i fiiine tapeter? :jepp:

Høres lekkert ut.

Vi kjøpte tapeten vår til stua på Flügger, på stoverom brukte vi tapeter fra fargeriket. Tror de fleste større malingsforhandlerne har tapetbøker.

Skrevet

Høres helt grusomt ut. Det blir nok deilig å få det vekk!

Skrevet (endret)

Høres lekkert ut.

Vi kjøpte tapeten vår til stua på Flügger, på stoverom brukte vi tapeter fra fargeriket. Tror de fleste større malingsforhandlerne har tapetbøker.

Veldig.. kan ikke fatte at leiligheten er bygget i 2000, alt er gult og trehvitt her.. Alle lister er trehvite med sånn oransje glans, og alle gulv er sånn lysegul linoleum, styygt! Kjæresten syns det ser "helt greit ut" her. Haha :laugh:

Okei, takk for tips! Har desverre forelsket meg i denne tapeten fra Ferm Living.. akk, den er litt dyr! Planene for gangen er egentlig å male brystpanelet hvitt, også ha tapet på oversiden. Flisene gidder vi ikke gjøre noe med, det blir for dyrt, og siden vi ikke skal bo her mer enn fem år til, så er det ikke vits :)

161777811585446735_rECL3RPf_f.jpg

Endret av missdior
Skrevet

Høres helt grusomt ut. Det blir nok deilig å få det vekk!

Skal love deg det blir godt! :ler: Hva slags kjøkken falt du på til slutt?

Skrevet

Veldig.. kan ikke fatte at leiligheten er bygget i 2000, alt er gult og trehvitt her.. Alle lister er trehvite med sånn oransje glans, og alle gulv er sånn lysegul linoleum, styygt! Kjæresten syns det ser "helt greit ut" her. Haha :laugh:

Okei, takk for tips! Har desverre forelsket meg i denne tapeten fra Ferm Living.. akk, den er litt dyr! Planene for gangen er egentlig å male brystpanelet hvitt, også ha tapet på oversiden. Flisene gidder vi ikke gjøre noe med, det blir for dyrt, og siden vi ikke skal bo her mer enn fem år til, så er det ikke vits :)

161777811585446735_rECL3RPf_f.jpg

Nydelig tapet iallefall. Men er den fra ferm så er den dyr og kanskje ikke verdt det om dere kun skal bo der i 5 år til.

Gulvfliser kan forresten males, og terrakotta fliser er de som egner seg best. Da kan du jo feks ta igjen en gråfargen fra tapeten i gulvet.

Skrevet

Nydelig tapet iallefall. Men er den fra ferm så er den dyr og kanskje ikke verdt det om dere kun skal bo der i 5 år til.

Gulvfliser kan forresten males, og terrakotta fliser er de som egner seg best. Da kan du jo feks ta igjen en gråfargen fra tapeten i gulvet.

Kan de males?!?! Wii!!! Det er varme i dem da, men det har kanskje ikke noe å si? Åh, så digg! HATER det gulvet der :fnise: Tapeten koster forøvrig 515 kroner for en rull, som er 10 m lang og 0,53m brei. Blir dyrt, men herlighet, det er jo verdt det, for den er så fiiiin :)

Gleder meg til å få ut møblene derfra også, vi har ikke vindu i gangen, og eksen til kjæresten har vært skikkelig dårlig på å velge møbler.. Svarte shiny møbler i en mørk gang. Katastråååf!

Hva skal du pusse opp??? :danse:

Skrevet

Vi flyttet inn i leiligheten vår for litt over en uke siden.

Stua var helt ok, men det var strie på veggene. Vi valgte å helsparkle veggene, så nå er de glatte og fine. Malte tre av veggene i Dunkel, og vindusveggen i Klassisk hvit. Har nettopp fått sofaene, valgte Verona modulsofa; 2-seter og 2,5-seter i lys grå og krombein. Hvit tv-benk hengt på vegg med høyglansfronter. Skal ha puter og andre detaljer i forskjellige nyanser av gult.

Kjøkkenet er gammelt og stygt. Sort/hvit, rutete linoleum på gulvet, gule vegger og malte benkeplater. Forrige eier hadde lagt igjen en del ting, blant annet en svamp. "Super på den hvite kjøkkenbenken," hadde de skrevet på en post-it-lapp.. Super, helt til malingen satt igjen på svampen. :fnise:

Så vi satser på å få pusset opp kjøkkenet om ikke så alt for lenge.

Gøy å lese om andres oppussing, og kjekt å få litt inspirasjon!

Skrevet

Vi flyttet inn i leiligheten vår for litt over en uke siden.

Stua var helt ok, men det var strie på veggene. Vi valgte å helsparkle veggene, så nå er de glatte og fine. Malte tre av veggene i Dunkel, og vindusveggen i Klassisk hvit. Har nettopp fått sofaene, valgte Verona modulsofa; 2-seter og 2,5-seter i lys grå og krombein. Hvit tv-benk hengt på vegg med høyglansfronter. Skal ha puter og andre detaljer i forskjellige nyanser av gult.

Kjøkkenet er gammelt og stygt. Sort/hvit, rutete linoleum på gulvet, gule vegger og malte benkeplater. Forrige eier hadde lagt igjen en del ting, blant annet en svamp. "Super på den hvite kjøkkenbenken," hadde de skrevet på en post-it-lapp.. Super, helt til malingen satt igjen på svampen. :fnise:

Så vi satser på å få pusset opp kjøkkenet om ikke så alt for lenge.

Gøy å lese om andres oppussing, og kjekt å få litt inspirasjon!

Hva er det med GULT i leiligheter egentlig? Det kunne vært kult om det var gjennomført, men gule vegger? Fisj!

• Liker 1
Skrevet

Sånn ser det ut her :fnise: Ikke se på posten som tilfeldigvis har havnet på gulvet, eller samlingen med hansker som ligger på skoskapet :ler:

10571jk.jpg

Skrevet

Sånn ser det ut her :fnise: Ikke se på posten som tilfeldigvis har havnet på gulvet, eller samlingen med hansker som ligger på skoskapet :ler:

10571jk.jpg

Oi, jeg skjønner at du vil pusse opp gangen! :fnise:

Skrevet

Oi, jeg skjønner at du vil pusse opp gangen! :fnise:

Veldig klar for det ja! :jepp: Må bare vente på skatt/feriepenger så blir det kjøretur til IKEA (ulempen med å bo i nord.. 8 timer til IKEA :lol: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...