Spiremor Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #1461 Skrevet 21. januar 2015 Da skal ikke jeg si at jeg har både marsipankake og oreokake i kjøleskapet.. ups... Å herregud, den oreokaka tar jeg gjerne over hvis du sliter med å bli kvitt den før den blir dårlig!! Og så kan jeg ta marsipanen fra marsipankaka Jeg ofrer meg for det felles beste, med andre ord
Teriyaki Skrevet 21. januar 2015 #1462 Skrevet 21. januar 2015 Mmm jeg har lyst på brownies og is!!! 1
Spiremor Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #1463 Skrevet 21. januar 2015 Nå har jeg og lillemor i magen lekt sammen i snart 20 minutter! Jeg dytter lett med fingrene der føttene hennes er, og hun svarer innen noen sekunder med et spark, dult eller ved å flytte foten så hele magen buler rart Jeg kjenner foten, for den er liten og spiss! Mannen fikk også vært med på leken i stad, og syns det er både fascinerende og ekkelt på samme tid, hehe.
Lilleninja Skrevet 22. januar 2015 #1464 Skrevet 22. januar 2015 Alt var bra med lille, og hun ligger fremdeles med hodet godt plantet nedover. Så hun er i alle fall klar for å utforske verden Fikk tatt ny blodprøve for å sjekke jernet, regner med å få svar i morgen. Må fortsette på jern i noen mnd etter fødsel, da, siden det var så lavt. Én ting som gjorde meg litt mindre blid var at han sa at det at hun er stor gjør at hun kanskje blir inne litt lenger. Jeg håpet jo på det motsatte, at det ble så trangt at hun ikke gadd å være der inne så lenge Så jeg må nok prøve å forberede meg på overtid! Er jo egentlig poppeklar allerede, jeg, haha Flink jente som er på rett spor da Kjedelig å måtte gå på jern så lenge, men det trengs ^^ Høres ulogisk ut, så håper han tok feil Nå har jeg og lillemor i magen lekt sammen i snart 20 minutter! Jeg dytter lett med fingrene der føttene hennes er, og hun svarer innen noen sekunder med et spark, dult eller ved å flytte foten så hele magen buler rart Jeg kjenner foten, for den er liten og spiss! Mannen fikk også vært med på leken i stad, og syns det er både fascinerende og ekkelt på samme tid, hehe. Hihiii, det er så koselig med sånne stunder
studenten Skrevet 22. januar 2015 #1465 Skrevet 22. januar 2015 kjempelurt og komme inn hit og lese om oreo- og marsipankake OG brownies.........!!!!! HYSJ
Spiremor Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1466 Skrevet 22. januar 2015 kjempelurt og komme inn hit og lese om oreo- og marsipankake OG brownies.........!!!!! HYSJ Hahaha, jeg veeeet!! Klarte å styre meg sånn nogenlunde i går, så må jeg bare holde ut i kveld også. I morgen er det fredag, så da er det helg!
Spiremor Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1467 Skrevet 22. januar 2015 Nå har jeg vært på et såkalt ammekurs hos helsestasjonen. Det var fem minutters prat først, så så vi på den "nye" versjonen av Bryst er best, og så kunne vi stille spørsmål. Filmen ga meg ikke så mye egentlig, men nå har jeg i alle fall sett den. Må si at det for meg virker uaktuelt å amme noe særlig etter at ungen har blitt stor nok til å gå selv.. Kan være jeg endrer mening etterhvert, men det føles litt rart.
Spiremor Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1469 Skrevet 22. januar 2015 Måtte du melde deg på ammekurs? Ja, jordmor tilbød meg å få bli med da jeg var der sist. Helsestasjonen har det visst hver måned. Betalte ingenting, da, så det er ikke som det fødselsforberedende kurset på sykehuset
studenten Skrevet 22. januar 2015 #1470 Skrevet 22. januar 2015 Gadd aldri å se den jeg 😁 Jeg skal heller ikke amme så lenge.planen er å amme så mye som mulig fram til 6 mnd, så blir det kanskje et måltid eller to fra da til han er Max 1 år. Tror egentlig melka blir borte rimelig fort etter 6 måneder men
Spiremor Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1471 Skrevet 22. januar 2015 Gadd aldri å se den jeg 😁 Jeg skal heller ikke amme så lenge.planen er å amme så mye som mulig fram til 6 mnd, så blir det kanskje et måltid eller to fra da til han er Max 1 år. Tror egentlig melka blir borte rimelig fort etter 6 måneder men Vi har vel en ganske lik plan. Jeg tenker fullamming de første 6 mnd, og deretter nedtrapping med slutt rundt 9-12 mnd. Får se hvordan det blir, kan jo være at planen endrer seg underveis
studenten Skrevet 23. januar 2015 #1472 Skrevet 23. januar 2015 Vi har vel en ganske lik plan. Jeg tenker fullamming de første 6 mnd, og deretter nedtrapping med slutt rundt 9-12 mnd. Får se hvordan det blir, kan jo være at planen endrer seg underveis Ja det vet man jo ikke! Veien blir til underveis 🌟🌟
Spiremor Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #1473 Skrevet 23. januar 2015 Advarsel, her kommer det ekle detaljer.. De siste to ukene har jeg hatt tilfeller av dårlig mage, hvor det kjennes som om jeg har skikkelig akutt diaré på gang. Men når jeg kommer meg på do så trenger det ikke komme noe i det hele tatt, og jeg har måttet ta flere runder på do og forsøke å få ut noe uten resultat. Når det til slutt kanskje skjer noe likevel, har det vært veldig varierende uhm..konsistens Jeg nevnte det for legen min, og han sa det kunne være tegn på forstoppelse, så jeg har begynt med laktulose siden jeg går på jerntabletter (begynte på laktulosen onsdags kveld). Etter legebesøket dro jeg på besøk til den gamle jobben og leverte sykemelding samtidig som jeg fikk møtt igjen kollegaer og barna. Det går visst omgangssyke der, men jeg passet på å holde meg litt unna barna og ikke klemme dem. I natt har jeg vært oppe flere ganger og det er (obs obs, ekkelt) bare en foss ut bak.. Var sikker på at jeg skulle kaste opp også, men det ble bare noen små, sure oppstøt av det, heldigvis. Så nå vet jeg ikke om jeg har blitt smittet av omgangssyken, om det er laktulosen som har en effekt og renser opp systemet mitt eller om det er noe annet på gang. Har lest om flere som har løs mage litt før de skal føde, men syns det er rart å skulle ha det i over to uker..? Dessuten er jeg jo 35 uker på vei i dag (hurra for det! ), så det er jo egentlig litt for tidlig for henne å komme ut. Magen er fremdeles urolig, så jeg har forsøkt å spise litt nøytral kost og drikke litt kamillete. Det har blitt en runde til på do etter det, men nå er jeg i alle fall hjemme i hele dag og har tilgang på toalettet. Blir verre i morgen kveld og søndags formiddag, for da har jeg avtaler nede i byen som gjør det litt vanskeligere å få gått på do om jeg fremdeles er dårlig eller blir bedre og så dårlig på nytt.. Jaja, jeg får i alle fall holde meg litt rolig i dag og ikke gjøre noen store, fysiske oppgaver. Klesvask går greit, men jeg tar ikke storvasken nå Håper dere andre er i bedre form!
Focklop Skrevet 23. januar 2015 #1474 Skrevet 23. januar 2015 Uff, ekkelt å ha trøbbel med magen! Jeg har gått med konstant forstoppelse siden jeg ble gravid(lite som hjelper), men de siste to ukene har det plutselig ordnet seg! Kan nesten ikke huske sist jeg hadde regelmessige, normale doturer... Jeg har følsom mage og reagerer på noen typer mat, og har flere ganger i løpet av svangerskapet hatt dårlig mage og forstoppelse samtidig... Jepp! Følelsen av at man har diaré men sitter på do og ikke får ut noe er... snodig Og vondt! Virker mer som at du har fått omgangssyken? Om det ikke går over ville jeg ha spurt legen om det er normalt å ha diaré over lengre tid. Det er jo ikke bra det heller, både du og lillemor trenger å utnytte maten mest mulig nå! God bedring, og hurra for 35 uker!
Lilleninja Skrevet 23. januar 2015 #1475 Skrevet 23. januar 2015 Masse god bedring Jeg kan dessverre ikke bidra med innspill til mageproblemene, og hva det kan komme av, men håper det går fort over Hurra for 35 uker
MissStiles Skrevet 23. januar 2015 #1476 Skrevet 23. januar 2015 Huff da!! Det høres ikke bra ut!! Håper det går over snart da!! Hurra for 35 uker!! Husker jeg feil eller skulle du også på chicago musikal nå i januar?
Spiremor Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #1477 Skrevet 23. januar 2015 Uff, ekkelt å ha trøbbel med magen! Jeg har gått med konstant forstoppelse siden jeg ble gravid(lite som hjelper), men de siste to ukene har det plutselig ordnet seg! Kan nesten ikke huske sist jeg hadde regelmessige, normale doturer... Jeg har følsom mage og reagerer på noen typer mat, og har flere ganger i løpet av svangerskapet hatt dårlig mage og forstoppelse samtidig... Jepp! Følelsen av at man har diaré men sitter på do og ikke får ut noe er... snodig Og vondt! Virker mer som at du har fått omgangssyken? Om det ikke går over ville jeg ha spurt legen om det er normalt å ha diaré over lengre tid. Det er jo ikke bra det heller, både du og lillemor trenger å utnytte maten mest mulig nå! God bedring, og hurra for 35 uker! Isj, ikke noe godt i det hele tatt! Bra at det har bedret seg for deg, selv om du tydeligvis hadde det veldig lenge. Ja, den følelsen er skikkelig rar (og vond)! Håper virkelig ikke det er omgangssyken, men man vet jo aldri. Jeg ser det an til i morgen i alle fall. Har vært litt mer rolig nå, selv om magen lager noen merkelige surklelyder Masse god bedring Jeg kan dessverre ikke bidra med innspill til mageproblemene, og hva det kan komme av, men håper det går fort over Hurra for 35 uker Takk Jaa, hurra! Huff da!! Det høres ikke bra ut!! Håper det går over snart da!! Hurra for 35 uker!! Husker jeg feil eller skulle du også på chicago musikal nå i januar? Jeg føler meg litt bedre nå, så jeg håper magen har roet seg ned igjen. Hvis det blir verre igjen får jeg se om ikke jeg ringer legen eller noe slikt.. Ja, det er planen for i morgen. Det fordrer selvsagt at magen oppfører seg, jeg drar ikke på musikalteater med løs mage, altså Har gledet meg i mange måneder, så jeg håper dypt og inderlig at det blir bedre til i morgen!! Når skal du se den?
MissStiles Skrevet 23. januar 2015 #1478 Skrevet 23. januar 2015 Ja, det er planen for i morgen. Det fordrer selvsagt at magen oppfører seg, jeg drar ikke på musikalteater med løs mage, altså Har gledet meg i mange måneder, så jeg håper dypt og inderlig at det blir bedre til i morgen!! Når skal du se den? Forstår veldig godt at det ikke frister å dra på musikal når man har løs mage. Håper du føler deg bedre i morgen. Jeg skal også i morgen.
lillemeg90 Skrevet 23. januar 2015 #1479 Skrevet 23. januar 2015 Ikke noe greit! Høres jo nesten ut som du har blitt smittet av noe da. Lactulosen gjør ikke annet enn å "smøre tarmen", så man får ikke direkte diaré av det. Håper du snart føler deg bedre
Teriyaki Skrevet 23. januar 2015 #1480 Skrevet 23. januar 2015 Uff, høres ut som du har blitt smittet av noe ja. Man trenger jo ikke nødvendigvis å få både oppkast og diare, ofte får man bare en av delene. Får håpe du er frisk til i morgen da slik at du får dratt på musikal. Det virker som en veldig bra musikal. Jeg elsker Chicago-filmen med Renee Zelwegger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå