Spiremor Skrevet 7. desember 2014 Forfatter #1121 Del Skrevet 7. desember 2014 Deilig med daffing i dag. Ligger på sofaen under et pledd og ser på opptak av Fødeavdelingen. Noen triste situasjoner iblant, men jeg føler at de aller fleste fødslene vi ser er gjennomsnittlige og viser hva jeg kan forvente. Var en som nettopp fødte helt naturlig i et badekar og så ut til å knapt føle noen smerte underveis. Drømmefødsel! Og om tre dager har svigerinnen min termin med en liten gutt!! Gleder meg veldig til å se lillemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 7. desember 2014 #1122 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg prøver å unngå alt av ting som har med fødsler å gjøre Den tid den sorg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 7. desember 2014 #1123 Del Skrevet 7. desember 2014 Tror jeg har en slags forsvarsmekanisme som gjør at jeg ikke har så mange tanker om fødsel enda, men det hender det går opp for meg et par sekunder, og da sitter jeg der med en hel del angst! Takler smerte så forskjellig, veldig spent på hva min opplevelse blir. Så morsomt at svigerinnen din skal ha baby! Blir sikkert stas, tenker du gleder deg enda mer til å få ditt eget lille barn i armene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 7. desember 2014 Forfatter #1124 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg prøver å unngå alt av ting som har med fødsler å gjøre Den tid den sorg Haha, jeg skjønner det godt! Var en liten periode hvor det gjorde meg superengstelig, men akkurat nå er jeg heller inne i en "god" periode hvor jeg heller blir tryggere på det som venter av å se fødsler. Føler vel at jeg kan mentalt forberede meg på forskjellige utfall. Tror jeg har en slags forsvarsmekanisme som gjør at jeg ikke har så mange tanker om fødsel enda, men det hender det går opp for meg et par sekunder, og da sitter jeg der med en hel del angst! Takler smerte så forskjellig, veldig spent på hva min opplevelse blir. Så morsomt at svigerinnen din skal ha baby! Blir sikkert stas, tenker du gleder deg enda mer til å få ditt eget lille barn i armene Hehe, det er jo fremdeles en stund igjen, men det er jo praktisk å ha tenkt i alle fall bittelitt gjennom hva man ønsker seg. F.eks. om man ønsker å føde i vann, seng, stående, liggende, med eller uten smertelindring osv. Jeg har jo skrevet fødselsbrev for å bli mer forberedt, og det hjalp overraskende mye. Og om under en mnd er det fødselsforberedende kurs! Ja, jeg gleder meg allerede veldig til å se den nye nevøen min, selv om det blir mye større å gå hilse på lillemor, når hun er klar til å komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 8. desember 2014 #1125 Del Skrevet 8. desember 2014 Haha, jeg skjønner det godt! Var en liten periode hvor det gjorde meg superengstelig, men akkurat nå er jeg heller inne i en "god" periode hvor jeg heller blir tryggere på det som venter av å se fødsler. Føler vel at jeg kan mentalt forberede meg på forskjellige utfall. Hehe, det er jo fremdeles en stund igjen, men det er jo praktisk å ha tenkt i alle fall bittelitt gjennom hva man ønsker seg. F.eks. om man ønsker å føde i vann, seng, stående, liggende, med eller uten smertelindring osv. Jeg har jo skrevet fødselsbrev for å bli mer forberedt, og det hjalp overraskende mye. Og om under en mnd er det fødselsforberedende kurs! Har tenkt mye på hva jeg ønsker, har lenge ønsket å føde i badekar. Men nå tenker jeg heller å ligge i seng Synd hvis man har bestemt seg for å føde i vann og mister den muligheten. Tar det egentlig mest som det kommer, har jo ingen anelse om hvordan det blir, så best å være mentalt forberedt på det meste! Epidural ser jeg som siste utvei, ikke noe ønske om det. Hva skriver man i et fødselsbrev, og leverer man det på føden? Har ikke snakket noe om fødsel med JM enda, men hun nevnte noe om at de ikke har slike kurs. De har heller individuell oppfølging og informerer om fødsel på kontrollene. Får huske å spørre litt om det på kontroll i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1126 Del Skrevet 8. desember 2014 Har tenkt mye på hva jeg ønsker, har lenge ønsket å føde i badekar. Men nå tenker jeg heller å ligge i seng Synd hvis man har bestemt seg for å føde i vann og mister den muligheten. Tar det egentlig mest som det kommer, har jo ingen anelse om hvordan det blir, så best å være mentalt forberedt på det meste! Epidural ser jeg som siste utvei, ikke noe ønske om det. Hva skriver man i et fødselsbrev, og leverer man det på føden? Har ikke snakket noe om fødsel med JM enda, men hun nevnte noe om at de ikke har slike kurs. De har heller individuell oppfølging og informerer om fødsel på kontrollene. Får huske å spørre litt om det på kontroll i morgen Jeg får fødselsforberedende kurs på sykehuset. Det trodde jeg man hadde på alle sykehus med fødeavdeling? Jeg fikk en kopi av et standardbrev fra A-hus da jeg var hos jm sist. Der var det mulig å legge inn svar på følgende spm: - Hvordan ønsker du at din fødsel skal bli? - Har du tidligere fødselsopplevelser som du ønsker å formidle til oss? - Hva kan jordmor bidra med for at du skal få en best mulig fødselsopplevelse? - Hva trenger du/dere for å føle deg/dere trygge og ivaretatt? - Er det noe du og din ledsager har gjort for å forberede dere til fødselen? - Hvilke ønsker og tanker har du rundt smertelindring? - Er det ellers noe jordmor bør vite om deg/dere? Du kan jo tilpasse litt selv, men dette var i alle fall de spm som var på det standardbrevet de sender ut fra A-hus. Er ikke alt jeg har hatt noe særlig svar på, men der jeg har hatt ønsker/tanker, har jeg skrevet det ned Tenker at jeg risikerer å være helt borte under fødselen, og da vil jeg ha dette brevet i bakhånd. (Dessuten har ikke gubben akkurat satt seg inn i hva jeg ønsker meg, så jeg stoler ikke på at han kan formidle ønskene mine, haha) ------------------------ I dag blir det nytt forsøk på å se ansiktet til mini! Skal tilbake til Oslo Medisinske senter kl fire og se om hun er mindre sjenert i dag. Håper hun vil vise seg fram litt, og for sikkerhets skyld skal jeg ta med meg litt kald cola som jeg kan styrte nedpå om hun ligger skikkelig teit til. Det kan jo være at det hjelper litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. desember 2014 #1127 Del Skrevet 8. desember 2014 Når skal dere på fødeselsforberedende kurs? Håper hun er litt mindre sjenert idag da! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1128 Del Skrevet 8. desember 2014 Når skal dere på fødeselsforberedende kurs? Håper hun er litt mindre sjenert idag da! Lykke til! Onsdag 7. januar. Er etter arbeidstid, så det passer for dem som er i jobb onsdager også Har du meldt deg på noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. desember 2014 #1129 Del Skrevet 8. desember 2014 Onsdag 7. januar. Er etter arbeidstid, så det passer for dem som er i jobb onsdager også Har du meldt deg på noe slikt? Jepp, men på AHUS ville de ikke at vi skulle komme før jeg er i uke 35. Så da skal ikke vi før 28.januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1130 Del Skrevet 8. desember 2014 Jepp, men på AHUS ville de ikke at vi skulle komme før jeg er i uke 35. Så da skal ikke vi før 28.januar. Ah. Jeg søkte selv om å få det tidlig i januar, så derfor fikk jeg plass såpass tidlig. Tror jeg er litt "high maintenance" på å holde meg oppdatert og informert, haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. desember 2014 #1131 Del Skrevet 8. desember 2014 Her skal jeg på kurs som jordmor arrangerer, men det blir ikke fød februar/mars! Håper dere får se lillemor bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. desember 2014 #1132 Del Skrevet 8. desember 2014 Ah. Jeg søkte selv om å få det tidlig i januar, så derfor fikk jeg plass såpass tidlig. Tror jeg er litt "high maintenance" på å holde meg oppdatert og informert, haha Tro meg, jeg skulle gjerne fått plass tidligere i januar men damen på telefonen sa bare "da sier vi 28.januar" og ferdig med den saken. Så lenge vi får det med oss så er jeg fornøyd. Ikke lenge til dere får se henne igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 8. desember 2014 #1133 Del Skrevet 8. desember 2014 Gikk ultralyd bedre i dag eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1134 Del Skrevet 8. desember 2014 Når skal dere på fødeselsforberedende kurs? Håper hun er litt mindre sjenert idag da! Lykke til! Her skal jeg på kurs som jordmor arrangerer, men det blir ikke fød februar/mars! Håper dere får se lillemor bedre i dag! Gikk ultralyd bedre i dag eller? Oooog hun var like sjenert. Hun lå veldig keitete til, for hun ligger på tvers, og i tillegg holdt hun ikke bare én, men to hender foran ansiktet i dag! Hadde forberedt meg og spiste en banan og en klementin like før jeg gikk inn, og i tillegg hadde jeg skaffet iskald cola som jeg helte innpå, men det var lite respons å se fra hennes side, altså.. Fikk se littebitt av ansiktet fra siden, men med en hånd foran munnen, så det er da noe. Men legen er så snill, så han sa at vi kunne komme tilbake igjen på mandag som kommer, nok en gang kostnadsfritt, og prøve igjen! Han nevnte at det tross alt er juletid, og da ble jeg veldig glad! Vi fikk med oss det lille han fikk tatt av bilder og video denne gangen, da. Sitter og ser gjennom det nå, og vi ser at hun ligger og bøyer og tøyer med beina, hehe. Veldig koselig Blir noen bilder på de fremtidige tantene også, de blir nok veldig glade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 8. desember 2014 #1135 Del Skrevet 8. desember 2014 Oi, det må jeg si var en ålreit lege Tar virkelig det med juleglede pa alvor! får håpe alle gode ting er tre i dette tilfellet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. desember 2014 #1136 Del Skrevet 8. desember 2014 Høres ut som en lege som trives i jobben sin:D fantastisk at dere dår komme tilbake:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1137 Del Skrevet 8. desember 2014 Oi, det må jeg si var en ålreit lege Tar virkelig det med juleglede pa alvor! får håpe alle gode ting er tre i dette tilfellet da Høres ut som en lege som trives i jobben sin:D fantastisk at dere dår komme tilbake:) Ja, jeg er helt overveldet! Det var jo overraskende nok den første gangen, men nå er det jo utover det som er vanlig. Så jeg bare gleder meg til å få se lillemor nok en gang, og håper at hun kanskje kan finne på å snu seg iløpet av uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 8. desember 2014 #1138 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvor er dette? Jeg bestiller 3d med en eneste gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1139 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvor er dette? Jeg bestiller 3d med en eneste gang!! Oslo Medisinske senter ligger like ved Egertorget. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 9. desember 2014 Forfatter #1140 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg kjenner ingen med større sovehjerte enn meg. Likevel har jeg nå vært våken i en time. Våknet av at jeg måtte tisse, som vanlig, men da jeg la meg igjen sparket lillemor så mye at jeg ble liggende og kjenne på sparkene hennes. Det var nok ikke så lurt, for etter en liten stund kjente jeg en massiv sult. Har kjent det noen netter de siste ukene, men nå ble jeg bare nødt til å stå opp. Har spist en banan og to knekkebrød, men tror jeg trenger enda mer Da jeg la meg var jeg fremdeles stappmett! Må prøve å legge meg igjen, for jeg skal på jobb i morgen. Stakkars mannen, han våkner jo av ingenting, så han sliter sikkert også med å sove nok når jeg går inn og ut av soverommet.. Er så stille jeg klarer, men han våkner uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå