Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Å herregud! Jeg har en flott, stor baby inni meg med kraftige hjerteslag! Bønna sprellet villt med armer og ben mens vi tittet på h*n! Er helt forelsket, jeg! Tårene bare rant og mannen ble tungpustet. Hun satte meg fram, da, mente jeg var 9+4 med termin 1. mars. Jeg tror dessverre bare at bønna er litt feit pga usunn mat i tre uker på ferie i et land med mye søtt og fett.. Så nå spiser jeg salat for å lette på samvittigheten :P

Bilde av bønna kommer i morgen eller på fredag! Har gjester som ikke vet noe, og de sover på kontoret..

Bønna!!! :strix::bolledeig:

(Jeg tror forresten at det er en gutt, mens mannen tipper jente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hurraa! :)

Men du, et embryo blir ikke større av mors kosthold. :) Så da har vi enn så lenge termin samtidig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraa! :)

Men du, et embryo blir ikke større av mors kosthold. :) Så da har vi enn så lenge termin samtidig! :nigo:

Ååå, så godt å høre! Da kan jeg ta det med ro i forhold til turen som var, for jeg har egentlig et ganske sunt kosthold ellers.

Har ikke turt å dra fram bildene i dag, for jeg har vært omringet av bekjente i hele dag. Skal gjemme meg på rommet og titte etterpå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så godt å høre! Da kan jeg ta det med ro i forhold til turen som var, for jeg har egentlig et ganske sunt kosthold ellers.

Har ikke turt å dra fram bildene i dag, for jeg har vært omringet av bekjente i hele dag. Skal gjemme meg på rommet og titte etterpå :hjerte:

Det er først fra uke 20 eller så at individuelle forskjeller hva størrelse angår viser seg. :) Er derfor ordinær UL alltid er mellom uke 16-19, fordi at da er alle fostre ca samme størrelse, og man kan slik fastsette termin. Senere i svangerskapet er det vanskelig å si da størrelsen på fostre kan variere. :)

Hehe, så koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bønna! :bolledeig::rodmer:

UL_30_07_2014_tilpasset_med_merker.jpg

De røde ringene viser armene og de grønne ringene er beina. H*n lå og viftet masse med både armer og bein, og hjertelyden var supersterk!

Og Teriyaki: tuuusen takk for betryggende ord, nå føler jeg meg mye tryggere på det hele :klem:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiiine bilder! Du var mye mer heldig med bildene enn jeg var. :) Hen lå så gjemt i livmora ned i brkkenet og litt bøyd på en måtr, så vi fikk så vidt tatt ei skikkelig måling. :)

Bra du ikke føler deg stresset over det lrngre. :)

Edit: øh, i dette innlegget har jeg visst byttet ut E med R :P knotete tlf..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bønna! :bolledeig::rodmer:

UL_30_07_2014_tilpasset_med_merker.jpg

De røde ringene viser armene og de grønne ringene er beina. H*n lå og viftet masse med både armer og bein, og hjertelyden var supersterk!

Og Teriyaki: tuuusen takk for betryggende ord, nå føler jeg meg mye tryggere på det hele :klem:

Så fantastiske bilder! :D Tenk at det er et lite menneske der inne!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er utrolig :hjerte:

Har faktisk fått litt mage nå, men ikke livmormage. Vi endte opp med å dele nyheten med gjestene våre, og han er lege. Jeg har jo mye mer mage enn ellers, men jeg syns den er så høyt oppe. Forklaringen er visst at jeg ikke har plass til å gjemme luft og mat andre steder nå som livmora tar så stor plass. Så det er en mage fordi jeg er gravid, men ikke en babybump :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig :hjerte:

Har faktisk fått litt mage nå, men ikke livmormage. Vi endte opp med å dele nyheten med gjestene våre, og han er lege. Jeg har jo mye mer mage enn ellers, men jeg syns den er så høyt oppe. Forklaringen er visst at jeg ikke har plass til å gjemme luft og mat andre steder nå som livmora tar så stor plass. Så det er en mage fordi jeg er gravid, men ikke en babybump :P

Hehe, ja det er sant det. Og tarmene dyttes lenger opp og fram. Etter hvert dyttes de jo helt opp og ligger "oppå" livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å lytte til jordmor, og bruke hennes størrelsesberegning istedenfor min. Det betyr jo tross alt at jeg ligger lenger fram i løypa enn min egen beregning, tihi.

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å lytte til jordmor, og bruke hennes størrelsesberegning istedenfor min. Det betyr jo tross alt at jeg ligger lenger fram i løypa enn min egen beregning, tihi.

Så bra! :) Jeg har også valgt å froholde meg til UL-termin, til tross for at jeg hadde ganske tydelige EL-tegn to dager senere enn det som vil ha vært EL-dag hvis jeg er 10+1 i dag. :) Det kan blant annet påvirkes av når embryoet fester seg slik jeg har fortstått det. At det bare utvikler seg så så mye fram til det fester seg, så hvis det har festet seg på dag fem i stedet for dag syv for eksempel, så kan det jo stemme. :) Er vel derfor de ikke en gang ta hensyn til EL-dato ved IVF.

Trooor jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...