Harlekin Skrevet 27. januar 2014 #41 Skrevet 27. januar 2014 Noen måter å legge opp til søvnvansker: -Urolige, rastløse foreldre -Mye mas og uro på kveld -Synging, lek og hurra på kveld -Samsoving fra første stund -Ikke nøye nok med raping -For varme klær på baby -For lite mat på ettermiddag/kveld -Byssing, vugging og trilling i vogn for å få baby til å sove -Amming i søvn (en av de største synderne, man får nesten garantert en sutreunge) Masse mer også! Anonymous poster hash: fffd5...9eb Jeg ammet i søvn en god stund i begynnelsen, men noen sutreunge har jeg aldri hatt 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #42 Skrevet 27. januar 2014 Noen måter å legge opp til søvnvansker: -Urolige, rastløse foreldre -Mye mas og uro på kveld -Synging, lek og hurra på kveld -Samsoving fra første stund -Ikke nøye nok med raping -For varme klær på baby -For lite mat på ettermiddag/kveld -Byssing, vugging og trilling i vogn for å få baby til å sove -Amming i søvn (en av de største synderne, man får nesten garantert en sutreunge) Masse mer også!Anonymous poster hash: fffd5...9eb Anonymous poster hash: dc839...36f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #43 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ammet i søvn en god stund i begynnelsen, men noen sutreunge har jeg aldri hatt Samme her, jeg har faktisk ammet i søvn til barnet var 13 måneder, da begynte han plutselig å bare sovne av seg selv når vi la han ned i senga (så det å amme i søvn ødela i hvert fall ingenting i forhold til hans søvn). Han har heller aldri vært spesielt sutrete, heller uvanlig blid, sånn at det til stadighet blir påpekt av fremmede når vi er i butikken osv.Anonymous poster hash: b0db7...49f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #44 Skrevet 27. januar 2014 Ts her.....fordi hun våkner så tidlig blir hun velfig overtrøtt om vi skyverppå leggetiden. Prøvde sakte og pent å vente 10 min lengre hver kveld, men på dag 3 endte vi opp med en overtrøtt tulle som brukte 2, 5 time på å roe seg med vår hjelp. Harr du prøvd å legge henne senere? Hva skjer da? Anonymous poster hash: dc839...36f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #45 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ammet i søvn en god stund i begynnelsen, men noen sutreunge har jeg aldri hatt Hvorfor ammet du i søvn da? Anonymous poster hash: fffd5...9eb
Lammelåret Skrevet 27. januar 2014 #46 Skrevet 27. januar 2014 Høres ut som om barnet er klar for å redusere på dagsøvnen sin, eventuelt å kutte den ut. Lurt å prøve seg frem. Lykke til!
Harlekin Skrevet 28. januar 2014 #47 Skrevet 28. januar 2014 Hvorfor ammet du i søvn da? Anonymous poster hash: fffd5...9eb Fordi barnet strevde veldig med søvnen og slet med å klare å sovne selv. Derfor brukte jeg den metoden som funket, og satset på at det kom til å gå over med tiden. Og det gjorde det. Hadde barnet mitt sovnet uten stimuli, hadde jeg selvfølgelig ikke stimulert (altså ammet i søvn). Det sier jo seg selv. Det som var viktig der og da, var å få sove.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå